Toon posts:

Poging #2 -.- Is het het waard om te Upgraden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok Poging #2

ik heb dit

Processor : Intel P4 2.8 ghz Northwood Core, skt 478
Moederbord : 085Ch ( Hewlett-Packard) (chipset: i865..)
Intern Geheugen : merkloos, 2x 128mb
Videokaart : Ati Radeon 9800SE 128mb
CD/dvd speler : Spelertje 16x
Hardeschijven : IDE's 30 gb en 20GB
Geluidskaart : onboard
nic : onboard

verderespecs: http://img90.imageshack.us/img90/892/shariefscomputerhw4.jpg

De pc heeft duidelijk ruimte tekort , dus moet een nieuwe HD.
Hij is ook niet meer zo snel dus denk dat ik wat meer geheugen nodig heb...
MAAR! ik wil nog wel gamen , kan ik spellen zoals NFSU carbon of Mostwanted Halen .. ?
En is het een wijze investering ???
KAn ik hier 2 jaar mee door,. ???
En is mijn pc nog een gamebare Pc?
moet ik meer upgraden ??
mijn budget is helaas niet zo groot ,

Dingen bij het Upgraden
- OF 512*2 DDR 400
- OF 256*2 DDR 400
- HD WD Caviar SE16 250GB

is dit een enorme vooruitgang en 2 jaar helpend of nutteloos aangezien mijn pc
ik ben een noob XD dus praat niet in te technische taal !

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zou beginnen met het geheugen, 1GB is een leuk begin dus als het binnen je budget past zou ik zeker upgraden naar 1GB, als je PC 4 plaatsen heeft voor geheugen kan je in veel gevallen ook het oude geheugen laten zitten zodat je op 1,5GB uitkomt.

De grafische kaart is ook behoorlijk verouderd, maar nieuwe AGP kaarten zijn zeldzaam en dus duur. Kijk eens in V&A voor een mooie 2e hands grafische kaart, vaak zijn die beduidend sneller dan je huidige 9800SE en ook vrij goedkoop.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je wilt gamen, dus een betere videokaart is ook niet verkeerd. Ook een upgrade van je cpu kan dan wel handig zijn. Dan moet je waarschijnlijk ook een nieuw moederboard en geheugen. Vooral als je er nog 2 jaar mee wilt gamen dan is het upgraden van alle componenten (proc, mobo, geheugen, videokaart, voeding) het beste. Als je er nu een nette videokaart in zet die de laatste games goed kan draaien krijg je met de verouderde componenten in je pc snel een flinke bottleneck. Vooral je geheugen is veel te weinig voor nieuwe games.

Als dit niet kan zou ik voor 2x512MB geheugen gaan en een leuk AGP kaartje. Maar investeren in oude meuk zou ik niet meer doen.

Oh en je moet eigenlijk in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 29-11-2006 19:03 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
die 2x128 mb eruit 2x 512 erin (pc3200)
en een 6800gt (xt wou ik zeggen, maar die moet je unlocken :D ), maar eigenlijk is veel sneller als de 9800se tenzij die ook jaja unlocked is.
Videokaart en ram zijn de grote bottles dus daar zijn ook de meest profijtelijke oplossingen.

Nukezone FTW

Verwijderd

Powrskin schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:07:
die 2x128 mb eruit 2x 512 erin (pc3200)
en een 6800gt (xt wou ik zeggen, maar die moet je unlocken :D ), maar eigenlijk is veel sneller als de 9800se tenzij die ook jaja unlocked is.
Videokaart en ram zijn de grote bottles dus daar zijn ook de meest profijtelijke oplossingen.
idd, kwa processor zal je er nog wel een tijdje tegenaan kunnen, al moet je niet alle games op het hoogste van het hoogste willen spelen ;), maar als je dus een 6600gt of 6800le koopt + 1gb ram kan je er nog makkelijk ruim een jaartje tegenaan (een vriend van mij heeft ook al een jaar een 6800le en hij speelt nog steeds NFS Carbon op mid/high)

het ligt eraan wat je budget is, maar anders zou ik eerst voor Ram gaan, daarna voor Videokaart en dan pas voor HD (maar dat is mijn mening)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:15 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:30
AtleX schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:00:
Ik zou beginnen met het geheugen, 1GB is een leuk begin dus als het binnen je budget past zou ik zeker upgraden naar 1GB, als je PC 4 plaatsen heeft voor geheugen kan je in veel gevallen ook het oude geheugen laten zitten zodat je op 1,5GB uitkomt.

De grafische kaart is ook behoorlijk verouderd, maar nieuwe AGP kaarten zijn zeldzaam en dus duur. Kijk eens in V&A voor een mooie 2e hands grafische kaart, vaak zijn die beduidend sneller dan je huidige 9800SE en ook vrij goedkoop.
dit moet je dus niet doen als je 2 gelijke modules hebt want dan vervalt je dual channel functie en kun je dus btr 2 xact dezelfde modules bij plaatsen om je dual channel functie te behouden.
dit gaad altijd in paren maar is dus 2x zo snel als geen dual channel

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar heb je gelijk in. :) Ik was in de veronderstelling dan een i865 chipset geen dual channel ondersteunde, maar blijkbaar is dat wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet errrrug veel te besteden rond 200 , en de HD is gewoon een must ik heb echt ruimte te kort
en Geheugen ook , maar die video sjah die ik nu heb kan ik daar gewoon vrijwel NIET mee gamen ??
en dat van die dual snap ik ik zal dus 2x 512 of zo moetten kopen

Verwijderd

Topicstarter
niemand ???

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kicken (het omhoog brengen van je topic in de lijst door zelf een loze reply te plaatsen) binnen 24 uur is niet echt de bedoeling. :) Je hebt niet het alleenrecht op de aandacht van de andere users, en dus moet je gewoon op je beurt wachten. :)

Met een vrij krap budget is een keuze maken niet eenvoudig. 256MB geheugen is veel te weinig om fatsoenlijk een spelletje te kunnen spelen, een upgrade daarvan is dus sowieso een vereiste. Maar dan blijf je nog zitten met de inmiddels verouderde videokaart, daar is na het vervangen van het geheugen geen budget meer voor. Mijn advies is dus om nu het geheugen te upgraden (verhoogt immers de algemene snelheid van je PC, alles zal er beter mee werken) en dan te gaan sparen voor een mooie 2e-hands grafische kaart.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:50
misschien stom,
maar ik zou je oude pc verkopen.
Als ik kijk wat ik heb gehad voor mijn losse onderdelen op marktplaats dan moet je hiervoor zeker wel 250 euro voor krijgen.
Samen met die 200 die je hebt, zet je daar een nieuwe pc voor in elkaar.
En als je dat niet kan dan zijn hier vast wel wat mensen die je daarmee willen helpen.

- knip -

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

^^

Je bent hier nieuw, ik zou je aanraden om de huisregels even goed in je oren te knopen, want dit is niet echt de manier:

- kijk naar welk subforum je in gaat zitten, vragen over Complete Systemen in dat subforum
- het heeft weinig zin het wiel steeds opnieuw uit te vinden, kijk eerst naar wat al geschreven is voor je zelf topics gaat openen
- gebruik de edit-knop als je iets wilt toevoegen aan je bestaande posts, en wees geduldig, schop je topic niet binnen 24u

Komt bij dat voor dit soort vraag al een verzameltopic is: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.