Toon posts:

windows geeft hardeschijf niet weer

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus het volgende probleem.

gisteren heb ik op mijn nieuw HD windows geinstalleerd enzovoort. vanmorgen wil ik de pc opstarten en zegt hij er zit geen boot disk of iets dergelijks in hoe kan dat ?

iemand enig idee of oplossing ?

GR Rutn

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 09:49
Als het een ide schijfen zijn.
Heb je misschien allebij met het jumpertje op master staan?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Denk dat wat meer uitleg gewenst is:

Kan je uberhaupt booten?
Kom je in windows?
Kom je dan wel in safe-mode?
HD in bios herkend?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
het is een S-ATA 2 hd.

nou het zit zoo ik heb een schijf van 40 gb heb ik er ook gewoon inzitten daar draai ik nu ff zolang op die kan wel booten daar is niks mis meej
ik kom met de nieuwe hd waar ik windows enzo heb opgeinstalleerd niet in windows of safe mode maar de HD word wel herkend in de bios. ik draai nu windows via de andere HD van 40 gb maar als ik dan naar deze computer ga zie ik de andere hardeschijf ook niet staan.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Dit probleem heb ik ook een keer gehad. In combinatie met een Asrock moederbord en een 250 GB S-ATAII schijf. De aansluitingen op jou moederbord zullen waarschijnlijk gewoon S-ATA 150 zijn en die schijf S-ATAII 300, normaliter zou dit gewoon moeten kunnen werken. Maar in mijn geval kreeg ik precies hetzelfde als dat jij nu hebt.

Nu kun je even op de site van de fabrikant kijken, want doormiddel van een jumpertje op de nieuwe schijf zou je deze gewoon kunnen gebruiken (hij word dan ingesteld als S-ATA 150 schijf).

Onder het typen heb ik al een link gevonden voor je, die je waarschijnlijk wel kan helpen met het zoeken naar een oplossing:

Please refer the following picture to install a jumper shunt on pins 5 and 6. It will enable HDD SATA 150MB/s only operation. Then the HDD will be detected by VIA SATA motherboards.

Klik en het is de derde Question!

Verwijderd

Topicstarter
ooo dat is mooi kloten ik speciaal een S-ATA 2 hardeschijf gekocht omdat, mijn moederbord he ook ondersteund. blijkt dat het niet goed kan werken.

ik heb als moederbord Asrock dual Sata 2.

instellingen in de bios kun je daar ook niet iets aan veranderen waardoor hij wel gewoon sata 300 kan lopen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 09:53 ]

• Stouten
Asrock (bij de 775i915P-SATA2 ) geeft:

- 4 x Serial ATA 1.5 Gb/s connectors
(No Support for "RAID" and "Hot Plug" functions )
- 1 x Serial ATAII 3.0 Gb/s connector by JMicron JMB 360
(PCIE x 1 interface)

Duas waarschijnlijk heb je de boel toch aangesloten op S-ATA 150 poorten, even simpel die pin omzetten en de boel werkt! die 300 MB kunnen die schijven toch niet voltrekken, 150 zelfs al met heel erg veel moeite dus performance verlies zul je niet hebben!

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou het jumpertje op pin 5/6 geplaats ik heb de kabels heb ik allemaal goed aangesloten op waar het zou moeten dus kzie verder geen problemen

alles is welkom

Gr rutn

• Stouten
En het werkt nog steeds niet? Staat S-ATA aan in je bios of niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Stouten op 30-11-2006 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee hij leest hem nog steeds niet hij staat als IDE ofziets moet ik die overzetten na S-ATA ?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Eventjes je bootvolgorde aanpassen in de BIOS :)

Rail Away!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Stouten schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:57:
Asrock (bij de 775i915P-SATA2 ) geeft:

- 4 x Serial ATA 1.5 Gb/s connectors
(No Support for "RAID" and "Hot Plug" functions )
- 1 x Serial ATAII 3.0 Gb/s connector by JMicron JMB 360
(PCIE x 1 interface)

Duas waarschijnlijk heb je de boel toch aangesloten op S-ATA 150 poorten, even simpel die pin omzetten en de boel werkt! die 300 MB kunnen die schijven toch niet voltrekken, 150 zelfs al met heel erg veel moeite dus performance verlies zul je niet hebben!

Succes
De asrock dual sata2 heeft 1x een sata2 poort en 2x een sata1 poort
De twee zwarte zijn sata1 en de rode poort is een sata2 aansluiting

Verwijderd

Topicstarter
jaah dat snap ik en ik heb ook een sata2 hardeschijf gekocht die wat dus op me moederbord past.

maar het probleem is als ik hem erin doe ik sluit hem aan herkend windows hem gewoon niet meer. me boot volgorde heb ik ook al 1x aangepast maar blijkt ook niet te helpen dan boot hij in het begin gewoon en dan bij ut windows laden kan hij wel 10 minuten opstaan hij gaaat dan gewoon niet verder.

Gr Rutn

• Stouten
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:14:
nee hij leest hem nog steeds niet hij staat als IDE ofziets moet ik die overzetten na S-ATA ?
Euh even nadenken hoe het met die Bios zat, als het goed is zou je hem zowel via S-ATA als via IDE moeten kunnen benaderen. Levert het allebei niks op, probeer hem dan eens aan te sluiten op de rode S-ATAII poort...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou in de bios S-ATA i.p.v IDE.
ik heb hem al die tijd al op de rode S-ATA 2 poort aangesloten de power connector zit goed aangesloten en de rode kabel ook
heb het jumpertje op pin 5/6 gezet.
heb in de bios al met booten bezig geweest maar niks blijkt te helpen

Gr Rutn

Verwijderd

Topicstarter
mischien een bios update toepassen ?

Verwijderd

Bij schijfbeheer zie je de hardeschijf ook niet staan?
configuratiescherm-systeembeheer-computermanagement-schijfbeheer

Verwijderd

Topicstarter
nou doet me nieuwe hd het wel in een keer maar ik zal is kijken of hij na een paar keer de pc opnieuw op starten het ook nog gewoon doet.

alvast bedankt voor alle tips wat nog binnen komen.

Gr Rutn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je Windows al erop hebt kunnen installeren, dan is er weinig mis met de schijfconfig. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad en dat hier sprake van een semi-DOA is. Begin hier: OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Dit topic gaat in ieder geval dicht omdat ik nergens aantoonbare inzet en research in de topicstart zie, terwijl dat hier op GoT wel van je wordt verwacht. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] :)

edit:
Je bent in het verleden al eens op je inzet gewezen, zelfs met een mailtje. Waarom neem je deze niet in acht? :/

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 01-12-2006 06:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.