Problemen netwerk in huis aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste medegotters,

Ik ben in mijn nieuwe huisje bezig met het netwerk aanleggen. Ik heb hiervoor 100 meter cat5e kabel en 4 LSA opbouw doosjes voor gekocht.
Het plan was als volgt:
1: Benedenverdieping - Kabelpot + @home stuff (modem)
2: Netwerkkabeltje (straight) naar zolder, wat uitkomt op een LSA opbouw doosje
3: kabeltje vanuit LSA doosje op zolder naar router (straight)
4: vanuit router op zolder kabeltjes (straight) trekken naar eerste verdieping (broertje1, broertje2, moeder1 :P)

Het eerste wat ik dus gedaan heb is op de netwerkkabel die naar de zolder zou gaan, een RJ45 stekkertje gezet, en deze in het modem geprikt. Daarna heb ik een LSA doosje op het uiteinde van de kabel gezet, netwerkkabeltje in het doosje naar de router (straight) en vanuit de router weer een kabeltje (straight) naar mijn pc.
Dit werkte dus niet :/ Ik heb het stekkertje onder aan het modem vervangen maar dit wil ook niet helpen. Ook heb ik geprobeerd om een cross kabeltje vanuit het LSA doosje naar de router (op zolder) te gebruiken, maar ook dit werkt niet.

Maaaaaaarrrrrrrrrrrrr: Als ik op de benedenverdieping de router plaats, met een straight kabeltje aan het modem verbind, en dan de kabel die naar zolder gaat in de router(!) duw, heb ik op zolder wel werkend internet op mijn laptop. Maar als ik dan op zolder ipv mijn laptop, een switch aansluit, en mijn laptop dan weer op de switch, werkt het niet ?!

Kan iemand mij vertellen wat ik fout gedaan heb, of hulp bieden?
Misschien komt het verhaal een beetje verwarrend over, dus als je het niet helemaal snapt moet je het maar even zeggen :)

Ryan

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:43

ThunderNet

Flits!

Welk @home modem heb je? Er zijn hier namelijk veel problemen met @home en thuisnetwerken. Bijvoorbeeld oud topic van mij: LS WRT54GX icm Motorola Surfboard (@HOME) Geen verbinding

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• h3ll
  • Niet online
Motorola Surfboard heb ik ook, SB5110 ofzo,
het gekke is dat als ik alles benedn heb liggen (modem > router > laptop), alles gewoon wel werkt, en als ik het modem en de router beneden laat liggen, en mn laptop op zolder op die LSA doos duw, het wel werkt :S

btw leuke quote van @home :P

kheb er ook eentje;

ik: Goeiendag, mijn internet werkt niet, ik heb alles vorige week donderdag aangesloten maar het komt niet verder dan een knipperend online lampje, en een hoop errors in het modem log.
medewerker: wat is uw adres en postcode?
ik: blablabla
medewerker: oh sorry, we zijn u vergeten toe te voegen in ons systeem

[ Voor 41% gewijzigd door h3ll op 30-11-2006 14:31 ]

• h3ll
  • Niet online
Update: kheb het LSA doosje van de muur gehaald en er een stekkertje opgezet, werkt nu gewoon :?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
voordat je het stekkertje eraan gezet hebt, Hoe heb je de draden gepuncht in je lsa doosje??

Ik heb zelf het idee dat het daar fout is gegaan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 06:47
Bijna alle nieuwere apparatuur is auto sensing, dus 99,9% van de tijd is het foute bekabeling

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ryan666 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:06:
Update: kheb het LSA doosje van de muur gehaald en er een stekkertje opgezet, werkt nu gewoon :?
Jouw probleem is waarschijnlijk dat je een ISDN doosje hebt. Die zijn niet geschikt voor ethernetverbindingen omdat ze onderling adertjes doorverbinden.

(wilde gok?!)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• h3ll
  • Niet online
Glashelder schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:40:
[...]

Jouw probleem is waarschijnlijk dat je een ISDN doosje hebt. Die zijn niet geschikt voor ethernetverbindingen omdat ze onderling adertjes doorverbinden.

(wilde gok?!)
Bijna :P
Idd wat shure-fan zegt; ik ben er vandaag achtergekomen...
Op het tekeningetje van het LSA doosje staan mooi de nummertjes 1 tot en met 8, dus ik 1 tot en met 8 erin geprikt zoals ik ze ook normaal in de stekkertjes zelf maak.
Zit ik opeens naar een blaadje wat bij die LSA stuff zat te staren, zie ik opeens dat het niet gewoon 1 tot en met 8 is, maar in de volgorde; 1,2,7,8,3,4,6,7 ofzoiets (heb het blaadje niet bij de hand)
Draadjes dus totaal verkeerd aangesloten, en gewoon wat geluk gehad dat mn laptop het er wel op deed.

Vanmorgen dacht ik dus, gvd 20 euro weggegooid aan die doosjes, maarja nu ik weet in welke volgorde het moet om het werkend te hebben kan ik ze weer gebruiken gelukkig :D

Bedankt voor jullie interesse en antwoorden :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
ff een tip voor hierboven (aan de ts)

je netwerk even netjes afwerken (ook met gootjes enzo) en daarna de boel even posten in het topic voor nette lan afwerkingen (even zoeken via de search)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1