Upgrade??

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo,

Ik heb niet al te beste PC momenteel, en ook niet zo heel veel geld. Wel wil ik graag Battlefield 2 spelen met m'n broer, nou dat lukt nu dus niet. Want hieronder staan mijn specs:

Moederbord: ??? Geen idee -> Socket 478
Processor: Pentium 4 1,6 GHz (Northwood) met 400 FSB
Geheugen: 512MB + 256MB SDRAM 133 MHz (Wel redelijk veel geheugen, niet snel)
Videokaart: Nvidia Geforce Ti4200 128 MB

Nu zat ik te denken, als ik nou gewoon een AGP versie van de 7600 GS neem, kan ik ook Battlefield 2 spelen voor 106,- euro. Wel alles op low, maarja. Alleen moet ik dan wel mijn processor een beetje overklokken. (kan geloof ik tot rond de 2 GHz, heb zelfs met standaard koeler tot 2,4 gezien.)

Lijkt het jullie verstandig dit te doen of gewoon wachten tot ik genoeg geld heb voor meteen een goed systeem voor de komende jaren?

[ Voor 4% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 30-11-2006 20:44 ]

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-01 13:33
Koop dan gewoon die nieuwe Aldi PC voor 800 euro. Die heeft een 7650GS (tussen de 7600GS en GT in). ALs je hier een 7600GS inpropt is de rest automatish gelijk de bottleneck.

• jorne16
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
ik denk niet dat je bf 2142 normaal kan spelen als je alleen een 7600gs koopt, cpu is zowiezo veels te zwak ook met oc en geheugen ook te langzaam. hoeveel geld heb je beschikbaar voor upgrade

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Ik zou geen geld meer investeren in zulke oude meuk, maar als je persé nog BF2 wilt spelen en geen nieuw systeem kunt betalen op dit moment dan kun je die 7600GS overwegen ja.

• SOEPSTENGEL13
Ik heb enkel 160,- euro op m'n bank rekening... Ik wil trouwens gewoon BF2 spelen, maar dat zijn zelfde specs. Ik weet dat de rest een bottleneck vormt maar er zijn geen goedkopere videokaarten die BF2 ondersteunen op 4launch geloof ik.

Maar ik kan ook gewoon wachten op sinterklaas, eventuele bonus van m'n vader verjaardag rond februari en misschien lukt het nog aantal sites te verkopen. Echt werk zit er nog niet echt in, ben nog maar 14.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je enige eis BF2 is, en verder geen hoge grafische eisen stelt kun je die kaart overwegen, maar verwacht dan geen wonderen.

• SOEPSTENGEL13
haha nee, :P ken het spel op low graphics, had zelfs vanmiddag proc beetje overgeklokt en met noet officiele patch BF2 gespeeld, zodat ook geforce 4 kaarten werden ondersteund.

Verwijderd

Een geforce 6600gt AGP, gewoon een 2ehands kaart, en dan een 2,0ghz processor erbij prikken dan ben je misschien 100 euro kwijt.

Ik kon bijvoorbeeld met het volgende systeem:

Amd XP 2600+ 1,92 ghz
1Gb dual channel geheugen
6600GT agp van asus dus 500/900 mhz
Raid-0 setje van maxtor

Battlefield 2 op het hoogste spelen, met het maximaal aantal spelers op 1024x768*32 + 2xAA

In het begin blijft hij wel af en toe hangen door Grafisch te kort geheugen (Had een 128mb versie) maar daarna liep het zo soepel als een zak diarree die over een gletsjer word gegooid :+

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:56 ]

• SOEPSTENGEL13
ja zat net te kijken op marktplaats, 70 euro, half jaar oud en processor van mijn socket zijn moeilijk te verkrijgen.

1 GB soepel?

Mijn broer speelde met 1 GB net gemiddeld met

AMD Athlon 64 3500+
1 GB ram dus, inmiddels 2
7800 GT

en met 2 ging het veel fijner.

[ Voor 40% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 30-11-2006 20:58 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
2e hands 6800le halen die succesvol te unlocken is.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 22:21
Waarom per se een nieuwe kaart? 106 euro is nog steeds aardig wat geld.

Een 2de hands 9800Pro oid zal al genoeg wezen denk ik (40-50 euro), de CPU blijft toch de beperkende factor.
Ik zou sowiezo eens kijken hoever je die P4 over kunt klokken, 2Ghz moet haalbaar zijn denk ik. Dan heb je weer wat performance for free :) (P4 met PC133 :X )

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• SOEPSTENGEL13
haha ja! kweet, alleen moet ik er nog achterkomen waarom m'n geluid niet meer werkt vanaf 1,8 GHz. Ook 9800 Pro is prima, heeft m'n vader ook. Ik kijk even rond op marktplaats.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Klik
Wel een redelijke prijs voor die kaart. Waarschijnlijk wel op ultra speeds te krijgen. En je kan ietsje afdingen..

Better, Best, Bendtner

• RoD
  • Niet online

RoD

Jantje88 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:11:
Klik
Wel een redelijke prijs voor die kaart. Waarschijnlijk wel op ultra speeds te krijgen. En je kan ietsje afdingen..
Nogal duur voor zo'n 2ehands ding.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je hebt 160 euro.
Probeer er nog zo'n bedrag bij te sparen en dan kom je in de buurt om iets zinvols te kopen.
Zeker als 2e hands een optie is.

(100 euro videokaart, 60 euro processor, 50 euro geheugen, 50 euro moederbord, 40 euro voeding: het moet kunnen)
Het houdt natuurlijk niet over, maar het kan.

Wat je kan doen is toch die videokaart kopen (ehm vrees alleen dat je moederbord geen agp x8 ondersteunt, vraag me af of dat geen noodzaak is), en dan begin volgend jaar de overstap maken naar amd socket 939 (daar is in elk geval een moederbord voor met agp en pci-e-poort onboard)

Of zoek een krantenwijk, spaar alles wat je verdient op en koop gewoon iets compleet nieuws. Ik zou persoonlijk daarvoor gaan. Heb je meer aan.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik gok dat zn mobo AGP 4x heeft, wat niet zoveel prestatieverschil heeft. Echter, als hij alleen BF2 wil spelen en weinig geld heeft kan hij imo beter alleen een videokaart kopen en zn proc overklokken.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:29:
Ik gok dat zn mobo AGP 4x heeft, wat niet zoveel prestatieverschil heeft. Echter, als hij alleen BF2 wil spelen en weinig geld heeft kan hij imo beter alleen een videokaart kopen en zn proc overklokken.
Tis een beetje te vergelijken allemaal met mijn oude (inmiddels kapotte) systeem.
Ik had ook een p4 van ongeveer die snelheid. Ik heb daar toendertijd een 9600XT ingezet (zeer zwak vergelijken met een 7600GT) en die gaf al teveel problemen met mn systeem. (kaart draait nu prima in een p4 3,0ghz-processor). Ik geef toe, ik had toen nauwelijks hardwarekennis (tis alweer jaren geleden) dus het kan ook mij hebben gelegen...
Ik ben dus bang dat de TS ook problemen gaat krijgen. En voor hem zal t nogal rotter zijn, dan voor mij toendertijd. Hij heeft immers na uitgave van 100 euro nauwelijks iets over.
Daarom weet ik niet of het verstandig is om zo'n relatieve topkaart in een zo'n verouderd systeem te zetten.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik had het over "een videokaart" :) Een kaart van 100 euro vind ik ook niet de beste oplossing eigenlijk. Een 2ehandse 9800Pro of iets in die richting lijkt me het best. Die kan BF2 prima draaien.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Dit hoort in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 :).

Bij deze nog mijn visie over de upgrade van jouw systeem: Niet doen, de processor en het geheugen blijven flink achter. Een upgrade naar een tweedehands ATi Radeon 9800 Pro is leuk maar echt lekker draaien zal het (IMHO) niet.

Upgraden naar een goedkoop PCIe systeem met een AMD Athlon 64 AM2 zou aantrekkelijker zijn. Indien je verder zou sparen moet er zelfs een Intel Core 2 Duo inzitten :).

Afijn, het hangt af van het budget. Indien je toch gaat upgraden is het sowieso verstandig om te kijken in het 2e hands segment. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.