Snel mogelijk geheugen voor weinig

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 23:02
Ik ga over een maand een conroe 6600 kopen of een 6400 allendale met een Nvidia 680i Sli moederbord.

Nou dacht ik ga vast kijken voor geheugeb reepjes. Me doelstelling is om hoog ermee te overklokken.

Me budget ligt onder de 300 euro, daarboven word het me echt teveel. (liefst zo rond de 250 euro is me duur zat) Dit is wat ik in de pricewatch vind:

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (G.Skill F2-6400CL4D-2GBPK) (237 euro) (cas 4-4-4)
Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl/images/gallery/thumb/img_6785.jpg

1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 (G.Skill, F2-6400PHU2-2GBNR) (232 euro) (cas 5-5-5)

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Kingston, KVR800D2N5K2/2G) (253 euro)

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) (258 euro)

Nou heb ik niet zo de kijk op dit geheugen hoe dit presteerd. Welke geheugen gaat echt hard voor het geld? Zou graag iets boven de 400mhz willen komen met overklokken.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Robin4
Niemand die mij kan vertellen welke repen aan te raden zijn? Want ik kom hier echt niet uit want je hebt zoveel keuze. Het type geheugen weet ik, alleen weet niet welke latjes echt snel gaan voor wat ik rond de 250 euro kan verwachten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je wilt het pas over een maand gaan kopen, maar al ongeduldig een topic kicken na 4 uur? Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Verder moet je dan naar benchmarks gaan zoeken; geef aan hoe je gezocht hebt, en waar. Niet afwachten tot er een oplossing gegeven wordt, proactief aan de slag dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je krijgt de beste prestaties van je systeem in het geheel als je geheugenklok gelijk is aan je FSB. Op standaard snelheden heb je dus al genoeg aan 533MHz DDR2 geheugen. De kloksnelheid van het geheugen is dan 266,5MHz (DDR dus effectief 533MHz) net zoals de FSB (QDR dus effectief 1066MHz). Als je dan ook nog je geheugen in Dual Channel hebt staan kan je geheugen net genoeg data versluisen om de FSB te vullen.

Als je dan al geheugen hebt dat tot 400MHz kan dan heb je al een ferme rek. Je zou tot een FSB van 1600MHz effectief kunnen gaan vooraleer je geheugen niet meer meewilt.

Dit slechts ter informatie. Ik wil alleen maar zeggen dat een hogere geheugenklok niet persé een snelheidswinst oplevert. Ik weet niet hoe ver je wilt overklokken.

• Robin4
Het lijkt me erg leuk om een aardig end te gaan overklokken aangezien ik namelijk ook waterkoeling bezit. Lijkt me zoiezo wel leuk om boven de 3,6 ghz te komen met een 6600.
gambieter schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:52:
Je wilt het pas over een maand gaan kopen, maar al ongeduldig een topic kicken na 4 uur? Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Verder moet je dan naar benchmarks gaan zoeken; geef aan hoe je gezocht hebt, en waar. Niet afwachten tot er een oplossing gegeven wordt, proactief aan de slag dus.
Je moet het natuurlijk niet gaan verdraaien. Ik vermeld duidelijk dat ik over een maand de cpu koop en het moederbord. Dat houd dus in dat ik eerst geheugen ga kopen. En dus nou en niet over 1 maand. Oke ik moet naar benchmarks gaan zoeken. Maar dat was ik ook al lang van plan, maar probeer maar als leek ze eens te vinden. Als je eenmaal in dat circuit zit gaat dat een stuk makkelijker. Dit is pas ook de 1ste keer dat ik een goed setje geheugen ga kopen.

Verder zou ik het wel wat makkelijker vinden als ik enige link kan krijgen waar ik weer verder mee kom.En zie dan ook nog maar eens geheugen te vinden wat voldoet aan je budget. Want waar ik kijk zijn meestal latjes van boven de 300 euro. ;(

btw ik ga slapen, ik wacht te reacties wel af tot morgen. In iedergeval alvast bedankt.

[ Voor 83% gewijzigd door Robin4 op 29-11-2006 22:18 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? staat een uitleg over hoe je geheugen moet uitzoeken en er staat ook een link naar een topic met overklokresultaten voor het geheugen :)

Verder is het hier niet de bedoeling om al een topic omhoog te kicken terwijl het nog in de actieve topiclisting staat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.