Toon posts:

Router installere, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------
Heb vandaag een draadloze router gekocht die ook bedraad gebruikt kan worden, maar weet totaal niet hoe zo'n ding geinstalleerd moet worden, kom allerlij vragen tegen als IP adressen, uitvoeren ed. Kunnen jullie mij (PC leek) eens uitleggen hoe ik mijn laptop en desktop PC werkend kan krijgen op deze router.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:59

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat voor router heb je gekocht, heb je kabel of adsl, van welke provider?

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Ga naar de site van de maker van het apparaat en download een gebruiks aanwijzing.

(\__/)

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-03 21:58
Cornell, heb je misschien al is geprobeerd om dit soort relatief uitermate simpele vragen op te zoeken met een google-zoektochtje?
of even bij je ISP (degene waar je internet van "krijgt") in hun handleiding gekeken

deze geven vaak de benodigde informatie voor welke router dan ook, want het zijn toch altijd dezelfde instellingen, om het werkend te krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door DLGandalf op 02-12-2006 18:36 ]

Verwijderd

Ik zou de handleiding gaan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
De router is van het merk ''Conceptronic'' (staat op doos) maar nog nooit met dit soort dingen gewerkt, heb al gegoogled ed, maar al die uitleg op die sites klinkt voor mij als Japans in de oren.

De gebruiksaanwijzing heb ik al een paar keer doogelezen, maar ik vind het allemaaal maar moeilijker dan ze schrijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 18:42 ]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

Blauw

De Schreeuw

Dan is het misschien de hoogste tijd om alles terug in de doos te stoppen, en met bon en al terug naar de winkel te gaan. Eventueel verder vragen op www.beginnersweb.nl

nofi :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Lijkt me dat je het dan het beste kan laten doen, dan weet je namelijk dat het zonder problemen werkt, en ook nog eens fatsoenlijk beveiligd is.

Maar hier iig in vogelvlucht de stappen:
Sluit met een netwerkkabel je pc aan op de router, zodra je 'Verbonden met LAN-verbinding' oid. te zien krijgt, dubbelklik dan op het netwerkicoontje, tweede tabblaadje op 'details' drukken, en voer het nummer wat bij Standaardgateway staat in InternetExplorer in. (bijvoorbeeld 192.168.2.1)

Nu zit je in de router :), via een of andere wizard (wijst zichzelf) kun je hem op 'dynamic IP' zetten, waarna het ding ingesteld zou moeten zijn.
Een SSID is je netwerknaam, verzin dus iets herkenbaars, daarmee kan de laptop connecten.

Sluit dan je modem aan op de router (op de WAN-aansluiting), en hoop dat het werkt.
Zo niet, de handleiding uitpluizen of iemand laten komen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:34:
Wat voor router heb je gekocht, heb je kabel of adsl, van welke provider?
Heb ADSL van Planet internet, het modem dat ik momenteel gebruik is van Alcatel (USB modem) Ik moest volgens de verkoper een router kopen met ingebouwd modem, omdat mijn huidige USB modem niet zou werken met een router.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Blauw schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:43:
Dan is het misschien de hoogste tijd om alles terug in de doos te stoppen, en met bon en al terug naar de winkel te gaan. Eventueel verder vragen op www.beginnersweb.nl

nofi :)
idd.
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen. Omdat GoT een groot forum is zijn er een aantal afspraken nodig, die vind je hier onder.
Verder niets tegen de TS, maar dit is gewoon niet de bedoeling imho :)
Als je niet weet wat een IP-adres is, wat trekt je dan zo aan om naar tweakers.net te gaan? :)

[ Voor 35% gewijzigd door DeMoN op 02-12-2006 18:46 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:44:
[...]

Heb ADSL van Planet internet, het modem dat ik momenteel gebruik is van Alcatel (USB modem) Ik moest volgens de verkoper een router kopen met ingebouwd modem, omdat mijn huidige USB modem niet zou werken met een router.
Klopt inderdaad, maar dan wordt het wel een stuk moeilijker.
Als je de telefoonlijn namelijk aan de router hebt aangesloten moet je allerlei ingewikkelde waardes zoals 'VPI/VCI' en verbindingstypen zoals 'PPP' e.d. instellen (die begrippen ben je vast al tegengekomen in je handleiding)

Hier is geen simpele handleiding voor helaas, misschien wil de KPN-helpdesk je deze gegevens verstrekken.
Beste lijkt me anders om een Wireless SpeedTouch te kopen van KPN, die zijn al voorgeïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:43:
Lijkt me dat je het dan het beste kan laten doen, dan weet je namelijk dat het zonder problemen werkt, en ook nog eens fatsoenlijk beveiligd is.

Maar hier iig in vogelvlucht de stappen:
Sluit met een netwerkkabel je pc aan op de router, zodra je 'Verbonden met LAN-verbinding' oid. te zien krijgt, dubbelklik dan op het netwerkicoontje, tweede tabblaadje op 'details' drukken, en voer het nummer wat bij Standaardgateway staat in InternetExplorer in. (bijvoorbeeld 192.168.2.1)

Nu zit je in de router :), via een of andere wizard (wijst zichzelf) kun je hem op 'dynamic IP' zetten, waarna het ding ingesteld zou moeten zijn.
Een SSID is je netwerknaam, verzin dus iets herkenbaars, daarmee kan de laptop connecten.

Sluit dan je modem aan op de router (op de WAN-aansluiting), en hoop dat het werkt.
Zo niet, de handleiding uitpluizen of iemand laten komen.
In die wizzard ben ik gekomen, maar daar moet ik allerlij keuzes en instellingen maken (in het Engels ), en daar snap ik niks van (nog nooit eerder gezien en gedaan)

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd?

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:47:
[...]

In die wizzard ben ik gekomen, maar daar moet ik allerlij keuzes en instellingen maken (in het Engels ), en daar snap ik niks van (nog nooit eerder gezien en gedaan)
Dat is idd vaak lastig, maar zaken zoals het 'IP-address' of 'Subnet mask' mag je laten zoals je wil.
WEP/WPA heeft te maken met je wireless-beveiliging, door dit leeg te laten heb je een onbeveiligd wireless-netwerk (maar wel werkend ;)).
VPI/VCI en Connection type blijven dan nog over, en die zijn nu vaak juist het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Proberen verbinding te maken met internet via de router, maar dat lukt niet, iemand gaf al aan dat er allerlij instellingen zoals 'VPI/VCI en verbindingstypen 'PPP' moet instellen.

Maar mocht het niet lukken met jullie hulp, dan gaat dit apparaat maandag terug waar ik 'm gekocht hebt (Mediamarkt) en koop ik desnoods een router bij de KPN met aanleg door een monteur

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:53:
[...]
Maar mocht het niet lukken met jullie hulp, dan gaat dit apparaat maandag terug waar ik 'm gekocht hebt (Mediamarkt) en koop ik desnoods een router bij de KPN met aanleg door een monteur
Ik vrees dus helaas dat dat zal gebeuren, tenzij je een spoedcursus netwerken in twee dagen neemt ;)

Door KPN aanleggen is wel wat duurder, maar je hebt het voordeel dat alles dan netjes beveiligd is, en dat de helpdesk deze router ondersteunt. Als je met je huidige router ooit problemen hebt moet je het namelijk zelf uitzoeken, da's niet zo handig ;)

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:53:
[...]

Proberen verbinding te maken met internet via de router, maar dat lukt niet, iemand gaf al aan dat er allerlij instellingen zoals 'VPI/VCI en verbindingstypen 'PPP' moet instellen.

**Goed bedoelde spam modus** ga naar www.iksnaphetniet.nl/forum en meld je daar aan als member, dit is een forum dat een stuk kleiner is en meer erop gericht is noobs te helpen. **Goed bedoelde spam modus**

Weer ontopic, waarom doe je niet gewoon alles dynamisch?

Verwijderd

Topicstarter
basproffesional schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:05:

Weer ontopic, waarom doe je niet gewoon alles dynamisch?
Daar stond de wizzard al op ingesteld, maar welke keuze ik ook maak, krijg geen verbinding, tenzij ik gewoon weer het Alcatel speedtouch modem aansluit.
Als ik sommige verkopers moet geloven, zou alles zich vanzelf uitwijzen, dus niet!

Verwijderd

ik neem aan dat je kpn hebt, probeer dit eens VPI/VCI 8/48 en dan kiezen voor ppoa, en dan kiezen voor dhcp enabled, en hoe je je draadloos in moet stellen moet je maar ff googlen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:23:
ik neem aan dat je kpn hebt, probeer dit eens VPI/VCI 8/48 en dan kiezen voor ppoa, en dan kiezen voor dhcp enabled, en hoe je je draadloos in moet stellen moet je maar ff googlen
Ik zit nu in de wizzard, zal even wat printscreens maken zodat het wat duidelijker is.

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/633/pcscreenvg9.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik ook waarom het mij niet lukt deze router te installeren, kwam deze tekst tegen...

Heeft u nog een oude rood- of groenkleurige USB ADSL-modem (of een andere USB-modem) dan kunt u beter eerst een nieuwe modem kopen (deze modems zijn namelijk erg lastig met een router te delen,

Uitgerekend zo'n modem heb ik in gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:13 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja maar die gebruik je nu niet meer omdat je een router met ingebouwd modem heb gekocht ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:15
Cornel je kan het!
even wat inspanning en je router draait als een zonnetje :*)
hier wat dingen voor planet... }:O

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Dus gaat er vanaf je splitter, direct een telefoon lijntje naar je router.

Verwijderd

Topicstarter
James_Watt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:25:
Cornel je kan het!
even wat inspanning en je router draait als een zonnetje :*)
hier wat dingen voor planet... }:O

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48
Dit heb ik nu ingesteld, maar hoe nu verder?

Wat moet ik als gebruikersnaam invoeren?

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/4186/psschermbo6.jpg

Verder kom ik allerlijk termen tegen als MAC clonen, VP waarde, VC waarde, Gateway. wat moet ik nou hiermee doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:28:
Dus gaat er vanaf je splitter, direct een telefoon lijntje naar je router.
Als ik dat doe, werkt mijn huidige verbinding niet meer!

Verwijderd

Topicstarter
Welke instellingen moet ik voor planet internet gebruiken?

in het hoofdmenu kan ik hier uit kiezen, waelke keuze moet ik maken?

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/3143/naamloos1hn5.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:37:
[...]

Als ik dat doe, werkt mijn huidige verbinding niet meer!
logisch, je moet je router (met ingebouwde modem) namelijk zo instellen dat die verbinding maakt, net zoals met de oude modem. Dat wil zeggen dat de log-in gegevens ed die je gebruikt met de usb modem, ergens moet instellen in de router (en het zou kunnen dat je die modem in de router nog moet aanzetten (enable))

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt zoveel gevraagt dat ik na bijna 8 uur klooien nog steeds niks aan het werk heb gekregen!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:33:
Wat moet ik als gebruikersnaam invoeren?
Wat dacht je van je inloggegevens van planet? Die heb je met je huidige USB modem toch echt ook eens moeten instellen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:44:
Welke instellingen moet ik voor planet internet gebruiken?

in het hoofdmenu kan ik hier uit kiezen, waelke keuze moet ik maken?

[afbeelding]
De instellingen die je nodig hebt, heb je allemaal bij het aanvragen van je abonnement gekregen. Dus pak de brieven van Planet er bij, dan heb je alles wat je nodig hebt bij de hand. Dan de wizard runnen en dat zou allemaal voor zich moeten spreken.
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:54:
Er wordt zoveel gevraagt dat ik na bijna 8 uur klooien nog steeds niks aan het werk heb gekregen!
Niet paniekeren, je hebt het imho over jezelf afgeroepen door je niet goed voor te bereiden en te kijken wat je nodig gaat hebben. Alle info die je nodig hebt, staat in je handleiding / brieven en in dit topic!

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:55:
[...]

Wat dacht je van je inloggegevens van planet? Die heb je met je huidige USB modem toch echt ook eens moeten instellen...
Maar hoe stel ik die in op deze router, heb ik al vaak geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:57:
[...]

De instellingen die je nodig hebt, heb je allemaal bij het aanvragen van je abonnement gekregen. Dus pak de brieven van Planet er bij, dan heb je alles wat je nodig hebt bij de hand. Dan de wizard runnen en dat zou allemaal voor zich moeten spreken.
Dit is het eerst gedeelte van de wizzard, welke keuze moet ik hier aanstippen?

PPPoE/PPPoA Choose this option if your ISP uses PPPoE/PPPoA. (For most DSL users)

Dynamic IP Address Choose this option to obtain an IP address automatically from your ISP.

Static IP Address Choose this option to set static IP information provided to you by your ISP.

Bridge Mode Choose this option if your ISP uses Bridge Mode.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://download.conceptro.../C54APRA2+_MAN_QIG_ML.pdf

Download deze manual en volg de stappen ( 5.1 voor planet dus )

Planet gegevens die je nodig zal hebben:

PPPOA/PPPOE ( pagina 14/15 )
VPI / VCI = 8 / 48
Username = je planet inlognaam
Password = je planet wachtwoord

Succes :)

( gebruik dus de wizard ipv alles handmatig in te stellen )

[ Voor 15% gewijzigd door Ossenaar op 03-12-2006 01:10 ]

De kick van Electric!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

TS, ik zou aanraden naar een lokale pc-toko te gaan en te vragen of zij het voor je kunnen installeren. Als ik het zo zie heb je het concept van een modem-router nog niet door, als je stelt dat je je internetverbinding kwijtraakt zodra je de telefoonlijn uit je USB-modem haalt. Het is ENORM lastig om een beginner iets via een medium als een forum uit te leggen, terwijl hij zelf geen idee heeft wat er allemaal gebeurt en moet gebeuren, geen idee heeft welke informatie relevant is en bestookt wordt met termen die gangbaar zijn op een wat technischer forum dan bijvoorbeeld beginnersweb. Het lijkt erop dat je ook de basisbeginselen van je router niet begrijpt, laat staan de technische aspecten van IP, LAN, WLAN, ADSL, de beveiliging van een WLAN en uberhaupt een idee hebt van hoe het uiteindelijk fysiek in elkaar moet steken. Daarom denk ik dat het makkelijker is dat je het laat doen door mensen die hands-on access (kunnen) hebben tot jouw apparatuur.

Nofi, maar als je er met de wizard, handleiding en hulp van KPN niet uitkomt moet je al helemaal niet verdergaan met een semi-handmatige configuratie van het geheel, aangezien dat in de meeste gevallen gewoon verkeerd gaat. Ik zou opzich wel stap voor stap voor kunnen kauwen wat er allemaal moet gebeuren, maar er zijn verschillende zaken die problemen op kunnen leveren, die ik niet direct allemaal kan voorzien, waar jij wellicht niet eens idee van hebt dat ze een probleem kunnen zijn en weet ik wat nog meer en het is ook niet de insteek van GoT. Het is bijvoorbeeld zo dat mijn speedtouch vroeger een RJ11-aansluiting had, de Draytek die ik nu heb heeft een RJ45-aansluiting voor de ADSL-lijn. Deze twee gaan fysiek niet passen en ik heb ook niet het idee dat je dit even een twee drie kan fixen.
Ook hoop ik voor je dat je het juiste modem hebt gekocht (analoog of ISDN), aangezien je anders een probleem hebt als je deze aan probeert te sluiten.

Edit: Van de meeste vragen die je hier stelt zijn de antwoorden totaal verschillend per provider of verbindingstype, dit staat allemaal beschreven in de brieven die je van je provider hebt gehad na de aanmelding. Verder zat er als het goed is bij je speedtouch ook een uitgebreide installatiehandleiding, het kan geen kwaad deze ook even door te nemen. Grote kans dat de wizards redelijk overeenkomen en dat je het uiteindelijk toch grotendeels weet te configureren (aangenomen dat het enige probleem in de routerconfiguratie zit).
En voor zover ik nog niet duidelijk was: zolang de telefoonlijn nog in je USB-modem zit kan je ADSL via je Conceptronic-modem vergeten. Dat het ding draadloos is slaat alleen op de netwerkverbinding binnen je huis, de ADSL(telefoon)lijn komt nog steeds van buiten en moet gewoon met een draadje in je modem geplugd worden. Totdat je dit doet kan je instellen wat je wilt, maar het gaat niet werken.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 03-12-2006 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, ik heb in de laatste 4 jaar niks aan mijn PC veranderd of opnieuw ingesteld,(planet heeft ruim 2 uur nodig gehad om via de helpdesk mijn huidige aansluiting te maken) maar ik ga dit ding morgen (koopzondag) bij de mediamarkt terugbrengen, en zal een kopen in een computerwinkel (op voorwaarde dat ze het bij mij thuis komen aanleggen!), helaas ken ik niemand die dit voor mij kan instaleren. De meeste winkels kunnen wel verkopen, maar daar houdt het bij op. Ze zullem echt niet langs komen voor en route te instaleren.

Ik heb alles weer ingepakt, en ga zo slapen, ben doodop van dit gedoe

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:52

_Eend_

🌻🇺🇦

Edit: Laatmaar :X

[ Voor 86% gewijzigd door _Eend_ op 03-12-2006 01:28 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:20:
Bedankt voor het advies, ik heb in de laatste 4 jaar niks aan mijn PC veranderd of opnieuw ingesteld,(planet heeft ruim 2 uur nodig gehad om via de helpdesk mijn huidige aansluiting te maken) maar ik ga dit ding morgen (koopzondag) bij de mediamarkt terugbrengen, en zal een kopen in een computerwinkel (op voorwaarde dat ze het bij mij thuis komen aanleggen!), helaas ken ik niemand die dit voor mij kan instaleren. De meeste winkels kunnen wel verkopen, maar daar houdt het bij op. Ze zullem echt niet langs komen voor en route te instaleren.

Ik heb alles weer ingepakt, en ga zo slapen, ben doodop van dit gedoe
Ik zou het niet direct terugbrengen, maar informeren of eoa computerzaak het misschien voor je wil installeren. Over het algemeen horen ze geen probleem te hebben met een 'ander' modem, aangezien de wizards meestal redelijk overeen komen, en Conceptronic nou niet direct expert-gericht spul maakt. Dat scheelt weer een nieuwe aankoop, hoewel ook wat te zeggen valt voor de tweede manier. In een computerzaak kunnen ze je waarschijnlijk ook beter adviseren wat betreft modemkeuze (bijvoorbeeld lijntype) en als ze het voor je installeren heb je ook de garantie dat je het goede modem hebt (dat het werkt dus). Het kost misschien wat extra's, maar daar staat tegenover dat jij de kopzorgen niet hebt en dat je iets hebt om op terug te vallen als het (langdurig) niet werkt (er kan natuurlijk ook een storing bij je provider zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Router is terug (en mijn geld ook), krijg binnnenkort internet bellen met gratis een nieuw moden/router die door een monteur van KPN wordt aangelegt, hoef ik maar eenmaal 50 euro voor te betalen zodat ik niet zelf hoef te klooien, en krijg het eerste halfjaar gratis bellen naar alle vaste nummers binnen nederland.

Voor 42 euro per maand heb ik dan internet, bellen en abbo in een pakket, nu betaal ik voor het internet alleen al 35 euro per maand aan planet, zonder dat ik ook maar 1 minuut gebeld hebt!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:59

Totaalgeflipt

De enige echte

Lol. Kpn sluit u aan

Verwijderd

Topicstarter
Wat is hier nou mis mee!!?? als ik voor dit geld alles werkend krijg gemaakt is het voor mij achteraf inderdaad..Lol

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, er zijn al genoeg opmerkingen over gemaakt denk ik. Tweakers.net / GoT is voor de gevorderde PC gebruiker. Zoek een forum waar je als beginner geholpen kan worden of vraag iemand om te helpen.

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.