Toon posts:

[XP] na dualboot install 2e hd weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb dus een dualboot install gemaakt alleen de tweede xp is een aangepaste, uitgeklede versie.

heb dus een tweede partitie op me c: schijf gemaakt (D:) en daar dus die uitgeklede versie van xp opgezet alleen nu ziet me D: windows setup zegmaar me 2e hd (Z:)niet meer hoe kan ik dat verandere?? ( Z: is een sata schijf)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ziet de uitgekleedde XP versie je schijf wel in Schijfbeheer (rechtermuisknop op Deze Computer -> Beheren -> ..)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
drivers geinstalleerd?
wat voor hardware?
wat heb je zelf al gedaan (om maar eens mee te beginnen...)

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
sorry jullie hebben gelijk meer info sorry

schijfbeheer staat hij niet
apparaat beheer wel

drivers updated

got search gedaan

windows schijf wd 120gb

sata (2e chijf) samsung spinpoint 250gb

• Outerspace

Outerspace

SATA drivers installeren misschien?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
sata drivers heb ik al geinstalleerd

daarom snap ik het niet bij me gewone windows doet hij het wel maar bij die andere install dus niet

weet niemand een tool daarvoor ofzo?

• Outerspace

Outerspace

Wat is er dan zoveel anders aan die install? Want als jij die drivers ook op die uitgekleedde XP installeert dan zou het gewoon moeten werken imo.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe uitgekleed is die uitgeklede versie van XP? Misschien mist er gewoon een essentieel onderdeel voor die SATA controller ofzo...
Zie je trouwens in Apparaatbeheer zowel de SATA-controller als de schijf zelf staan, of alleen de controller? En hoe is die SATA schijf ingedeeld? Gewoon een primaire partitie, of een uitgebreide partitie? Of is het een dynamische schijf? Als het een dynamische is, moet je eerst nog iets doen voor je dat volume ook in een andere XP installatie ziet...

Verwijderd

Topicstarter
@ outerspace

ja dat denk ik dus ook

daarom snap ik het niet

er is alles wat je niet nodig hebt voor gamen afgehaald
en dus eigenlijk een soort gamestation software geworden

maar kan het niet zo zijn dat er iets is weggehaald uit de install dat hij andere schijfen niet meer ziet ofzo?

en zoja wat dan ?

@Brede p

ik zie de schijf ook staan, samsung spinpoint etc, in apparaat beheer maar niet in schijfbeheer daar zie ik ze allebei niet
het is inderdaad een dynamische schijf wat moet ik doen dan ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 23:02 ]

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:59:

maar kan het niet zo zijn dat er iets is weggehaald uit de install dat hij andere schijfen niet meer ziet ofzo?

en zoja wat dan ?
Dat zou best kunnen, maar dat weet jij beter als mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:01:
[...]

Dat zou best kunnen, maar dat weet jij beter als mij ;)
ik heb hem zo gekregen van iemand en die heeft hem van het n.. :X

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:59:
@ outerspace

ja dat denk ik dus ook

daarom snap ik het niet

er is alles wat je niet nodig hebt voor gamen afgehaald
en dus eigenlijk een soort gamestation software geworden

en zoja wat dan ?

@Brede p

ik zie de schijf ook staan, samsung spinpoint etc, in apparaat beheer maar niet in schijfbeheer daar zie ik ze allebei niet
het is inderdaad een dynamische schijf wat moet ik doen dan ?
In Dit topic, de OM FAQ staat het nodige uitgelegd over dynamische schijven.
Wellicht dat daar staat wat je moet doen, ik durf het je zo uit mijn hoofd niet te gaan vertellen. Ik weet wel dat ik om dit soort redenen eigenlijk al mijn schijven gewoon als standaard schijf indeel...

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 20:47
SP1 of SP2 voor de 2e install?

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
@ Brede p

daar heb ik weinig aan sorry want erstaat in beschreven wat een dynamische schijf inhoud enz.
Ekner schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:13:
SP1 of SP2 voor de 2e install?
SP2 hoezo??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 23:30 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:02
Het kan ook liggen aan de dual-boot die je gebruikt. Ik heb hier ook ooit wellis problemen mee gehad. Hij pakte alleen de harddisk die op dat moment gebruikt werd tijdens de system boot. Bijvoorbeeld, wanneer ik windows xp pro starte op mijn maxtor schijf, herkende hij mijn western digital schijf met windows 98 niet. Echter, wanneer ik windows 98 starte, kon ik de schijf met windows xp pro weer niet benaderen. Na wat gezoek en geprobeer kwam ik terecht bij een boot programma dat dit wel ondersteunde. Aan de naam hiervan kan ik je helaas niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
lolgast schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:29:
Het kan ook liggen aan de dual-boot die je gebruikt. Ik heb hier ook ooit wellis problemen mee gehad. Hij pakte alleen de harddisk die op dat moment gebruikt werd tijdens de system boot. Bijvoorbeeld, wanneer ik windows xp pro starte op mijn maxtor schijf, herkende hij mijn western digital schijf met windows 98 niet. Echter, wanneer ik windows 98 starte, kon ik de schijf met windows xp pro weer niet benaderen. Na wat gezoek en geprobeer kwam ik terecht bij een boot programma dat dit wel ondersteunde. Aan de naam hiervan kan ik je helaas niet helpen.
ik zal wel is surfen naar een boot programmaleen staan bij mij ze allebij op een schijf he

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niks bruikbaars vinden op internet maar ik ga nu slapen moet er om half zes weer uit dus dat wordt krap maar ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mij

slaap lekker tweakers

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee??

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Had onlangs een zelfde probleem; heb een Sata en IDE harddisk (beide van WD) en na het installeren van Vista (voor de 2de keer) zag Vista de IDE drive niet, maar wel de Sata.

In devicemanager stond de IDE harddisk wel genoemd. Schijfbeheer zag hem ook niet.

Omdat op de IDE maar iets van 30GB aan data stond en de Sata nog genoeg ruimte had, heb ik de boel gekopieerd (onder XP die beide drives zag) en opnieuw geformateerd. Daarna werd hij ook weer zichtbaar in Vista. Vreemde blijft wel dat hij voor en na formateren een dynamische schijf bleef.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat moet toch ook anders kunnen of niet dan??

mensen plz ik kan geen format doen veel te veel data

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?? :'( :'( :'(
Pagina: 1