Toon posts:

Systeem laten bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:Alternate.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Moederbord  Asus P5W DH Deluxe (Socket 775)             € 219,-
Voeding     Hiper HPU-4M580 (600 Watt)                  € 79,-
Harddisk    Hitachi Deskstar T7K500 (320GB)             € 89,-
Behuizing   MS-TECH LC-402 (Midi Tower)                 € 39,-
CPU         Intel® Core™ 2 Duo E6600 (Socket 775)     € 309,-
Koeler       Papst 8412/N2G (3100 rpm)                  € 15,-
Controller  Promise Ultra133 TX2 (IDE)                  € 49,-
Geluid      Creative X-Fi Xtreme Gamer                  € 99,-
DVD-reWrite NEC AD-7173A                            € 35,-
Gfx kaart   nVidia XFX 8800GTX                          € 629,-
Geheugen    Buffalo DDR2-533 Kit (2 GB)                 € 199,-
                                                        ---------
Subtotaal:                                              € 1.761,- (incl 19% btw)

:Tweakers Pricewatch
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Moederbord  Asus P5W DH Deluxe (Socket 775)             € 192,36
Voeding     Hiper HPU-4M580 (600 Watt)                  € 79,-
Harddisk    Hitachi Deskstar T7K500 (320GB)             € 69,16
Behuizing   MS-TECH LC-402 (Midi Tower)                 € 39,- 
CPU         Intel® Core™ 2 Duo E6600 (Socket 775)     € 286,90
Koeler       Papst 8412/N2G (3100 rpm)                  € 11,50
Controller  Promise Ultra133 TX2 (IDE)                  € 37,45
Geluid      Creative X-Fi Xtreme Gamer                  € 72,95
DVD-reWrite NEC AD-7173A                                € 35,-
Gfx kaart   nVidia XFX 8800GTX                          € 539,88
Geheugen    Buffalo DDR2-533 Kit (2 GB)                 € 180,65
                                                        ---------
Subtotaal:                                              € 1543,85 (incl 19% btw)

Het is overduidelijk dat ik véél goedkoper uit ben als ik mijn onderdelen ergens anders koop, maar aangezien ik nog nooit een systeem gebouwd heb laat ik dat liever door iemand met veel ervaring doen.

Mijn vraag is dus: kan iemand mij een goed betrouwbaar bedrijf aanraden dat goedkoop mijn pc in elkaar wil zetten?

Ontzettend bedankt.

P.s. dit is de eerste keer dat een systeem samenstel, dus alle op- of aanmerkingen zijn welkom. :)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 22:58
salland automatisering wordt hier redelijk vaak aangeraden. Ik heb zelf gemiddelde ervaringen met ze. Ze kunnen het in ieder geval wel goedkoper dan alternate.

Azerty is ook vrij bekend bij vele tweakertjes.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iedereen heeft het eens moeten leren, en aangezien je hier überhaupt komt, toont dat je minstens interesse hebt. :) Begin gewoon met inlezen, dan valt het best wel mee. Hier bijvoorbeeld: PMG FAQ

Vergeet overigens niet dat die Pricewatch prijzen waarschijnlijk bij verschillende winkels is, dus daar komt veel meer aan verzendkosten bij dan dat je het bij 1 shop (Alternate in dit geval) koopt.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je moet de pricewatch en de shopsurvey ook samen gebruiken :) je moet gewoon een webwinkel zien te vinden die jouw spullen heeft en die scherp in prijs is. Dan kun je altijd in de ervaringen lezen hoe een zaak met zijn mensen omgaat (wanneer ze namelijk goede after sales hebben bouwen ze ook wel goede producten).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Je hebt van alle onderdelen de goedkoopste uit de pricewatch genomen, ga je ook daadwerkelijk alle verschillende winkels langs?
Overigens vergeet je de CPU koeler. De koeler in je lijstje is slechts een fan!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PC Megastore is ook een super zaak en niet duur ;)
www.pcmegastore.nl even uit mijn hoofd :P

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Zo moeilijk is het bouwen van een PC echt niet. Ik heb mijn eerste PC die ik kocht ook zelf gebouwt zonder verstand te hebben van hoe of wat, voordeel is dat het maar op één manier past. Ik ben blij dat ik het zelf heb gedaan na die tijd, je weet precies hoe alles zit en je leert er ook een hoop van.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

The Widow Maker schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:43:
Zo moeilijk is het bouwen van een PC echt niet. Ik heb mijn eerste PC die ik kocht ook zelf gebouwt zonder verstand te hebben van hoe of wat, voordeel is dat het maar op één manier past. Ik ben blij dat ik het zelf heb gedaan na die tijd, je weet precies hoe alles zit en je leert er ook een hoop van.
hetzelfde hier gewoon boekje volgen en je gezond verstand. Heb ook tijd genoeg geplant voor als je een "stekkertje" mist en je daar nog achter moet komen.

Alvast in elkaar gezet hoeft niet perfect te zijn..als het slecht verpakt is en tijdens transport een "dansje" gemaakt heeft kunnen dingen zijn losgeraakt ( leve de computer zaken die alles WEL goed inpakken! )

There is no place like ::1

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verzendkosten wel meetellen he, als je het goedkoopste uit de PW pakt... zelden is een winkel het goedkoopste met alles. Systeemgarantie dekt vaak ook meer dan specifieke onderdelen alleen, maar ook bijvoorbeeld incompatibiliteiten ertussen etc...

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Met het oog op de 2 lijstjes die je aangeeft in je startpost, je zult altijd verschillen houden.
Zeker als je redelijk nieuw bent in het systemen samenstellen etc, is het misschien verstandig alles in ieder geval bij 1 winkel te kopen, en in elkaar te laten zetten. Niets is zo vervelend als het hebben van een probleem dat je niet kan lokaliseren. Je wordt bij de meeste shops geacht, wanneer je iets in losse onderdelen besteld, alleen dat onderdeel dat defect is, aan te leveren.

Wat de prijsverschillen betreft:
De Pricewatch is ideaal om prijzen te vergelijken op componentenbasis. Probleem is echter dat je dan bij 10 verschillende webshops iets moet bestellen, als je van ieder onderdeel de goedkoopste aanbieder kiest. Als je die verzendkosten meerekent in je berekening, is Alternate misschien helemaal nog niet zo duur.
Verder zou ik, persoonlijk, eerder voor de 800GTS kiezen dan voor de GTX, scheelt toch weer iets, en zo heel veel slechter presteert hij niet.
Zoek desnoods eens een computerwinkel in de buurt op, en informeer daar eens wat de prijzen zouden zijn/wat een soortgelijk systeem zou moeten kosten. Misschien kun je daar namelijk meekijken als ze het systeem in elkaar zetten (doe ik in ieder geval nooit moeilijk over op de TD), dan leer je er ook nog wat van, en je hebt een TD in de buurt voor als je toch een keertje problemen hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle goede reacties. En Brede P, daar zat ik zelf ook net aan te denken. Meekijken lijkt me heel leerzaam en het lijkt me ook het meest veilig voor m'n systeem. Misschien valt het wel mee, maar ik durf voor een systeem met dit prijskaartje het risico gewoon niet te nemen en betaal liever iets extra dan een risico te nemen dat ik door het zelf te doen kans loop net iets fout te doen en m'n systeem's levensduur sterk te verminderen.

En ja, ik heb inderdaad de goedkoopste uit de Pricewatch genomen. Maar ik neem aan dat dat niet meer dan 50-60€ maximaal aan verzendkosten extra is.

Dus is mijn vraag hierbij dan wel beantwoord, ik zal een extra CPU koeler toevoegen, en misschien nog wel wat meer koelers, aangezien ik m'n systeem nog wel eens overclock kan wat extra geen kwaad. En zal nog wat winkels in de buurt zoeken (reis iedere dag via Den Bosch naar Eindhoven, moet toch wel wat te vinden zijn). En zal de 8800 benchmarks nog ff bestuderen. Bedankt voor alle hulp. ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een béétje handig bent zet je zo'n pc zo in elkaar. Ik ben helemaal niet zo handig, maar een pc zet ik zo in elkaar. Dat is écht niet moeilijk. Als je weet wat je doet kan er eigenlijk vrij weinig mis gaan. Voor dat prijsverschil had ik het wel geweten.

En anders mail je me toch even.. zet ik em voor je in elkaar, zacht prijsje :+

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Brede P schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:56:
Verder zou ik, persoonlijk, eerder voor de 800GTS kiezen dan voor de GTX, scheelt toch weer iets, en zo heel veel slechter presteert hij niet.
Ik heb de gtx en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik die heb gekozen. In nfs carbon dropt de framerate soms nog tot 45(alles high, 4xAA, 1280x1024)Dus als je beetje futureproof wil blijven, neem dan aub die gtx. Het is een prachtkaart: in BF2 constant 100 fps met alles open 8x AA en 1024x768(op 1280 durft hij al eens droppen naar 95, maar als mijn cpu overclocked gaat zijn, zal dit wel beteren)

http://specs.tweak.to/16567

• RoD
  • Niet online

RoD

skelleniels schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:37:
[...]

Ik heb de gtx en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik die heb gekozen. In nfs carbon dropt de framerate soms nog tot 45(alles high, 4xAA, 1280x1024)Dus als je beetje futureproof wil blijven, neem dan aub die gtx. Het is een prachtkaart: in BF2 constant 100 fps met alles open 8x AA en 1024x768(op 1280 durft hij al eens droppen naar 95, maar als mijn cpu overclocked gaat zijn, zal dit wel beteren)
Wat een onzin. Over een jaar is je kaart relatief gezien verouderd, net als de GTS. Echter de GTX is dan wat minder verouderd. Het prijsverschil rechtvaardigd niet het prestatieverschil. Als je futureproof wil blijven koop je niet nu een kaart van 600 euro, maar eentje van 200 euro, en over een jaar/2jaar doe je hetzelfde weer.

• skelleniels
RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:38:
[...]Als je futureproof wil blijven koop je niet nu een kaart van 600 euro, maar eentje van 200 euro
Waarom raad je hem dan een gts aan? Kijk ik bedoel maar: hij is een high end systeem aan het samenstellen met een budget van 1700 euro. Daar steek je echt geen 200 euro videokaart in hé. De TS wil net zoals ik alles op high spelen op dit moment. Met een 7900 gt van 200 euro zie ik je need for speed carbon nog niet met alles op high @ 4 x AA en 1280x1024 spelen met een framerate die nooit onder de 40 fps gaat.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
skelleniels schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:47:
[...]

Waarom raad je hem dan een gts aan? Kijk ik bedoel maar: hij is een high end systeem aan het samenstellen met een budget van 1700 euro. Daar steek je echt geen 200 euro videokaart in hé. De TS wil net zoals ik alles op high spelen op dit moment. Met een 7900 gt van 200 euro zie ik je need for speed carbon nog niet met alles op high @ 4 x AA en 1280x1024 spelen met een framerate die nooit onder de 40 fps gaat.
Tja, toch heeft Rod gelijk.
Vorig jaar oktober (toen bouwde ik mijn huidige systeem) was de 7800GTX DE kaart. De 7800GT was de GTS-variant (dezelfde verhouding dus). Nu zijn we ruim een jaar verder en allebei de kaarten zijn best wel zwaar verouderd.
Ik heb ruim 400 (weet t bedrag ff niet precies meer) euro uitgegeven voor een 7800GT, voor een kaart die minder is dan de 1950pro. Deze is alleen nu te krijgen voor minder dan 200 euro.
In 2 jaar tijd kan je dan 2 kaarten van 200 euro kopen en dan ben je nog goedkoper uit. En dan ben je uiteindelijk verstandiger bezig.
Je houdt je pc langer up-to-date, dan met 1 kaart.

Als je geld zat hebt (lees: als je er genoeg geld aan uit wil geven), dan kan je elke anderhalf jaar een nieuwe videokaart van 500 euro kopen. Er zijn er hier zat die dit helemaal niet erg vinden.
Prima: zulke mensen moeten dan ook zeker de nieuwste kaart steeds kopen.
Veel mensen denken hier alleen toch anders over, of hebben gewoon het geld niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Niet online

RoD

skelleniels schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:47:
[...]

1. Ik raad hem geen GTS aan, waar zie jij dat staan?
2. Ik haalde slechts jou argument van futureproof zijn onderuit. Dat is namelijk gewoon onwaar. Met geen enkele kaart ben je futureproof, met de een slechts wat langer dan de ander. Straks zie je nog nauwelijks het verschil tussen een kaart waar je nu 200 en 600 euro voor betaald. Tuurlijk lever je dan op dit moment wat in qua prestaties, maar om nou een videokaart van zeshonderd euro's te kopen, dat vind ik overkill.

Verder speel ik nog vrolijk en blij al mijn spellen op mijn 7900GTO @ GTX die ik voor 240 euro op de kop heb weten te tikken, met vrijwel alles op high settings en op 1680x1050. :)
Over een jaar doe ik weer een upgrade en versla ik jou 8800GTX, terwijl ik nu goed kan gamen, én minder uitgeef in totaal.

Maargoed, slechts mijn mening hoor, als jij blij bent met je GTX, prima. Het is niet mijn geld.

Mocht je alles op high willen en persé DX10 willen dan voldoet de GTS ook prima. Die meerprijs is gewoon zonde van het geld.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 05-12-2006 00:25 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:24:
[...]

1. Ik raad hem geen GTS aan, waar zie jij dat staan?
2. Ik haalde slechts jou argument van futureproof zijn onderuit. Dat is namelijk gewoon onwaar. Met geen enkele kaart ben je futureproof, met de een slechts wat langer dan de ander. Straks zie je nog nauwelijks het verschil tussen een kaart waar je nu 200 en 600 euro voor betaald. Tuurlijk lever je dan op dit moment wat in qua prestaties, maar om nou een videokaart van zeshonderd euro's te kopen, dat vind ik overkill.

Verder speel ik nog vrolijk en blij al mijn spellen op mijn 7900GTO @ GTX die ik voor 240 euro op de kop heb weten te tikken, met vrijwel alles op high settings en op 1680x1050. :)
Over een jaar doe ik weer een upgrade en versla ik jou 8800GTX, terwijl ik nu goed kan gamen, én minder uitgeef in totaal.

Maargoed, slechts mijn mening hoor, als jij blij bent met je GTX, prima. Het is niet mijn geld.

Mocht je alles op high willen en persé DX10 willen dan voldoet de GTS ook prima. Die meerprijs is gewoon zonde van het geld.
De GTO is dan ook een echte wonderkaart waarbij je echt mazzel hebt dat die er is (dank u MSI-klaasje). Alleen de 7950 GT van 512 MB komt in de buurt, maar de GTO is toch sneller, heeft een veel hogere kwaliteit koeler en is net even wat goedkoper.

Voor de rest denk ik dat het wel langer dan 1 jaar gaat duren voordat er een kaart is die minder als 360 euro kost en sneller is als een 8800GTX. Ik denk dat je tegen die tijd voor ongeveer 500 euro een kaart zal hebben die sneller is als de 8800 GTX en van een nieuwere generatie. Maar ja ik heb niks om mijn bewering te ondersteunen.

PS Sleeping Sun vindt ik het beste!

• Quacka
TweakerNummer schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:55:
[...]

De GTO is dan ook een echte wonderkaart waarbij je echt mazzel hebt dat die er is (dank u MSI-klaasje). Alleen de 7950 GT van 512 MB komt in de buurt, maar de GTO is toch sneller, heeft een veel hogere kwaliteit koeler en is net even wat goedkoper.

Voor de rest denk ik dat het wel langer dan 1 jaar gaat duren voordat er een kaart is die minder als 360 euro kost en sneller is als een 8800GTX. Ik denk dat je tegen die tijd voor ongeveer 500 euro een kaart zal hebben die sneller is als de 8800 GTX en van een nieuwere generatie. Maar ja ik heb niks om mijn bewering te ondersteunen.

PS Sleeping Sun vindt ik het beste!
in januari komt ATI (AMD) met zijn nieuwe reeks.
Tegelijk zal Nvidia wellicht iets aan de prijzen doen (zeker als ATI net zo goed presteert, of beter)
Halverwege 2007 zal Nvidia daar wel weer op reageren met een nieuwe kaart.
Daarna zal ATI wel weer met een nieuwe core komen.

Kortom volgend jaar is er een andere kaart die zwaar gehakt maakt van de 8800gtx. En zal een gelijkwaardige kaart betaalbaar zijn (prijsniveau 7900gto)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een kaart die de nieuwste spellen de komende twee jaar high/highest speelt. En die DX10 aankan. Als het dan wat minder wordt neem ik wel een nieuwe. En die plaats ik dan het liefst zelf natuurlijk, maar neem liever geen risico met het systeem in elkaar zetten de eerste keer. Samen met iemand die er meer ervaring mee heeft hem in elkaar zetten lijkt me dan ook de perfecte oplossing.

Is de GTS voldoende om de grafisch krachtigste DX10 spellen de komende 2 jaar high/highest te kunnen spelen? De PC die ik nu heb is al ruim 2 jaar oud, en draait nog steeds vrijwel ieder spel op z'n hoogst, zelfs de recente grafisch zeer krachtige Medieval2:Total War draait met zo'n 20-40 (hangt er van af hoeveel modellen hij op dat moment in 3D toont) fps op z'n hoogst, met 2x20 legioenen (twee legers) met leger grootte op Large (zo'n 3500 man op het veld). Maar met DX10 kan het weer anders gaan..

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:48:
Ik wil een kaart die de nieuwste spellen de komende twee jaar high/highest speelt. En die DX10 aankan. Als het dan wat minder wordt neem ik wel een nieuwe. En die plaats ik dan het liefst zelf natuurlijk, maar neem liever geen risico met het systeem in elkaar zetten de eerste keer. Samen met iemand die er meer ervaring mee heeft hem in elkaar zetten lijkt me dan ook de perfecte oplossing.

Is de GTS voldoende om de grafisch krachtigste DX10 spellen de komende 2 jaar high/highest te kunnen spelen? De PC die ik nu heb is al 3 jaar oud, en draait nog steeds vrijwel ieder spel op z'n hoogst, zelfs de recente grafisch zeer krachtige Medieval2:Total War draait met zo'n 20-40 (hangt er van af hoeveel modellen hij op dat moment in 3D toont) fps op z'n hoogst, met 2x20 legioenen (twee legers) met leger grootte op Large (zo'n 3500 man op het veld).
er zijn helemaal nog geen dx10-spellen.. Sterker nog er is helemaal nog geen dx10 (op die 'paar' mensen na die testen met vista)...
Als je nu al je spellen nog op high kan spelen, is het dan wel slim om NU up te graden, kan je niet beter wachten tot er net wat meer dx10-kaarten zijn? En tot het moment dat er een dx10-spel uit komt. In theorie kan een kaart wel goed zijn in dx10, maar pas als er spellen zijn kan dit echt goed getest worden.

Verder is het leuk dat je nu 3 jaar met je pc hebt gedaan. Vast een dure videokaart gekocht (welke?), maar stel dat je toen 500 euro hebt uitgegeven aan die kaart. Had je nu (op dit moment dus) dan niet betere resultaten gehad als je anderhalf jaar met een kaart van 250 euro had gedaan en daarna een nieuwe kaart uit die prijsklasse had gekocht? Ik denk het namelijk wel.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij 4Launch doen ze ook bouwen, voor 35 euro. Dan wordt het juridisch gezien ook gelijk een systeem met op dit geheel 2 jaar garantie.

Zelf bouwen zou ik sowieso niet doen, ook al weet je wel wat je doet. Het komt vaak genoeg voor dat er spullen DOA zijn of incompatible, dan kun je er nog zo veel van af weten, zonder extra onderdelen om te testen kom je nog geen ruk verder. Ik heb zelf een aantal jaren in een computerzaak gewerkt en heb meer systemen gebouwd dan een mens lief is, maar als ik een nieuwe PC koop laat ik hem ook lekker in elkaar zetten door de shop, vind het wel prima voor die 35 euro. Alles bij de goedkoopste shop in de PW halen is IMO sowieso waanzin. Ten eerste zijn veel van die shops gewoon bagger, ten tweede heb je dus die verzendkosten en derde kun je enorm gezeik krijgen met garantie door de reden van punt 1 en doordat je dan dus alleen garantie hebt op losse onderdelen en nooit op een systeem. Ach ik weet niet hoe oud je bent maar goed toen ik 15 was bestelde ik ook een PC bij fucking Eurosupplies (garagebox in Den Haag die al lang failliet is) en dat was achteraf gezien - hoewel het wel goedgekomen is - ook een debiel plan.

[ Voor 31% gewijzigd door smvs op 06-12-2006 22:37 ]

• skelleniels
ach misschien versla jij me wel, maar ik weet dat ik binnen drie jaar nog altijd alle games zal kunnen draaien met een kaart van 600 euro en dat op redelijke settings(speel toch maar op 17 inch scherm). Jij koopt ieder jaar een nieuwe kaart van 240 euro. Dan zal jij na die drie jaar duurder uitkomen dan ik. Ik doe het gewoon liefst in 1x goed en koop dan wel als die kaart niet meer op medium @1024 een nieuwe en verkoop die oude. Trouwens die kaart die ik heb overklokt ook nog eens goed en dit scheelt in nfs carbon gemiddeld 16 fps(ipv 66 gemiddeld heb ik er nu 82) en met overklokte cpu erbij kan ik hier heus nog lang mee door zonder die kast ieder jaar te moeten openbreken om een nieuwe videokaart in te steken en dan als de voeding niet meekan, ook nog een nieuwe voeding. Dan kom je er ineens achter dat je cpu ook nog es bottleneckis...

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Jij hebt smaak d:)b
skelleniels schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:58:
ach misschien versla jij me wel, maar ik weet dat ik binnen drie jaar nog altijd alle games zal kunnen draaien met een kaart van 600 euro en dat op redelijke settings(speel toch maar op 17 inch scherm). Jij koopt ieder jaar een nieuwe kaart van 240 euro. Dan zal jij na die drie jaar duurder uitkomen dan ik. Ik doe het gewoon liefst in 1x goed en koop dan wel als die kaart niet meer op medium @1024 een nieuwe en verkoop die oude. Trouwens die kaart die ik heb overklokt ook nog eens goed en dit scheelt in nfs carbon gemiddeld 16 fps(ipv 66 gemiddeld heb ik er nu 82) en met overklokte cpu erbij kan ik hier heus nog lang mee door zonder die kast ieder jaar te moeten openbreken om een nieuwe videokaart in te steken en dan als de voeding niet meekan, ook nog een nieuwe voeding. Dan kom je er ineens achter dat je cpu ook nog es bottleneckis...
Tsja, dan heb je het over de derde videokaart al. Als je mijn verhaal leest staat daar wat anders.
Ik bedoelde dus: Jij geeft nu 600 euro uit en kan goed gamen. Ik geef 240 euro uit en kan óók goed gamen. Na een jaartje of anderhalf koop ik een nieuwe, voor hetzelfde bedrag, waarmee ik beter kan gamen dan jou. Ben ik dus goedkoper uit, zonder daarvoor uiteindelijk op prestaties in te hoeven leveren. Hierbij aannemende dat het verschil tussen jou GTX en mijn GTO niet significant is, aangezien ik ook alles op high kan daaien.
Trouwens, ik denk dat ik over 2 jaar ook nog best vooruit kan met mijn GTO. Mijn 9800Pro, die ik 3 jaar geleden voor een nette prijs op de kop getikt heb heeft ook prima 2,5 jaar mee kunnen draaien.
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:48:

Is de GTS voldoende om de grafisch krachtigste DX10 spellen de komende 2 jaar high/highest te kunnen spelen? De PC die ik nu heb is al ruim 2 jaar oud, en draait nog steeds vrijwel ieder spel op z'n hoogst, zelfs de recente grafisch zeer krachtige Medieval2:Total War draait met zo'n 20-40 (hangt er van af hoeveel modellen hij op dat moment in 3D toont) fps op z'n hoogst, met 2x20 legioenen (twee legers) met leger grootte op Large (zo'n 3500 man op het veld). Maar met DX10 kan het weer anders gaan..
Alles high/highes denk ik niet. Als je kijkt naar wat de snelste kaarten 2 jaar geleden waren dan zie je dat die niet meer alles op high kunnen draaien. Al is het natuurlijk koffiedik kijken wat er in de toekomst op gamegebied gebeurd. Maar als het zo doorgaat zal het niet op highest zijn, is mijn inschatting. Wel denk ik dat je er nog redelijk goed mee kan gamen.
Quacka schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:54:
[...]

er zijn helemaal nog geen dx10-spellen.. Sterker nog er is helemaal nog geen dx10 (op die 'paar' mensen na die testen met vista)...
Als je nu al je spellen nog op high kan spelen, is het dan wel slim om NU up te graden, kan je niet beter wachten tot er net wat meer dx10-kaarten zijn? En tot het moment dat er een dx10-spel uit komt. In theorie kan een kaart wel goed zijn in dx10, maar pas als er spellen zijn kan dit echt goed getest worden.
Ik denk persoonlijk dat zodra DX10 mainstream is geworden dat de huidige DX10 kaarten alweer te traag zijn. Neemt niet weg dat het op dit moment natuurlijk gewoon razendsnelle kaarten zijn.
Verder is het leuk dat je nu 3 jaar met je pc hebt gedaan. Vast een dure videokaart gekocht (welke?), maar stel dat je toen 500 euro hebt uitgegeven aan die kaart. Had je nu (op dit moment dus) dan niet betere resultaten gehad als je anderhalf jaar met een kaart van 250 euro had gedaan en daarna een nieuwe kaart uit die prijsklasse had gekocht? Ik denk het namelijk wel.
Ik ook :)
Pagina: 1