Bij ons op de vliegclub staat een Gaskachel (vrij grote kachel, die een hangar redelijk in deze temperaturen op peil kan houden, in de winter is het niet te harden
).
Nu hebben we de kachel geschakelt dmv een digitale tijdklok, ding is niet 100% meer (wil niet meer uit), ik heb al eerder voor een systeem gekken (of zelf maken) om de kachel van afstand (thuis dus) via remote desktop te kunnen schakelen.
Er staat daar een PC (relatief dichtbij de kachel) die 24/7 ivm vocht etc aanstaat. Dus dat is geen probleem. Enigste is nog een schakeling ontwerpen waardoor je met de LPT poor of USB een relais laat activeren wat vervolgens de gaskachel aanlaat springen.
Misschien is dat al wel eens eerder uitgevoerd, er zijn ook kant en klare setjes te koop van Velleman maar wil graag ff kijken of ik het zelf helemaal kan maken.
Eisen:
-Hufterproof (mensen moeten er niet aan kunnen of slopen)
-Imbeciel proof (villa debiela mensen die het niet snappen)
-Redelijk simpel te construeren
-Op een relatief korte termijn mogelijk.
Bedankt voor de Informatie alvast. Ondertussen zal ik ook nog verdere informatie opzoeken en hiero posten.
Schakeling circuitsonline.net
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/34
Nu hebben we de kachel geschakelt dmv een digitale tijdklok, ding is niet 100% meer (wil niet meer uit), ik heb al eerder voor een systeem gekken (of zelf maken) om de kachel van afstand (thuis dus) via remote desktop te kunnen schakelen.
Er staat daar een PC (relatief dichtbij de kachel) die 24/7 ivm vocht etc aanstaat. Dus dat is geen probleem. Enigste is nog een schakeling ontwerpen waardoor je met de LPT poor of USB een relais laat activeren wat vervolgens de gaskachel aanlaat springen.
Misschien is dat al wel eens eerder uitgevoerd, er zijn ook kant en klare setjes te koop van Velleman maar wil graag ff kijken of ik het zelf helemaal kan maken.
Eisen:
-Hufterproof (mensen moeten er niet aan kunnen of slopen)
-Imbeciel proof (villa debiela mensen die het niet snappen)
-Redelijk simpel te construeren
-Op een relatief korte termijn mogelijk.
Bedankt voor de Informatie alvast. Ondertussen zal ik ook nog verdere informatie opzoeken en hiero posten.
Schakeling circuitsonline.net
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/34
[ Voor 3% gewijzigd door Meneer aard op 02-12-2006 19:13 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+