hulp nodig met Asus p5nsli

Pagina: 1
Acties:

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb vandaag mijn volgende systeem binnen gekregen:

Asus P5NSLI
Core 2 Duo E6600
XFX 7600 GT
Kingston ValueRAM DIMM 2 GB (2x 1 GB Dual Channel)
CoolerMaster Extreme Power 430W

Het begon allemaal al tijdens het opstarten van windows, ik kreeg meteen een BSOD, ik dacht, ah ik zal wel opnieuw windows moeten installeren, doe ik wel ff.

zo gezetd zo gedaan... of toch niet? nadat windows tijdens de installatie voor de eerste keer reboot krijg ik weer een BSOD.... hmmm dacht ik.

toen heb ik in de bios primary video device maar weer terug gezet op PCI ipv PCIe en toen kon ik wel windows installeren.

ik blij, installeer de asus drivers die op de cd stonden, en ga meteen wat programma's installeren.
Wat blijkt, als ik bepaalde programma's (bijv nvidea drivers) installeer of unrar, freezed me hele pc.

ook werk IE maar half want ik kan amper op Tweakers komen.

Wat ik al geprobeerd heb is 1 reepje geheugen gebruikt en die in allerlei bankjes gestopt, geen resultaat.... windows 64 bit installeren gaf BSOD, ik heb chipset drivers al opnieuw geinstallereerd, cas latency's van geheugen handmatig in bios gezet, allemaal zonder resultaat.

ik weet verder toch echt niet waar het aan kan liggen en ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen, want ik ben hier nogal pissed over :(

Edit: misschien nog wel ff handig om te vermelden, de error van de BSOD die ik krijg is: Machine_check_exception

[ Voor 4% gewijzigd door Deismyna op 13-09-2006 23:13 ]

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Welke PCB is en welke BIOS heeft je P5NSLI?

Volgens de Asus site ondersteund dit bord de Core2Duo sinds PCB 2.0 en Bios 0601.

Als dit klopt, dan zou ik gaan denken aan een defect moederbord.

• Deismyna
  • Nu online
ik heb idd PCB 2,00 en de Bios 0601

als het aan me moederbord ligt zou dit het 2de! moederboard dat ik van alternate krijg zijn dat defect is, bij de eerste waren de pinnetjes van de socket al verbogen

en als het aan me moederboard ligt is het wel vaag, want ik tik dit nu gewoon via die pc :P maarja, alles is mogelijk natuurlijk, ik zal straks nog wel even memtest draaien en anders bel ik Asus wel ff, maar ik dacht dat iemand anders misschien hier nog wel wat ideeën had :)

Edit: ik zie hier net in cpu-z dat het moederbord revisie 1,xx is, maar op het moederboard zelf staat gewoon revisie 2,00G, dus ik mag aan nemen dat CPU-Z niet klopt :z

[ Voor 55% gewijzigd door Deismyna op 14-09-2006 15:48 ]

• Deismyna
  • Nu online
hmm nog ff wat, het probleem van die freezes heb ik nu denk ik opgelost, ik heb namelijk mijn 2de harde schijf losgehaald en nu werkt alles wel goed zo te zien.

maar jah, ik heb die harde schijf natuurlijk wel nodig, staan me backups op en zo, iemand een idee hoe ik dit kan fixen dan? (tis een IDE hitachi schijf van 250 GB)

verder heb ik nogal wat problemen met het geluid van me front audio poorten, want na ongeveer 15 mininuten in teamspeak (praatprogramma ;) ) te hebben gezeten horen andere mensen ineens een hele boel herie bij mij vandaan komen (F16 met afterburnen en iritante piep er doorheen achtig).

dit heb ik nu ff tijdelijk opgelost door me headset in me geluidskaart te proppen, maar dit is natuulijk niet ideaal, dus misschien dat iemand hier ook een oplossing voor weet?

verder draait me systeem wel goed nu, alleen wordt me Conroe zo een 55 a 57 graden tijdens het gamen, ik weet niet of dit te warm is maar leek me een beetje hoog (ik las ergens dat de max 61 graden was of zo)

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 13:39
Heb eens wat onderzoek gedaan en zie op sommige sites staan dat twee harde schijven op één IDE kabel niet goed samen gaan (op dit moederboord) dus dat kan je wel even testen door twee aparte kabels te gebruiken.

Wat Teamspeak betreft. Dat probleem heb ik zelf ook vaak gehad maar dan op Skype. Ik bel dan met iemand en dan na een willekeurige tijd begint die gene enorm te piepen (f16 geluiden heb ik niet gehoord). Zelf heb ik dat ook gehad toen mijn microfoon in mijn geluidskaart deed, bij het aflsuiten kreeg ik altijd een enorme piep om mijn oren, sinds mijn USB headset heb ik daar geen last meer van. Een oplossing weet ik niet, maar de laatste tijd heb ik nooit meer last van mensen die last hebben van die hoge piepen. Overgens waneer zo'n piep begint is deze aleen maar te eindigen door op te hangen en opnieuw te bellen, of in jou geval, disconnect en opnieuw connecten.

[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 15-10-2006 01:09 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800