Op welke schijf, wat installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Situatieschets:

Ik heb een erg trage compu, maar net goed genoeg om Battlefield 2 (BF2) (slecht) te draaien. Ik kan van een maat binnenkort wat hardware krijgen als hij overstapt naar een iMac. Ik eindig dan met het volgende systeem:

AMD Athlon 2800XP s-a
4 x 512mb 2700 DDR
ASRock Mobo (welke weet ik nog niet)
ATI 9600 pro 256mb
1 x 80GB IDE hardeschijf
2 x 40GB IDE hardeschijf

Omdat ik weinig ruimte heb op mijn systeem, ben ik van plan 2 nieuwe SATA hardeschijven te kopen (ja, mobo ondersteunt sata). Ik heb nu de vraag over de indeling van de schijven. Het gaat mij puur om de prestaties in BF2.

Kan ik het beste op een raid 0 opstelling windows intalleren en de swapfile op een van de IDE schijven zetten, of kan ik beter de raid opstelling gebruiken voor de swapfile? Zal dit een positief invloed hebben op het spel (Sneller de maps laden bijv.)?

Ik heb gezocht naar een antwoord, maar kan niet de juiste zoektermen vinden om tot een antwoord te komen.

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 17:21
Volgens mij is hier geen eenduidig antwoord op. Ligt eraan hoe BF2 hier mee omgaat, zou ie de swap nog nodig hebben met 2GB aan geheugen? En zo ja dan gooit ie datgene wat het minst gebruikt wordt in de swap. Je kunt je swap ook verdelen over de schijven.

Maar goed als het puur om de prestaties van BF2 gaat, zit je wellicht in het verkeerde forum :-)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Swapfile op je Windows partitie laten en anders op een andere schijf.
(maar dan wel op een eigen (master) kanaal als het om IDE (PATA) gaat)

Zoiezo zou ik me afvragen of je swapfile veel gebruikt gaat worden met 2GB RAM :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 16:10
Denk dat je het beste met de twee nieuwe schijven een RAID array 0 opzet waar je vervolgens Windows en BF2. Swapfile zou ik dan gewoon laten staan waar hij standaard staat. Je huidige schijven kan je gebruiken als backup, want als je RAID array 0 crashed ben je alles kwijt.

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties :)
Ik ga dan maar windows op de raid 0 Sata schijven zetten, en kijk wel waar de swapfile het snelst loopt.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
zoals gezegd, 2 gig geheugen: swap file uitschakelen in windows. vind ik nog altijd het prettigst werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)

OM FAQ / Beleid
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?
Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.