TS, ik zou aanraden naar een lokale pc-toko te gaan en te vragen of zij het voor je kunnen installeren. Als ik het zo zie heb je het concept van een modem-router nog niet door, als je stelt dat je je internetverbinding kwijtraakt zodra je de telefoonlijn uit je USB-modem haalt. Het is ENORM lastig om een beginner iets via een medium als een forum uit te leggen, terwijl hij zelf geen idee heeft wat er allemaal gebeurt en moet gebeuren, geen idee heeft welke informatie relevant is en bestookt wordt met termen die gangbaar zijn op een wat technischer forum dan bijvoorbeeld beginnersweb. Het lijkt erop dat je ook de basisbeginselen van je router niet begrijpt, laat staan de technische aspecten van IP, LAN, WLAN, ADSL, de beveiliging van een WLAN en uberhaupt een idee hebt van hoe het uiteindelijk fysiek in elkaar moet steken. Daarom denk ik dat het makkelijker is dat je het laat doen door mensen die hands-on access (kunnen) hebben tot jouw apparatuur.
Nofi, maar als je er met de wizard, handleiding en hulp van KPN niet uitkomt moet je al helemaal niet verdergaan met een semi-handmatige configuratie van het geheel, aangezien dat in de meeste gevallen gewoon verkeerd gaat. Ik zou opzich wel stap voor stap voor kunnen kauwen wat er allemaal moet gebeuren, maar er zijn verschillende zaken die problemen op kunnen leveren, die ik niet direct allemaal kan voorzien, waar jij wellicht niet eens idee van hebt dat ze een probleem kunnen zijn en weet ik wat nog meer
en het is ook niet de insteek van GoT. Het is bijvoorbeeld zo dat mijn speedtouch vroeger een RJ11-aansluiting had, de Draytek die ik nu heb heeft een RJ45-aansluiting voor de ADSL-lijn. Deze twee gaan fysiek niet passen en ik heb ook niet het idee dat je dit even een twee drie kan fixen.
Ook hoop ik voor je dat je het juiste modem hebt gekocht (analoog of ISDN), aangezien je anders een probleem hebt als je deze aan probeert te sluiten.
Edit: Van de meeste vragen die je hier stelt zijn de antwoorden totaal verschillend per provider of verbindingstype, dit staat allemaal beschreven in de brieven die je van je provider hebt gehad na de aanmelding. Verder zat er als het goed is bij je speedtouch ook een uitgebreide installatiehandleiding, het kan geen kwaad deze ook even door te nemen. Grote kans dat de wizards redelijk overeenkomen en dat je het uiteindelijk toch grotendeels weet te configureren (aangenomen dat het enige probleem in de routerconfiguratie zit).
En voor zover ik nog niet duidelijk was: zolang de telefoonlijn nog in je USB-modem zit kan je ADSL via je Conceptronic-modem vergeten. Dat het ding draadloos is slaat alleen op de netwerkverbinding binnen je huis, de ADSL(telefoon)lijn komt nog steeds van buiten en moet gewoon met een draadje in je modem geplugd worden. Totdat je dit doet kan je instellen wat je wilt, maar het gaat niet werken.
[
Voor 19% gewijzigd door
DataGhost op 03-12-2006 01:15
]