LS WRT54GX icm Motorola Surfboard (@HOME) Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-03 14:14
Na nu enige uren aan het 'kloten' geweest te zijn, komen we er nu echt niet meer uit.
We hebben het probleem dat we met een (vandaag gekochte) router geen verbinding kunnen krijgen met het internet.
Op 1 pc, krijgen we wel verbinding, maar alleen als deze pc direkt aangesloten wordt op het kabelmodem. Als we de router aansluiten op het kabelmodem, werkt deze niet. Sluiten we nog een andere pc aan direkt op het kabelmodem, werkt deze niet.
De instellingen op beide pc's zijn exact het zelfde.
Ook zijn de instellingen van de router gecontroleerd met de instellingen van iemand, waarbij het WEL werkt.

In totaal hebben we ongeveer een uur met de helpdesk van @ home aan de telefoon gehangen. Omdat er een verbinding mogelijk is met 1 pc (in 1 situatie dus) werkt de verbinding volgens hun, en is het daarmee voor hun af. 8)7 |:(

Hieronder de verschillende situaties.

code:
1
2
Config. 1 (werkt wel)
PC (WXP pro) -> Motorola Surfboard

code:
1
2
Config. 2 (werkt dus niet)
PC (WXP pro) -> Linksys WRT54GX -> Motorola Surfboard

code:
1
2
Config. 3 (werkt ook niet)
PC (W2003 Enterprise) -> Motorola Surfboard

code:
1
2
Config. 4 (werkt ook niet)
PC (W2003 Enterprise) -> Linksys WRT54GX -> Motorola Surfboard

We konden op google niets vinden, waarschijnlijk omdat dit een redelijk nieuw type router is.
Op google konden we wel vinden over problemen met andere linksys routers (ook WRT54 series) icm motorola surfboard modems. Oplossing daarvan waren 'gehackte' firmware versies. Die als het mij goed duidelijk is geworden, de verbindingstype tussen de modem en de WAN poort van de router op 10Mbit half duplex zette.
Maar die firmware is dus niet geschikt voor deze specifieke router. :/

Ook op de GoT search konden we niet vinden wat hier precies op aansloot. Wel over problemen van Motorola Surfboard modems, naar verschillende routers. Maar hier stond geen werkbare oplossing in voor deze situatie.

Op de Motorola surfboard hebben we geprobeerd DHCP releases uit te zetten en deze te laten doen door de Linksys router en vice versa, maar dit mocht niet baten.

Het lijkt er dus op dat we geen IP release krijgen vanaf het modem, maar op 1 pc dus wel?! :'(

We komen er nu echt niet meer uit.

om toch nog een kleine lach op onze tweaker gezichten te krijgen, een quote uit het telefoon gesprek met @home:
@home medewerker: Op wat voor Windows versie draait die andere PC?
ThunderNet: Windows 2003 Enterprise Edition, is dit een beetje veel voorkomend systeem?
@home medewerker: Ja, dat is een veelvoorkomend besturingssysteem
:o :D

Kan iemand ons verder op weg helpen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Heb je de hostname van pc1 ingesteld in de router? Dat CCxxxxxx-X nummer moet overgenomen worden in de router.

[ Voor 38% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-06-2005 21:15 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ThunderNet
Japie_17 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:14:
Heb je de hostname van pc1 ingesteld in de router? Dat CCxxxxxx-X nummer moet overgenomen worden in de router.
Dat ben ik vergeten op te nemen in de startpost. Maar die hostname hebben we ingesteld ja :) En helaas geen verbinding dus :/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Jaap-Jan
ThunderNet schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:17:
[...]

Dat ben ik vergeten op te nemen in de startpost. Maar die hostname hebben we ingesteld ja :) En helaas geen verbinding dus :/
Geeft het modem fouten in het log? http://192.168.100.1/logs.html

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ThunderNet
In de log van de motorola surfboard kunnen we deze foutmelding terug vinden.
(datum op de router is nog niet ingesteld, vandaar rare datum/tijd).

code:
1
1970-01-01 00:00:13 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

• Jaap-Jan
ThunderNet schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:22:
In de log van de motorola surfboard kunnen we deze foutmelding terug vinden.
(datum op de router is nog niet ingesteld, vandaar rare datum/tijd).

code:
1
1970-01-01 00:00:13 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Dat is in ieder geval niet dé fout, want ik kom dat ook weleens tegen in mijn logs.

Erg vreemd dat het niet werkt, de verbinding tussen modem en router is goed en @Home checkt volgens mij alleen op hostname, dus dat gedoe met MAC- adressen clonen zou het niet kunnen zijn mijns inziens.

• ThunderNet
We hebben ook geprobeerd de MAC adressen te clonen, maar ook dit mocht niet baten...

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:11

Tsuranim

There is only one

Voor de zekerheid: je gebruikt wel goede kabels c.q. dezelfde kabels?

• ThunderNet
Ja dat is dus het gekke...
de kabel die in situatie 1 in de pc gaat (en dus werkt)
is de zelfde kabel die we ook in de router 'stoppen' en in de andere pc...

:'( we snappen het echt niet meer... en als het echt dat 10mbit half duplex is... dan gaat de router morgen terug.. want voor dat geintje koop je geen router van 170 euro toch :/

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
En als je de router statisch instelt, krijg je dan wel verbinding ? Kan het proberen waard zijn om te kijken of je dan wel verbinding krijgt, zo wel dan wordt alleen de dhcp lease niet opgehaald (al levert dat op den duur problemen op met een veranderend ip).
Het klopt dat een full duplex verbinding met het kabelnetwerk van @home problemen oplevert, maar dan zou er 'theoretisch' wel verbinding moeten worden gemaakt.

Wat ik overigens wel vreemd vindt is dat win2003 geen lease krijgt als deze pc direct aangesloten is, dat is iets wat ik nog niet eerder gehoord heb.

#hidw

• ThunderNet
Goed, ik denk dat ik nu bijna zeker weet wat het probleem is.
Namelijk 'incompabiliteit' tussen de Motorla Surfboard modem, en Linksys Router.
Ik ben bang dat @home nog een boos emailtje krijgt.. aangezien we dit 100x duidelijk gemaakt hebben tegen de helpdesk medewerkers, maar zeiden dat dat onmogelijk was.

En toch zie ik ditzelfde probleem op verschillen de websites (chelloo) etc. En er zijn dus veel mensen die problemen hebben met Modem -> Router.
Omdat de modem dus geen 'goed' signaal afgeeft aan de router en dus in de war raakt.
Oplossing hiervoor zou zijn, om het WAN gedeelte van de router op 10mbit / half-duplex te laten draaien... Maar dit kun je iig op de linksys niet instellen

• ThunderNet
:) Ok, we hebben de server nu ook aan de praat gekregen als deze direkt op de motorola surfboard (modem) wordt aangesloten... we moesten de Nics eerst handmatig op 10mbit configureren.
Router gaat retour, gaat dus gewoon niet werken... of we moeten de router achter de server zetten, maar dat was niet de bedoeling van die router :)

• Jaap-Jan
Ik kan wel zeggen dat de WRT54G(S) wel goed werkt met @Home. Die dingen zijn ook nog eens veel goedkoper. Waarom is er eigenlijk gekozen voor de GX? Zitten daar technische redenen achter?

• ThunderNet
Gekozen, o.a. voor het uiterlijk. (net iets stijlvoller dan de andere linksys's)
en voor het grote bereik / hogere wireless snelheden die te behalen zijn :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde router gekocht, en heb hetzelfde probleem.
Heb jij dit opgelost of heb je de router teruggebracht naar de winkel??

Heb wel ff gebeld met de winkel waar ik die router gekocht heb. Daar vertelden ze me dat ik de kabel die vanuit de modem gaat gewoon in een uitgang geplugd moest worden, omdat demodem zelf alles regelt. Hiermee kreeg ik wel verbinding op het internet met mijn laptop (draadloos), maar op mijn desktop kon ik verder niet internetten.

Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit nu weer kan.

• ThunderNet
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:39:
Ik heb dezelfde router gekocht, en heb hetzelfde probleem.
Heb jij dit opgelost of heb je de router teruggebracht naar de winkel??

Heb wel ff gebeld met de winkel waar ik die router gekocht heb. Daar vertelden ze me dat ik de kabel die vanuit de modem gaat gewoon in een uitgang geplugd moest worden, omdat demodem zelf alles regelt. Hiermee kreeg ik wel verbinding op het internet met mijn laptop (draadloos), maar op mijn desktop kon ik verder niet internetten.

Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit nu weer kan.
De oplossing die wij hebben, is een andere router :9
klinkt bot, maar het werkt dus gewoon niet.
en Nul komma NUL support van @home.... die ontkennen het probleem zelfs :(

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Zoals je weet houdt @home bij hoog en bij laag vol dat ze géén routers ondersteunen :P

Maar wat gebeurt er nou eigenlijk als je je IP statisch in de router zet? Dan zal ie wel niks doorgeven denk ik...

Wees blij dt je geen arris modem hebt, die zijn nog kutter :Y) :P.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik had dit probleem ook met de WRT54GX v2.08.

Problemen met 10mb of 100mb was het niet, het modem was via http://192.168.100.1 wel bereikbaar ( getest met 10mb hub ertussen). Bios updaten hielp ook niet

Daarna 2 dingen gedaan: ipadres gegevens van @home vast ingesteld. Daarna het modem via z'n eigen webpagina 192.168.100.1 gereset naar default settings, daarna restart cablemodem. Daarna werkte het het.

[ Voor 5% gewijzigd door zx9r_mario op 03-08-2005 15:33 ]

• nickbear
  • Laatst online: 15-03 21:35
Ik heb precies dezelfde problemen. Tussen de Arris CM450 en Linksys WRT54G. Echt super naat... Ik heb echt alles geprobeerd. Echt alles!... Hostnaam = ccxxxxx-a en werkgroep = @home. straight en crosskabels geprobeert. Niks lijkt te helpen.

Computers doen het wel allemaal goed mits hostname en werkgroep goed staan. Heeft iemand een passende oplossing voor dit probleem!? Bijj vorbaat dank.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Ik zit hier ook met het zelfde probleem, ik heb een tijdje met linksys aan de telefoon gezeten helaas zonder resultaat. Als ik de wrt54gx direct aan de motorola surfboard 5100E hang dan krijgt de router geen ip adres. Echter als ik mijn configuratie zo neer zet krijgt de router wel een ip adres:
Motorola Surfboard ->PC (WXP pro) -> Linksys WRT54GX -> rest netwerk.

Ik zorg dat de windows machine zijn internet verbinding deelt. Volgens linksys is hun niet bekend dat er een conflict is tussen de motorola modem en de wrt54gx. Het laatste wat ik moest proberen tijdens het telefoongesprek was het downgraden van mijn firmware versie wat niet is gelukt. Er schijnen ook een verschillend aantal firmware versies uit te zijn zoals US en EU, en versies voor een GXv1 en GXv2 router. Statisch ip adres in de router plaatsen werkte bij mij ook niet. Iemand anders nog iedeeën ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• ThunderNet
Het probleem lijkt dus te liggen bij het 10/100 half/full duplex self-sensing verhaal tussen de motorola modem en de linksys router.

Dit hebben kunnen testen door een nic te forcen op 100mbit full duplex. Dit gaf het zelfde probleem, lieten we het kaartje op 10mbit halfduplex draaien ;) werkte het ineens wel :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
ThunderNet schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:27:
Het probleem lijkt dus te liggen bij het 10/100 half/full duplex self-sensing verhaal tussen de motorola modem en de linksys router.

Dit hebben kunnen testen door een nic te forcen op 100mbit full duplex. Dit gaf het zelfde probleem, lieten we het kaartje op 10mbit halfduplex draaien ;) werkte het ineens wel :)
Klopt, dat wordt door @home ook gemeld
Maar kun je met één of andere firmware dat niet ook in de linksys forceren?

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 09:13
zx9r_mario schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:32:
Ik had dit probleem ook met de WRT54GX v2.08.

Problemen met 10mb of 100mb was het niet, het modem was via http://192.168.100.1 wel bereikbaar ( getest met 10mb hub ertussen). Bios updaten hielp ook niet

Daarna 2 dingen gedaan: ipadres gegevens van @home vast ingesteld. Daarna het modem via z'n eigen webpagina 192.168.100.1 gereset naar default settings, daarna restart cablemodem. Daarna werkte het het.
Is dit nu een goede werkende oplossing?
Ik heb dus al een paar weken problemen met überhaupt een werkend draadloos netwerk te krijgen, zie: Draadloze problemen

Als oplossing van de winkel waar ik het spul kocht kwam om de WRT54GX aan te schaffen.
Maar nu lees ik hier dus over problemen met @home.....ook ik heb een motorola modem....

Gaat dit wel/niet werken?

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Motorola gemailt bij hun zijn geen compatibliteits problemen bekend tussen de motorola surfboard 5100 en de linksys wrt54gx. Tevens linksys nog eens gebeld en deze hebben mij verteld om de wrt54gx om te ruilen voor een nieuwe want volgens hun moet het werken. Omgeruild alles goed ingesteld maar helaas het probleem blijft zich voordoen. Morgen even een goedkope router kopen en deze plaatsen tussen de modem en de wrt54gx. Deze oplossing verdient dan wel niet de schoonheidsprijs. Morgen zal ik ook even linksys op de hoogte brengen dat de nieuwe router het ook niet doet, kunnen ze in de nieuwe firmware er een optie bijplaatsen om de snelheid vast te zetten of ondersteuning in de firmware te plaatsen voor de motorola modems.

• ThunderNet
rambo-2001 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 01:42:
Motorola gemailt bij hun zijn geen compatibliteits problemen bekend tussen de motorola surfboard 5100 en de linksys wrt54gx. Tevens linksys nog eens gebeld en deze hebben mij verteld om de wrt54gx om te ruilen voor een nieuwe want volgens hun moet het werken. Omgeruild alles goed ingesteld maar helaas het probleem blijft zich voordoen. Morgen even een goedkope router kopen en deze plaatsen tussen de modem en de wrt54gx. Deze oplossing verdient dan wel niet de schoonheidsprijs. Morgen zal ik ook even linksys op de hoogte brengen dat de nieuwe router het ook niet doet, kunnen ze in de nieuwe firmware er een optie bijplaatsen om de snelheid vast te zetten of ondersteuning in de firmware te plaatsen voor de motorola modems.
idd goed idee :)
Je wordt door @home, etc. van het kastje naar de muur gestuurd met dit probleem.
Het zou moeten werken, het werkt, etc....

:) Hou ons op de hoogte van de reactie aub :)

• smoken
Nou, bij mij werkt het zonder problemen!
Het verbinding krijgen met @home bedoel ik dan......andere problemen zijn er wel, zie topic: Draadloze problemen

Maar wat heb ik gedaan?
Niet veul, gewoon mijn computernaam (CP******) ingevuld in het vakje onder Router name...
En dan werkt het allemaal, DHCP en de hele rambam, zowel met firmware 1.01 als 1.02.

• ThunderNet
smoken schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:23:
Het verbinding krijgen met @home bedoel ik dan......andere problemen zijn er wel, zie topic: Draadloze problemen

Maar wat heb ik gedaan?
Niet veul, gewoon mijn computernaam (CP******) ingevuld in het vakje onder Router name...
En dan werkt het allemaal, DHCP en de hele rambam, zowel met firmware 1.01 als 1.02.
Dat hielp bij ons dus niet :?

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

smoken schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:23:

Maar wat heb ik gedaan?
Mogelijk heb jij dan versie 1 van de wrt54gx, er bestaat ook een versie 2. Zou je ons kunnen vertellen welke kabelmodem + type jij hebt ?

Vandaag linksys gebeld echt wonderbaarlijk gisteren werd mij nog verteld "ruil uw wrt54gx om voor een nieuwe wrt54gx" vandaag werd mij verteld dat het linksys al +/- 2 weken het probleem bekend is. Alle cases die bij linksys zijn aangemeld worden op de hoogte gehouden wanneer het probleem is opgelost via mail. Het probleem is doorgegeven aan linksys america en het probleem wordt opgelost middels een firmware update.

Ik heb inmiddels een tijdelijke oplossing voor het probleem wat werkt.
Motorola modem --> us robotics wired-router --> linksys wrt54gx --> rest netwerk

• ThunderNet
Dit is leuk om te horen :) niet dat ik er wat aan zou hebben (nieuwe router inmiddels)
Maar toch leuk om te horen, dat er dus meer problemen waren, en er binnenkort echte oplossingen voor komen :)

• smoken
OWk, het modem dat ik heb is de: Motorola Surfbaord SB5100E, hiermee werkt het internet gedeelte dus perima!

Het versterken van het signaal met de WAP54G werkt dus nog (steeds) niet......
Ook niet met de ontvangen handleiding van Linksys.

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03 14:09
Vandaag met Linksys gebeld. Er wordt kennelijk nog steeds aan een oplossing gewerkt, maar een termijn kon de medewerker ook niet geven. Als tussenoplossing tijdelijk de oude router tussen de WRT54GX en de kabelmodem gezet, werkt zonder problemen.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 09:14

MaxPoweR

-=StopTech=-

Is er inmiddels al een oplossing gevonden?

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:56
Hier het zelfde probleem met Thomson TCM420 en Linksys WRT54GX-v2 Firmware 2.00.05 in combinatie met @home. Deze firmware versie is nog niet de mogelijkheid ingbouwd om de WAN poort op 10 half duplex te zetten.
Ik heb ook alles geprobeerd, vast ip, mac clone van van oude werkende router, modem uitzetten router er aan koppelen en modem weer aanzetten. Allemaal geen succes of een oplossing. Maar afwachten wat Linksys gaat doen.

Op de Linksys FTP server wel nog een firmware versie naar 2.00.10 gevonden maar hier zit niet de update in om je WAN poort aan te kunnen passen, helaas.
Voor de mensen die geintresseerd zijn: ftp://ftp.linksys.com/international/firmware

[ Voor 22% gewijzigd door TimTie op 19-12-2005 23:34 ]

Verwijderd

ik was ook van plan om hem te gaan halen de gx.. is maar beter dat ik nog effe wacht.

maar ik las dat het bij sommige wel werkte. zou je kunnen zeggen waar je ongeveer woond b.v zuid-zeeland ofzo.. misschien ligt het aan het gebied waar je woond...

nog geen nieuwe updat zeg ik....

• TimTie
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:34:
ik was ook van plan om hem te gaan halen de gx.. is maar beter dat ik nog effe wacht.

maar ik las dat het bij sommige wel werkte. zou je kunnen zeggen waar je ongeveer woond b.v zuid-zeeland ofzo.. misschien ligt het aan het gebied waar je woond...

nog geen nieuwe updat zeg ik....
Ik heb @home en woon in Maastricht.

Verwijderd

TimTie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:37:
[...]

Ik heb @home en woon in Maastricht.
ik in landgraaf.. zijn net twee verschillende netwerken..

Verwijderd

Hi,

Ik heb ook de WRT54GX besteld, nu lees ik dat deze niet werkt met een kabelverbinding.
Staat oa op deze site, http://www.routershop.nl/nl/dept_46.html#item_928 .

Ik woon in belgie en ik heb telenet(kabel), dus deze gaat bij mij ook niet werken of is er al een firmware update die dit probleem oplost?

Liefst snel antwoord dan kan ik mijn bestelling nog annuleren.

Mvg,

Jonas

• TimTie
Er is een amerikaanse update die het probleem met @home oplost.
Deze is te doenlaoden vanaf hier
Het nadeel is dat je maar 11 channels hebt.
Hier onder het change log:
--------------------------------------------------------------------------------
2.00.15 March 17, 2006 1. Fixed @home issue in Europe
2. Modified security option with NAT redirection option.
3. Fixed PAP2 connection issue
4. Fixed PPPoE reconnection with Belgacom issue.
5. Modified the help files.
6. Fixed some web interface incompatiblity with MACs using Safari.
7. Fixed issue with some voice capable devices.
8. Fixed Access restrictions using TCP and UDP at the same time.
Pagina: 1