kan printer niet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
ik heb nog een klein probleempje

ik heb pas een nieuwe printer gekocht ( een all in one)
namelijk de canon mp450x

nu als ik de printer wil delen bij printers en faxapperaten
en een naam aan de printer geef en dan op "ok" druk geeft het hem de volgende fout
"kan printerinstellingen niet opslaan. kan bewerking niet voltooien"

hoe kan ik dit verhelpen?

hier nog een printsreen:
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/1048/printscreenjs4.th.jpg

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
misschien eens kijken naar je printspooler?

(start>run>services.msc)

en/of heb je wel genoeg rechten?

you had me at EHLO

• jammy
ik ben de enigste gebruiker en dus ook de beheerder.

en wat moet ik zien bij die printspooler?

is gestard en start automatisch

edit: trouwens mijn vorige printer kon ik wel delen.

[ Voor 17% gewijzigd door jammy op 04-12-2006 16:44 ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-03 19:21

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

offtopic:
"Als je niet kan delen, moet je de eierwekker maar zetten", zei mijn moeder vroeger altijd ;)

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Kan het zijn dat je vorige printer een "normale"printer was? Het sharen van all in one printers schijnt een probleem te zijn.

• jammy
Rocadi schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:51:
Kan het zijn dat je vorige printer een "normale"printer was? Het sharen van all in one printers schijnt een probleem te zijn.
deze was ook een all in one

• jammy
dus ik kan hem dan niet delen?

Verwijderd

Misschien wel, wordt lastig, wij hebben er ook 1, maar dan heb je meerdere printers/faxapparaten er staan, dus een printer, een fax, een scanner enz, en wss heb jij dat in 1 nu, en dat maakt het voor windows lastig denk ik. Had jij bij de vorige printer wel allemaal apparte apparaten staan? Of ook gewoon 1 ding?

• jammy
uh ik had toen ook een printer en scanner in één toestel, zoals nu

Verwijderd

Ja dat begrijp ik wel, maar hoeveel printers/scanners/faxen herkent je computer, als je bij configuratiescherm naar printers gaat. en hoeveel had je er daarvoor staan?

• jammy
ahzo sorry

1 scanner en 1 printer juist hetzelfde als bij de vorige.

Verwijderd

En als je rechtermuistoets op de printer doet, en dan "Delen en beveiliging..." en dan de settings goed zet krijg je deze foutmelding? ... en wat nou als je de scanner probeerd te delen? Het zelfde?

• jammy
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:53:
En als je rechtermuistoets op de printer doet, en dan "Delen en beveiliging..." en dan de settings goed zet krijg je deze foutmelding? ... en wat nou als je de scanner probeerd te delen? Het zelfde?
indd. dan krijg ik die foutmelding.

de scanner kan ik niet delen, daar is deze functie niet mogelijk.

Verwijderd

Heb je via een orginele cd/officiele website een drivers verkregen, of gewoon aangesloten en zien of hij auto geinstaleerd werd ja/nee ... en hoe ziet je netwerk er schematisch uit?

• jammy
uh ik heb alles via de bijgeleverde software geinstalleerd.
en daarstrak nog gekeken of er een nieuwere versie was maar helaas.

uh ik heb boven mijn router staat met modem aan natuurlijk.
en daar staat mijn pc naast, dus via kabel aangesloten en daar hangt ook mijn printer aa,.
en dan heb ik beneden nog een pc staan die via draadloos aan de router hangt.

Verwijderd

De eerste vraag die bij mij op komt is wat je waarop aan het installeren bent?

1) Ben je de printer aan het delen via de computer waarop de printer is aangesloten?
2) Zo ja, niet doen!
3) Start de computer op waarmee je de printer ook zou willen gebruiken en waar deze niet op is aangesloten. Voorwaarde is echter wel dat deze computer onderdeel is van het thuisnetwerk (in verbinding staat met je andere computer).
4) Check of de printer en de hierop aangesloten computer ook aan zijn en doe de volgende handeling op de computer die nog geen verbinding heeft met de printer:
a. Configuratiescherm/printer en faxapparaten/een printer toevoegen/
b. kies hier voor "netwerkprinter of een printer die met een andere computer verbonden is". En vul indien nodig de printernaam in (deze staat vast wel ergens in de andere pc).

Hopelijk werkt dit

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:27:
De eerste vraag die bij mij op komt is wat je waarop aan het installeren bent?

1) Ben je de printer aan het delen via de computer waarop de printer is aangesloten?
2) Zo ja, niet doen!
3) Start de computer op waarmee je de printer ook zou willen gebruiken en waar deze niet op is aangesloten. Voorwaarde is echter wel dat deze computer onderdeel is van het thuisnetwerk (in verbinding staat met je andere computer).
4) Check of de printer en de hierop aangesloten computer ook aan zijn en doe de volgende handeling op de computer die nog geen verbinding heeft met de printer:
a. Configuratiescherm/printer en faxapparaten/een printer toevoegen/
b. kies hier voor "netwerkprinter of een printer die met een andere computer verbonden is". En vul indien nodig de printernaam in (deze staat vast wel ergens in de andere pc).

Hopelijk werkt dit
nog makkelijker is :
Ga naar de PC die niet direct op de printer staat aangesloten :
start --> zoeken --> computers of personen --> typ de computernaam in van het systeem waar de printer op aangesloten staat. Je krijgt nu een snelkoppeling te zien, waarmee je toegang krijgt tot de PC met de printer die je wilt delen. Daar zie je ook de printer staan. Dubbelklik op de printer die je wilt delen, en hij zal een melding geven of je de software wilt installeren. Druk op ok/ja en volg de instructies. Voila, you're done.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• jammy
bedankt jongens, nu zie ik het probleem mijn pc is niet opgenomen in het netwerk.

ik weet dat ik over een maand terug daar nog eens problemen heb mee gehad.

en ik krijg dus mijn pc dus niet opgenomen in het netwerk.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
niet opgenomen in het netwerk? zit je in dezelfde IP range? zelfde workgroup? kun je elkaar pingen?

you had me at EHLO

• jammy
ja als ik mijn pc wil toevoegen aan het netwerk doet die alles tijdens de wizard, maar ik vind hem niet terug.
en de pc beneden wel.

ik weet nu wel nie of dat het met mijn volgend probleem heeft te maken
Pagina: 1