Minibusjes en normale busjes op de linkerbaan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:09:
Als je zo'n last hebt van de dichte achterkant zit je er zelf waarschijnlijk te dicht op :Y)
Lol.... afstand houden op de snelweg kan in nederland niet meer, want dan schiet de eerste beste randdebiel in zijn opel astra op de rechterbaan er meteen tussen, en dan het liefst zonder richting aan te geven. :')

En ik durf gerust te beweren dat 9 van de 10 bestelbusjes te hard rijden, ik maak het dagelijks mee.
Ik ben dus ook sterk voor het begrenzen van die dingen op 100 km/h.
Laatst had ik nog een Mercedes Sprinter op mijn achterbumper zitten, pas bij 180 km/h begon ik langzaam uit te lopen.... zegt genoeg dacht ik zo. :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Anoniem: 23544

Pollewob schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:33:
[...]

Ik vond juist de Citroen Jumper (= zelfde) maar een dweil eigenlijk. Sprinters rijden naar mijn mening 10x beter, om over de kwaliteit en dan met name die van de stoelen maar te zwijgen. Maar dat is een totaal andere en op dit moment zinloze discussie :P

Ik ben wel benieuwd inderdaad naar de remcapaciteit van een auto vs busje. Ik weet iig dat in testen de remweg van een zware vrachtauto nog wel eens korter wil zijn dan die van een personenauto...
Dat dweilen komt voornamelijk door een te sterke achtervering. Ik heb in Sprinters gereden met een 2 tons veerset eronder en die dingen kreeg je leeg niet stabiel. Pas bij een tonnetje of anderhalf aan lading lag ie een beetje op de weg. Hangt dus niet alleen van het merk/ type af...
Met mijn 109 kan ik 90, met wind mee 100, je zit lekker hoog en hebt alle overzicht. Op de rechterbaan is het dan heerlijk toeven. En wat lach ik me ziek als ik het Prins Clausplein opboemel, naar de linkerbaan ga en alle schijterds die met 70 over de flyover gaan inhaal... Heerlijk, I love driving a Land Rover :*)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Specht schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:41:
[...]

Lol.... afstand houden op de snelweg kan in nederland niet meer, want dan schiet de eerste beste randdebiel in zijn opel astra op de rechterbaan er meteen tussen, en dan het liefst zonder richting aan te geven. :')

En ik durf gerust te beweren dat 9 van de 10 bestelbusjes te hard rijden, ik maak het dagelijks mee.
Ik ben dus ook sterk voor het begrenzen van die dingen op 100 km/h.
Laatst had ik nog een Mercedes Sprinter op mijn achterbumper zitten, pas bij 180 km/h begon ik langzaam uit te lopen.... zegt genoeg dacht ik zo. :')
Ik durf gerust te stellen dat 9 van de 10 Alfa's te hard rijden. Vooral die 155's zijn triest. Gooien zich er overal voor rijden ook altijd door rood. Die lompe boeren kunnen echt niet rijden _o-

En nu eerst het topic lezen en nadenken voor je wat post ok? Dit slaat echt nergens op zo :Y)
Anoniem: 23544 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:45:
Dat dweilen komt voornamelijk door een te sterke achtervering. Ik heb in Sprinters gereden met een 2 tons veerset eronder en die dingen kreeg je leeg niet stabiel. Pas bij een tonnetje of anderhalf aan lading lag ie een beetje op de weg. Hangt dus niet alleen van het merk/ type af...
Dat zou kunnen, hier alleen ervaring met de chassis-cabine versie met opbouw. Genoeg gewicht en heel andere constructie dus :)

[ Voor 75% gewijzigd door Pollewob op 30-11-2006 19:49 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25
Lucky-Shirt schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:53:
[...]

Met alle respect, maar ik zie juist heel graag wat er verder dan de auto voor mij gebeurd. Zie ik dat ze 10 auto's voor mij allemaal hard remmen, laat ik mijn gas los. Tegen de tijd dat ik zou moeten remmen is het niet meer nodig en heeft achteropkomend verkeer er ook geen hinder van. Daarnaast anticipeer ik graag op wat er komen gaat en dat kan alleen als ik wat verder kan kijken dat de auto direct voor mij.

Het zou juist andersom moeten zijn, je zou juist prima moeten snappen als goede automobilist waarom je verder moet kijken dan de auto voor je. Je moet weten wat er voor verkeer om je heen is, waar de uitwijkmogelijkheden zijn etc..
Eindelijk ben ik niet meer alleen in dit topic die graag ver vooruit wilt kijken. Het lijkt wel of ver vooruit kijken een ziekte is of zo. Iedereen praat over dat je alleen je voorganger in de gaten moet houden. Misschien moet daar het topic over gaan :Y)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is inderdaad soms vervelend dat je niet kan zien wat er voor een busje gebeurd, maar wat wil je er aan doen? Dan mogen de mpv's en jeeps ook niet meer op de linkerbaan komen.

If you can't beat them ... Het enige wat je er aan kan doen is ook een busje/mpv kopen zodat je ook wat hoger zit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tuurlijk kijk je liever verder vooruit, dat zullen de meeste hier ook wel willen. Maar zoals ik al eerder zei, er zijn meerdere groepen voertuigen op de weg en die moet je gewoon anders benaderen / mee om gaan. Omdat dat jou toevallig niet zint de boel maar naar rechts verbannen en de snelheid omlaag gooien is niet reëel :)

Om even een vergelijking te trekken:

Caravans zijn in de zomer ook een grote ergernis, omdat die vrachtauto's met minimaal verschil inhalen of door vrachtauto's met minimaal verschil ingehaald worden. Daarom gaan er stemmen op om de snelheidslimiet voor caravans op te voeren naar 100 zodat het inhalen soepeler gaat wat de veiligheid ten goede komt.

In basis ben ik ook voor een begrenzer op lichte bedrijfswagens. 120 of 100 zou ik prima vinden. Met 90 roep je juist een hele lading van die problemen over je af, dat merk ik nu in de praktijk omdat genoeg collega's van me in 3,5T auto's rijden op 90 begrensd zijn :)

[ Voor 49% gewijzigd door Pollewob op 30-11-2006 20:11 ]

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:23
Ik heb niet alle pagina's van deze topic doorgelezen, maar ik wil toch even wat duidelijk maken.
Op de linkerbaan rijden meestal de tegenliggers. Wat 'men' hier bedoeld is de linker rijstrook.
De meeste autosnelwegen bestaan uit twee of meer rijbanen. Een rijbaan is het verharde gedeelte van de weg. Deze rijbaan is onderverdeeld in rijstroken, vluchtstrook en kantstrook. Je zegt toch ook niet "Ik stond op de vluchtbaan"?

Ik zeg: "Als je op de linkerbaan rijdt, ben je meestal spookrijder !!". :O

Deze tekst niet lezen !

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Pollewob schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:58:
In basis ben ik ook voor een begrenzer op lichte bedrijfswagens.
Dan sta ik dezelfde dag nog òf bij de RDW om het ding om te laten keuren òf bij de dealer voor nog een GTI ipv. de bus.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

De nieuwe generatie bestel bussen worden overgens ook steeds sneller heb een tijdje geleden gereden met een nissan interstar 2.5 TDCI en dat ding liep fluitend 180 KMU en ik was met dat kreng + 1000KG schap materiaal redelijk snel van mijn plaats en kwa remmen ook niks te klagen net alsof je een anker uitgooit.

De meeste busjes rijders hebben inderderdaad wel een wat vreemde gejaagde rijsteil maarja tis maar waar je je druk om maakt.

euhmmmm

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cactusman schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:19:
De nieuwe generatie bestel bussen worden overgens ook steeds sneller heb een tijdje geleden gereden met een nissan interstar 2.5 TDCI en dat ding liep fluitend 180 KMU en ik was met dat kreng + 1000KG schap materiaal redelijk snel van mijn plaats en kwa remmen ook niks te klagen net alsof je een anker uitgooit.

De meeste busjes rijders hebben inderderdaad wel een wat vreemde gejaagde rijsteil maarja tis maar waar je je druk om maakt.
Wat bedoel je precies met die gejaagde rijstijl? Ik jaag zelf in een Fiat Doblo Cargo 1.9 JTD rond voor m'n werk en ik zit regelmatig anderhalf uur in de auto naar de klant (en daarna dus weer anderhalf uur terug). 120km/h schiet dan gewoon niet op en dat rijdt ontzettend frustrerend op zulke afstanden, helemaal als ik een beetje op tijd thuis wil zijn. 140km/h is voor mij wel zo'n beetje de standaard cruisesnelheid. Wat dat betreft rijd ik dus wel aardig gejaagd, maar ik rijd verder wel bewust (genoeg afstand houden, met beleid van rijbaan wisselen enz.).

• StevenK
In de autoweek van vandaag staat toevallig een remmentest, waar ook diverse busjes meegenomen worden.

En beladen komt o.a. de Multivan (en luxe en daarom heel zware T5) slecht uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ligone schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:21:
[...]

Een iveco met opbouw is ook geen busje meer maar "letterlijk" een kleine vrachtwagen. dat met zoiets geen 150 geknald moet worden zal ieder normaal mens wel een beetje door hebben. Een kleine peugeot boxer heeft een perfecte wegligging (het ding zal eerder kantelen dan schuiven... en dan zit je echt wel heel erg ver) en rechtuit is de stabiliteit optimaal. Een sprinter daarentegen is als een dweil op de weg en gaat wel een tikkeltje Té hard naar mijn mening.

Wat die SUV's betreft... zwaardere remmen dan een "busje" dat 3.5 ton zou kunnen laden??? dat betwijfel ik sterk. dat ze handelbaarder zijn zal ik niet ontkennen. Dat ik ondertussen beter met mijn bus overweg kan dan 80% van de "ik kleef in je kont en wil er voorbij-rijders" ga ik echter ook niet ontkennen.
Het punt is dus juist, dat het wel MAG (je hebt zoiets als maximum-snelheid, daar ben ik me van bewust, dankje) en KAN. Het is inderdaad een kleine vrachtwagen en past op de cm binnen mijn B-rijbewijs, maar daarom vind ik het ook onverantwoord dat je met zon ding 150/160 moet kunnen. Met zon gevaarte vind ik 120 al veel te hard en dat is wel legaal, maar als je dan echt vol in de remmen moet en moet uitwijken dan blijf je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

hetgeen je zegt klopt wel natuurlijk, maar je moet een kat een kat noemen. Ik weet weel dat die dingen voor de wet onder dezelfde categorie vallen maar in werkelijkheid is het verschil tussen een dergelijke "kleine vrachtwagen" en een busje met wat gereedschap en reservematerieel wel een groot verschil. Die dingen zouden inderdaad maar 100 km/u of zoiets mogen maar het vergelijk met het andere gaat niet op, want dat zijn eigenlijk meer auto's met een wat groter uitgevallen behuizing.

soms valt het voor dat ik ook om één of andere reden met een veel groter/zwaarder/logger ding rijdt dat idd ook 150 kan maar dat voel je gewoon dat je daar niet hetzelfde mee kan van reageren, bochten nemen, ontwijken of iets dergelijks.

zelf heb ik nog een mobilhome, haalt ook 140 maar rijdt er nooit harder dan 100-110 mee omdat het gewoon zo aanvoelt dat als er iets gebeurt je die 3.4 ton niet zomaar even recht houdt. (maar blijkbaar ben ik één van de weinige want als ik op vakantie ga blazen er veel mobilhomes me tegen aanzienlijke snelheid voorbij)

[ Voor 18% gewijzigd door Ligone op 01-12-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
De laatste generatie bestelwagen is echt wel ontwikkeld om daadwerkelijk met deze snelheden te kunnen rijden.

Het argument dat het niet zou kunnen komt vooral door het pyschologische effect van de afmetingen van zo'n voertuig.

Moet je maar eens bij onze oosterburen kijken, daar is het volkomen geaccepteerd dat de snelle busjes met hoge snelheid rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

correctie, ze zijn wel ontwikkeld om "sneller" te rijden maar je kan ook overdrijven, met 3.5 ton moet je geen 180 gaan rijden.

Eenders hoe je het draait of keert... als je niet kan aanvoelen tot welke snelheid het relatief veilig blijft dan blijf je er beter uit en dat is nu net iets waar veel van de busjes-rijders een probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 19:02

Eijkb

Zo.

Vroeger! was het niet veel beter. Ik reed van 1998 tot 2003 dagelijks van Breda naar Utrecht over de A27 en naast alle beslommeringen met normale auto's had ik zeker, iedere dag, meerdere male last van zo'n opgeschoten busje. Langdurig te hard links rijden, bumper-kleven, te laat invoegen, asociaal rijden en ga zo maar door.

Zelf heb ik ook wel eens in een busje gereden en de hoge zit is inderdaad fijn en je hebt overzicht. Maar dat betekend niet dat je op 25 meter van je voorganger kan blijven hangen... Afstand houden geld voor alles en iedereen dacht ik.

Het probleem is begonnen met busjes die opeens het motorisch vermogen hadden van personen auto's. Van die Mercedes Vito's met een top van 180 e.d. Toendertijd was de politiek ook al bezig om te kijken wat ze er aan konden doen. Blijkbaar zijn ze nu in 2006 er nog niet over uit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:45
ik ben het helemaal de ts eens!
het valt mij ook op dat er regelmatig witte bestelbusje zich minder sociaal op de weg gedragen. En ik moet ook zeggen dat ik door ervaring de menning ben toegedaan dat de meeste bestuurders inderdaad de krachten op zo'n auto onderschatten.

ooit een keer in gesprek met zo'n bestuurder op een verjaardag. Zat vol lof te vertellen dat zijn nieuwe wagen met dik 200pk wel 180 kon. Vervolgens zat hij stoer te vertellen dat hij zelfs terwijl zijn wagen helemaal vol zat erg snel kon acceleren en dat hij het uitvoegstroken ideal vond om vrachtwagens in te halen. Toen ik vervolgens de vraag stelde wat hij dacht dat er gebeurde als je tijdens het inhalen aan het acceleren was naar 180 terwijl je volbeladen bent en er dan ineens een vrachtwagen naar rechts komt?
juist ja dan kunnen ze je bij de achterdeur van je busje met een ijslepeltje tussen de computer vandaan gaan peuren...

maloot :X

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ligone schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:16:
correctie, ze zijn wel ontwikkeld om "sneller" te rijden maar je kan ook overdrijven, met 3.5 ton moet je geen 180 gaan rijden.
Ze zijn juist *wel* ontwikkeld om zo hard te rijden. Tijdens de ontwikkeling worden dit soort auto's zelfs op bijvoorbeeld de Nordschleife getest...
Eenders hoe je het draait of keert... als je niet kan aanvoelen tot welke snelheid het relatief veilig blijft dan blijf je er beter uit en dat is nu net iets waar veel van de busjes-rijders een probleem mee hebben.
Maar dat geldt voor elke weggebruiker !

[ Voor 7% gewijzigd door StevenK op 01-12-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik rij zolang ik m'n rijbewijs heb al in Ford Transits. Net als Just_I hebben wij hem als rolstoelbus en is het dus een noodzakelijk kwaad.
Ik heb daardoor redelijk wat ervaring in het rijden met een bus, en ik kan uit ervaring zeggen dat het onzin is dat je minder zicht hebt. Je moet alleen iets meer rekening houden met de dode hoek, maar ik heb in personen auto's gereden (laatste model Zafira bijvoorbeeld) waar de dode hoek vele malen hinderlijker was door de afmeting van de spiegels.

Waar ik mij heel erg aan erger zijn mensen die 110 rijden waar je 120 mag, die vervolgens inhaal en tijdens het inhalen ineens gaan acceleren. Of die jouw direct inhalen zodra je ze voorbij bent en dan vervolgens weer 110 gaan rijden...

Ik ben er ook van overtuigd dat een gemiddelde moderne bestelbus beter remt bij gelijke belading dan een personenwagen. De bus van mijn ouders heeft een max gewicht van 2,5 ton en mag tot 1 ton trekken. Daar zijn de remmen ook op gebouwd. Ik heb al een aantal keer gehad dat de ABS ingreep bij een beetje nat wegdek omdat de remmen te goed aangrepen, en dat was bij stevig remmen voor een stoplicht.

Dat de TS het hinderlijk vind dat hij niks kan zien, is jammer, maar in mijn ogen nog lang niet genoeg reden om bestelbussen te begrenzen en naar de rechterrijstrook te verbannen. Daarmee wordt het echt niet veiliger door. Wel vind ik dat 150 echt wel de limiet is wat je met een bus moet kunnen rijden. Vooral de grote Jumpers en Sprinters mogen wat mij betreft begrenst worden, maar niet op 90km/u.

Over de rechtelijn en bochten stabiliteit, daar wordt hier een belangrijk punt vergeten. Het grootste deel daarvan wordt door de banden bepaald. Onze eerste bus had Continentaal transport banden en die waren een ramp. De wagen dweilde behoorlijk. Onze nieuwe bus werd geleverd met Pirelli P6000 (!!!) banden, die geschikt zijn tot over de 200 km/u (de bus haalt echt niet meer dan 140 km/u). 1 ding viel direct op, en dat was dat te merken. De wagen reed met die banden echt super stabiel. Later zijn er Vredestein Snowtracs op gekomen en hebben we iets ingeleverd op rechte lijn stabiliteit, maar de bus heeft nog steeds een super wegligging.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

deepbass909 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:00:
Ik rij zolang ik m'n rijbewijs heb al in Ford Transits. Net als Just_I hebben wij hem als rolstoelbus en is het dus een noodzakelijk kwaad.
Ik heb daardoor redelijk wat ervaring in het rijden met een bus, en ik kan uit ervaring zeggen dat het onzin is dat je minder zicht hebt. Je moet alleen iets meer rekening houden met de dode hoek, maar ik heb in personen auto's gereden (laatste model Zafira bijvoorbeeld) waar de dode hoek vele malen hinderlijker was door de afmeting van de spiegels.

Waar ik mij heel erg aan erger zijn mensen die 110 rijden waar je 120 mag, die vervolgens inhaal en tijdens het inhalen ineens gaan acceleren. Of die jouw direct inhalen zodra je ze voorbij bent en dan vervolgens weer 110 gaan rijden...

Ik ben er ook van overtuigd dat een gemiddelde moderne bestelbus beter remt bij gelijke belading dan een personenwagen. De bus van mijn ouders heeft een max gewicht van 2,5 ton en mag tot 1 ton trekken. Daar zijn de remmen ook op gebouwd. Ik heb al een aantal keer gehad dat de ABS ingreep bij een beetje nat wegdek omdat de remmen te goed aangrepen, en dat was bij stevig remmen voor een stoplicht.

Dat de TS het hinderlijk vind dat hij niks kan zien, is jammer, maar in mijn ogen nog lang niet genoeg reden om bestelbussen te begrenzen en naar de rechterrijstrook te verbannen. Daarmee wordt het echt niet veiliger door. Wel vind ik dat 150 echt wel de limiet is wat je met een bus moet kunnen rijden. Vooral de grote Jumpers en Sprinters mogen wat mij betreft begrenst worden, maar niet op 90km/u.

Over de rechtelijn en bochten stabiliteit, daar wordt hier een belangrijk punt vergeten. Het grootste deel daarvan wordt door de banden bepaald. Onze eerste bus had Continentaal transport banden en die waren een ramp. De wagen dweilde behoorlijk. Onze nieuwe bus werd geleverd met Pirelli P6000 (!!!) banden, die geschikt zijn tot over de 200 km/u (de bus haalt echt niet meer dan 140 km/u). 1 ding viel direct op, en dat was dat te merken. De wagen reed met die banden echt super stabiel. Later zijn er Vredestein Snowtracs op gekomen en hebben we iets ingeleverd op rechte lijn stabiliteit, maar de bus heeft nog steeds een super wegligging.
Dat van die banden kan ik beamen. Ik had hiervoor een Caddy TDI, standaard stond die op transportbanden. Later heb ik hier lichtmetaal met Dunlop SP Sport bandjes opgezet, wat een verschil! Sowieso had ik het idee dat het ding beter rechtuit wou, maar ook met remmen had ik het idee meer grip te hebben (de Caddy had geen ABS).

Later hoorde ik dat voor de APK eigenlijk transportbanden verplicht zijn. Nou hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je moet boven een bepaald gewicht zogenaamde C banden hebben, die geschikt zijn voor voertuigen tot 3,5ton. Deze hebben o.a. een verstevigde wang-structuur.

Overigens zitten er geen Snowtrac's maar Wintrac's (een meer all-round type band) onder. Daar rijden we ook in de zomer mee. De reden was vooral omdat m'n ouders nogal vaak met de caravan weg zijn, en dan vaak op grasvelden staan en winterbanden ook daar beter werken dan snelle zomerbanden als de P6000 (die echt gelijk vol modder en gras zit).

Overigens over de hardheid van het rubber, die continentaal banden van de vorige bus, hebben het 120.000 km (!!!) vol gehouden en werden vervangen omdat ze inmiddels te oud begonnen te worden... geschat op basis van het profiel, konden ze nog zo'n 30 à 40.000 km mee. De humor was dat iemand anders net z'n banden liet omwisselen en die had 40k gereden en vond dat een hele nette afstand _O- :')

Maar ook die P6000's gingen absurt lang mee. Ze zijn na 80.000 vervangen, ook omdat we een lieve buurman hebben die er weleens een schroef in draaide (wat dus de nodige lekke banden en ook een klapnband heeft opgeleverd :( :N ), maar desondanks is het toch een heel behoorlijke afstand.

Maar als we busjes moeten gaan verbannen omdat bij ongelukken waarbij een busje betrokken was, 60% van de schuld bij het busje lag, dan moeten ook alle mannelijke rijders onder de 25 verbannen worden van de linkerstrook. Uit onderzoek komt namelijk naar voren dat deze groep 80% van de schuld draagt bij ongelukken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste