Toon posts:

[XP]PC loopt vast na rebooten bij afronding installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de specs van de pc:
Moederbord MSI KT4V
384MB geheugen, 1x128 en 1x256 DDR2100
Videokaart Geforce MX200
Amd Athlon 1600, 1,4Ghz
SMC Usb WLAN stick

Het probleem
Ik probeer een schone installatie te doen op bovengenoemde pc. De installatie gaat goed, totdat de pc opnieuw opgestart moet worden om de installatie af te maken. Hier loopt de pc vast bij het opstartscherm, de blauwe laadbalk loopt aan de rechterkant vast na een tijdje bewogen te hebben.

Als ik de pc vervolgens reboot, start hij wel gewoon op, maar loopt vast als ik bijv. Outlook Express, het beveiligingscentrum, of de automatische updates opent.(precies de items die je moet instellen bij de afronding van de installatie)

Ik heb al veel over soortgelijke problemen gelezen, maar nog geen oplossing gevonden voor dit probleem?

Iemand een idee wat het kan zijn? :?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Probeer je BIOS op fail-save te zetten, zodat je kan zien of het nog kan booten (dus veilig booten)
Anders probeer es andere sterkere/betere voeding erin te zetten, het kan misschien dat je voeding niet goed trekt. Hierna zul je meer stabiliteit moeten zien (dus je kan wat meer doen dan voorheen)
Verder kan het zijn dat bij oudere mobo's de elco's niet meer zo frisjes zijn... In dat geval zal het instabiel worden en kan het soms vastlopen of booten.

Geheugen hoeft niet echt probleem zijn, die zorgen meer voor errors tijdens installatie en blue screens tijdens gebruik. Maar niet altijd bij spontane reboots. Je installatie verloopt goed, dus dat is goed teken.

Ik heb ook ouwe dual-P3-700 mobo, die lang gebruikt is. Werkt voorheen uitstekend en stabiel.
Die installeert zich nu goed in, maar wil niet meer gewoon Windows laden en loopt vast. Ik denk dan snel aan de slechte elco's op mijn oude mobo, want ik heb andere voedingen al bij gepakt en dat heeft geen goed resultaat. Dat lijkt beetje op jouw probleem situatie.

Ook kan je andere videokaart proberen (lichtere versie) en kijken hoe ie zich gedraagt.
Mocht het niet lukken, dan moet je maar alle elco's vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb van alles geprobeerd, zie ook mijn topic: [XP] PC loopt vast bij bepaalde processen... maar niets hielp. Op een gegeven moment kreeg ik een advies van iemand die zei dat sommige componenten niet overweg konden met Windows XP, waardoor de pc vastliep.

Dus heb ik Windows ME erop geinstalleerd, loopt weer perfect, alhoewel ik niet zo'n WinME fan ben.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:29:
Kheb van alles geprobeerd, zie ook mijn topic: [XP] PC loopt vast bij bepaalde processen... maar niets hielp. Op een gegeven moment kreeg ik een advies van iemand die zei dat sommige componenten niet overweg konden met Windows XP, waardoor de pc vastliep.

Dus heb ik Windows ME erop geinstalleerd, loopt weer perfect, alhoewel ik niet zo'n WinME fan ben.
Net als wat MrDummy zegt, het geheugen zorgt meer voor problemen tijdens installatie en gebruik.
Windows ME is echt een blauwe maandag van microsoft geweest.
Kan het niet zo zijn dat er iets met je hardeschijf is, hoe gek het ook klinkt, soortgelijke problemen heb ik ook eens gehad met een Asus A7V moederbord. Ik zocht het daarin, nieuw moederbord gekocht nog steeds problemen. Bleek de hardeschijf niet goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Windows ME is inderdaad een blauwe maandag van Microsoft geweest, en ik ben er ook helemaal niet weg van! Op deze pc, draait echter Windows ME goed, vergeleken met Windows XP, dus het zou inderdaad wel met (ver)ouder(d)e hardware te maken gehad hebben. De harde schijf kan het in principe niet zijn, omdat ik de pc wegens een "opschoning" opnieuw wilde installeren, waarna ik deze problemen kreeg!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
en je hebt denk ik wel al geprobeerd om te booten met zo min mogelijk apparaten?

(lees dit nml nergens...)

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:11:
en je hebt denk ik wel al geprobeerd om te booten met zo min mogelijk apparaten?

(lees dit nml nergens...)
Dit heb ik inderdaad al geprobeer ja. Ik heb alle PCI-sloten vrijgemaakt, en zoveel mogelijk apparaten uitgeschakeld, maar het hielp helaas allemaal niets |:(
Pagina: 1