upgrade waardig?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• alfa156a
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-04 10:11
Een kennis vroeg me of het nog de moeite loont om een nieuwe videokaart te kopen
voor onderstaand systeem, zodat zijn zoontje nog weer even verder kan.

Athlon XP 2000 (draait op +/- 1550mhz)
512 mb geheugen.
videokaart GF 2 ti200 (agp)
voeding 350watt
mobo ?

Hebben jullie een idee.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-07 23:00

Erw

Hangt er van af wat hij met het systeem doet, maar voor echt hardcore gamen is een algehele upgrade vereist denk ik.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

daar kun je wel wat meer mee met een gf5xxx serie ofzo; maar het wordt toch geen snelle bak.
de vraag is dan inderdaad wat hij ermee gaat doen.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
De videokaart zal echter een agp kaart moeten zijn. Ik vrees dat er weinig goede/snelle agp kaarten zijn om zo de nieuwste spellen goed te kunnen spelen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

Outerspace

Admin General Chat
En anders kan je altijd nog een ATi Radeon 9800Pro halen. Die dingen werken goed voor een laag prijsje.

Wauw, een sig!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Probeer eens een 6600, 6600GT of 6800LE te kopen. Misschien kan je ze krijgen voor rond de 50 euro. Het is wel wat overkill maar het is wel een stuk beter als een geforce2.

Verwijderd

Budget?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een GF2 Ti200 bestaat overigens niet, het is of een GF2 TI of een GF3 TI200 (of 500).

Lijkt me overigens niet de moeite waard, de CPU zal een grote bottleneck zijn. Daarentegen ga je, als je bijv, een 9800Pro koopt, er wel op vooruit ipv een GF2/3.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hangt er van af wat je wilt doen.
Zelf draai ik nog dagelijks en game ik ook op een 2400+ met een 6800LE (unlocked & overclocked).
Ik speel op dit moment dan wel niet de allernieuwste games maar alles wat ik speel loopt uitstekend, met de nieuwste games moet ik echter wel op detail in leveren om het speelbaar te houden.
Maar ik heb er nog steeds erg veel plezier van en omdat ik niet regelmatig game blijf ik het hier ook nog wel een tijdje mee doen.
Een upgrade van je videokaart kan een hoop voor je doen. Ik zou een 6600 of 6800LE aanraden, hoewel een 9800 ook wel leuk is. Helaas ontbreekt je budget of wat je met het systeem wilt doen. Het is voor ons dus onmogelijk om te zeggen of het nut voor je heeft.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

elke kaart boek je vooruitgang
Ik zal kijken voor een ati 9700pro (staat er een bij vraag en aanbod voor 50euro)
of een nvidia 6600gt .
Veel hoger zal ik niet besteden omdat je dan al de meeste prestatie heb .

om nog leuker te doen
Koop een asrock bordje met nvidia 6100 onbourd videokaart (3dmark 2005 ongeveer 800punten)
En een leuke amd sempron 64 bit cpu .
En kan je later altijd nog een pci-e kaart er in prikken .

Een verbetering van de nvidia geforce2 naar nvdia 6100 onbourd is al 10x sneller (overdreven)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier is een speciaal topic over: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Post je vraag daar even, maar lees eerst wel even de topicstart door svp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.