Toon posts:

Vraagjes over mijn aankomend systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.

Mijn huidige systeem begint een beetje oud te worden,
*cpu amd 3000+
*gpu ati 9800 pro
*geheugen 512 mb kingston

Ik wil voor een systeem gaan met name voor te game.
Dus de nieuwste spellen met hoge settings vloeiend te kunne spelen.
dat is eigenlijk mijn enigste eis :)

Mijn budget ligt rond de 1500 euro (voor alleen de pc kast dus) :+
ik wil niet voor het sli video systeem gaan. Puur omdat het zo wel aan de gang kan blijven, dalijk is het 2 x quad sli. maarja 8)7

Dit zijn de onderdelen die ik in gedachte heb.

*proc Intel Core 2 Duo E6600 2x 2,40 GHz 4 MB
*moederbord MSI P965 NEO-F DDR2-667 PCI-Ex ATX
*geheugen tja 1 gig of 2 welk merk, heb echt geen idee wat nou beetje high end is *hulp* :D
ik zag dit bij paradigit mischien iets ? 2 x 512 MB Nanya Elixir DDR2/533 Dimm E

*harddisk WD 320 GB S-ATA II U300 7200RPM 8MB
*videokaart XFX GeForce 8800GTS 640MB DDR3 DVI PCI-E of die van evga?
*Coolermaster 430W Extreme Power voeding

Nou even gouw de vragen :)

1 Het geheugen ideetjes? heb ik echt geen flauw benul van.
2 De videokaart goede keuze? kan ik beter die van xfx of die van evga pakke, ik zie niet echt goede reviews tussen deze 2 kaarten iemand een link mischien?
3 Trekt deze voeding het ? en is coolermaster een a merk ?
4 De processor? meningen er over?

En als je nog iets ziet wat ik vergeet ofzo aub zeg het

Alvast bedankt mensen,

ik hoop binnekort weer hard te kunne game :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Ik zou 2x1GB geheugen nemen. Het liefst met lage latencies. Ik weet niet of je gaat overklokken? Dan kun je het beste PC6400 nemen.
2. Merk maakt vaak niet veel uit, maar kijk anders eens in het discussietopic in VB.
3. Volgens mij wordt een 450W voeding aanbevolen..
4. Tsja... ik denk dat het niet nodig is om over de processor te gaan beginnen...

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

PC 4300 2 gig is een must om te gamen en PC4300 loopt mooi synchroon met je FSB van je CPU :)

edit ben weer is te laat :/

[ Voor 20% gewijzigd door aerofreak op 30-11-2006 21:22 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
Sl kei bedankt jongens voor de snelle reacties.

Um nee ik wil eigenlijk volle prestaties halen uit men nieuwe kasje, zonder te gaan overclocken.
toen ik net met 9800 pro had heb ik maanden lang liggen prielen met overclocke en en 3d mark weer draaien om te kijken naaar paar puntjes die ik erbij kreeg.

Deze keer wil ik graag gewoon goed kunne spele zonder het uiterste te gaan ligge uitzoeken :P

maar ok , pc 4300 2 gig
dat nanya merk is dat wat ?

en de videokaart
ik ben namelijk altijd ati fan geweest, maar uit een paar reviews zie ik dat deze kaart goed hoog ligt , tegenover ati

wat zou een goede ati varient van deze prestatie kaart zijn

directx 10 vind ik best belangrijk.
en met deze kaart , kan ik bijv het nieuwe spel test dirve unlimited goed mooi en snel spelen.
want is 1 van de spellen waar ik op wacht voor de pc.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 21:27 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

In plaats van te vragen of het wat is kun je ook eerst zelf even op zoek gaan naar reviews enzo.
Maar ik zou gewoon geheugen nemen wat compatible is met je moederbord, wat te vinden is in de QVL van de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:26:
In plaats van te vragen of het wat is kun je ook eerst zelf even op zoek gaan naar reviews enzo.
Maar ik zou gewoon geheugen nemen wat compatible is met je moederbord, wat te vinden is in de QVL van de fabrikant.
ik ben al 2 weken goed aan het zoeken, en hoop gewoon op wat hulp hier op dingen die ik nog niet gevonden heb.
ik heb me best gedaan me eisen en zo neer te zetten, om het topic aan jullie specificaties te houden.

als je met antwoord komt van ga zoeken, aub spaar je zelf posts.

En nog 1 gouw vraagje mensen

moet ik met mijn monitor widescreen gaan of niet?
dit lijkt me wel het mooist. maar ik ben bang dat sommige spellen er uitgerekt lelijk uit gaan zien.
of dat de tekst helemaal blokkerig word ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 21:33 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:25:
Sl kei bedankt jongens voor de snelle reacties. Graag gedaan

Um nee ik wil eigenlijk volle prestaties halen uit men nieuwe kasje, zonder te gaan overclocken. is PC4300 voldoende evt iets meer, maar dat is eigenlijk weggegooid geld
toen ik net met 9800 pro had heb ik maanden lang liggen prielen met overclocke en en 3d mark weer draaien om te kijken naaar paar puntjes die ik erbij kreeg.

Deze keer wil ik graag gewoon goed kunne spele zonder het uiterste te gaan ligge uitzoeken :P

maar ok , pc 4300 2 gig
dat nanya merk is dat wat ? Corsair, Kingston?

en de videokaart
ik ben namelijk altijd ati fan geweest, maar uit een paar reviews zie ik dat deze kaart goed hoog ligt , tegenover ati
wat voor merk? je kan is kijken naar ATi 1950 pro/XT

wat zou een goede ati varient van deze prestatie kaart zijn

directx 10 vind ik best belangrijk. is er nog niet met ATi wel Nvidia = duur
en met deze kaart , kan ik bijv het nieuwe spel test dirve unlimited goed mooi en snel spelen.
want is 1 van de spellen waar ik op wacht voor de pc.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:29:
[...]

ik ben al 2 weken goed aan het zoeken, en hoop gewoon op wat hulp hier op dingen die ik nog niet gevonden heb.
ik heb me best gedaan me eisen en zo neer te zetten, om het topic aan jullie specificaties te houden.
Ja, maar "is dat wat" is geen goede vraag. Iedereen heeft weer andere gedachten en het gaat om jou systeem dus met jou eisen. Dus als je aan kunt geven waar je specifiek over twijfelt kunnen we je gericht advies geven.
moet ik met mijn monitor widescreen gaan of niet?
dit lijkt me wel het mooist. maar ik ben bang dat sommige spellen er uitgerekt lelijk uit gaan zien.
of dat de tekst helemaal blokkerig word ?
[Discussie] Breedbeeld of niet?
Verder ondersteunen steeds meer spellen widescreen, maar niet alle. En spellen die geen widescreen ondersteunen zullen getstretched worden en dat is niet fijn nee.

En waarom wil je persé een Ati alternatief? :? Die is er trouwens ook niet want de 8800 serie presteert het beste op dit moment en Ati heeft geen DX10 kaarten.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
En je kast dan? Een Antec p180 is natuurlijk een hele mooie kast :9~ , maar als je niet zoveel uit wilt geven een Thermaltake Soprano of een Centurion 5 of zo.

Ik zou gaan voor een 450- of 500 Watt voeding. Dat is toch wel handig voor zo'n systeem denk ik. Verder zou 1 GB een beetje raar staan bij dit systeem, dus neem 2 GB :Y) . Qua harddisk zou ik de Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 16 MB nemen. Die heeft 16 MB buffer en is snel!

Verwijderd

Topicstarter
omdat er na mijn mening verder niks fatsoenlijks is dan ati of nvidia
maar dan ga ik dus voor de 8800

bedankt voor dat topic :)

ik denk dat het verder wel lukt of iemand moet nog wat te zegge hebben
Pagina: 1