TV geeft groene waas

Pagina: 1
Acties:
  • 1.726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Mijn TV geeft sinds kort opeens een groene waas over het gehele beeld heen. Dit is overal, met DVD kijken, met teletekst etc. Het is dus geen kabel probleem oid.

Nu heb ik de TV een weekend uit laten staan en hij was hierna weer goed. Helaas maar van korte duur want 5 minuten later was de groene waas terug. Ik vermoed dat het te maken heeft met luidsprekers die altijd in de buurt stonden. Deze heb ik dus inmiddels verwijderd. Ze hebben er een jaar of 2 bij gestaan.

Ik las iets over demagnetiseren van een TV. Weet iemand of dit nut kan hebben en zo ja, hoe dit werkt?

Is reeel om te denken dat deze groene waas weg gaat of wordt dit een nieuwe TV? Hij is net een jaar of 3 oud dus zou het zonde vinden als ik nu alweer aan een nieuwe zit.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
het kan heel goed door speakers komen, houd maar eens een magneet bij je scherm :)
het lukt meestal wel om de beeldbuis te demagnetiseren.
waarschijnlijk doet hij doet als je hard aan en uit zet, probeer dit eens een paar keer achter elkaar.

https://f1nerd.nl

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
dus paar keer stekker d´r in en d´r uit?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Als die speakers er al 2 jaar naast stonden en je die groene waas pas sinds kort hebt, dan lijkt het me stug dat het aan de speakers ligt. Wat voor speakers stonden ernaast btw?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Gewoon kleine speakertjes, 50 watt ofzo. Stonden d´r wel strak naast maarja, al een jaar of 2. Heb Panasonic gebeld en die zeiden dat het daar wel door kon komen. Lijkt mij ook vreemd na zo´n lange periode maarja. Denkt iemand dat de speakers wel de oorzaak zijn?

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Nou haal ze voor de gein eens een keer ervandaan, kijken of het enig verschil oplevert ;)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
masser120 schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:34:
Nou haal ze voor de gein eens een keer ervandaan, kijken of het enig verschil oplevert ;)
Heeft ie al gedaan ;) . Beter lezen.

Als het speakerstjes zijn van een home cinnema set, zouden die toch echt magnetisch afgeschermd moeten zijn? Dus zou het daar dan niet aan liggen.

Mocht je toch nog denken dat het aan magnetisatie liggen, lees dan dit eens door: [TV] Demagnetiseren

Maar ik betwijfel het zelf, het lijkt me van niet.

[ Voor 20% gewijzigd door heracles op 04-12-2006 21:52 ]

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Welk merk tv is het?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Panasonic.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Als je speakers er al 2 jaar naast stonden lijkt het me sterk dat het daar aan ligt. En als het even weg is en na 5 minuten opeens weer terug komt denk ik dat er gewoon ergens een los contactje zit.
Doordat de elektronica opwarmt zet het uit en daardoor gaat het contactje na een poosje weer los. Als je geen verstand van elektronica hebt is het niet verstandig om zelf aan je tv gaan zitten knutselen (DODELIJK HOGE SPANNINGEN). Maar waarschijnlijk is het met een soldeerbout weer te fixen. Als je iemand kent die bedreven is met dit soort dingen zou je die kunnen vragen of hij/zij er naar wil kijken. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik heb vandaag het groene streep probleem bij mij thuis opgelost, en wel door het volgende te doen, de stekker in het stopkontact omdraaien. HEEEL appart, maar het heeft denk ik te maken met een ground loop. Om terug te komen op jou probleem, heb je misschien ook een ground loop? aangezien dit deze apparte taferelen kan veroorzaken.
Pagina: 1