[XP] Tijdens installeren stop 0x7b nadat Vista erop stond*

Pagina: 1
Acties:

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16
Hallo mensen,

Na een paar weken zonder resultaat met mensen van PCHelper.nl in discussie te zijn geweest over
het verwijderen van Vista RC1, kom ik het maar eens bij de echte pro's vragen :)

Goed. Ik wil dus RC1 verwijderen. Vista is de het enige OS, dus ik heb geen partitie met XP oid.
Simpelste manier leek mij om op te starten met XP-CD en dan formatteren. Niet dus. Als ik
opstart met de XP-CD dan gaat deze de benodige bestanden laden, en nog voor dat ie bij de
gebruikersovereenkomst is krijg ik een BlueSceen met de volgende foutmelding:

Er is een probleem gevonden. Windows wordt afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de foutstop ziet, moet u de computer opnieuw opstarten.
Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt
geïnstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controlerene of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x0000007B (0xF7C8163C, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

En daarna houd het dus op... Maar kan iemand mij vertellen wat die stopcodes inhouden?

Of ik er nu XP Home of Pro in doe, legaal of illigaal, ik blijf bij dit scherm komen. Ik heb ook nog
98SE, maar die wordt gewoon overgeslagen (start niet eens op).

Toen dacht ik: Bootdisk. Leuk, maar ook die wordt overgeslagen. Mijn Floppy wordt gewoon niet
gelezen en Vista wordt opgestart. Ja, ook als ik de Floppy in de bios als First Boot Device in stel.
En ja, de drive werkt, want ik windows kan ik deze gewoon benaderen.

Toen heb ik uit wanhoop de schijf eruit gehaald, in een andere PC gehangen, geformatteerd (XP-CD
wordt daar wel gewoon opgestart) en de lege schijf weet terug gehangen. Zelfde resultaat (BlueScreen).
Ook voor de grap via de andere PC XP geïnstalleerd en weer terug gehangen, maar wat ik eigenlijk
al van te voren wist: Fout in winload.exe.

Ik ben nu al dagen en dagen bezig om Vista te verwijderen, maar het wil gewoon niet lukken.
Ik wil gewoon XP weer terug. Weet iemand hier hoe ik dit moet oplossen? Weet iemand wat
bovenstaande foutmelding inhoud en wat een mogelijk oplossing is?

Alvast bedankt en groeten,

Paul

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:15

St@m

@ Your Service

Als ik jou was zou ik de schijf eens testen op fouten.
Geheugen getest?
Dit lijkt me geen Vista probleem namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 04-12-2006 08:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Je hebt niet toevallig een (externe) USB schijf die je nu gebruikt?

Bij Windows installatie / format had ik daar ook problemen mee.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
zitten er 2 reepjes geheugen in ?

zoja..probeer ze allebei apart eens....of met ander geheugen :)

• Pazo
Bedankt voor de snelle reacties.

- Schijven bevatten geen fouten. Ik heb 4 interne HDD's en 1 externe HDD.
Heb alle schijven geprobeerd, alles gekoppeld, 1 gekoppeld, etc. Steeds hetzelfde.
Ook heb ik geheugentest uitgevoerd; wederom geen fouten.
- Externe HDD heeft er wel altijd aan gezeten, maar wel uit. Kan idd proberen om deze
eens eraf te laten.
- Ik 2x 512MB DDR2 Kingston HyperX Dual Channel 533Mhz geheugen.
Ik beschik niet over ander DD2 geheugen en ik vind dat iets te duur om 'even' aan te schaffen.

Groeten,

Paul

EDIT:
In de foutmelding staat 'Voer CHKDSK /F uit om te controlerene of de vaste schijf is beschadigd'.
Volgens Partion Magic zijn ze niet beschadigd, maar hoe zou ik bovenstaande kunnen uitvoeren?

[ Voor 20% gewijzigd door Pazo op 04-12-2006 08:51 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 17:46
Paul Zoomers schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:21:

*** STOP: 0x0000007B (0xF7C8163C, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
[/i]

En daarna houd het dus op... Maar kan iemand mij vertellen wat die stopcodes inhouden?
Zie hier wat de codes inhouden, jouw code is een beetje tricky omdat het softwarematig of hardwarematig kan zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 04-12-2006 08:53 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Test je geheugen eens op fouten of probeer met één reepje op te starten. Heb je de MBR al eens gecleared? Scan de harde schijf in een andere pc ook eens op fouten.
Ik ben nu al dagen en dagen bezig om Vista te verwijderen, maar het wil gewoon niet lukken.
Het is wel gelukt aangezien je die schijf in een andere pc geformateerd hebt, dus Vista is er af :)

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 04-12-2006 08:53 ]

March of the Eagles

• Pazo
Oke oke, scherp gezien, het is nog vroeg :)

MAAR: ik krijg XP er dus niet op. Dan krijg ik dus dat BlueScreen.
Ik kan Vista dan wel gewoon zonder problemen installeren.

Groeten,

Paul

• Pazo
sewer schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:52:
[...]

Zie hier wat de codes inhouden, jouw code is een beetje tricky omdat het softwarematig of hardwarematig kan zijn.
Bedankt.
Wat ik o.a. het gelezen:

If you recently added new hardware, remove the new hardware or reconfigure it so that it does not conflict with the resources of any other installed controllers.

Toen Vista erop stond heb ik een nieuwe Brander gekocht (LG), omdat mijn oude het begeven had.
Misschien kan dit een oorzaak zijn, maar ja, zonder DVD/CD-drive kan ik ook niets installeren....

[ Voor 11% gewijzigd door Pazo op 04-12-2006 09:13 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan - een stop code tijdens installeren van XP is - denk ik - in dit geval belangrijker dan Vista :)

• Pazo
Kan ik mij wel in vinden. :)

Nu de oplossing nog... O-)

Groeten,

Paul

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

XP doet het niet? Dan maar met een linux live-cd ering en opnieuw partioneren met een linux live-cd (fdisk /cfdisk)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pazo
Ik heb geen linux.
Tevens is dat een OS dat ik 0,00% ken, dus daar ga ik niet aan beginnen. :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Paul Zoomers schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:35:
Ik heb geen linux.
Tevens is dat een OS dat ik 0,00% ken, dus daar ga ik niet aan beginnen. :)
Te snel je topic gelezen.... Mijn idee was linux te misbruiken om je disk te formatteren, maar dat maakt niet uit aangezien je dat al op een ander pc hebt gedaan. (Je hebt hem toch wel daar op een niet-vista pc geformateerd?)

Wat je ook nog even kun checken is of er in je bios niet een of ander anti-virus spul is geactiveerd dat toegang tot de schijf blokkeert?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Pazo
Andere PC was idd een XP-PC.
Verder heb ik nog geen virusscanners geïnstalleerd, omdat ie er nog nauwelijks zijn voor Vista.

Verwijderd

heb je al fdisk /mbr uitgevoerd op de hardeschijf?

De schijf waar de boot gegevens opstaan hoeft niet je c schijf tezijn.
Als ik Vista installeer dan wil hij eigenlijk de boot gegevens op een andere ide schijf zetten.
Terwijl mijn c schijf een sata2 hd is.
Dus zoek ff uit welke hd ,als je windows xp of Vista wilt installeren, als eerste hardeschijf word weergegeven.

Bij het opnieuw installeren van windows koppel ik nu altijd de extra hd's af om dit probleem te voorkomen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 14:27 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Paul Zoomers schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:14:
Verder heb ik nog geen virusscanners geïnstalleerd, omdat ie er nog nauwelijks zijn voor Vista.
Nee, ik zeg anti virus in je BIOS. In je bios kun je ook antivirus settings veranderen die er o.a. voor zorgen dat je je bootsector niet kan worden overschreven.

Het kan uiteraard dat de schijf kapot is. Op de site van de leverancier (hier) kun je een util downloaden (dan moet je wel kunnen booten van flop denk ik) om dat te testen.

• Pazo
leuk_he schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:37:
Nee, ik zeg anti virus in je BIOS. In je bios kun je ook antivirus settings veranderen die er o.a. voor zorgen dat je je bootsector niet kan worden overschreven.

Het kan uiteraard dat de schijf kapot is. Op de site van de leverancier (hier) kun je een util downloaden (dan moet je wel kunnen booten van flop denk ik) om dat te testen.
Zoals ik al beschreven heb, heb ik ook losse schijven geprobeerd.
Ik heb er dus 4. Ik heb op iedere schijf afzonderlijk XP proberen te installeren, dus ook terwijl
er maar 1 schijf was gekoppeld.

Heb zelfs alle niet nodige hardware losgekoppeld, dus in feite alleen 1 HDD en 1 CD-drive.
Steeds BlueScreen tijdens installeren.

Maar hoe controleer ik dat Antivirus in mijn bios? Waar moet ik op letten?

Schijven zijn naar mijn mening niet kapot. In een andere PC werken ze gewoon, ik kan er alles mee
doen wat ik zou moeten kunnen. In de PC in kwestie treed er dus ergens een conflict/fout op...

[ Voor 9% gewijzigd door Pazo op 04-12-2006 15:23 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Paul Zoomers schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:21:
Maar hoe controleer ik dat Antivirus in mijn bios? Waar moet ik op letten?
Wat voor hardware/moederbord is het?

En draai ook voor de zekerheid maar eens memtest op dat moederbord.

enne, om eens gek te doen lees ook dit effe goed door.

• Pazo
Wat al eerder in dit topic staat; Memtest geeft geen fouten.

Ik heb een Gigabyte GA-8I945P-G-RH moederbord.

• Pazo
Mensen, het is (eindelijk) opgelost!

Het was natuurlijk weer o zo simpel: ff de geheugenbatterij eruit, bios gerest en hoppa!
In 1x XP geïnstalleerd! :) Dat ik daar niet eerder aan gedacht had...

Alles draait nu weer, ben weer helemaal gelukkig! :P

In ieder geval bedank voor de moeite mensen.

Groeten,

Paul

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
Paul Zoomers schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:27:
Wat al eerder in dit topic staat; Memtest geeft geen fouten.
ook al geeft memtest geen fouten....tóch zou ik het eens met de reepjes apart proberen

ah..had niet gezien dat t al opgelost is.. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-12-2006 20:57 ]

• daangti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01-2010
Ik heb dit probleem met de installatie van vista.

iemand enig idee?

ik heb al m'n schijven geprobeerd 2 met clean install en uiteindelijk een upgrade gewaagd.
Maar ook dat werkte niet.
het gaat bij de eerste keer herstarten al fout, eerst zie het bootscreen voor een eeuwigheid en dan komt het blauwe scherm

met 1 dimm 512MB geinstalleerd
Pagina: 1