Ik heb het volgende probleem met mijn systeem:
Asus p5NSLI
Intel Core2Duo e6300
Blue Orb II cpu koeler
MDT 1GB DDR667
MSI 7900gto + zalman vf900 (idle 39C / load 46C)
Samsung Spinpoint 250gb
Lite-on DVDRW 16x
Sitecom 54mbit Wifi pci
kast met 120mm fan
Coolermaster Igreen 550watt
Bij de allereerste installatie van WinXP reboote/crashte de PC spontaan nadat die klaar was met installeren. Ik dacht: "het zal wel".
Nu heb ik nog steeds problemen met mijn PC. Van orgine zat er een 54mbit Sweex kaartje in en hiermee kreeg ik veel reboots en BSODs die allemaal wezen naar een fout in die meuk van Sweex.Ook had ik af en toe een error met PFN list corrupted.
Ik heb windows maar eens opnieuw geïnstalleerd maar de problemen bleven. De Sweex is dus vervangen voor de Sitecom en dat scheelde een hoop. Alle drivers van de Sweex zijn ook verwijderd.
Alles leek het goed te doen totdat mijn pc spontaan weer reboote. De PC reboot spontaan in de volgende situaties:
- Installatie van Avira AntiVir op ongeveer 10%
- kopieren van grote (+300mb) bestanden van DVD, externe HDD, netwerkbron enz.. naar harddisk
- Company of Heroes middenin de gameplay (1 keer per 15min)
- Online Video zoals Google Video, Youtube maar ook streaming video als Quicktime en Wmv in de browser
- Torrents
- grote downloads vanaf internet die ik download met Firefox
- heel af en toe in andere games (1 keer per 4 uur)
- heel af en toe bij het booten van Windows als het logo verschijnt
Wat ik al heb gedaan:
- Alles proper geinstalleerd: alle goede en nieuwste drivers en chipsetdrivers
- Memtest86 v3.2 8 uur laten draaien: 24 passed / 0 errors
- Samsung HUTIL HDD check. 5 uur gedraaid zonder fouten
- Voedingsspanning is prima: 1,38 / 3,34 / 4,92 / 12,10
- Temperaturen CPU / MOBO idle 44C / 40C load: 52C / 44C
- Onboard LAN uitgezet
- Intel Speedstep uitgezet
- SATA HDD op 150 of 300 laten draaien
- Virussen en spyware vrij
- Bios update
- dit topic: hulp nodig met Asus p5nsli
Ondanks dat ik het automatisch opstarten heb uitgezet en dus BSOD wil zien restart de PC spontaan zonder ook maar een enkel BSOD te laten zien. Er wordt ook geen fouten rapport gemaakt.
De volgende keer start de PC ook normaal op zonder enkele melding van een fout.
Ik kan voor de rest ook prima PCen, alles werkt. DiVx films van 700mb en groter kijken ook.
Ik dacht eerst zelf dat het het geheugen betrof maar Memtest geeft geen enkele fout, Temps zijn ook OK. Mijn volgende gedachte is de harde schijf aangezien ook de PFN list (virtueel geheugen toch?) corrupt raakte. Maar deze heb ik ook getest en daar is ook alles prima. Temps zijn onload niet boven de 50C van de HDD.
Het laatste wat ik kan verzinnen is een brak moederbord / SATA controller..
Of zie ik wat over het hoofd? Ik ben nu al een maandje bezig en na veel proberen en testen post ik toch maar eens op GoT want ik kom er zelf niet meer uit.
Merci
update: de PC reboot in Canyon Flight van 3Dmark2005.. de eerste test gaat mooi maar de 2e test (cpu / software dacht ik?? ) crashed de pc
Asus p5NSLI
Intel Core2Duo e6300
Blue Orb II cpu koeler
MDT 1GB DDR667
MSI 7900gto + zalman vf900 (idle 39C / load 46C)
Samsung Spinpoint 250gb
Lite-on DVDRW 16x
Sitecom 54mbit Wifi pci
kast met 120mm fan
Coolermaster Igreen 550watt
Bij de allereerste installatie van WinXP reboote/crashte de PC spontaan nadat die klaar was met installeren. Ik dacht: "het zal wel".
Nu heb ik nog steeds problemen met mijn PC. Van orgine zat er een 54mbit Sweex kaartje in en hiermee kreeg ik veel reboots en BSODs die allemaal wezen naar een fout in die meuk van Sweex.Ook had ik af en toe een error met PFN list corrupted.
Ik heb windows maar eens opnieuw geïnstalleerd maar de problemen bleven. De Sweex is dus vervangen voor de Sitecom en dat scheelde een hoop. Alle drivers van de Sweex zijn ook verwijderd.
Alles leek het goed te doen totdat mijn pc spontaan weer reboote. De PC reboot spontaan in de volgende situaties:
- Installatie van Avira AntiVir op ongeveer 10%
- kopieren van grote (+300mb) bestanden van DVD, externe HDD, netwerkbron enz.. naar harddisk
- Company of Heroes middenin de gameplay (1 keer per 15min)
- Online Video zoals Google Video, Youtube maar ook streaming video als Quicktime en Wmv in de browser
- Torrents
- grote downloads vanaf internet die ik download met Firefox
- heel af en toe in andere games (1 keer per 4 uur)
- heel af en toe bij het booten van Windows als het logo verschijnt
Wat ik al heb gedaan:
- Alles proper geinstalleerd: alle goede en nieuwste drivers en chipsetdrivers
- Memtest86 v3.2 8 uur laten draaien: 24 passed / 0 errors
- Samsung HUTIL HDD check. 5 uur gedraaid zonder fouten
- Voedingsspanning is prima: 1,38 / 3,34 / 4,92 / 12,10
- Temperaturen CPU / MOBO idle 44C / 40C load: 52C / 44C
- Onboard LAN uitgezet
- Intel Speedstep uitgezet
- SATA HDD op 150 of 300 laten draaien
- Virussen en spyware vrij
- Bios update
- dit topic: hulp nodig met Asus p5nsli
Ondanks dat ik het automatisch opstarten heb uitgezet en dus BSOD wil zien restart de PC spontaan zonder ook maar een enkel BSOD te laten zien. Er wordt ook geen fouten rapport gemaakt.
De volgende keer start de PC ook normaal op zonder enkele melding van een fout.
Ik kan voor de rest ook prima PCen, alles werkt. DiVx films van 700mb en groter kijken ook.
Ik dacht eerst zelf dat het het geheugen betrof maar Memtest geeft geen enkele fout, Temps zijn ook OK. Mijn volgende gedachte is de harde schijf aangezien ook de PFN list (virtueel geheugen toch?) corrupt raakte. Maar deze heb ik ook getest en daar is ook alles prima. Temps zijn onload niet boven de 50C van de HDD.
Het laatste wat ik kan verzinnen is een brak moederbord / SATA controller..
Of zie ik wat over het hoofd? Ik ben nu al een maandje bezig en na veel proberen en testen post ik toch maar eens op GoT want ik kom er zelf niet meer uit.
Merci
update: de PC reboot in Canyon Flight van 3Dmark2005.. de eerste test gaat mooi maar de 2e test (cpu / software dacht ik?? ) crashed de pc
[ Voor 3% gewijzigd door tijmeng op 03-12-2006 14:59 ]