Triplehead2go en games

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 07:02

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
Ik zit sinds enige tijd te kwijlen bij de gedachte aan een setup met een triplehead2go opstelling.
Nu klinkt dat natuurlijk retegaaf, alleen zijn er wel wat consequenties aan verbonden. Een daarvan is bijvoorbeeld dat zo'n apparaatje niet gratis is. Op zich valt daar wel overheen te komen, ware het niet dat ik dan eigenlijk voor het mooie ook wel eens een nieuwe monitor mag gaan aanschaffen, want om dat th2g nu te gaan proberen op een 19" buis, een 15 " tft en nog een tft-tje van 14" lijkt me niet ideaal. 3 extra schermen komen er dan dus ook bij. Aangezien 19" maximaal schijnt te zijn, zal het zoiets wel worden dan.

Gelukkig ben ik braaf geweest op mijn werk en zit een kleine vergoeding voor participatie in de EHBO en brandblus ploeg er wel in. Maar voor ik die door hard :z werken verdiende centjes aan zo'n mooie setup ga spenderen ben ik eigenlijk wel benieuwd of er hier mensen zijn die ook zo'n setje hebben staan, en vooral of zij er over te spreken zijn, qua gaming dan.

Als ik http://www.widescreengamingforum.com mag geloven is het allemaal retegeil, maar ik ga liever af op verhalen van mensen waarvan ik in ieder geval de community een beetje ken. Vandaar, iemand enige ervaring mee?

Dan heb ik ook meteen een tweede gerelateerde vraag, (hoewel ie niet echt hier hoort waag ik het toch maar):
Aangezien ik dus waarschijnlijk ook 3 nieuwe schermen mag gaan kopen: welke schermen kunnen jullie me aanraden om te kopen die niet te duur gaan zijn (3x niet duur wordt toch snel een redelijk bedrag namelijk) maar waar nog wel goed op te gamen is. Mijn voorkeur gaat uit naar 19" zwarte schermen (de behuizing dan, want schermen die alleen een zwarte kleur weergeven zullen waarschijnlijk mijn financiele limitaties wel kunnen ondervangen maar ideaal lijkt me toch anders).

Twee vragen dus :P
Om alvast een impressie te geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/images/5/52/19-45.png
Ziet er toch niet slecht uit. :9~

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 21:32
Lijkt me net iets meer in VB dan in SGD op zijn plek :) Ik verplaats je topic dus even.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
Crash schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:43:
Lijkt me net iets meer in VB dan in SGD op zijn plek :) Ik verplaats je topic dus even.
Ja, ik twijfelde inderdaad tussen die twee. De reden dat ik voor SGD koos is dat ik meende dat ik daar eerder de echte game-freaks zou bereiken. :)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Zou je niet beter een 24" of zelfs 30" dell/apple scherm kopen? Lijkt mij persoonlijk stukje handiger dan 3 schermen, desnoods 2x24". Waarom wil je 3 schermen? Een kan toch zat zijn en als je het luxe wilt doen, doe je 2 grote schermen.

Of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/06/apple-30-430x300.jpg
Ik heb liever zoiets, als 3 19" schermen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Timo op 30-11-2006 19:35 ]

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:01
3 schermen is goedkoper voor een grotere resolutie dan een 30". En het beeld is ook veel breder. Op het forum dat je vernoemd hebt, staan er vaak filmpjes van spellen op 3 schermen, bekijk die eens.

Hier is ook een lijstje met spelletjes die ondersteund zijn.

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 09:21
STOER!!! waarom heb ik hier het geld en de plaats nie voor:P

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@fooker met een dual setup zit je crossair precies tussen de schermen dus kan je niet richten daardoor is een triplehead veel beter om te gamen.(helaas bezitter van maar een schermpje maar eens daulscreen heeft geprobeerd maar niet voor herhaling vatbaar is)

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Laat ik nu net zo'n setup thuis hebben met 3 Samsung 17" TFT icm de volgende hardware
  • Triplehead2Go
  • Core2Duo E6600
  • 2x 1GB OCZ PC6400 800Mhz mem
  • nVidia 7900GTX
Let wel op dat wanneer je games wilt gaan spelen (op hoge settings) je wel een redelijk up-to-date systeem moet hebben omdat je pc nu ipv de standaard 1280x1024 nu 3x zoveel moet berekenen (3840x1024) de Th2Go is dus niet meer als een verdeler, die het signaal naar je 3 schermen stuurd.

Bij mij lopen veel games (alle games die ik getest heb echt perfect) dus Fear, Half Life 2 Flight Simulator X, DTM2, Call of Duty 2 en nog veel andere games, zie link voor een lijstje van games die de Th2Go ondersteunen, let wel op dit lijstje wordt niet (of nooit...) echt geupdate.. heb veel andere games gespeeld die niet voor komen in die lijst, maar je kunt er soms wel meer info over vinden op het matrox forum.

http://forum.matrox.com/mga/index.php?c=16

Ben nu niet thuis maar zal vanavond nog meer info en aantal links en foto's plaatsen.
Heb ook nog wel filmpjes, het ziet er vet gaaf uit, en het is ook erg handig omdat ik vooral de laatste tijd Flight Simulator X speel, heb je echt links en rechts er extra bij, het beeld is dus niet gestreched.
Zal over 2-3 uurtjes deze post even updaten.. ;)

Om alvast op je ene vraag terug te komen,
De Th2Go ondersteund maximaal 1280x1024 per scherm (dus 17 of 19") een groter scherm halen heeft dan ook niet veel nut omdat je dan interpolatie krijgt..
Je gaf zelf aan voor 3 maal een 19" te gaan, dit is natuurlijk perfect, je kunt misschien beter zelf naar merk/specs en prijs kijken, maar zou ondanks dat de triplehead2go het niet ondersteund (lees, werkt met vga aansluitingen) toch schermen aanschaffen met een DVI ingang. Beter als je nog een 2e peeceetje eraan wil hangen, of een eventuele verkoop later. En let niet al te veel op het aantal ms van je (toekomstige) scherm, zelf heb ik 12ms maar onder de 16 zie je echt geen verschil meer, en om reacties te voorkomen, ja als 'echte clan FPS gamer' zul je misschien iets verschil zien, ik in ieder geval niet :P

Zelf heb ik 3x een 17" samsung, deze had ik al, en had geen zin om een 'groot' bedrag neer teleggen voor 3x2" meer, aangezien het toch de zelfde resolutie heeft en 3x 17" al erg groot is qua omvang.
Misschien is dit wat voor je? de samsung 940BF http://tweakers.net/price...D-sub-DVI-D)-prijzen.html

[ Voor 31% gewijzigd door SmoothVision op 30-11-2006 21:02 ]

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
@ SmoothVision
Kijk, dat klinkt goed. Vooral dat verhaal over die DVI ingang. Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan!
Ik wil het zelf ook gaan gebruiken voor FPS games en spellen ala myst (vanaf versie III dan, want voor het normale MYST is zo'n setje wellicht wat overkill :) )
Ik had met m'n 15" tft-je al COD 2 en quake 4 geprobeerd om te kijken of het gamen bij een niet natieve resolutie wel aanvaardbaar is, en ik moet zeggen, ik vond het ruim voldoende.
Ik zat zelf aan iets van zo'n 8 tot 12 ms te denken, maar ik had wel eens gelezen dat mensen zeiden dat je toch echt onder de 8 ms moet gaan zitten wil je goed kunnen spelen. Bedankt dat jij dat wat relativeert.

Ik zat zelf eigenlijk aan iets als dit te denken. het voordeel is dat die winkel nog lekker dichtbij is, maar dat is wel een van de minst belangrijke voorwaarden moet ik zeggen.

Die lijkst van games die het ondersteunen had ik al gezien, maar hij ziet er goed uit!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 07:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Let op, triple Th2Go werkt niet goed met de huidige ATI-kaarten. Zie website Matrox.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 19:18

LieveNiels

On Fire

fooker schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:28:
Zou je niet beter een 24" of zelfs 30" dell/apple scherm kopen? Lijkt mij persoonlijk stukje handiger dan 3 schermen, desnoods 2x24". Waarom wil je 3 schermen? Een kan toch zat zijn en als je het luxe wilt doen, doe je 2 grote schermen.

Of mis ik iets?
Ja je mist iets, met twee schermen zit je met een balk in het midden...niet echt handig bij spellen waar recht voor je uitkijken (bijv. fps) belangrijk is.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
Ach, je hebt dan een hele brede crosshair. :p
Het zijn op zich wel mooie schermpjes ofzo, maar ja, dat is alleen niet precies wat ik wil. (en net een orde van grootte duurder natuurlijk)
edit:
Hier staan trouwens nog wat hele gave screenshots!

[ Voor 26% gewijzigd door elTigro op 01-12-2006 17:30 ]

Verwijderd

Als ik bepaalde websites moet geloven heet hij "Matrox TripleHead2Go Triple Analog Edition"
Houd dit in dat er ook een Digital (DVI) versie van komt?

Mijn pc staat zo'n 10 meter van mijn tft af, en wil hem daarom graag met een DVI kabel aansluiten (Oehlbach dual-link)

Dit geeft beter beeld dan dat ik 3840x1024 over 10 meter VGA-kabel ga versturen ...

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
Ik heb inmiddels dat TH2G apparaatje binnen en ik moet zeggen, eitje.
Het installeren gaat gesmeerd, en de games die ik heb staan (cod2 en q4) doen het goed. ik heb alleen die schermen nog niet gekocht, want ik wilde eerst eens even kijken of het nu echt wel zo fijn gamet. Dat is op het moment dus nog een 'niet ideaal' Nu komt dat geloof ik ook wel omdat ik het heb geprobeerd met de 3 schermen die ik had. 19, 15 en 14 " dus. Ook zat er nog een flinke 'gleuf lucht' tussen ze in. -> ze stonden dus niet tegen elkaar. Ik denk dat dat wel noodzakelijk is wil je er een beetje plezier van hebben.
Ik ga hem nu dus eens een keer mee naar m;n werk nemen, en en daar proberen!
to be continued denk ik dus..

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07 09:01
Ik ben op zoek naar de dvi versie van de triplehead2go, dat volgens de site van matrox al te koop zou moeten zijn.. :/
het staat echter niet op de pricewatch.. en ik kan t ook niet vinden in de winkels
heeft iedereen zijn triplehead2go hier aangesloten met een d-sub aansluiting?
(waarschijnlijk scheelt het gebruik van d-sub tegenover dvi niet veel, en zit het tussen mn oren, maar toch jammer om al die dvi ingangen en die dure dvi kabels die ik heb liggen onbenut te laten O-) )

edit: hij blijkt te koop te zijn vanaf de site van matrox ( http://shopmatrox.com/eur...egories.asp?CategoryID=70 )
verschepen naar NL kost zo'n 24 euro, alleen is hij nu (begin mei 2007) even niet op voorraad :'(

[ Voor 19% gewijzigd door rbrt op 09-05-2007 15:54 ]

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
Klein kickje :P

Ik ben nu een tijdje bezig met deze setup en ik ben er goed tevreden over.
Er zijn alleen een aantal dingen waar ik tegenaangelopen ben die wellicht voor anderen ook
fijn zijn om te weten.

Op zich kunnen de meeste moderne games (ik noemde verleden jaar al call of duty) met deze grotere beeldgrootte overweg, alleen hebben sommige wel last van stretching. Het voornoemde COD heeft dat dus. Zo worden die Duitsers wel erg dik en breed.
Andere games hebben gelukkig wel goede ondersteuning. Eentje die hierin positief opvalt is Lock On! Modern Aircraft.
Wanneer je nu een game speelt die helemaal geen breedbeeld resolutie aankan, dan wordt er gewoon op een enkel beeld gewerkt (het middelste gelukkig!)

Ik had die th2g ooit gekocht om te gaan gamen, maar ik merk dat ik er eigenlijk meer profijt van heb in 2d mode: een briefje typen en ernaast een explorertje open houden om lekker snel referenties e.d. te kunnen opzoeken bijvoorbeeld. Op het derde scherm kun je dan ook nog lekker wat videoclips kijken voor de broodnodige afwisseling.

Er zijn maar twee dingen die me achteraf gezien tegenvallen.
Het eerste is dat het ding niet uitkan. Nu blijft ie dus altijd staan en dus ook stroom nemen.
Zelf heb ik dit nare trekje ondervangen door hem in een verdeelblok met schakelaar te stoppen en de schakelaar uit te zetten, maar ik vind dat ze er voor dat geld best een aan /uit knop op hadden mogen zetten.
Het tweede probleem is niet zozeer een probleem van die th2g unit, als meer van m'n schermen.
Ik heb 3 LG schermpjes gekocht, en die hebben geen knop waarmee je het beeld kunt verplaatsen (of nog liever, een 'auto' centreren knop). Dit gebeurt via software, en dat zuigt!
Nu moet ik dus die th2g gebruiken, kijken hoe het beeld op het scherm staat, en vervolgens het scherm losmaken, op m'n pc aansluiten, andere resolutie aanzetten (wat dus rebooten betekent omdat je geen reet ziet), onthouden hebben hoe je het scherm moest aanpassen, via de software voor het scherm die aanpassingen maken, het scherm weer van de pc losmaken en op het th2g apparaat aansluiten, weer rebooten en kijken of je aanpassingen goed genoeg waren.
En dat dan 3 keer natuurlijk; voor elk scherm een keer.
en als je dan denkt, 'Hehe ik ben klaar', moet je dat zelfde ook nog voor de helderheid/ color enz. doen. |:( Dat is dus niet zo leuk.

Verder is het zonder meer een leuk ding.
Het leek me dat deze punten wellicht voor anderen die over zo'n th2g setupje nadenken wel van belang konden wezen, dus vandaar dit (laatste) stukje proza... :)
* elTigro out.

Pagina: 1