Toon posts:

Probleem met mijn nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een probleem met mijn modem.

Ik heb sinds een paar maanden nu een nieuwe modem en ben er nu helemaal gestoord van. Ik had voorheen altijd een modem van @home die het prima deed maar sinds ik een nieuwe modem heb gekregen ( Arris) is het sh*t geworden. Wat is mijn probleem? Ik heb last van een wegvallende verbinding. Om de 10minuten soms ligt mijn internet er uit en moet ik de voedingsstekker van mijn modem er in en uit doen en dan heb ik weer internet. Soms is het een uur goed en soms mag ik om de 5minuten de stekker erin en uit doen. Weet iemand wat het probleem is?

Ik had eerst een router ertussen het maakt niet uit of die ertussen zit of niet hij blijft wegvallen met of zonder...

De pc is nu dus rechtstreeks verbonden met de modem!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welke provider? Welk merk en type modem? Welke firmware? Settings al gecheckt? Modem al aangesloten zonder splitter en PC er rechtstreeks op? Enz enz. Graag wat meer info :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn internet van @home. Het gaat om een Arris TM402. Firmware weet ik niet geen flauw idee waar je dat kan zien? Settings? waar kan je die checken. En wat bedoel je met aangesloten zonder splitter?

Sorry ben btje noob met dit |:(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De splitter is het kastje wat @home meeleverd met de modem. Dat witte kastje waarmee je je coax kabel split tussen tv/radio & internet.

Met je arris modem kan je niet zo eenvoudig de firmware controleren (zoals met de moto wel kan).
(als je het toch wilt.. haal de coax stekker van je modem af.. sluit de pc rechtstreeks aan je modem.. pc opstarten (of een dhcp renew) en met je browser naar: http://192.168.100.1 gaan.)

Hoe lang is de kabel tussen je aop (groene coax kabel die je huis binnenkomt) en je modem?

[ Voor 22% gewijzigd door job op 02-12-2006 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kabel die mijn huis binnenkomt die steek ongeveer 10cm uit en dan zit er direct die splitter op. DAt is nog geen 10cm. de coax van modem tot splitter is ongeveer een halve meter. Ik wil nog even vermelden dat voordat ik deze modem had mijn internet het altijd 24/7 deed en nooit problemen heb mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sluit ik mijn pc rechtstreeks op de modem aan dan om die firmwire te checken? Dat snap ik niet helemaal.

• job

job

Rechtstreeks is dus met utp, zonder router ertussen.

Coax lengte is het probleem niet zo te zien :)
Ik neem aan dat het beeld op je tv wel goed is? (slecht beeld kan een zwak ingangssignaal betekenen)
Dat het voorheen wel deed zegt niets, com21 modems kunnen beter omgaan met een zwak signaal dan het nieuwe systeem (docsis). het oude systeem com21 en het nieuwe docsis draaien onafhankelijk van elkaar... dus een goed werkend com21 modem zegt weinig over het docsis systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 02-12-2006 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kwaliteit van de tv is perfect dit komt ook doordat transmit kastje voor ons huis staat. Daar dus geen problemen mee

• sjaaknsaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07-2025
ik neem aan dat je de @home helpdesk ook al hebt gebeld om het mac-adres etc. van je nieuwe modem door te geven? anders zou je volgens mij helemaal geen verbinding moeten hebben. heb je dit nog niet gedaan, dan zou dat je probleem kunnen zijn lijkt me.

edit: de edit-knop zit rechtsbovenaan je post ;)

[ Voor 9% gewijzigd door sjaaknsaak op 02-12-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen edit knoppen vinden voor mijn post*

Edit knop gevonden was niet ingelogd :P

Jah ik heb er nu dus geen router tussen ik ben rechtstreeks verbonden met de modem. Dus ik moet de coax cable van de modem er af halen en dan kan ik doormiddel van dat ip adres kijken wat mijn firmwire is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
@sjaak

Moet je dit doorgeven dan? Ik heb gewoon nieuwe modem van @home gekregen omdat mijn oude modem niet geschikt was voor bellen via @home. Daar stond nergens van bellen naar de helpdesk hoor gewoon computernaam veranderen en klaar.

• sjaaknsaak
ik heb meer verstand van ADSL verbindingen, maar ik weet wel dat ik een keer @home besteld heb en dat de HFC en MAC e.d. codes verkeerd bij hun op de centrale stonden, daardoor kon ik niet connecten. Na 2x de helpdesk bellen hadden ze het er juist ingezet en toen was er geen probleem meer. Dit was overigens met een Motorola Surfboard.

edit: heb je trouwens al door het Grote @home problemen topic gezocht?

[ Voor 17% gewijzigd door sjaaknsaak op 02-12-2006 17:37 ]

• job

job

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:25:
Jah ik heb er nu dus geen router tussen ik ben rechtstreeks verbonden met de modem. Dus ik moet de coax cable van de modem er af halen en dan kan ik doormiddel van dat ip adres kijken wat mijn firmwire is?
voordat je naar dat ip adres kan moet je eerst een dhcp renew doen.
Dan kan je inderdaad de firmware versie bekijken. tis alleen niet zo nuttig aangezien je daar niets mee kan. Je kan ook zelf de versie niet updaten :P

Verwijderd

Topicstarter
DHCP renew waar kan ik dat doen. En tja als ik de versie weet dat kan ik zien of die verouderd is en kijken of het daar aan ligt. Heb echt geen flauw idee hoe het kan.

• job

job

start > uitvoeren > cmd > ipconfig /renew

Maarre...
Weet jij dan welke versie de nieuwe is? En welke versie de oude is?
Neen, dus moet je opbellen naar de helpdesk.. die in 5 seconden kan zien welke firmware versie jij hebt.. en of dat eventueel het probleem is.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 02-12-2006 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb Coax eruit gehad en heb hier wat gegevens voor jullie Software Build and Revisions
Firmware Name: TS040441_072505_TM402
Firmware Build Time: Mon Jul 25 14:29:38 EDT 2005

Freq/Power: 236.000 MHz -22 dBmV
Signal to Noise Ratio: 13 dB
Modulation: QAM64

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat het kan zijn? Of zeggen jullie gewoon bel de helpdesk en dan weet je het!

• sjaaknsaak
Ik zeg wel bel de helpdesk, niet dat je het dan meteen weet ;)
hou iig het volgende bij de hand/in je achterhoofd als je belt:
-je CC-* nummer
-modem zit rechtstreeks op je pc (netwerkjes ondersteunen ze niet)
-hoe branden de lampjes op je modem als het wel werkt en hoe branden ze als het niet werkt?
-doet je voip het ook als je internet er uit ligt

suc5
Pagina: 1