[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:11
Hurricane schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:35:
Maarten ik denk dat dat het multiplay nummer is wat jij bedoelt. Heeft denk ik weinig zin het hier neer te zetten. Het is geen klantingang en als deze wel zo gebruikt gaat worden zal het nummer waarschijnlijk niet meer gebruikt worden en een ander nummer genomen worden. Dit zijn allemaal speculaties dus geen harde feiten.
Ik heb hetzelfde idee. Hij was idd zeer benieuwd hoe ik aan het nummer was gekomen. Kga het hier dus maar niet vermelden.
Misschien kan ik het soms doorgeven als mensen echt helemaal vastlopen.
Het 0800-0407 nummer is vaak ook goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arnout schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:52:
Even voor de zekerheid: ben ik een uitzondering dat ik de factuur van november niet kan zien in Factuur Online of is dit bij iedereen zo? Is er iemand bij wie de factuur van november wel op te vragen valt?

edit: Ik heb gebeld zojuist maar zelfs om 7:54u hoef je het niet te proberen: te druk, verbinding verbroken.
Bij mij staat november er ook niet bij (zie m'n post van 6 december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Jan-E schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:58:
Toezegging van KPN zojuist in Radio Kassa: voor 1 maart 2007 zijn de problemen (die ik zelf overigens niet heb) opgelost. Even geduld a.u.b.
Gerucht gaat dat de Siemens spulletjes eruit gaan en door Ericsson worden vervangen.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
maartend schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:03:

MAAR;
2 weken terug een USB-HD gekocht voor op mijn netwerk, draaide net op mijn Siemens bak, komt die nieuwe firmware 1.40, boem problemen. Krijg dus een nieuw modem en ja hoor, zit enkel USB-slave op.
Ben ik dus niet blij mee.
Kan ik KPN hier voor een rekening sturen?
Ik zou het zeker proberen, maar ik geef je weinig kans. Je kan immers de HD aan een PC hangen en hem shared maken, dan heb je dezelfde functionaliteit. Je kunt ook een router kopen met die functionaliteit, ikzelf gebruik een Asus WL-500g Premium waaraan een HD hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Jan-E schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:58:
Toezegging van KPN zojuist in Radio Kassa: voor 1 maart 2007 zijn de problemen (die ik zelf overigens niet heb) opgelost. Even geduld a.u.b.
Playback
Vanaf 11 min 15 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:27

slaay

Natuurbeleven.com

wyrdt schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:19:
[...]

Gerucht gaat dat de Siemens spulletjes eruit gaan en door Ericsson worden vervangen
Dus dan gaan ze van Siemens naar Speedtouch en nu naar Ericsson spul?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
EDIT:

http://cgi.omroep.nl/cgi-...adiokassa/20061208-11.wma en dan 13 minuten.

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 08-12-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
slaay schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:10:
[...]

Dus dan gaan ze van Siemens naar Speedtouch en nu naar Ericsson spul?
dit valt dus echt onder het hoofdstuk ouweh*** verhalen

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12:47
jwagenaar schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:43:
[...]

dit valt dus echt onder het hoofdstuk ouweh*** verhalen
Zeker als je bedenkt dat Siemens op de HCC-dagen stond met een stand met de 'nieuwe' experiabox.
Dit ding is op internet niet op de door hunzelf gegeven link te vinden, echter een beetje creatief zoeken levert wel een Engelstalige site op. 8)
Hiervoor moet gezocht worden op SX763 op de internationale Siemens-site (8>
We zullen het wel zien...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

Aapje

Opel-beun
Sinds 3uur vanmiddag bezig met het internet bij mij te goed krijgen :/

Situatie, ik had ADSL van Planet, liep jaren lang prima, altijd 't zelfde ip gehad, mailserver etc draai ik thuis.
Nu ga ik over op IPB, krijg een ander IP Direct-adsl.nl.
Nu krijg ik die speedtouch 780 WL :r kots ding

1) Krijg mijn DMZ niet meer terug omdat er geen functie in de speedtouch aanwezig is om dit erin te kloppen
2) Ik kan al me dns-en veranderen naar dat nieuwe IP :/
3) Modem crashed zodra ik meer dan 2 poortjes toevoeg aan de "Toepassingen delen pagina" :r

Heb nog geen verklaring opgestuurd dat ze me nummer mogen veranderen naar dat VoIP...
Maar ik word behoorlijk sjaggie van dit. Zodra me contract periode voorbij is gaat Planet en KPN heel hard de deur uit.

Zit te denken om naar een BBNED provider te overstappen met VoIP. (Oom heeft tiscali werkt prima. Die heeft een Draytek modem erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

BaBoOn schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:37:
Zit te denken om naar een BBNED provider te overstappen met VoIP. (Oom heeft tiscali werkt prima. Die heeft een Draytek modem erbij)
Een echte tweaker jij he :P nieuws: KPN koopt Tiscali Nederland voor 255 miljoen

[ Voor 15% gewijzigd door Fridge-RaideR op 08-12-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 22:22
maartend schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:45:
[...]

Ik heb hetzelfde idee. Hij was idd zeer benieuwd hoe ik aan het nummer was gekomen. Kga het hier dus maar niet vermelden.
Misschien kan ik het soms doorgeven als mensen echt helemaal vastlopen.
Het 0800-0407 nummer is vaak ook goed genoeg
Dat zal waarschijnlijk de monteursingang zijn, wij mochten de klanten daar in principe niet mee helpen, en er zou ook moeten worden gevraagd om een monteursnummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

Aapje

Opel-beun
Hk-er mss :+ Maarja dan gaan we maar naar Chello. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728

Joen schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:13:
1500kbps/9,6=156,25KB/sec (9,6 ipv 8 ivm overhead, ooit eens in een ander ADSL topic op GoT gelezen en klopt tot nu toe aardig bij mijn aansluiting en andere aansluitingen waar ik heb geholpen)
Netjes de juiste snelheid inderdaad. Ik vraag me dan af welke snelheid jeroen033 in gedachten had te moeten halen.
sorry dat ik weer met ieds ouds begin, maar mijn vader is het er nog niet mee eens. hij zegt dat ik op +/- 1500KB/sec moet uitkomen. Kan iemmand bevestigen dat dit niet waar is en waarom. Hij blijft volhouden. 8)7

mvg//jeroen033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
hmm 1500 Kbps... is dus delen door 9,6 is je snelheid in KB... dus die 1500 klopt wel.. maar dat zou betekenen dat je 1,5 Mbit verbinding hebt.. als je 1500 KB verbinding hebt. dan heb je een 15mbit verbinding...

ik zou zeggen laat je pa deze thread lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adslfreak schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:37:
hmm 1500 Kbps... is dus delen door 9,6 is je snelheid in KB... dus die 1500 klopt wel.. maar dat zou betekenen dat je 1,5 Mbit verbinding hebt.. als je 1500 KB verbinding hebt. dan heb je een 15mbit verbinding...

ik zou zeggen laat je pa deze thread lezen?
Hij vat het niet: hij zegt: "Ik zit nu op 10% van de beloofde internet-snelheid te internetten, en ik vind het stom dat planet hun klanten hier niks van zegt!" (hoezo eigenwijs 8)7 )

edit: Ik snap wat hij bedoelt! hij denkt dat kbps en KB/sec hetzelfde is

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 08-12-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
hm heb zelf ook nog firmware versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)...
gister lag hier ook internet eruit...
gelukkig deed die het vanmorgen weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
b = bit
B = byte ( 8 b )
kb = kilobit ( 1000 b )
kB = kilobyte ( 1024 B )
Mb = megabit ( 1000 kb )
MB = megabyte ( 1024 kB )
De capaciteit van een internetverbinding wordt uitgedrukt in Kilobit per seconde (Kbit/s). KiloByte (KB) wordt gebruikt om de downloadsnelheid aan te duiden. 8 bits komen overeen met 1 Byte. Voor de maximale snelheid in Bytes moet de downloadsnelheid in Kbit/s door 8 worden gedeeld. Een Tiscali ADSL Start-abonnement met een downloadsnelheid van 384 Kbit/s heeft een maximale snelheid in Bytes van 48 KiloByte per seconde. Bits worden aangegeven met een kleine letter 'b', Bytes worden aangegeven met een hoofdletter 'B'.

Eén KiloByte = 1024 Bytes
Eén MegaByte = 1024 KiloByte
Eén GigaByte = 1024 MegaByte

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Meer mensen waarbij de mail niet meer werkt sinds gisteravond 22:47? Ik kan niet meer poppen, heb het wachtwoord opnieuw ingesteld maar blijf geen toegang te krijgen tot de POP box (2de mailbox).
Fetchmail could not get mail from xxx@kpnplanet.nl@pop.kpnplanet.nl.

The attempt to get authorization failed.
Since we have already succeeded in getting authorization for this
connection, this is probably another failure mode (such as busy server)
that fetchmail cannot distinguish because the server didn't send a useful
error message.

[ Voor 48% gewijzigd door Arnout op 09-12-2006 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:57
jOzh schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:37:
[...]

Als ik het goed begrijp ligt een stotterende VOIP verbinding dus aan de firmware 1.40.9c-iptv? Lekker dan, ik heb net de helpdesk gesproken en die wist niks van problemen met telefoonkwaliteit en downloaden van newsservers. Is de enige oplossing een nieuwe Siemens EB met lagere firmware? Maar heb je dan geen kans dat de firmware opnieuw geupdate wordt naar 1.40 en dat je dan weer met hetzelfde probleem zit?
Lange tijd geen problemen meer gehad. Nu sinds een week gestotter, alleen aan mijn kant. Waarschijnlijk door de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:02
Ben nu KPN aan het bellen heb inene 3 registerd VOIP accounts en websites laad hij niet geheel of totaal niet. Krijg time outs gewoon. Herstarte enzo helpt niet. Hele router is traag. Als ik ftp doe naar andere pc via experia dan haal ik hooguit 500KB/s a 700KB/s dit was voorheen gewoon max van de Experia ofwel 15Mb/s ongeveer. Meer nooit behaald met dat ding. Met Draytek router behaalde ik wel hoger.

Zit inmiddels al 24 min in wacht....

-word vervolgd-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 07:00
Ik heb sinds kort ook de gare internetverbinding. Sommige pagina's worden niet goed geladen.

Zit nu via VPN naar een andere locatie, via een xs4all lijn. Dit werkt wel zonder problemen.

Tweakers.net en GoT werken ook niet normaal. Ook hier helpt een reboot van de router niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb hem nog aan de lijn hij wilt naar fabriekinstellinge.. helpt dat? Ik heb de Siemens xb...

Fabriekinstellingen helpen niet zei de technische afdeling ik moest een mailtje sturen naar support@kpn.nl. Waarschijnlijk moet ik een nieuwe Experiabox.

Dat ik inene 3 VOiP registerd accounts heb snappen ze daar ook niks van. In hun systeem staat slechts 1.

Ben benieuwd.

[ Voor 65% gewijzigd door Cave_Boy op 09-12-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 23:38

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Cave_Boy schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:00:
Dat ik inene 3 VOiP registerd accounts heb snappen ze daar ook niks van. In hun systeem staat slechts 1.
Volgens mij heeft iedereen dat. Is ook al meerdere keren in dit topic aan bod gekomen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wordt dan toch eens tijd dat ze dat goed gaan zetten of niet?. Ook dat de helpdesk het misschien eens weet dat dit gaande is...

Wat ik me afvraag zijn er ook problemen of problemen ondervonden met de Speedtouch Experia box?

Ik wil graag DMZ gebruiken hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 07:00
Telephony
VoIP accounts: 1 account (registered: 1 account)
1.38 Firmware. Heb daar in iedergeval nog geen last van.

Surfen gaat nu overigens gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Cave_Boy schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:00:
Heb hem nog aan de lijn hij wilt naar fabriekinstellinge.. helpt dat? Ik heb de Siemens xb...

Fabriekinstellingen helpen niet zei de technische afdeling ik moest een mailtje sturen naar support@kpn.nl. Waarschijnlijk moet ik een nieuwe Experiabox.

Ben benieuwd.
waarom doet iedereen zo moeilijk over het aantal voip accounts:
- 1 voor je telefoon
- 1 voor beeldtelefoon
- 1 voor toekomstig interne sip-proxy

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 23:38

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Cave_Boy schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:37:
Wordt dan toch eens tijd dat ze dat goed gaan zetten of niet?. Ook dat de helpdesk het misschien eens weet dat dit gaande is...
Wat is het probleem dan? heb je er last van?
nautaonline schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:44:
[...]

1.38 Firmware. Heb daar in iedergeval nog geen last van.

Surfen gaat nu overigens gewoon normaal.
Is ook pas sinds 1.40 volgens mij.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jwagenaar schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:00:
[...]

waarom doet iedereen zo moeilijk over het aantal voip accounts:
- 1 voor je telefoon
- 1 voor beeldtelefoon
- 1 voor toekomstig interne sip-proxy
Grappig maar waarom kan KPN me dat niet vertellen dan?
Heb net weer KPN gebeld en gevraagd of het dus daar voor is maar dat is volgens hun niet zo hij vroeg het na bij de technische mensen.. Het is een fout in de Experia box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Cave_Boy schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:56:
[...]

Grappig maar waarom kan KPN me dat niet vertellen dan?
Heb net weer KPN gebeld en gevraagd of het dus daar voor is maar dat is volgens hun niet zo hij vroeg het na bij de technische mensen.. Het is een fout in de Experia box...
Waarom zou het een fout zijn? Aangezien je niet meer ziet dan wat er op de status pagina staat, kun je onmogelijk zeggen dat het een fout is.
En bel je daarvoor KPN op? Leuk tijdverdrijf dan... KPN kan je dat niet vertellen. Het lukt ze al niet eens het systeem een beetje fatsoenlijk te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
Heb net met KPN gebeld. Het probleem van de haperende telefoonverbinding in combinatie met de nieuwe 1.40 firmware was hen (die HD-medewerker in ieder geval) niet bekend! Dus ik zou aan iedereen die hier hun problemen meldt willen vragen om ook de KPN te bellen.

Ik heb sinds feb/maart IPB en nooit problemen gehad, maar nu als ik ook maar iets aan downloaden ben, dan hapert de verbinding. Dat is trouwens alleen aan mijn kant. De andere kant blijft een goede verbinding houden. Ik kan het echt merken als ik een download pauzeer of niet. Maar ik kan nu dus geen lange download meer laten lopen als bijv. mijn vriendin thuis is en die wil bellen.

Ze boden mij wel aan een nieuwere EB (Thomson) te sturen. Gezien de verhalen hier, heb ik dat maar afgehouden. Ze gaan wel mijn probleem doorzetten naar de TD, maar de terugbeltijd schijnt nu iets van 10(!) dagen te zijn. Een nieuwere firmware zal er wel ook niet snel zijn, gezien de snelheid waarme het afgelopen jaar de updates verschenen zijn. Dus een oplossing verwacht ik niet snel. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Motormouz schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:29:
Heb net met KPN gebeld. Het probleem van de haperende telefoonverbinding in combinatie met de nieuwe 1.40 firmware was hen (die HD-medewerker in ieder geval) niet bekend! Dus ik zou aan iedereen die hier hun problemen meldt willen vragen om ook de KPN te bellen.
Dit is natuurlijk helemaal vervelend als er geen eenduidig antwoord komt van die kant. Jammergenoeg wordt niemand met actuele firmwarekennis geboren en zulke dingen komen helaas voor bij medewerkers die nog niet zo lang aan het werk zijn.
Dat deze problemen er zijn icm. met de nieuwste firmware moge onderhand duidelijk zijn. Maar hopen dat de nieuwe update maar rap komt (en niet weer andere dingen in de soep laat lopen zoals eerder). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Vanwege een stroomonderbreking is mijn Siemens EB gereset. Sindsdien zie ik onderstaande melding in de log staan, vanaf het opstarten tot nu:
code:
1
TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

Kent iemand die melding?
Motormouz schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:29:
Ze boden mij wel aan een nieuwere EB (Thomson) te sturen. Gezien de verhalen hier, heb ik dat maar afgehouden. Ze gaan wel mijn probleem doorzetten naar de TD, maar de terugbeltijd schijnt nu iets van 10(!) dagen te zijn. Een nieuwere firmware zal er wel ook niet snel zijn, gezien de snelheid waarme het afgelopen jaar de updates verschenen zijn. Dus een oplossing verwacht ik niet snel. :|
Ik denk dat ik de Thomson liever heb dan de Siemens, dan ben je tenminste van het probleem af met het aantal connecties. Of zijn er met de Thomson ook problemen met bellen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
A_A_R schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:22:
Vanwege een stroomonderbreking is mijn Siemens EB gereset. Sindsdien zie ik onderstaande melding in de log staan, vanaf het opstarten tot nu:
code:
1
TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

Kent iemand die melding?
Ken hem niet, maar TR-069 is de standaard om modems op afstand te beheren. Dus je modem probeert zich te melden bij de server voor instellingen (provisioning op afstand), maar dat lukt blijkbaar niet.

ACS staat voor: Auto-Configuration Server

Provisionen is het doen van instellingen geautomatiseerd (op afstand).

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 09-12-2006 21:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een kennis van me heeft SlimBellen van KPN genomen. Hij kan dus internetten of bellen. Idd: of bellen, want als hij gaat bellen dan is zijn internetverbinding weg. Is dit normaal blij SlimBellen of zou hij iets verkeerd aan hebben gesloten? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

pven schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:32:
Een kennis van me heeft SlimBellen van KPN genomen. Hij kan dus internetten of bellen. Idd: of bellen, want als hij gaat bellen dan is zijn internetverbinding weg. Is dit normaal blij SlimBellen of zou hij iets verkeerd aan hebben gesloten? :?
Dit lijkt me normaal. Bij Slimbellen krijg je een verbinding van 128 kbps down en 128 kbps up, en VoIP neemt ongeveer 80 kbps up en down in beslag. Dit is dus praktisch de volledige verbinding, en blijft er geen ruimte over om te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:34:
[...]

Dit lijkt me normaal. Bij Slimbellen krijg je een verbinding van 128 kbps down en 128 kbps up, en VoIP neemt ongeveer 80 kbps up en down in beslag. Dit is dus praktisch de volledige verbinding, en blijft er geen ruimte over om te internetten.
En dat noemen ze "slim"bellen? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Afgaande op zijn router heeft hij ongeveer 300kbps up en 300kbps down (blijkbaar kan de KPN niet minder leveren). Dan zou er toch iets over moeten blijven?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Hurrah! Gister IPB geïnstalleerd bij ouders en opzich na een middag gekloot met de wifi (laptop wilde geen verbinding maken, wifi op poort 6 gezet en that did the trick), werkt bijna alles....

VOIP doet t wel.... ik kan alleen niet naar regionale nummers bellen.. :| Verder overal naartoe, maar goed, moeders belt t meest naar regionale nummers... schiet niet op dus...

Ik gisteravond naar storingslijn bellen, was beetje druk, 3 kwartier naar het verhaal geluister 'al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft', maar aanhoudster wint! Ik kreeg iemand aan de lijn...

Die vond het ook een beetje vreemd, ik had alles goed gedaan (yeah!), maar blijkbaar mogen wij nog niet geheel gebruiken van VOIP door het regeltje van de OPTA... Zeg dat dan eerder voor ik 3 kwartier aan de telefoon hang :+
Gelukkig doet de ISDN verbinding het nog en moest ik de telefoon daar maar ff voorlopig aansluiten tot dat ouders volledig zijn geporteerd...

Iemand daar ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:27

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 105262 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:46:
Hurrah! Gister IPB geïnstalleerd bij ouders en opzich na een middag gekloot met de wifi (laptop wilde geen verbinding maken, wifi op poort 6 gezet en that did the trick), werkt bijna alles....

VOIP doet t wel.... ik kan alleen niet naar regionale nummers bellen.. :| Verder overal naartoe, maar goed, moeders belt t meest naar regionale nummers... schiet niet op dus...

Ik gisteravond naar storingslijn bellen, was beetje druk, 3 kwartier naar het verhaal geluister 'al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft', maar aanhoudster wint! Ik kreeg iemand aan de lijn...

Die vond het ook een beetje vreemd, ik had alles goed gedaan (yeah!), maar blijkbaar mogen wij nog niet geheel gebruiken van VOIP door het regeltje van de OPTA... Zeg dat dan eerder voor ik 3 kwartier aan de telefoon hang :+
Gelukkig doet de ISDN verbinding het nog en moest ik de telefoon daar maar ff voorlopig aansluiten tot dat ouders volledig zijn geporteerd...

Iemand daar ook last van gehad?
Volgens mij bij zowat iedereen. Dit is ook al bekend. Dat je portering aanvraagt door het nummer 1369 of dergelijke te bellen en dan na 1 week ofzo is je nummer over gezet naar Voip.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Voor de geinterseerde:

SX551 firmware
edit:
via onderstaande link te verkrijgen

http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Nog een paar ongedocumenteerde links:

http://192.168.2.1/.htaccess
http://192.168.2.1/cgi-bin/ac_control.exe << keert terug naar login
http://192.168.2.1/cgi-bin/backup.bin << locatie van de settings backup
http://192.168.2.1/cgi-bin/Batmint.exe << krijgt een error melding mbt vpi veld
http://192.168.2.1/cgi-bin/Bisp.exe << onbekend
http://192.168.2.1/cgi-bin/clMac.exe << onbekend (router restart)
http://192.168.2.1/cgi-bin/dnsproxy_eb.exe << onbekend (router restart)
http://192.168.2.1/cgi-bin/engineer.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/firewall_SPI.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/fire_eb.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/hw_opt.cgi << ??
http://192.168.2.1/cgi-bin/logfile.log << locatie logfile
http://192.168.2.1/cgi-bin/login.exe << eindeloze loops van logins, reset nodig
http://192.168.2.1/cgi-bin/macac_control.exe << errormelding
http://192.168.2.1/cgi-bin/nat_eb.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/nat_show.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/nat_sp.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/ntp_setting.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/production.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/setup_sch.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/setup_snmp.exe
http://192.168.2.1/cgi-bin/setup_virtualserver.exe
http://192.168.2.1/igd.xml
http://192.168.2.1/igd_l3f.xml
http://192.168.2.1/igd_osf.xml
http://192.168.2.1/igd_wcic.xml
http://192.168.2.1/igd_wec.xml
http://192.168.2.1/igd_wic.xml
http://192.168.2.1/igd_wpc.xml

[ Voor 5% gewijzigd door equinoxe op 10-12-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De firmware download werkt niet.

Is er al een manier om met 1 van die links het wachtwoord van Telnet en/of SIP te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Kan het niet zo zijn dat er veel telefoniefouten doordat je in de EB versie 1.4 accounts hebt die je niet gebruikt? Ik heb 2 gekoppelde nummers en 4 accounts volgens de EB. Als hier wel nummers achter zitten, die dus niet gekoppeld zijn, kunnen daar gesprekken vandaan/vanaf komen die dus nergens belanden?

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
Anoniem: 195728 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:10:
De firmware download werkt niet.

Is er al een manier om met 1 van die links het wachtwoord van Telnet en/of SIP te achterhalen?
via deze pagina zou de firmware wel bereikbaar moeten zijn:
http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200394

Hoi,

Zit al weken zonder internet en bellen. Klantenservice weet het ook niet meer...
De problemen zijn begonnen naar een aanpassing in EB (ip adress van dynamisch naar statisch) en nu kom er nu niet meer in. De EB is al meerdere malen gereset.

Heet iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126684

Ik heb wel internet, bellen lukt af en toe. Ik krijg altijd een kiestoon, iktoets een nummer in en de telefoon gaat niet over, na een paar pogingen lukt het meestal wel,

ik heb ook 3 voip accounts, klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:40
Ik heb sinds kort ook IPB. Na wat gevechten met kpn en een handleiding die niet op onze situatie van toepassing was, is het uiteindelijk gelukt om alles goed aan de praat te krijgen.

Ik heb nog 1 probleempje: uTorrent en Emule werken wel als ik een netwerkkabel gebruik, maar over wifi doen ze het niet (port forwarding werkt dan niet). Ik heb vaste ip's toegekend aan m'n mac adressen en heb de port forwarding ingesteld en ook port triggering op de juiste poorten. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? En misschien ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126684

Anoniem: 126684 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:35:
Ik heb wel internet, bellen lukt af en toe. Ik krijg altijd een kiestoon, iktoets een nummer in en de telefoon gaat niet over, na een paar pogingen lukt het meestal wel,

ik heb ook 3 voip accounts, klopt..
Ik heb overigens ook iets gehoord van de splitter eruit halen, helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 105262 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:46:
Moeders even uitleggen dat ze voorlopig even ** moet intoetsen voordat ze regionaal gaat bellen. Dan belt ze nog via de oude lijn (en voor de oude kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 126684 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:44:
[...]

Ik heb overigens ook iets gehoord van de splitter eruit halen, helpt dat?
Ondanks wat in de HetNet installatiemanual staat, kregen wij dit ook te horen na ruim twee uur helpdesken.

Dus de inkomende telefoonstekker direct in de DSL-poort, in plaats van gesplitst via de splitter. Nu werkt alles prima.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 22:32
De Experia Box met KPN firmware mist de optie 'Firmware Update' in menu 'Administration'. Ik vermoed dat hier een goede reden voor is.

edit:
Wel leuk overigens dat ik via bovenstaande link de complete handleiding van de EB kon vinden (Engels talig).

[ Voor 9% gewijzigd door boukej op 10-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Anoniem: 126684 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:44: Ik heb overigens ook iets gehoord van de splitter eruit halen, helpt dat?
Probeer 't eens.Wanneer je telefoonnummer geporteerd is, dan is er geen splitter meer nodig. Een goede kabel van het IS/RA naar de DSL socket is dan voldoende om de EB op KPN's netwerk aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

ik heb een Siemens experia box met 2 telefoons eraan, ik zit nu echter met het probleem dat de 2 telefoons niet tegelijk over willen gaan maar dat eerst de ene over gaat en als die niet opgenomen wordt dan gaat de andere over. Op dit moment kan je dus niet meer de telefoon opnemen die als eerste overging wat in een groot huis natuurlijk een beetje lastig is.
Is dit nu gewoon een verkeerde instelling of kan dat niet op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

wyrdt schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:12:
Kan het niet zo zijn dat er veel telefoniefouten doordat je in de EB versie 1.4 accounts hebt die je niet gebruikt? Ik heb 2 gekoppelde nummers en 4 accounts volgens de EB. Als hier wel nummers achter zitten, die dus niet gekoppeld zijn, kunnen daar gesprekken vandaan/vanaf komen die dus nergens belanden?
De extra nummers in de EB box zijn bedoelt voor de SIP-proxy, deze zit daar va versie 1.40 in. Of ze al een functie hebben weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Anoniem: 47200 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:19: ik heb een Siemens experia box met 2 telefoons eraan, ik zit nu echter met het probleem dat de 2 telefoons niet tegelijk over willen gaan maar dat eerst de ene over gaat en als die niet opgenomen wordt dan gaat de andere over. Op dit moment kan je dus niet meer de telefoon opnemen die als eerste overging wat in een groot huis natuurlijk een beetje lastig is.
Is dit nu gewoon een verkeerde instelling of kan dat niet op dat ding?
Hoe heb je het geheel aangesloten en ingesteld?

Het klinkt alsof je op tel1 en tel2 hetzelfde telefoonnummer opgevoerd hebt. Als dat zo is dan heb je mogelijk de werking daarmee verklaart... Ik zie in de EB (192.168.2.1) en via Mijn KPN geen optie staan om dit gedrag te wijzigen. Misschien kan tweede lijns je hiermee verder helpen?

Thuis heb ik alle telefoons aangesloten op tel1. Misschien is dat een oplossing? Beide telefoons gaan dan tegelijk over. In jou situatie zou ik 't op die manier oplossen en het telefonnummer op tel2 weghalen (Mijn KPN > Experia box aansluitingen > Experia box poorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
boukej schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:10:
[...]

De Experia Box met KPN firmware mist de optie 'Firmware Update' in menu 'Administration'. Ik vermoed dat hier een goede reden voor is.

edit:
Wel leuk overigens dat ik via bovenstaande link de complete handleiding van de EB kon vinden (Engels talig).
Die optie mist idd, maar moet via een andere weg ook te bereiken zijn.

Note, ik experimenteer met een EB die ik over heb, ik raad het af om met je EB te doen waar je afhankelijk van bent voor een internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 20-04 00:35
Ik heb een vraagje over internetplus bellen.
Ik ga binnenkort alleen wonen en heb dus nog geen telefoonaanstluiting. Moet je voor internetplus bellen een telefoonabonnement hebben net zoals bij adsl? Er staat namelijk nergens dat dat nodig is, maar bij gewoon ADSL staat ook verborgen aangegeven dat dit nodig is.
En waarom zou je niet kiezen voor de goedkoopste onbeperkte adsl aansluiting en budgetbellen van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 20:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Tijs_a schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:16:
Ik heb een vraagje over internetplus bellen.
Ik ga binnenkort alleen wonen en heb dus nog geen telefoonaanstluiting. Moet je voor internetplus bellen een telefoonabonnement hebben net zoals bij adsl? Er staat namelijk nergens dat dat nodig is, maar bij gewoon ADSL staat ook verborgen aangegeven dat dit nodig is.
En waarom zou je niet kiezen voor de goedkoopste onbeperkte adsl aansluiting en budgetbellen van kpn?
Nee. Als je IPB gaat aanvragen kun je aangeven dat je geen telefoon hebt. Dit wordt vanuit KPN dan allemaal voor je geregeld. Hou er wel rekening mee dat dit iets langer kan duren dan op een werkende telefoonlijn met adsl het over te zetten naar IPB.
Toevallig laatst bij een vriend van me meegemaakt. Hij gaat samenwonen met zijn vriendin en vraagt IPB aan, 3 weken later vraagt ie het voor zijn ouders aan (hij had daar al telefoon en adsl) en bij zijn ouders is het eerder opgeleverd dan bij hem in zijn nieuwe huis.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 16:03
Ik heb vanavond IPB opgezegd.
Ik zit hier al vanaf 25 nov met een telefonie storing. Ik kan niet meer bellen en gebeld worden, ik heb deze storing dezelfde dag nog gemeld en ik zou binnen 24 u teruggebeld worden. Om een lang verhaal kort te maken ik zelf om de dag gebeld en ik moet nog wachten op een telefoontje. Afgelopen vrijdag zou het probleem van mij doorgezet zijn naar een supervisor en die ging er nu toch een vaart achter zetten en ik zou binnen 24 u teruggebeld worden.

Ik zit nu nog te wachten ik heb gebeld gevraagd hoe het ervoor stond en het probleem lag nog steeds bij de 3e lijn.

Na zoveel storingen met telefonie en internet was dit de drempel eruit met die experimentbox en IPB

bij mij is het dus niet goed bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104028

Alle boxen van siemens worden geupdate naar 1.40.9c
Deze ondersteunen dus de tr69 protocol.
De ST boxen ondersteunen dit al.
Alle boxen die nog onder firmware 1.38 hangen worden voor januari geupdate naar 1.40.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Laatst online: 10:35
Br@m schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:36:
[...]

En dat noemen ze "slim"bellen? :)
Nee, dit noemen ze slim "bellen"! :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Onoffon op 11-12-2006 01:41 . Reden: typo ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 104028 schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:46:
Alle boxen van siemens worden geupdate naar 1.40.9c
Deze ondersteunen dus de tr69 protocol.
De ST boxen ondersteunen dit al.
Alle boxen die nog onder firmware 1.38 hangen worden voor januari geupdate naar 1.40.9.
En heeft dan strax half nederland problemen met stotterende lijnen als men download van newsservers?

Heb zelf dus nu de Thompson box, maar omdat deze enkel slave-usb heeft wil ik hem uiteindelijk weer terugsturen en de siemens box terugplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Ja hoor...!!!
Hier hebben ze 't ook geflikt. :(

Sinds vandaag ook de brakke firm 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43). ; Ook inkl. 3 !! acounts geregistreerd.

Ze hebben er schijnbaar nog moeite mee gehad om deze er bij mij in te pompen... >:)

Vanaf de 9e in de log van 't modem "TR069 failed to load" :*)
Maarja, je komt er schijnbaar niet onderuit!
De Internet is in ieder geval ineens retetraag (daar merkte ik 't ook aan).

Wat de instellingen betreft: Deze blijven ALLEMAAL behouden.
Tot het aangepaste ip-nummer van de EB toe.

Maar als internet zo traag blijft, zal ik toch eens voor de eerste keer sinds 'n half jaar naar de storingsdienst moeten bellen. Zit nu soms 5-6 minuten te wachten tot er 'n pagina geladen is.

Dus maar heel rap de vorige versie erin.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 157064 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:03:
Ja hoor...!!!

En dat is nu juist het probleem.
Dat lukt ze niet, hebben ze bij mij ook geprobeerd.
Vandaar dat ik binnen 2 dagen die thompson doos had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ja hoor...!!!

Sinds vandaag ook de brakke firm 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43). ; Ook inkl. 3 !! acounts geregistreerd.

Ze hebben er schijnbaar nog moeite mee gehad om deze er bij mij in te pompen... >:)

Maar als internet zo traag blijft, zal ik toch eens voor de eerste keer sinds 'n half jaar naar de storingsdienst moeten bellen. Zit nu soms 5-6 minuten te wachten tot er 'n pagina geladen is.

Is het niet zo dat er qwa firewall iets is gewijzigd? Misschien het firewall level naar beneden halen om te kijken of sites nu wel sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

of dat attack detection iets (ben het ff kwijt hoe het precies heet, is ook al eerder hier op GoT voorbij gekomen) van high naar medium of low zetten..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630

SIP Proxy op Siemens Experia?

Volgens mij werkt dat vana FW 1.40. Ik kan bellen tussen nummer 101 en 102. Bij mij staan nu 4 registered VOIP accounts. Ik vermoed het volgende:
- 2 x PTSN telefoons (poort 1 en 2), nummers 101 en 102
- 1 x Philips beeldtelefoon, nummer 120 (maar die heb ik niet)
- 1 x extra 084 nummer (103 ??)

Ik probeer nu een WIFI telefoon aan te melden op nummer 103, helaas lukt dat niet. Iemand een idee over de instellingen (poort nummer / SIP password, etc)?

Overigens kan ik die WIFI telefoon wel aanmelden op het 084 nummer, maar dan werkt uitbellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Ja hoor...!!!

Is dat enkel het browsen of ook andere applicaties die gebruik maken van het internet? Bij mij veroorzaakte een tweak zoals Fasterfox de problemen, de firewall zag het grote aantal connecties als een aanval. Internet Explorer zou wel goed moeten werken (als je daar ook geen tweak voor hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Wat is er mis met de thompson doos dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Niet alleen op de nieuwe 1.40c firmware is het browsen supertraag; met de 1.38 firmware is het ook niet vooruit te branden en daarbij heb ik last van gigantisch veel timeouts. De EB herstarten heeft geen uitkomst geboden. Een harde reset ga ik niet doen want dan zit waarschijnlijk met die nieuwe firmware. SpeedTest geeft overigens wel voldoende snelheid (600 kB/sec down en 75,8 kB/sec up). Bellen en gebeld worden lijkt ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 42142 schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:39:
Niet alleen op de nieuwe 1.40c firmware is het browsen supertraag; met de 1.38 firmware is het ook niet vooruit te branden en daarbij heb ik last van gigantisch veel timeouts. De EB herstarten heeft geen uitkomst geboden. Een harde reset ga ik niet doen want dan zit waarschijnlijk met die nieuwe firmware. SpeedTest geeft overigens wel voldoende snelheid (600 kB/sec down en 75,8 kB/sec up). Bellen en gebeld worden lijkt ook geen probleem.
Ik merkte ook een flinke vertraging met browsen met 1.40. Door eens even in de config te kijken kwam ik erachter dat hij de preferred dns servers op 0.0.0.0.0 had staan. Deze heb ik handmatig op (planet) 195.121.1.34 en 195.121.1.66 gezet.....

Surft weer als de snelste... :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Arnout schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 08:11:
Meer mensen waarbij de mail niet meer werkt sinds gisteravond 22:47? Ik kan niet meer poppen, heb het wachtwoord opnieuw ingesteld maar blijf geen toegang te krijgen tot de POP box (2de mailbox).
[...]
Zaterdagmiddag gebeld en zaterdagavond was het weer hersteld (ik kon weer POP3'en met m'n eigen wachtwoord), wel een dag mail kwijt. Hoe het kon wist multiplay ook niet... :X

Vandaag weer een nieuw probleem: het kopje "internetplusbellen" is verdwenen uit Mijn KPN en ik heb een activatieemail gekregen voor een gebruikersnaam die ik niet ken en ook al helemaal niet heb aangemaakt. Ik ga hem dus niet activeren.

Ik word een beetje moe van dit gedoe allemaal. Sinds ik eindelijk kon bellen heb ik nu al 2x 1 dag geen email kunnen ophalen en is die mail van die dagen ook kwijtgeraakt. Hiervoor had ik Wanadoo, in 3 jaar tijd nooit email problemen en nooit mail kwijtgeraakt. Email is ook niet echt wat je zegt een nieuwe techniek of ingewikkeld dus die vlieger gaat niet op.
Waarschijnlijk door de keuze voor Microsoft Exchange als emailserver.

En nu dient zich een nieuw probleem aan.
Wat een gezeik zeg, werkt het eindelijk, gaat dat brakke systeem achter Mijn KPN weer eens de mist in... of een Multiplay medewerker zit te prutsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200157

Ik heb sinds gistermiddag een probleem,
Gister viel het internet opeens weg. Mwa dacht ik, reset het modem eens, mooi geen verbetering.
Ik de helpdesk gebeld, moest de resetknop 10 sec vasthouden en dan het modem een half uur tot een uur met rust laten. Ik dat mooi gedaan, internet heb ik, maar nu doet de telefoon het totaal niet.
Ik heb vanmiddag weer gebeld (mobiel), die knul alles langs gegaan..
Nu wordt ik binnen 24 uur gebeld (mobiel) door iemand van de technische service.
Ben benieuwd. (het is ondertussen 3 uur geleden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb dus net dat thomson ding, maar kan ik daar zaken in veranderen

En dan bedoel ik een wachtwoord instellen om in te loggen, zetten dat mijn andere computers in het netwerk een vast adres hebben, de firewal instellen enz.

Als ik de firewall gegevns opvraag vraagt dat ding wel om een loginnaam en een wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

equinoxe schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:06:
[...]

Die optie mist idd, maar moet via een andere weg ook te bereiken zijn.

Note, ik experimenteer met een EB die ik over heb, ik raad het af om met je EB te doen waar je afhankelijk van bent voor een internet verbinding.
Ik weet hoe de firmware te updaten is, zal het binnenkort wel zeggen, maar het is een lang verhaal, en heb weinig tijd nu.

Ik weet trouwens niet of een instellingen- bestand zich hier over laat zetten. het zijn wel beide bins maar in de 1e staat de firmware en in de andere alleen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij een winkel als conrad een siemens data- kabel (nr: 760217)kopen. Als je het einde eraf knipt zie je 3 draden. deze moet je verbinden op de aansluiting binnen de EB, dan start je de hyperterminal en de EB en druk je, als er komt te staan: "Press any key to enter command mode ..." op een toets. hier heb je de mogelijkheid om de firmware te updaten.

voor een uitgebreidere instructie: hier staat het ook (het is wel de voorloper van de EB, de SX541 maar volgens mij is het voor de SX551 hetzelfde)

ps: als je dingen niet snapt, er staat veel op google en over de sx541 is er veeel meer te vinden!
ps2: laat het even weten als er een wachtwoord in de bootlog komt te staan (als je geen toets in drukt.) Dan ga ik ook een kabel kopen! :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 11-12-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Laatst online: 25-10-2024
winwiz schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:46:
[...]

Ik merkte ook een flinke vertraging met browsen met 1.40. Door eens even in de config te kijken kwam ik erachter dat hij de preferred dns servers op 0.0.0.0.0 had staan. Deze heb ik handmatig op (planet) 195.121.1.34 en 195.121.1.66 gezet.....

Surft weer als de snelste... :)
Oke, bij mij gaat het ook traag. maar hoe verander ik de DNS servers ? Bij mij staat nl de DNS servers uitgevinkt in de internetomgeving.

Kan ik dit zo aanpassen..

Lando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Labien schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:03:
[...]

Oke, bij mij gaat het ook traag. maar hoe verander ik de DNS servers ? Bij mij staat nl de DNS servers uitgevinkt in de internetomgeving.

Kan ik dit zo aanpassen..

Lando
inloggen op EB, geavanceerd -> internet -> internet-verbinding -> dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 13:34
Bij mijn vriendin thuis maken ze sinds begin dit jaar gebruik van InternetPlusBellen. Ik toendertijd de installatie gedaan, waarbij een PC 'bedraad' met internet is verbonden en een tweede PC doormiddel van de draadloze verbinding met behulp van de Siemens Gigaset.

Regelmatig ligt deze draadloze verbinding eruit, net zoals vanavond en altijd op die momenten dat je de verbinding het hardst nodig hebt. Normaal is het probleem oplosbaar door de Gigaset los te koppelen van de PC en de USB-stekker er weer in te steken, waardoor XP een nieuwe (USB)-apparaat aantreft. DIt werkte tot dusver prima en de tipgever hier op GoT ben ik nog altijd dankbaar hiervoor :).

Echter, vanavond is het probleem hardnekkiger is wordt de verbinding maar niet hersteld. De 'power-led' gaat wel branden, echter de tweede led licht totaal niet op. We hebben al binnen de Netwerkverbindingen het een en ander proberen te herstellen, maar het geeft geen resultaat.

Weet iemand misschien de oplossing? Is er overigens (misschien) nieuwe software beschikbaar waardoor deze problemen definitief verholpen kunnen worden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met rechts op deze comp -> beheer -> apparaatbeheer -> netwerkadapters -> met rechts op de gigaset -> installatie ongedaan maken -> afkoppelen -> opnieuw starten -> aansluiten

het wil ook wel eens helpen als je hem in een andere usb poort steekt

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 11-12-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 13:34
Het probleem is inmiddels opgelost. Schijnbaar heeft een reboot van zowel de Experia Box als de PC de wireless-verbinding weer werkend gekregen. Misschien een vreemde methode, maar het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Outlook express
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Outlook 2003
Bij taak pop.kpnplanet.nl - Bezig met ontvangen is een fout (0x80042108) opgetreden:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Hij gaat lekker... :+ soms wel, soms niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'pop.kpnplanet.nl'?
als je planet hebt, moet je gwoon pop.planet.nl gebruiken!

kheb geen problemen hoor

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 11-12-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154367

Weet iemand hoe ik op de pagina http://192.168.2.1/blocked.htm kunt komen ??
Ik heb de gigaset sx551
ik krijg de melding

Access Denied

You are trying to access a restricted website. Access to this website has been denied by your router.

Please change the Access Control settings of your router in order to allow access to this website. For additional information, please read the respective chapter in the user's manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728 schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:37:
'pop.kpnplanet.nl'?
als je planet hebt, moet je gwoon pop.planet.nl gebruiken!

kheb geen problemen hoor
Zit bij kpn en dan is het kpnplanet.nl.... ;) Probleem is ook op een andere pc en laptop. En er is niets veranderd op beide pc's en laptop, en EB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 154367 schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:48:
Weet iemand hoe ik op de pagina http://192.168.2.1/blocked.htm kunt komen ??
Ik heb de gigaset sx551
ik krijg de melding

Access Denied

You are trying to access a restricted website. Access to this website has been denied by your router.

Please change the Access Control settings of your router in order to allow access to this website. For additional information, please read the respective chapter in the user's manual.
Wat wil je te zien krijgen? Volgensmij is dit de pagina die je krijgt te zien als je een pagina geblokkeerd hebt in de EB. Met andere woorden; je krijgt te zien wat je hoort te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:59:
[...]

Zit bij kpn en dan is het kpnplanet.nl.... ;) Probleem is ook op een andere pc en laptop. En er is niets veranderd op beide pc's en laptop, en EB :+
www.gmail.com _/-\o_ :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard al heel lang als backup en vuilnisbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom laat je je mail niet doorsturen naar gmail?
dan stel je die in als mailbox en dan heb je er geen last van als die server er weer uitligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143719

We hebben vandaag een Siemens SX552 gekregen die ook een wireless functie bevat, alleen nu is mijn vraag: Hoe moet ik die wireless functie instellen voor mijn Nintendo DS??

Ik heb jammer genoeg weinig verstand van wireless stuff. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143719 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:44:
We hebben vandaag een Siemens SX552 gekregen die ook een wireless functie bevat, alleen nu is mijn vraag: Hoe moet ik die wireless functie instellen voor mijn Nintendo DS??

Ik heb jammer genoeg weinig verstand van wireless stuff. :(
versleuteling WPA+ de nieuwste update van je DS waar de browser bij in zit

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 11-12-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Anoniem: 195728 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:28:
waarom laat je je mail niet doorsturen naar gmail?
dan stel je die in als mailbox en dan heb je er geen last van als die server er weer uitligt
Hoe doe je dat? ik zie geen mogelijkheden bij "webmail"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:54:
[...]

versleuteling WPA+ de nieuwste update van je DS waar de browser bij in zit
Je bedoelt de DS browser? Die heb ik niet. Ik bedoel om online te gamen met mijn DS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan moet je ff de update ophalen.
de instellingen blijven hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:22:
dan moet je ff de update ophalen.
de instellingen blijven hetzelfde
Ok, update van mijn SX552 modem of van mijn DS? Voor zover ik weet heeft de DS geen firmware update mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Hurricane schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:55:
[...]

Is het niet zo dat er qwa firewall iets is gewijzigd? Misschien het firewall level naar beneden halen om te kijken of sites nu wel sneller laden.
djidee schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:29:
of dat attack detection iets (ben het ff kwijt hoe het precies heet, is ook al eerder hier op GoT voorbij gekomen) van high naar medium of low zetten..
Nee.
Stond al op low. En zoals ik al schreef: ALLE instellingen blijven bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:12
Link is dood:

Installatiehandleiding Thomson EB - gewone aansluiting.zip

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Anoniem: 195728 schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:01: Je kan bij een winkel als conrad een siemens data- kabel (nr: 760217)kopen. Als je het einde eraf knipt zie je 3 draden. deze moet je verbinden op de aansluiting binnen de EB, dan start je de hyperterminal en de EB en druk je, als er komt te staan: "Press any key to enter command mode ..." op een toets. hier heb je de mogelijkheid om de firmware te updaten.

voor een uitgebreidere instructie: hier staat het ook (het is wel de voorloper van de EB, de SX541 maar volgens mij is het voor de SX551 hetzelfde)

ps: als je dingen niet snapt, er staat veel op google en over de sx541 is er veeel meer te vinden!
ps2: laat het even weten als er een wachtwoord in de bootlog komt te staan (als je geen toets in drukt.) Dan ga ik ook een kabel kopen! :P
Bedankt voor de info. Jammer dat je de box moet 'hacken' om in de console te komen. Ik had verwacht dat een van de poorten als console poort dienst kon doen. Ik denk niet dat KPN 't lief vindt dat ik een seriele poort inbouw... om nog maar te zwijgen over 't flashen van de firmware :9 Via marktplaats een EB 'regelen' is hoogstwaarschijnlijk helen... dus aan studie materiaal komen gaat wellicht niet lukken... Iemand hier die een EB wil doneren? :+

Als ik 't goed begrijp is de pinout van de EB als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--5---4---3---2---1
+---+---+---+---+---+
| o | o | o | o | o |
| o | o | o | o | o |
+---+---+---+---+---+
-10---9---8---7---6
-- Voorzijde --

3:TX
2:RX
5:GND

Dan kan ik wellicht uitgaan van de RS232 DB9 pinout, waarbij 2 RX en 3 TX is. Ik moet 't geheel wellicht omgekeerd aansluiten voor 't verzenden/ontvangen van data (zoals null modem). Uiteraard GND niet vergeten.

Ik heb 't gevoel dat de pinout van de EB 't zelfde is als een standaard RS232 DB9. Als op die plaats een aansluiting had gezeten, dan zou je wellicht met een simpele null modem kabel kunnen werken...

[ Voor 17% gewijzigd door boukej op 12-12-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
boukej schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:26:
[...]

Bedankt voor de info. Jammer dat je de box moet 'hacken' om in de console te komen. Ik had verwacht dat een van de poorten als console poort dienst kon doen. Ik denk niet dat KPN 't lief vindt dat ik een seriele poort inbouw... om nog maar te zwijgen over 't flashen van de firmware :9 Via marktplaats een EB 'regelen' is hoogstwaarschijnlijk helen... dus aan studie materiaal komen gaat wellicht niet lukken... Iemand hier die een EB wil doneren? :+

Als ik 't goed begrijp is de pinout van de EB als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--5---4---3---2---1
+---+---+---+---+---+
| o | o | o | o | o |
| o | o | o | o | o |
+---+---+---+---+---+
-10---9---8---7---6
-- Voorzijde --

3:TX
2:RX
5:GND

Dan kan ik wellicht uitgaan van de RS232 DB9 pinout, waarbij 2 RX en 3 TX is. Ik moet 't geheel wellicht omgekeerd aansluiten voor 't verzenden/ontvangen van data (zoals null modem). Uiteraard GND niet vergeten.

Ik heb 't gevoel dat de pinout van de EB 't zelfde is als een standaard RS232 DB9. Als op die plaats een aansluiting had gezeten, dan zou je wellicht met een simpele null modem kabel kunnen werken...
Het heeft toch echt een TTL signaal nodig..

Mijn "originele" siemens kabel werkt niet, ik krijg al errors bij het opstarten van de de console.

Ik heb nu een max232 breadboard adapter ingekocht (zou um zelf kunnen maken, maar dit is mooier ;) )
Let op, deze heeft wel nog 5V extern nodig (kan je van een molex aftappen).
Deze is ook zelf te maken met een max232 en een paar elko's van 1uF.

Deze zal binnen een paar dagen binnen zijn, en dan kan ik de firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61936

etienne001 schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:56:
Ik heb vanavond IPB opgezegd.
Ik zit hier al vanaf 25 nov met een telefonie storing. Ik kan niet meer bellen en gebeld worden, ik heb deze storing dezelfde dag nog gemeld en ik zou binnen 24 u teruggebeld worden. Om een lang verhaal kort te maken ik zelf om de dag gebeld en ik moet nog wachten op een telefoontje. Afgelopen vrijdag zou het probleem van mij doorgezet zijn naar een supervisor en die ging er nu toch een vaart achter zetten en ik zou binnen 24 u teruggebeld worden.

Ik zit nu nog te wachten ik heb gebeld gevraagd hoe het ervoor stond en het probleem lag nog steeds bij de 3e lijn.

Na zoveel storingen met telefonie en internet was dit de drempel eruit met die experimentbox en IPB

bij mij is het dus niet goed bevallen
Tja, ik hik daar erg tegenaan. Mijn omgeving zegt: zeg op die boel. Maar, al mijn e-mail accounts lopen al JAREN via planet.nl, en die moet ik dan omzetten. Volgens mij kost dat nog veel meer tijd. Alhoewel, ook wel lekker om dan ongewenste contacten te 'verliezen' O-) Iemand een suggestie voor een alternatief? @Home?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.