internet probleem bij lynksys router

Pagina: 1
Acties:

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
ik heb dus een probleem met met mijn router, het gaat over een lynksys wrt54gx v2

het probleem:
wat is nu juist het probleem, wel telkens als ik mijn pc opstart (of om de 2 keer) en op internet wil gaan krijg ik dus geen verbinding met internet. (ik heb adsl van belgacom) en als ik de voeding van mijn router uit trek en terug insteek en daarna mijn pc opnieuw opstart lukt het weer wel.
en als ik op herstellen druk op mijn netwerkverbinging, zeg hij "kan dns cache niet wissen" of dergelijk.

en zodra ik mijn verbinding heb teruggekregen kan ik zo lang op internet zonder problemen. tot ik mijn pc afsluit en daarna terug opstart natuurlijk.

nu het rare is vroeger had ik adsl van scarlet en toen deed het probleem zich niet voor, en nu sinds een 1.5 maand heb ik adsl van belgacom en sinds heb ik dit probleem.

ik heb de router al voorzien van een nieuwe firmware (2.00.12) maar het probleem doet zich nog voor.

heeft er iemand een oplossing voor dit probleem of al het zelfde probleem gehad?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je harde DNS-entries hebt aangegeven bij je netwerkverbinding. Zet alles eens op automatisch, dikke kans dat je er dan vanaf bent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jammy
The Eagle schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:02:
Klinkt alsof je harde DNS-entries hebt aangegeven bij je netwerkverbinding. Zet alles eens op automatisch, dikke kans dat je er dan vanaf bent.
zo ver ik kan zien staat die op automatisch, tenzij ik het verkeerde voor heb

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat DNS via DHCP ingeschakeld?
Overigens kan het ook geen kwaad om je router even een reset te geven, dan is ie alles kwijt. SOms willen routingtabellen nog wel eens vollopen; een reset naar factory-settings verhelpt dat meestal wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 12:32
Sommige spyware rommelt ook met je DNS instellingen, ze willen je DNS requests hebben om gerichter reclame te maken.

mijn email is <username>@gmail.com.

• jammy
ik heb geen spyware op mijn pc staan.

en ik heb mijn router al paar keer gereset enz.

hier nog een printscreen

Afbeeldingslocatie: http://img290.imageshack.us/img290/9848/prtscrxt3.th.jpg

username is natuurlijk wel ingevuld

• jammy
heeft er niemand de dezelfde router als mij die dit probleem ook heeft gehad.

• jammy
heeft er niemand dit ooit voorgehad :?
Pagina: 1