DVD brander niet herkend naast CD brander op 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb van sinterklaas (jaja!) een dvd brander gekregen, nu wilde ik deze aansluiten maar stuitte ik op het volgende probleem:

Oude situatie:
Ik heb 2 IDE-kabel aansluitingen (K8V SE Deluxe), op mijn IDE1-Master zat de CD-Brander. Op mijn IDE2 master zat de harde schijf.

Nieuwe situatie:
Ik wilde de DVD-brander op mijn IDE1-Master zetten en de CD-brander op de IDE1-Slave. In de BIOS wordt echter alleen de CD-brander herkent (en de HD). De jumper van de DVD-brander staat op master overigens (standaard toch?). Toen heb ik geprobeerd de CD-brander op IDE1-Master te zetten en de DVD-brander op IDE1-Slave. Weer herkent hij alleen de CD-brander (en de HD). Toen heb ik geprobeerd de DVD-brander op IDE2-master te zetten en de HD op IDE2-Slave. Nu herkent hij alleen de DVD brander en de CD-brander, maar niet de HD!!!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Het betreft de NEC 7173.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
De CD brander eruit halen en alleen de DVD brander aansluiten? Niet de beste optie imho maar dan werkt het waarschijnlijk wel. (en met de DVD brander kan je waarschijnlijk ook wel CD's branden) En probeer anders eens om de brander zonder jumper aan te sluiten.

Succes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2006 21:47 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je de CD-brander er gewoon afhaalt en de DVD-brander daarvoor in de plaats doet? De DVD-brander brandt ook gewoon CD's, dus in feite is de CD-brander overbodig.

offtopic:
GMTA ^^ en alweer spuit 11 <<---

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 03-12-2006 21:47 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Blue_Fear
Daar heb je gelijk in, maar als ik CD's wil kopiëren? Jumperloos... werkt dat?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan gaat dat inderdaad niet on the fly. Zet anders je DVD- en je CD-brander op een aparte kabel. Dan zet je op je HD de jumper op master en de andere op slave. Check ander OM FAQ: Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je de 80-polige kabels wel correct? Blauwe connector op moederbord, grijze op slave en zwarte op master. Probeer anders ook eens alle jumpers op Cable Select te zetten.

• Blue_Fear
Ik zit nu op mijn werk, ga het als ik thuis ben meteen proberen! WEat bedoel je met 'jumpers op cableselect', is dat op de eerste 2 pinnetjes?
Pagina: 1