Nogal wiedes, je draait t met een HTT multiplier van 1x. Reken jij eens uit hoe weinig bandbreedte je dan nog overhebt voor DMA naar je videokaart framebuffer? Ja, dat gaat over de HyperTransport link, want de geheugencontroller zit op de CPU die.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:10:
[...]
Wat mij meer verbaaste was dat wanneer ik de htt link verlaagte.
Dat het systeem Minder soepel loopte .
Het lijkt wel de snelweg maar dan in file
Met deze observatie kunnen wij helaas niks, er is immers geen qualificatie en quantificatie voor.Wat ik erger vond is dat mijn systeem op den duur steets langzamer ging lopen met htt link op 1x (liep zelfs er op vast)
Vertel jij mij eens waar jij de kennis vandaan hebt om HyperTransport als technologie van een waardeoordeel te voorzien. Ben jij lid van het HyperTransport consortium, en heb je daarom toegang tot allerlei implementatiedetails die wij niet hebben? Heb jij toevallig ook een doctoraal in de informatica of elektrotechniek, op WO niveau dus?De htt zelf is een ontwerp dat nog in zijn kinderschoenen staat.
Ik geloof best dat het ontwerp op den duur steets beter presteert (misschien wel bij versie 3?)
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly