Outlook sync totaal oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Topicstarter
Ik loop met een probleem rond waarvan ik
a) de oplossing niet kan vinden en
b) mij kan voorstellen dat er wel meer tweakers zijn die hier ook mee zitten.

Ik heb een Windows Mobile 2005 telefoon/pda met daarop Outlook. Ik hou hier actief mijn agenda, taken, etc bij. Deze telefoon sync met mijn desktop en laptop, waarop beide office 2003 geinstalleerd is. Daarnaast gebruik ik een aantal gedeelde google calendars.

Het irritante is, is dat ik de desktop en laptop alleen via mijn telefoon kan syncen. Ik heb liever een oplossing waarmee ik via internet/gprs mijn beide computers en telefoon kan syncen. Daarnaast doe ik dat het liefste op een manier dat ik mijn google calender daar ook mee kan syncen.

Ik heb nu al de "remote calendars" outlook-plugin geïnstalleerd (1), maar ik vind dit een irritant en instabiel stukje software, daarnaast werkt het alleen bij mij goed om Google Cal data in Outlook te krijgen, niet andersom. Dit doet ook alleen calenders, geen taken.

Daarnaast heb ik ook al gewerkt met Funambol, en een account op scheduleworld.com. Dit synct aardig vanaf mijn PC naar het internet toe, maar nog niet zo goed terug. Wat het wel doet is al mijn afspraken opnieuw toevoegen aan outlook, maar dan een uur eerder. (en hele-dagen-afspraken een dag eerder). De scheduleworld.com interface is ook zo basis dat ik er weinig mee kan.

Wie heeft er nu al een goede totaaloplossing van het syncen van outlook? Help me opweg! Moet ik een van de eerder genoemde methodes verder onderzoeken of mis ik een stukje software/internet service?

1) http://www.grinn.net/blog...google-calendar-into.html

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie ook dit topic: Outlook synchroniseren met USB-stickje
Probeer SynchPst eens, ik weet niet of die ook Google Calendar aankan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• opagrover

opagrover

Topicstarter
Die SynchPst is best leuk, maar helpt me niet heel erg. Ik kan hiermee alleen synchen via een pst bestand op een fileserver. Ik heb geen fileserver binnen mn netwerk maar wel een server buiten de deur. Helaas kan SynchPst niets via HTTP of WebDav

zijn er ook tweakers die het probleem wat ik omschreven heb, ook hebben, of ben ik echt de enige?

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
mDaemon email server inclusief Outlook Connector voor je verschillende Outlook locaties en SyncML client voor op je WM5 device.

Veni, vidi et cervesiam

• opagrover

opagrover

Topicstarter
Deze oplossing zal vast kunnen werken, maar kost in totaal $500,-