Minibusjes en normale busjes op de linkerbaan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 754 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:26
Elke morgen stap ik in mijn auto om via de A2 naar Nieuwegein te rijden.

Van de files heb ik geen last, want ik rij meestal pas om 09.30 weg, maar waar ik wel last van heb zijn die pokkebusjes en minivans die op de linkerbaan raggen. Raggen ja, want de bestuurders van deze ondingen zijn maloten die niet kunnen of normaal willen rijden.

De meeste van die ondingen hebben een dichte achterkant, waardoor je niet kan zien wat er voor je gebeurt. 9 van de 10 x zit er een 18 jarige dodo in die net zijn rijbewijs heeft en alleen maar standje naar beneden kent. Ze kleven de hele tijd tegen mijn achterbumber aan, gaan net te laat van rechts naar links, zodat ik vol op de rem kan.....

Ik ben voor een regel dat die krengen niet harder als 90 mogen en zich ook aan de tijden van de vrachtwagens moeten houden qua inhallen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30

4x2

lộn xộn quá

Ik ben voor speciale motorrijbanen waar je ongestraft met 200+ overheen mag blazen.
Of het verbieden van al het overige verkeer zodat ik vrijuit rond kan rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

mja, bij elke categorie bestuurders en voertuigen heb je wel een paar idioten ertussen zitten hoor, maar bij bestelwagens kom je dat inderdaad vaak tegen.

(2 weken geleden in wallonië eentje gehad die zat te bumperkleven en ineens voorbij was als we opzij gingen, niet normaal als je weet dat wij op dat stuk al dik 160 gingen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Ik vind het grootste euvel na het te hard rijden, dat je bij dichte deuren niks kan zien wat er voor je gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je zo'n last hebt van de dichte achterkant zit je er zelf waarschijnlijk te dicht op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik moet ook ergens op tijd komen.

Ik rij in zo'n bus (Jumper), maar ik hou mij aan de juiste snelheid en ga zo snel mogelijk naar rechts.
Ik ken de beperkingen van de bus, ik hou netjes afstand, maar ik heb ook weer een goed overzicht: ik kijk over alle lage auto's heen, ik kan dus veel beter anticiperen op wat er aankomt, als ik 5 auto's verder al de remlichten aan zie gaan, rem ik ook al af.

Waar ik mij aan erger zijn die idioten die op de A12 met 110km/h op de middelste (of de 1-na-rechtse) blijven rijden, terwijl er rechts van ze een kilometer ruimte tussen vrachtwagens leeg is.
Rechts inhalen doe ik niet, dus dat wordt *knipper*knipper*knipper* er achter *knipper*knipper*knipper* naar links (iets langzamer dan 120km/h, ik ben niet in staat om snel te accelereren, maar als ik er naast zit rij ik al 120km/h), er voorbij, *knipper*knipper*knipper* er voor gaan rijden, kijken of er niet een andere idioot is die _wel_ rechts gaat inhalen, *knipper*knipper*knipper* naar rechts, soms wordt de ingehaalde wakker en gaat hij/(vaker)zij naar rechts.

Door dat soort zondagsrijders ben ik wel gedwongen om op de linkerbaan te komen, ik rij dan wel 120km/h, maar er zijn altijd gekken die harder willen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:09:
Als je zo'n last hebt van de dichte achterkant zit je er zelf waarschijnlijk te dicht op :Y)
my thoughts exactly...

Overigens niet al te lang geleden wel een stel van die klootzakken meegemaakt op de A6 richting Almere. Zie in mijn achteruikijkspiegel 2 dezlfde busjes snel dichterbij komen, ik rij netjes 125 ofzo. 10 seconden later wordt ik zowel links als RECHTS (ja over de vluchtstrook dus 8)7 ) ingehaald door die busjes, waren gezellig een potje aan het racen....echt waar ben je dan mee bezig :X

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:16
Ik erger me ook altijd aan die busjes. Met name de witte zonder bedrijfsnaam erop (lekker onherkenbaar) kunnen er wat van.

bumperkleven, je bijna van de weg afduwen, niet aan de kant gaan, keihard rijden en noem maar op. Nu is het gelukkig niet zo dat alle bestuurders van zo'n busjes zo rijden maar je komt ze toch vaak zat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
kamstra schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:12:
[...]

my thoughts exactly...

Overigens niet al te lang geleden wel een stel van die klootzakken meegemaakt op de A6 richting Almere. Zie in mijn achteruikijkspiegel 2 dezlfde busjes snel dichterbij komen, ik rij netjes 125 ofzo. 10 seconden later wordt ik zowel links als RECHTS (ja over de vluchtstrook dus 8)7 ) ingehaald door die busjes, waren gezellig een potje aan het racen....echt waar ben je dan mee bezig :X
Ben ik het niet mee eens.

Jij wilt dus zeggen dat als je genoeg afstand houd achter een dicht busje, jij kan zien wat er voor dat busje gebeurt..... no way. Of je moet 50 meter afstand houden, maar dan ben je weer een fileveroorzaker :P

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
120 km/h 2 sec afstand houden is toch al snel 66 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:27:
120 km/h 2 sec afstand houden is toch al snel 66 meter :)
Dus als er zo'n busje voor je zit,moet je dus nog meer afstand nemen, dus conclusie... busjes op de linkerbaan is file veroorzaker. Dus busjes alleen rechts en 90KM per uur

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

Moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel eens 'vervelend' in gereden heb, ongeveer een 1 jaar geleden. Voor een evenement moest ik wat spullen wegbrengen. Het was zo'n Ford Transit, we hadden de banken eruit gehaald en voor +/- 1000 KG aan audioapparatuur ingeladen.

Ik ging rijden en was eerst een heel stuk in het buitengebied. Merkte wel dat het optrekken niet zo heel rap ging en had inmiddels door dat hij begrenst was op 3500 rpm en dan ook ging inhouden :( . Dus praktijk was max 3000-3300 rpm goed haalbaar zonder het risico van inhouden. Nou ik dus invoegen op de snelweg, kreeg hem niet harder dan 90 km/uur over de vrij lange invoegstrook :X .

Toen ik net een beetje op snelheid was (100-110) naderde ik een vrachtwagen en besloot hem in te halen, weg was vrij links dus ik netjes naar links en probeer gas bij de geven... Nou wat was dat een zielige vertoning zeg, met misschien 3 km/uur haalde ik de vrachtwagen in en toen ik hem bijna gepasseerd was reden we een brug op waardoor het weer wat drukker werd. De rest van de reis ben ik maar netjes rechts gebleven.

Nu zul je denken dat het aan de lading lag, maar op de terugweg was het nog niet veel soeps. De weg was toen ook wat rustiger dus heb een vrij constante snelheid aan kunnen houden.

Ik denk dat het irritante gedrag alles te maken heeft met de begrenzingen in die dingen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:30:
[...]

Dus als er zo'n busje voor je zit,moet je dus nog meer afstand nemen, dus conclusie... busjes op de linkerbaan is file veroorzaker. Dus busjes alleen rechts en 90KM per uur
Nee jij laat al zien dat jij te kort erop zit. Als je ruimte tussen laat heb je tijd zat om te anticiperen :P

Ja er rijden genoeg asociale bestuurders rond en inderdaad is het bij de 3,5 tons voertuigen een relatief hoog percentage. Maar de oplossing die jij anadraagt is wel erg kortzichting imo :)

[ Voor 33% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met 50m afstand ben je geen file veroorzaker. Het zijn juist de erg dicht op hun voorganger rijdende en over compenserende mensen die de file's veroorzaken. Weinig afstand en overcompenseren versterkt de verstoringen in de verkeersstroom terwijl veel afstand houden juist voor het gladstrijken van die verstoringen zorgt waardoor de dorostroom beter wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:33:
[...]

Nee jij laat al zien dat jij te kort erop zit. Als je ruimte tussen laat heb je tijd zat om te anticiperen :P

Ja er rijden genoeg asociale bestuurders rond en inderdaad is het bij de 3,5 tons voertuigen een relatief hoog percentage. Maar de oplossing die jij anadraagt is wel erg kortzichting imo :)
Wat doet een busje tijdens verkeer wat 50 a 60 rijd vanwege de drukte op de linkerbaan? Ben ik
de enige die graag wilt zien wat er twee autos voor zich afspeelt?

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 12-03 02:46
Het allergrootste probleem is wel dat de chauffeurs van zo'n busjes vaak de limieten van hun kar niet kennen. Vaak hebben die busjes geen ABS en dus een navenant langere remafstand. Ook qua baanligging en acceleratie kunnen ze niet op tegen "normale" personenwagens. Dan hebben we het nog niet over het beperktere zicht.
Daardoor ontstaan gevaarlijke situaties (traag inhalen, te kort rijden, afslaan zonder (goed) kijken) die vaak tot ergernis van medeweggebruikers leiden. Dat veel van deze bestuurders relatief jong en onervaren zijn op de baan is daar ook niet vreemd aan natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-06 23:04

Just_I

What did you just say?

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:35:
[...]

Wat doet een busje tijdens verkeer wat 50 a 60 rijd vanwege de drukte op de linkerbaan?
Hetzelfde als de auto's die voor hem/haar rijden, zo snel mogelijk van A naar B rijden. Denk je nou echt dat er mensen zijn in busjes die 50/60 gaan rijden terwijl ze 120 mogen :? .

Ik begrijp het probleem van die associale bestuurders wel, maar vaak rijden die busjes dan ook sneller dan is toegestaan. Als dat nog te langzaam voor je is ga dan naar een circuit ofzo ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:35:
[...]

Wat doet een busje tijdens verkeer wat 50 a 60 rijd vanwege de drukte op de linkerbaan?
Op de plaats van bestemming komen, net als jij. Wat wil je daar nou mee zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Just_I schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:38:
[...]

Hetzelfde als de auto's die voor hem/haar rijden, zo snel mogelijk van A naar B rijden. Denk je nou echt dat er mensen zijn in busjes die 50/60 gaan rijden terwijl ze 120 mogen :? .

Ik begrijp het probleem van die associale bestuurders wel, maar vaak rijden die busjes dan ook sneller dan is toegestaan. Als dat nog te langzaam voor je is ga dan naar een circuit ofzo ;) .
nogmaals, ben ik de enige die graag wilt zien wat er twee autos voor zich aan de hand is ? Ik heb het helemaal niet over dat ik hard wil rijden, ik rijd 100 waar ik 100 mag en 120 waar dat mag.
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:40:
[...]

Op de plaats van bestemming komen, net als jij. Wat wil je daar nou mee zeggen :?
Wil jij niet zien wat er voor je gebeurt?

Ik vind het zeer gevaarlijk als er een dichte achterkant op zit zodat je niet kan zien wat er voor je aan de hand is. En zelfs als je er 60m+ achterzit, kan je nog niks zien

[ Voor 23% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Ik wil graag de volgende afslag zien. Willen alle andere weggebruikers svp even rechts blijven rijden. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:43:
Ik wil graag de volgende afslag zien. Willen alle andere weggebruikers svp even rechts blijven rijden. Dank u!
Je leest niet.......

Als je zo'n transitbak voor je neus hebt rijden, kan jij dan zien wat er voor die auto gebeurt??? A2 , 2 baans....? Zo ja, knap man, rij jij in een DAF 95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Dus omdat busjes je zicht belemmeren moeten ze maar rechts blijven rijden? Als je achter een busje rijd is het volgens mij jou verantwoordelijkheid om er voor jou voldoende afstand van te houden.
Het verder vooruit kijken is niet belangrijk, wat belangrijk is is wat er voor je gebeurd. Als jij je daardoor niet veilig voelt achter een busje moet je er zelf wat aan doen, niet het busje.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Op de weg heb je nou eenmaal te maken met verschillende groepen van voertuigen, op elk voertuig zal je als bestuurder anders moeten reageren. Als jij het nodig vindt om bij een voertuig met dichte achterkant meer afstand te nemen ga gerust je gang, wie houdt je tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Paniekeer jij ook als jij achter een bus / vrachtwagen / traktor rijdt op een provinciale weg? Het zijn niet enkel die busjes met dichte achterkant waardoor je niet vooruit kan kijken. Je moet gewoon afstand houden als jij niet vooruit kan kijken of die inhalen. Zo simpel liggen die dingen.

Volgens mij ligt de oorzaak niet bij die busjes maar bij jouw rijgedrag.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 29-11-2006 14:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Just_I schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:45:
Dus omdat busjes je zicht belemmeren moeten ze maar rechts blijven rijden? Als je achter een busje rijd is het volgens mij jou verantwoordelijkheid om er voor jou voldoende afstand van te houden.
Het verder vooruit kijken is niet belangrijk, wat belangrijk is is wat er voor je gebeurd. Als jij je daardoor niet veilig voelt achter een busje moet je er zelf wat aan doen, niet het busje.
Ik houd altijd genoeg afstand, maar ik kan niet door een dichte achterkant uitkijken.
Chevy454 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:47:
Paniekeer jij ook als jij achter een bus / vrachtwagen of traktor rijdt op een provinciale weg? Het zijn niet enkel die busjes met dichte achterkant waardoor je niet vooruit kan kijken. Je moet gewoon afstand houden als jij niet vooruit kan kijken of die inhalen. Zo simpel liggen die dingen.
Nee hoor, ik raak daardoor niet in paniek.

Dus jullie zeggen dat iedereen genoeg afstand moet houden als je niet voor je kan kijken. Ben ik het mee eens.

Maar als er 3 busjes op de linkerbaan rijden, dan moeten meer mensen afstand houden en dan krijg je dus meer file...

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik vindt dat hier weer erg generaliserend gepraat wordt over 'busjes'. Zelf rij ik een caddy Tdi, en probeer altijd zo goed en sociaal mogelijk te rijden. Dus nooit onnodig links, de richtingaanwijzer gebruiken bij inahlen en vooral niet kleven, iets waar ik zelf ook een grote hekel aan heb. Bij invoering van een 90 kilometerregel zoals hier gesuggereerd wordt, worden ook bestuurders zoals ik weer benadeeld.
Bovendien als we dan toch generaliseren lijkt het mij ook beter dat BMW bestuurders niet meer op de linkerbaan mogen, want volgens mij rijden die ook asocialer als de gemiddelde weggebruiker. (hiermee bedoel ik maar aan te geven hoe subjectief dit allemaal is.)
Als er sprake is van asociaal weggedrag door 'busjes' en bestelwagens is het gewoon de taak van de politie om deze overtredingen te bestraffen.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:47:
[...]

Ik houd altijd genoeg afstand, maar ik kan niet door een dichte achterkant uitkijken.
Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Dijkstra30 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:48:
Ik vindt dat hier weer erg generaliserend gepraat wordt over 'busjes'. Zelf rij ik een caddy Tdi, en probeer altijd zo goed en sociaal mogelijk te rijden. Dus nooit onnodig links, de richtingaanwijzer gebruiken bij inahlen en vooral niet kleven, iets waar ik zelf ook een grote hekel aan heb. Bij invoering van een 90 kilometerregel zoals hier gesuggereerd wordt, worden ook bestuurders zoals ik weer benadeeld.
Bovendien als we dan toch generaliseren lijkt het mij ook beter dat BMW bestuurders niet meer op de linkerbaan mogen, want volgens mij rijden die ook asocialer als de gemiddelde weggebruiker. (hiermee bedoel ik maar aan te geven hoe subjectief dit allemaal is.)
Als er sprake is van asociaal weggedrag door 'busjes' en bestelwagens is het gewoon de taak van de politie om deze overtredingen te bestraffen.
of gewoon een 90KM wet in te stellen.

De goede lijden altijd onder de kwade.....
was dat maar zo :/ Misschien als jij mij jouw xray eyes kan geven, of de webwinkel vertellen waar je ze gekocht hebt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Waarom dan niet _al_ het verkeer 90 laten rijden?

Overigens zijn de Sprinters op mijn werk hier inderdaad begrensd, en behalve een stortvloed van klachten door de chauffeurs dat dat juist gevaarlijke sitiaties oplevert (in combinatie met inhalen van/ingehaald worden door vrachtauto's) is er eigenlijk weinig anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:52:
Waarom dan niet _al_ het verkeer 90 laten rijden?

Overigens zijn de Sprinters op mijn werk hier inderdaad begrensd, en behalve een stortvloed van klachten door de chauffeurs dat dat juist gevaarlijke sitiaties oplevert (in combinatie met inhalen van/ingehaald worden door vrachtauto's) is er eigenlijk weinig anders.
Als ik met mijn golf voor je rij, kan jij door mijn auto zien wat er gebeurt, en dat is meer veiliger dan dat je tegen een dichte achterkant aan zit te kijken.

Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Het hele verkeer valt of staat met begrip voor de overige weggebruikers. Als je elkaar allemaal tegen gaat lopen werken wordt het een hele grote chaos. Afschuiven van het probleem dat jij te kort op je voorligger rijdt op die voorligger slaat gewoon nergens op. Tuurlijk kan je 100 meter achter zo'n dicht voertuig ook niet zien wat ervoor gebeurt, wel heb je dan tijd zat om op een remmende auto te reageren dus is er gewoon niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:43:
Keurig in colonne zo dicht achter elkaar dat je de afrit alleen maar kan _zien_, uitvoegen onmogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:55:
Het hele verkeer valt of staat met begrip voor de overige weggebruikers. Als je elkaar allemaal tegen gaat lopen werken wordt het een hele grote chaos. Afschuiven van het probleem dat jij te kort op je voorligger rijdt op die voorligger slaat gewoon nergens op. Tuurlijk kan je 100 meter achter zo'n dicht voertuig ook niet zien wat ervoor gebeurt, wel heb je dan tijd zat om op een remmende auto te reageren dus is er gewoon niets aan de hand :)
Nou ja, we worden het niet eens met elkaar, en dat hoeft ook niet :) Alleen jammer dat je maar blijft hameren dat ik te dicht achter een wagen hang, wat absoluut niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:57:
..... gaan net te laat van rechts naar links, zodat ik vol op de rem kan.....
backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:47:
[...]Ik houd altijd genoeg afstand, ....
Volgens mij spreek je hier jezelf tegen...

En nee, je kunt niet door de dichte achterkant van een bus heenkijken. Als je dit weet zorg je ervoor dat je dus voldoende afstand houd om te kunnen anticiperen. Wat is je probleem nu?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kamstra schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:12:
[...]

my thoughts exactly...

klinkt bekend, een bedrijf hier uit de buurt daar deden er 2 ook dat, gevolg 2 busjes van het taluut afgedoken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Ik zou best willen reageren, maar argumenten aandragen voor een situatie waar je eigenlijk niks aan kan doen lijkt me eerder zinloos dan nuttig... Het enige wat je als "normale" bestuurder kunt doen aan een dergelijke situatie is gewoon anticiperen op de situatie zoals hij zich voordoet en niet zeuren. Zeuren heeft namelijk geen zin, het lost niets op...
En ik ben het o.a. met Pollewob eensch, als je voldoende afstand houdt kun je alles prima blijven overzien. En als je gewoon even geduld hebt gaat het voertuig voor je vanzelf weer naar rechts... en als ie dat niet doet, is het waarschijnlijk te druk...

Dan nog iets.... wat schiet je er mee op als je hem _eindelijk_ voorbij bent, maar 40 meter weer op een andere door jou verguisde bestuurder komt te zitten... lekker ergeren, agressief reageren en zelf niet meer geconcentreerd rijden, en tot overmaat van ramp komt dan na enkele ogenblikken dat andere busje weer doodleuk rechts voorbij omdat die baan dan weer sneller rijdt... :Y)
Wake Up, je leeft in Nederland en in Nederland is het druk op de weg... Learn to live with it, of ga in Australië wonen....

My 2 cents...

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 08:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

Begrenzers zijn niet zo heel gevaarlijk maar als ze je vermogen gaan inhouden (dus je geeft teveel gas en na een bepaald punt slaan ze terug) dán is het gevaarlijk. Wat veel beter zou zijn is dat er een timer op zit die bijv. toe staat om 30 seconden op een veel hoger toerental te kunnen rijden waarna er bijv. met een geluidssignaal wordt gewaarschuwd dat vermogen (gelijdelijk...) teruggevoerd zal worden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Question Mark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:57:
[...]

[...]

Volgens mij spreek je hier jezelf tegen...

En nee, je kunt niet door de dichte achterkant van een bus heenkijken. Als je dit weet zorg je ervoor dat je dus voldoende afstand houd om te kunnen anticiperen. Wat is je probleem nu?
Mwah, beetje krom, als ik op de linkerbaan aankom rijden en op het moment dat ik net in een dode hoek GA verdwijnen, toch naar rechtskomen.... wat heeft dat met afstand houden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik ben dit weekend 2x bijna door een Nederlander van de baan gereden. Ik stem ervoor dat er geen Nederlanders meer op de Belgische wegen mogen. 8)7

Beetje overdreven, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Gulf_5 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:58:
Ik zou best willen reageren, maar argumenten aandragen voor een situatie waar je eigenlijk niks aan kan doen lijkt me eerder zinloos dan nuttig... Het enige wat je als "normale" bestuurder kunt doen aan een dergelijke situatie is gewoon anticiperen op de situatie zoals hij zich voordoet en niet zeuren. Zeuren heeft namelijk geen zin, het lost niets op...
En ik ben het o.a. met Pollewob eensch, als je voldoende afstand houdt kun je alles prima blijven overzien. En als je gewoon even geduld hebt gaat het voertuig voor je vanzelf weer naar rechts... en als ie dat niet doet, is het waarschijnlijk te druk...

Dan nog iets.... wat schiet je er mee op als je hem _eindelijk_ voorbij bent, maar 40 meter weer op een andere door jou verguisde bestuurder komt te zitten... lekker ergeren, agressief reageren en zelf niet meer geconcentreerd rijden, en tot overmaat van ramp komt dan na enkele ogenblikken dat andere busje weer doodleuk rechts voorbij omdat die baan dan weer sneller rijdt... :Y)
Wake Up, je leeft in Nederland en in Nederland is het druk op de weg... Learn to live with it, of ga in Australië wonen....

My 2 cents...
In australie ben ik nooit geweest, heb wel een tijdje doorgebracht in Mexico, daar hebben ze gewoon van dat soort regels, in de steden maar ook op de freeways, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:59:
[...]

Mwah, beetje krom, als ik op de linkerbaan aankom rijden en op het moment dat ik net in een dode hoek GA verdwijnen, toch naar rechtskomen.... wat heeft dat met afstand houden te maken?
Niets, maar alles met anticiperen...

De gevaarlijke situatie die hier ontstaat is dan wel niet jouw schuld, toch zul je altijd als bestuurder moeten kunnen anticiperen op fouten van anderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 29-11-2006 15:10 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je genoeg afstand houdt (dwz 2 seconden ofzo) maakt het toch niet uit dat je niet kan zien wat er voor je gebeurt? Als de auto/bus voor jou hard in de remmen gaat doe je dat gewoon ook, waarvoor hij remt is niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat jij er niet in rijdt.

Ik snap niet waarom je moet weten wat er voor je gebeurt, als de mens voor je remt moet jij toch meeremmen of je zit erin. Of hij nu geremd heeft voor iets nuttigs of voor totaal niets maakt niet uit. Ik kijk bij het rijden nooit verder dan de auto voor mij (ten eerste zie ik amper het nut in, ten tweede is het veel te vermoeiend alles in het oog te houden), het is namelijk die waar ik tegen ga rijden als er iets gebeurt. Zit ik daar ver genoeg af is het probleem opgelost voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 07:54

beany

Meeheheheheh

Afstand houden inderdaad... en vervolgens pleuren alle rechts inhalers hun auto in dat gat. Vervolgens kan jij weer afstand gaan houden, en vervolgens pleuren alle rechts inhalers hun auto in dat gat. Vervolgens.........

Probleem is dus dat ik probeer de afstand niet te groot te laten zijn. Maar ik wil ook graag vooruit kunnen kijken. Ik heb geen problemen met de busjes(als ze normaal rijden dan). Ik denk dat er eerder wat gedaan moet worden aan alle asociale verkeers deelnemers. Ongeacht waar ze in rijden. Dat zou pas echt rust in het verkeer brengen, kunnen we allemaal voldoende afstand houden en hoeven we niet te ver vooruit te kijken omdat we remweg genoeg hebben.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
beany schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:10:
Afstand houden inderdaad... en vervolgens pleuren alle rechts inhalers hun auto in dat gat. Vervolgens kan jij weer afstand gaan houden, en vervolgens pleuren alle rechts inhalers hun auto in dat gat. Vervolgens.........

Probleem is dus dat ik probeer de afstand niet te groot te laten zijn. Maar ik wil ook graag vooruit kunnen kijken. Ik heb geen problemen met de busjes(als ze normaal rijden dan). Ik denk dat er eerder wat gedaan moet worden aan alle asociale verkeers deelnemers. Ongeacht waar ze in rijden. Dat zou pas echt rust in het verkeer brengen, kunnen we allemaal voldoende afstand houden en hoeven we niet te ver vooruit te kijken omdat we remweg genoeg hebben.
Eindelijk iemand die ook graag vooruit wilt kijken.....

Ik vind het dus retegevaarlijk dat er hier veel bestuurders zijn die alleen maar naar de auto voor zich kijken en niet meer willen zien. Dat is toch gevaarlijk heren? En als die auto voor je ook nog eens een dichte achterkant heeft.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

<knip>
Rechts aanhouden dus, jij bent dus zo'n eikel die onnodig links/middelstebaan aanhoudt

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

en even terzijde wil ik je er op wijzen dat je t allemaal vooral lekker zelf moet weten... als jij je ergert aan afstand houden en dat mensen er dan in gaan zodat jij opnieuw afstand moet houden, prima... ga er maar lekker dicht op zitten... maar als je er bovenop zit ben jij in alle gevallen gewoon (en verzekeringstechnisch) _de l*l _ ongeacht wat er voor je allemaal gebeurde... de keuze is aan jou. Succes :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Als we het over een 3 baans snelweg hebben, dan heb ik er ook geen last van. Ik rij dan altijd rechts of in het midden. Maar op een 2 baans snelweg dan vind ik het zeer hinderlijk. Zeker tussen wadenburg en beesd, normaal rij je daar net na de spits een KM of 60 en dan zijn ze zeer hinderlik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:13:
Ik vind het dus retegevaarlijk dat er hier veel bestuurders zijn die alleen maar naar de auto voor zich kijken en niet meer willen zien. Dat is toch gevaarlijk heren? En als die auto voor je ook nog eens een dichte achterkant heeft.........
Ik vind het een beetje verkeerd verwoord. Ik kijk echt wel verder dan de eerste auto voor me, ook als er een busje voor me rijd. Dan heb je vaak nog de mogelijkheid om wat meer aan de linkerkantvan de weg te rijden om er even langs te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Gulf_5 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:15:
en even terzijde wil ik je er op wijzen dat je t allemaal vooral lekker zelf moet weten... als jij je ergert aan afstand houden en dat mensen er dan in gaan zodat jij opnieuw afstand moet houden, prima... ga er maar lekker dicht op zitten... maar als je er bovenop zit ben jij in alle gevallen gewoon (en verzekeringstechnisch) _de l*l _ ongeacht wat er voor je allemaal gebeurde... de keuze is aan jou. Succes :)
Voor de laatste keer, IK ZIT ER NIET TE DICHT ACHTER
Just_I schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:17:
[...]

Ik vind het een beetje verkeerd verwoord. Ik kijk echt wel verder dan de eerste auto voor me, ook als er een busje voor me rijd. Dan heb je vaak nog de mogelijkheid om wat meer aan de linkerkantvan de weg te rijden om er even langs te kijken.
Dude, als je een transit voor je neus hebt, kan je niet voorruit kijken. En helemaal naar links gaan is een optie, maar dan zal je continu helemaal naar links moeten gaan, en alleen maar om dat er een bus met dichte achterkant voor je neus zit, omgekeerde wereld, Vandaar mijn standpunt. Nogmaals je hoeft er niet mee eens te zijn :)

[ Voor 37% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 20:44

Weet niet wat je qua afstand in gedachten hebt dan maar als dat meer is dan 150 a 200 meter hoor je wmb gewoon rechts te rijden. Zoniet haal ik je graag rechts in. Zal het ook niet laten om je nog even wat groot licht te geven.

Ontopic: Kom vaak bouwvakkers tegen met busje. 6 man er in en een compressor of tandem-as kar dr achter met een pallet stenen ofzo. Lekker 150 rijden op de snelweg. Lekker laten gaan, des te sneller ben je er vanaf. Volgens mij is het een sport om zo snel mogelijk bij de benzinepomp koffie te gaan halen ofzo ;)

[ Voor 13% gewijzigd door marccom op 29-11-2006 15:33 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja dit vind ik ook verkeerd, ik ben ook "zo'n eikel" die altijd links plakt, maar ik vind niet dat ik daarop hoef afgerekend te worden. Ik zit normaal rond de 10a20/u boven de maximumsnelheid op mijn teller, dus dat zal ergens rond de maximumsnelheid draaien (althans rond de grens waar ze flitsen), en ik heb vaak dat er gewoon rechts ingehaald wordt, terwijl ik normaal altijd na enkele seconden/hoogstens halve minuut kijk naar een gaatje om in te kruipen als ik iemand ophoudt.

Dat ik niet elk gaatje kan gebruiken (mijn auto'tje kan daarna niet snel genoeg weer de 130/140 halen om het linkervak te gebruiken) is mijn fout niet, als iemand vindt dat ik in een gaatje van 50a100 meter moet kruipen om hem door te laten is hij mis, zoiets is gewoon gevaarlijker dan hem wat te laten wachten tot ik ergens een strookje van een 2a300tal meter gevonden heb waarin ik gewoon kan schuiven en hem laten passeren. Probleem is dat die gasten vaak op een strookje van 100m er al rechts voorbij schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:32

TwoR

Gekleurde stippen

Ik wil graag een rijverbod voor alle mensen waarbij de nickname met een B begint. Deze groep weggebruikers rijden erg vervelend. :P

maar even serieus, ik denk dat je toch eens naar je eigen rij gedrag moet kijken als jij genoeg afstand houdt op je voorganger kan je je auto altijd tot stilstand brengen voordat je tegen je voorganger aan rijdt. Of je nou verder kan kijken of niet dat is dan niet interesant.

En ik ben het met je eens dat als je verder kan kijken dan 1 auto dat het wel prettig rijdt maar als dat niet zo is moet je daar gewoon op anticiperen en dus goed afstand houden. En daar krijg je geen files door hoor. Mensen die te dicht op hun voorganger zitten en die elke seconden een keer op de rem drukken, daardoor krijg je files, want alle auto's daar achter gaan ook remmen etc. Rijdt je dus op een nette afstand kan je gewoon even het gas loslaten zonder dat je achterligger meteen op de rem stapt.

Conclusie, gewoon afstand houden en niet iedereen over 1 kam scheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
TwoR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:20:
Ik wil graag een rijverbod voor alle mensen waarbij de nickname met een B begint. Deze groep weggebruikers rijden erg vervelend. :P

maar even serieus, ik denk dat je toch eens naar je eigen rij gedrag moet kijken als jij genoeg afstand houdt op je voorganger kan je je auto altijd tot stilstand brengen voordat je tegen je voorganger aan rijdt. Of je nou verder kan kijken of niet dat is dan niet interesant.

En ik ben het met je eens dat als je verder kan kijken dan 1 auto dat het wel prettig rijdt maar als dat niet zo is moet je daar gewoon op anticiperen en dus goed afstand houden. En daar krijg je geen files door hoor. Mensen die te dicht op hun voorganger zitten en die elke seconden een keer op de rem drukken, daardoor krijg je files, want alle auto's daar achter gaan ook remmen etc. Rijdt je dus op een nette afstand kan je gewoon even het gas loslaten zonder dat je achterligger meteen op de rem stapt.

Conclusie, gewoon afstand houden en niet iedereen over 1 kam scheren
Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik altijd op de engine afrem, ik gebruik op de snelweg alleen maar het rempedaal indien nodig. En nee, dat wilt niet zeggen dat ik daardoor te dicht op de voorligger rij, nogmaals, ik ben de moeder theresa onder de verkeersdeelnemers. Ik doe alles volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:22:
[...]

nogmaals, ik ben de moeder theresa onder de verkeersdeelnemers.
sorry hoor: _O-

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:17:
[...]

Voor de laatste keer, IK ZIT ER NIET TE DICHT ACHTER

[...]

Dude, als je een transit voor je neus hebt, kan je niet voorruit kijken. En helemaal naar links gaan is een optie, maar dan zal je continu helemaal naar links moeten gaan, en alleen maar om dat er een bus met dichte achterkant voor je neus zit, omgekeerde wereld, Vandaar mijn standpunt. Nogmaals je hoeft er niet mee eens te zijn :)
Backupdevice, ik sta achter je hoor. Laat de rest maar lullen _/-\o_
Dichte busjes moeten ze onder dezelfde categorie als vrachtwagens gooien. Busjes zijn om lading te vervoeren net als vrachtwagens en hebben om die reden geen noodzaak om links te rijden (tenzij je in een file staat ofzo). Als je links rijdt is het de bedoeling dat je harder rijdt dan de overige banen. Niet verantwoord om dan met een lading links te gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:16:
Als we het over een 3 baans snelweg hebben, dan heb ik er ook geen last van. Ik rij dan altijd rechts of in het midden. Maar op een 2 baans snelweg dan vind ik het zeer hinderlijk. Zeker tussen wadenburg en beesd, normaal rij je daar net na de spits een KM of 60 en dan zijn ze zeer hinderlik.
Nogmaals: als jij en je soortgenoten met 115km/h op de middelste baan blijven rijden en ik rij 123km/h dan ga ik je niet rechts voorbij, maar ga achter je rijden, ik kijk of er niets aankomt wat ik snij als ik naar links ga, en als ik een gat zie druk ik mijn bus met dichte achterkant er zo in, en ja, dan moet het verkeer wat achter mij rijdt afremmen omdat ik niet zo snel ben met accelereren.

Ik ben niet fout, ik haal netjes in, maar de gene die onnodig links rijden waardoor ik verder naar links moet, en zo op de linkerbaan terecht kom en door mijn dichte achterkant dit soort discussies ontstaan (en ik zie alles prima, 2 grote buitenspiegels met een dodehoekspiegel die bijna even groot is als een kleine autospiegel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Moeder Theresa was nogal vredelievend bezig, toonde heel veel begrip voor anderen. Dat mis ik juist een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:28:
Moeder Theresa was nogal vredelievend bezig, toonde heel veel begrip voor anderen. Dat mis ik juist een beetje :P
_o_ met hem !!!!

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Resistor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:28:
[...]

Nogmaals: als jij en je soortgenoten met 115km/h op de middelste baan blijven rijden en ik rij 123km/h dan ga ik je niet rechts voorbij, maar ga achter je rijden, ik kijk of er niets aankomt wat ik snij als ik naar links ga, en als ik een gat zie druk ik mijn bus met dichte achterkant er zo in, en ja, dan moet het verkeer wat achter mij rijdt afremmen omdat ik niet zo snel ben met accelereren.

Ik ben niet fout, ik haal netjes in, maar de gene die onnodig links rijden waardoor ik verder naar links moet, en zo op de linkerbaan terecht kom en door mijn dichte achterkant dit soort discussies ontstaan (en ik zie alles prima, 2 grote buitenspiegels met een dodehoekspiegel die bijna even groot is als een kleine autospiegel)
Hey, ik zeg ook niks over het feit dat ze mij links inhalen toch?

En ik vind dat jij met je bus helemaal niet 123 hoeft te rijden. Maar dat is mijn mening natuurlijk
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:28:
Ja inderdaad, ik dacht echt dat er meer mensen problemen er mee hadden.... :'(

Stem op de PTBLB

[ Voor 18% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:30:
En ik vind dat jij met je bus helemaal niet 123 hoeft te rijden. Maar dat is mijn mening natuurlijk
En ik vind dat jij ook niet op de linkerbaan hoort te komen, want mijn motor is toch veel sneller.....

kortzichtige mensen, kortzichtige antwoorden enzo

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

mabarto schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:27:
[...]
Backupdevice, ik sta achter je hoor. Laat de rest maar lullen _/-\o_
Dichte busjes moeten ze onder dezelfde categorie als vrachtwagens gooien. Busjes zijn om lading te vervoeren net als vrachtwagens en hebben om die reden geen noodzaak om links te rijden (tenzij je in een file staat ofzo). Als je links rijdt is het de bedoeling dat je harder rijdt dan de overige banen. Niet verantwoord om dan met een lading links te gaan hangen.
En waarom zou een busje om lading te vervoeren zijn ???
Wat dacht je van de timmerman die van klus a naar b rijdt en zijn gereedschap meeneemt? Hij rijdt niet om lading te vervoeren maar om naar een klus te gaan. Onzin argument dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:30:
En waarom dan ??

Als een busje netjes 123 rijdt is er toch niks aan de hand, houdt jij netjes afstand en kan iedereen gewoon lekker doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

TwoR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:20:
En dat terwijl ik dus het gat kleiner houd, omdat er anders rechts inhalers zijn. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat normaal afstand houden niet mogelijk is, omdat er dan 'eikels' zijn die het nodig vinden om rechts in te gaan halen en hun vroem-mobiel in mijn normale-afstand-gat te proppen.

Wanneer de afstand groter is dan nodig, ga ik(tegenwoordig) ook rechts inhalen. Ik irriteer me ook aan dat soort mensen. Maar als de afstand 3 auto lengtes is(bij druk verkeer, het rijdt dan al wat langzamer) is het mijn inziens totaal onnodig om rechts in te gaan halen, wat dus wel vaak gebeurt!

Toch raar, dat ik de verkeerswet ben gaan overtreden(afstand kleiner houden dan eigenlijk mag -> 2 seconden regel) omdat er anders mensen zijn die de verkeerswet gaan overtreden :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

beany schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:23:
[...]

En dat terwijl ik dus het gat kleiner houd, omdat er anders rechts inhalers zijn. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat normaal afstand houden niet mogelijk is, omdat er dan 'eikels' zijn die het nodig vinden om rechts in te gaan halen en hun vroem-mobiel in mijn normale-afstand-gat te proppen.

Wanneer de afstand groter is dan nodig, ga ik(tegenwoordig) ook rechts inhalen. Ik irriteer me ook aan dat soort mensen. Maar als de afstand 3 auto lengtes is(bij druk verkeer, het rijdt dan al wat langzamer) is het mijn inziens totaal onnodig om rechts in te gaan halen, wat dus wel vaak gebeurt!

Toch raar, dat ik de verkeerswet ben gaan overtreden(afstand kleiner houden dan eigenlijk mag -> 2 seconden regel) omdat er anders mensen zijn die de verkeerswet gaan overtreden :?
Als je rechts wordt ingehaald kun je je ook afvragen hoe het komt dat er rechts van je kennelijk zoveel ruimte is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Fire69 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:01:
Ik ben dit weekend 2x bijna door een Nederlander van de baan gereden. Ik stem ervoor dat er geen Nederlanders meer op de Belgische wegen mogen. 8)7
Ik kom voor mijn werk nog wel eens in Belgie (met mijn NL auto) en aan het gedrag van de Belgische weggebruikers te merken is die regel al ingevoerd.

Net als het witte fietsenplan, dat in alle grote steden al jaren van kracht is :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Wat een onzin, als jij niet kunt inspelen zonder zicht te hebben op daarvoor dan moet je maar niet auto rijden. Vrachtwagens rijden er ook rond en die hebben ook een achterkant. Gezeik weer om niks.

En die busjes zijn motorisch zo goed dat ze totaal niet ten onder doen aan een personenauto. Dat was 10 jaar terug wel anders. En dan moet je ook zeiken over al die SUV's want die zullen je zicht ook belemmeren. Of slecht weer.

Ga zelf lekker 90 rijden in de rechter baan en houd 200 meter afstand op je voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Anoniem: 35978 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:25:
[...]

Als je rechts wordt ingehaald kun je je ook afvragen hoe het komt dat er rechts van je kennelijk zoveel ruimte is. ;)
Geloof me, ook al is er geen aanleiding om rechts in te gaan halen:

Je rijdt op de linkerbaan op een vrachtwagen af, in kolone... we gaan de vrachtwagen gezamelijk inhalen. Sommigen zien dan toch mogelijkheden. Naar rechts duiken, vol op het gas voor een paar meter(lees: 1 a 2 autos), vol in de remmen en weer naar links duiken. Want ja, een gat is een gat, ook al is dat gat maar 1 auto lengte en dan rij je wel 2 auto's verder in de file!! Scheelt je wel 1,3 seconden reistijd... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door beany op 29-11-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij was het een tijd geleden in het nieuws dat Peijs bezig was met een wetsvoorstel om die busjes 80 (of 100) te laten rijden }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 29-11-2006 17:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:17:
Neem je ook even de BMW X5 en Audi Q7 mee (even 2 voorbeelden).
Kan je ook niet door naar voren kijken...

En nu?

Er zijn meer auto's dan alleen bestelwagens waarbij het lastig is om verder naar voren te kijken.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15
Anoniem: 105758 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:48:
Wat een onzin, als jij niet kunt inspelen zonder zicht te hebben op daarvoor dan moet je maar niet auto rijden. Vrachtwagens rijden er ook rond en die hebben ook een achterkant. Gezeik weer om niks.

En die busjes zijn motorisch zo goed dat ze totaal niet ten onder doen aan een personenauto. Dat was 10 jaar terug wel anders. En dan moet je ook zeiken over al die SUV's want die zullen je zicht ook belemmeren. Of slecht weer.

Ga zelf lekker 90 rijden in de rechter baan en houd 200 meter afstand op je voorgangers.
Busjes van 10 jaar terug reden ook prima, pa en ma hadden verlengde Transporter 2.5 TDI grijs kenteken. Ideaal... flikkert zoalles achterin, mis dat ding wel eens :)

Maar daar reed je ook net zo makkelijk 160 mee hoor. Top lag tegen de 200 wind mee... en dan nog lag ik goed op de weg, zeker voor een bus. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Toch wel grappig dat sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen en ook zo reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Tuurlijk, jij loopt te generaliseren als een malle en komt met zeer overtrokken maatregelen. Iemand die zelf met die dingen rijdt of ermee te maken heeft zal daarop reageren. Net zoals jij fel reageert op het deel dat je te dicht op je voorganger zou rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18
Ik rijdt vrijwel iedere dag rond die tijd op die weg met een bus.
Waar ik 100 mag rijdt ik 100 idem voor 120.
Ik houdt voldoende afstand en ga met het verkeer mee.
Waar ik mij over kan ergeren is dat er zoveel mensen zijn die op die linkerbaan rijden en blijven rijden die geen 100/120 rijden.
Nee ik heb geen printer gelukkig en gedraag mij ook niet alsof ik in zo'n ding rijdt, die dingen zijn vaak het zelfde voor bv bouwvakkers als vw en dat soort bakken voor vertegenwoordigers zijn

Dat je niet door een bus heen kan kijken daar moet je mee om leren gaan en meer afstand houden.
Vaak zie ik van die idioten in mijn spiegel naar mijn bumper kruipen en dan ga ik juist voor nog meer afstand houden zodat ik in een noodstop situatie niet vol in de ankers hoef en een embleem afdruk op mijn rear krijg.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

theBandit schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:08:
Nee ik heb geen printer gelukkig en gedraag mij ook niet alsof ik in zo'n ding rijdt, die dingen zijn vaak het zelfde voor bv bouwvakkers als vw en dat soort bakken voor vertegenwoordigers zijn
Ik 'zou niet eens in een printer willen rijden, een gebakje als een lupo is me al veel te klein :P (tikfout, i know ;) )

Binnenkort is het allemaal voorbij, of het nou 2007 of 2008 is weet ik niet meer, maar alle bestelbusjes zullen op maximaal 100km/u worden begrensd. Ik heb dat een tijdje terug ineen of andere krant gelezen. Als iemand dat op wil zoeken, be my guest.

De reden daarvoor was erg eenduidig: van alle ongevallen in 2000-2005 waarbij een bestelbus was betrokken, was de (bestuurder van de) bestelbus de veroorzaker van het ongeval. Voornaamste oorzaak van het ongeval was hierbij het rijden met een te hoge snelheid met een te zware lading of aanhanger.
De uitslag van dat onderzoek was nietsverhullend: ongevallen werden voor ruim 50% veroorzaakt door bouwvakkers. (ze waren wel even vergeten dat 60% van de bussen in de bouw gebruikt worden, maar goed...). "Koeriers" kwamen met stip op de tweede plek met 30%.

ik persoonlijk hekel mensen die onnodig en onnodig langzaam links rijden. Ga 120 rijden als je 120 mag. Kom je aanstuiven als een dolle: f**k off en gedraag je.
Autorijden in Nederland stelt je geduld de laatste jaren uitzonderlijk op de proef.
Wie er niet mee kan leven veroorzaakt nog veel meer ellende... Weest goed voor elkaar en het fileprobleem lost vanzelf op... tot die tijd: relax man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 11:24

Wok

Dakloos...

backupdevice schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:22:
Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik altijd op de engine afrem, ik gebruik op de snelweg alleen maar het rempedaal indien nodig. En nee, dat wilt niet zeggen dat ik daardoor te dicht op de voorligger rij, nogmaals, ik ben de moeder theresa onder de verkeersdeelnemers. Ik doe alles volgens de regels.
Ik denk dat daar het probleem al zit :P

99% van de automoblisten rijdt juist niet exact volgens het boekje (mijzelf incluis). Ik rijd wel eens te hard, ik haal wel eens een paar auto's rechts in (bijvoorbeeld als iedereen in het treintje achter de inhalende vrachtwagen blijft rijden en ik dus een compleet lege rechterbaan heb :X ). Nu heb ik genoeg voer gegeven om voor asociale, uit de klei getrokken boer, autmobilist te kunnen worden uitgemaakt :P

Slechts een paar regels/gewoontes leef ik strikt na:
- Voorrang verlenen (al dan niet onder dwang van verkeerslichten :+ )
- Rechts houden
- Spiegelen/anticiperen --> je bewust zijn van het verkeer om je heen.

Zeker die laatste twee punten zijn bij het gros van de automobilisten niet of nauwelijks ontwikkeld :X

En dan nog een punt: tolerantie....

Het lijkt wel alsof de automobilist een persoonlijkheidsstoornis heeft :X Zodra een individu achter het stuur kruipt, geldt alleen nog de regel: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke.. Ik zie en ondervind het dagelijks op de snelweg.. Als ik wil invoegen op de linkerbaan om te gaan inhalen, probeert menigeen toch nog even gas te geven om mijn 'gat' dicht te rijden }:|

Ik begin daarom soms ook te begrijpen waarom mensen hun richtingaanwijzer niet meer gebruiken :X Als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, zie ik in de spiegel prompt de auto op de linkerbaan accelereren om toch vooral geen ruimte voor me te laten, terwijl ze al die tijd een groot gat lieten waar ik zo in zou kunnen voegen als ik geen aanstalten daarvoor zou maken :X Heel typisch....

Leven en laten leven... We hebben nog een lange weg te gaan :z

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Anoniem: 23544 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:24:
van alle ongevallen in 2000-2005 waarbij een bestelbus was betrokken, was de (bestuurder van de) bestelbus de veroorzaker van het ongeval.
Dat weet ik _heel_ erg zeker van niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 11:24

Wok

Dakloos...

Anoniem: 23544 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:24:
Autorijden in Nederland stelt je geduld de laatste jaren uitzonderlijk op de proef.
Wie er niet mee kan leven veroorzaakt nog veel meer ellende... Weest goed voor elkaar en het fileprobleem lost vanzelf op... tot die tijd: relax man...
Helemaal juist! _O_

* Wok doet 70k per jaar en heeft alles wel zo'n beetje meegemaakt op de weg... Het doet me niks meer... Ik zorg voor een kannetje koffie in de auto als ik op pad ga en een paar CD's.. Dan hoef ik me niet te vervelen als een of andere malloot weer eens een file veroorzaakt heeft :z

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:19

aerofreak

Steve Jobs

ephymerous schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:27:
[...]

Busjes van 10 jaar terug reden ook prima, pa en ma hadden verlengde Transporter 2.5 TDI grijs kenteken. Ideaal... flikkert zoalles achterin, mis dat ding wel eens :)

Maar daar reed je ook net zo makkelijk 160 mee hoor. Top lag tegen de 200 wind mee... en dan nog lag ik goed op de weg, zeker voor een bus. :)
helemaal mee eens mijn ouders rijden ook een verlengde VW Transporter 2.5 TDI en weet je waar ik me dan aan erger is als jij inhaalt met die bus 120 waar 120 mag gereden worden dat er achter je personenautos zitten die lopen te duwen, seinen, bumperkleven enz...

omdat het een bus is...... 8)7

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wok schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:30:
Ik begin daarom soms ook te begrijpen waarom mensen hun richtingaanwijzer niet meer gebruiken :X Als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, zie ik in de spiegel prompt de auto op de linkerbaan accelereren om toch vooral geen ruimte voor me te laten, terwijl ze al die tijd een groot gat lieten waar ik zo in zou kunnen voegen als ik geen aanstalten daarvoor zou maken :X Heel typisch....
Die ken ik.
Vriend van me doet overigens trouwens heel bewust, want ze doen het bij hem toch ook |:(
Tegenwoordig kijk ik of ik ruimte heb, gooi de knippers aan en de auto gaat er dan ook binnen een halve seconde in.
Dan is er ook geen kans voor eoa eikel om het gat dicht te rijden.

Motor boeit het me niet zo, die is snel genoeg om dat te doen wat mij uitkomt, wanneer het me uitkomt zeg maar.

leeg

• backupdevice
Pollewob schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:32:
[...]

Dat weet ik _heel_ erg zeker van niet :P
Dat is wel waar, na aanleidng van dat rapport kwam het idee om alle busjes te begrenzen, Volgens mij loopt er zelfs al een proef daarmee

http://www.elsevier.nl/ni...sp/artnr/48084/index.html

http://www.tvm.nl/?NODE=2046

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 30-11-2006 10:17 ]

• Pollewob
  • Niet online
Je maakt mij niet wijs dat bij alle ongevallen de bestelbus schuldig was. Dat is dus hier ook echt niet het geval. Schuldpcercentage zal rond de 60 a 65% liggen hier :)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

Busje-rijder meld zich:

Er wordt hier aangehaald dat een busje een langere remweg heeft omdat hij geen ABS heeft. Als je na 15 jaar ABS nog steeds niet weet dat dit NIET voor een kortere remweg zorgt mag je even naar de bibiliotheek lopen!!

Busjes zijn zeker niet alleen maar om vracht te vervoeren, ik rijd met een peugeot boxer met gereedschap en reserve onderdelen omdat ik deppanages doe op electronica en mijn ding weegt 2.1 ton. De gemiddelde SUV weegt ook bijna tegen de 2 ton. Dus dan zouden die ook maar 90 meer mogen rijden?

Wat die dichte achterkant betreft... pech, het nadeel dat jij daaraan hebt dat je er niet door kan kijken heb ik evenwel in omgekeerde richting. Ik kan niet "recht" achter mij kijken... daar moet ik ook mee leven. Trouwens als er zo'n geplastificieerde stylebak met getinte ramen voor je rijdt kan je er ook niet door kijken.

Verder zijn de eigenschappen op de weg min of meer vergelijkbaar met die van een gewone auto, mits het busje in orde is op technisch gebied. Ik sta ongeveer even snel stil, ik trek ongeveer gelijk mee met het verkeer en ja ik rij ook te hard. meestal als er zo'n busje in je kont plakt zal het wel eerder liggen aan het feit dat je al 77 keer naar rechts kon maar dat je gewoon te koppig bent omdat het "weer" een busje is.

Vroeger kloeg iedereen, het is weer een vrachtwagen of het is weer een mercedes... nu is het een busje... Mensen zijn klaagwezens en zullen dit altijd blijven.

• StevenK
  • Laatst online: 09:58
* StevenK rijdt ook in zo'n hok. Heerlijke auto, rijdt heel erg ontspannen. Altijd netjes de cruisecontrol erop, maar als het nodig is genoeg reserves om een keer ff in te voegen, in te halen of wat dan ook.

En dat 'laat van rechts naar links gaan', dat komt juist door die cruise control. Ik ga naar links zodra ik bij de auto ben gekomen die ik in ga halen, niet 100 m eerder.

En dan gebeurt het best wel eens dat de auto die al op de linker baan reed, omdat 'ie wel 100 m eerder naar links ging af moet remmen, maar eerlijk gezegd zal me dat worst wezen, als ik in kan voegen zonder iemand te raken, dan ben ik misschien laat, maar niet te laat.

Die bestuurder die moet remmen moet tenslotte ook rekening houden met het overige verkeer en wanneer ruim 5 meter volkswagen, met knipperlicht op ooghoogte van baan wisselt, moet dat toch wel opvallen.

Maar nogmaals, het ding rijdt vooral heel erg ontspannen: doordat je hoog zit, kun je veel beter anticiperen; het rijdt voor mij iig veel rustiger dan m'n Golf.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Corpii
  • Laatst online: 22-06 14:19

Corpii

Le Tostie

Ligone schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:33:
Er wordt hier aangehaald dat een busje een langere remweg heeft omdat hij geen ABS heeft. Als je na 15 jaar ABS nog steeds niet weet dat dit NIET voor een kortere remweg zorgt mag je even naar de bibiliotheek lopen!!
que? sinds wanneer is dat? volgens mij is het idee van ABS dat je wielen niet blokkeren zodat je remvermogen optimaal gebruikt word waardoor je eerder stils staat.
je punt zou wel kunnen zijn dat bij normaal gebruik van een rem de remweg niet verkort word door ABS. Bij een noodstop o.i.d. duidelijk wel.

Verder moet ik me ook helaas bij de hippies aansluiten: relax, doe rustig in het verkeer en gun een ander ook 5 meter asfalt. Rijd voor je zelf ook een stuk ontspannender.

Ben ook van menig dat als je ergens 80* mag, rijd dan ook 80*, naarmate de weers- en verkeersomstandig heden het toelaten.

*vul hier iedere andere maximum snelheid in

• StevenK
EeuwigeDuister schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:53:
[...]

que? sinds wanneer is dat? volgens mij is het idee van ABS dat je wielen niet blokkeren zodat je remvermogen optimaal gebruikt word waardoor je eerder stils staat.
ABS zorgt alleen voor een kortere remweg in die gevallen wanneer je anders met blokkeren wielen (op glad wegdek) zou remmen.

Het belangrijkste voordeel van ABS is echter dat een auto bestuurbaar blijft tijdens het remmen.

Overigens remt mij busje echt ontzettend goed.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

De langere remweg van een busje heeft weinig te maken imo met wel of niet hebben van ABS, maar veel meer met het gewicht van een busje.

Overigens rijd ik ook vaak in het busje van mijn ouders (heb geen eigen auto). Dit busje wordt vaak gebruikt voor personen vervoer aangezien mijn broertje in een rolstoel zit en hij het makkelijkst te vervoeren is in een busje. In dit busje zitten achterin wel ramen, maar veel doorkijken heb je niet aangezien we er speciaal voor jullie een oprij rekvoor heben gezet ( you welcome ;) ).
Als ik rijd met het busje houd ik vaak ook wat meer afstand van mijn voorliggers aangezien ik weet dat ik een langere remweg zal hebben dan en 'normale' auto. In tegestelling tot mijn vader die echt best asociaal met die bus kan rijden. Bijvoorbeeld bij het inhalen rijd hij naar zijn voorligger toe en pas als er een paar meter tussen hem en de auto voor hem zit gaat hij pas ernaast rijden :X .

• mabarto
TwoR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:01:
[...]

En waarom zou een busje om lading te vervoeren zijn ???
Wat dacht je van de timmerman die van klus a naar b rijdt en zijn gereedschap meeneemt? Hij rijdt niet om lading te vervoeren maar om naar een klus te gaan. Onzin argument dus.
Neem dan een personenauto als je je spullen wel kwijt kan. Je neemt een busje omdat je teveel lading hebt om in een personenauto (of een opel combo bijv) te vervoeren (en financieel, maar dat kan dan ook in een open opel combo bijv).
Ik zeg niet dat er niet ingehaald mag worden naar mijn mening, maar net als met vrachtwagens kun je als achterliggen niet inschatten wat het verkeer voor het busje doet. Ook al rij je een afstand van twee seconden er achter, je ziet niet wat voor het busje gebeurd.
Ik wil graag weten wat daarvoor gebeurd, zodat ik al kan reageren als het voertuig voor mij rijdt dat zelf te laat doet.

Overigens vind ik dit met al het vervoer waarvan je niet door het voertuig heen kunt kijken als je er achter zit. (dus ook auto's die hun achterruit dermate hebben geblindeerd dat ik er niet doorheen kan kijken)

• mabarto
StevenK schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:45:
Maar nogmaals, het ding rijdt vooral heel erg ontspannen: doordat je hoog zit, kun je veel beter anticiperen; het rijdt voor mij iig veel rustiger dan m'n Golf.
Ik ken de dingen (rij regelmatig mee met anderen) en het is inderdaad heerlijk overzichtelijk wat voor je rijdt, maar iemand die achter je zit, ziet dus geen flikker. En als jij dus op het laatste moment van baan wisselt, moet die persoon die achter je zit wel gaan vloeken. Jij zit ontspannen in het busje, maar de persoon achter je is dat juist niet. Ik ben dus zo iemand die echt dit soort voertuigen inhaal en er niet achter ga zitten, omdat je nooit weet wat ervoor gebeurd.

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 11:08

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Anoniem: 152769 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:08:
als je genoeg afstand houdt (dwz 2 seconden ofzo) maakt het toch niet uit dat je niet kan zien wat er voor je gebeurt? Als de auto/bus voor jou hard in de remmen gaat doe je dat gewoon ook, waarvoor hij remt is niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat jij er niet in rijdt.

Ik snap niet waarom je moet weten wat er voor je gebeurt, als de mens voor je remt moet jij toch meeremmen of je zit erin. Of hij nu geremd heeft voor iets nuttigs of voor totaal niets maakt niet uit. Ik kijk bij het rijden nooit verder dan de auto voor mij (ten eerste zie ik amper het nut in, ten tweede is het veel te vermoeiend alles in het oog te houden), het is namelijk die waar ik tegen ga rijden als er iets gebeurt. Zit ik daar ver genoeg af is het probleem opgelost voor mij.
Met alle respect, maar ik zie juist heel graag wat er verder dan de auto voor mij gebeurd. Zie ik dat ze 10 auto's voor mij allemaal hard remmen, laat ik mijn gas los. Tegen de tijd dat ik zou moeten remmen is het niet meer nodig en heeft achteropkomend verkeer er ook geen hinder van. Daarnaast anticipeer ik graag op wat er komen gaat en dat kan alleen als ik wat verder kan kijken dat de auto direct voor mij.

Het zou juist andersom moeten zijn, je zou juist prima moeten snappen als goede automobilist waarom je verder moet kijken dan de auto voor je. Je moet weten wat er voor verkeer om je heen is, waar de uitwijkmogelijkheden zijn etc..

Ben net terug uit Zuid-Frankrijk, in 3 dagen tijd bijna 3000 km gereden en maar 1x hard hoeven remmen. De rest was met gas-los prima op te lossen, dat lukt niet als ik alleen kan reageren op mijn directe voorganger.

• StevenK
mabarto schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:35:
[...]

Ik ken de dingen (rij regelmatig mee met anderen) en het is inderdaad heerlijk overzichtelijk wat voor je rijdt, maar iemand die achter je zit, ziet dus geen flikker.
Dan rijdt 'ie er te dicht achter en moet 'ie niet zeuren dat 'ie niets ziet. Als ik vijf meter achter een LKW ga rijden zie ik ook niks.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Lucky-Shirt schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:53:
[...]

Met alle respect, maar ik zie juist heel graag wat er verder dan de auto voor mij gebeurd. Zie ik dat ze 10 auto's voor mij allemaal hard remmen, laat ik mijn gas los. Tegen de tijd dat ik zou moeten remmen is het niet meer nodig en heeft achteropkomend verkeer er ook geen hinder van. Daarnaast anticipeer ik graag op wat er komen gaat en dat kan alleen als ik wat verder kan kijken dat de auto direct voor mij.
Jij gaat er dus al bij voorbaar vanuit dat busjes chauffeurs niet anticiperen en alleen op het laatste moment remmen?
Ben net terug uit Zuid-Frankrijk, in 3 dagen tijd bijna 3000 km gereden en maar 1x hard hoeven remmen. De rest was met gas-los prima op te lossen, dat lukt niet als ik alleen kan reageren op mijn directe voorganger.
En hoe vaak heb je problemen gehad met busjes die voor je reden waardoor je moest remmen en niet goed zicht had voor je? Of wat had je als oplossing voor die busjes die voor je reden?

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 11:08

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Just_I schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:06:
[...]

Jij gaat er dus al bij voorbaar vanuit dat busjes chauffeurs niet anticiperen en alleen op het laatste moment remmen?
Dat niet, maar ik reageer liever niet direct op remlichten. Als ik achter een busje zit en zijn remlichten gaan aan, moet ik wel remmen. Ik kan dan niet inschatten of hij/zij een "schijterd" is die voor het minste geringste al remt of echt vol in de ankers gaat. Had ik wat verder kunnen kijken, kan ik dat wel inschatten.
En hoe vaak heb je problemen gehad met busjes die voor je reden waardoor je moest remmen en niet goed zicht had voor je? Of wat had je als oplossing voor die busjes die voor je reden?
Wel eens busjes voor mij gehad, maar ik zie ruim van te voren aan komen dat ik daarvoor moet afremmen. Op tijd gas los en remmen is dus niet nodig. Daarbij schoven de busje die ik tegenkwam vrij snel weer een baan op naar rechts. Viel mij wel op dat die Fransen (m.u.v. regio Parijs) wel voorrang geven bij het wisselen van de rijbaan en niet, zoals mij hier in NL vaak overkomt, de auto er gewoon voor gooien.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net als Backupdevice kijk ik ook liever door auto's heen, ongeacht of ik genoeg afstand houdt. Hierdoor hoef je namelijk vrijwel niet meer te remmen op de snelweg. Je kunt dan van je gas los wanneer de auto's voor het busje of SUV remmen. Dat komt het verkeersbeeld ten goede en verminderd de files. Veilig rijden is voorruitkijken, en hoe meer je vooruit kunt kijken...

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

* Ojjorz is busjes rijder en toch ben ik het eens met de topic-starter. Waarschijnlijk ben ik een uniek soort, maar ik ben het eens met de TS. Busjes zijn vaak erg zwaar (beladen) groot en lomp, daarnaast is het zicht vanuit die busjes vaak erg slecht. Ook dingen als remmen, rechtuit-stabiliteit op hoge snelheid zijn vaak minder goed dan bij personenwagens. Ik zelf rij vaak in een Iveco met opbouw (bijna een vrachtwagen) maar zou het helemaal niet erg vinden als het ding begrenst zou zijn op 90km/u. Vaak genoeg zie mensen die met alle bovenstaande feiten geen rekening houden als ze in een busje rijden waardoor het vaak mis of bijna mis gaat.

Het argument dat veel SUV's net zo zwaar zijn en ook begrenst moeten worden is onzin. Die dingen liggen veel beter of de weg, hebben zwaardere remmen, zijn minder zwaar beladen achterin en zijn vaak een stuk breder ivt de hoogte. Hierdoor dus ook een stuk makkelijker handelbaar.

• StevenK
Ojjorz schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:30:
Het argument dat veel SUV's net zo zwaar zijn en ook begrenst moeten worden is onzin. Die dingen liggen veel beter of de weg, hebben zwaardere remmen, zijn minder zwaar beladen achterin en zijn vaak een stuk breder ivt de hoogte. Hierdoor dus ook een stuk makkelijker handelbaar.
En hier ben ik 't helemaal *niet* mee eens. Als ik daar mijn busje kijk, dan weet ik *zeker* dat het ding een betere wegligging heeft dan menig SUV. Ook op het gebied van remmen enzo is het uitstekend voor elkaar. En dat is ook niet zo vreemd, want het ding is geconstrueerd om tot 5 ton te kunnen wegen, terwijl ik met een lege auto rond rijd.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

Ojjorz schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:30:
* Ojjorz is busjes rijder en toch ben ik het eens met de topic-starter. Waarschijnlijk ben ik een uniek soort, maar ik ben het eens met de TS. Busjes zijn vaak erg zwaar (beladen) groot en lomp, daarnaast is het zicht vanuit die busjes vaak erg slecht. Ook dingen als remmen, rechtuit-stabiliteit op hoge snelheid zijn vaak minder goed dan bij personenwagens. Ik zelf rij vaak in een Iveco met opbouw (bijna een vrachtwagen) maar zou het helemaal niet erg vinden als het ding begrenst zou zijn op 90km/u. Vaak genoeg zie mensen die met alle bovenstaande feiten geen rekening houden als ze in een busje rijden waardoor het vaak mis of bijna mis gaat.

Een iveco met opbouw is ook geen busje meer maar "letterlijk" een kleine vrachtwagen. dat met zoiets geen 150 geknald moet worden zal ieder normaal mens wel een beetje door hebben. Een kleine peugeot boxer heeft een perfecte wegligging (het ding zal eerder kantelen dan schuiven... en dan zit je echt wel heel erg ver) en rechtuit is de stabiliteit optimaal. Een sprinter daarentegen is als een dweil op de weg en gaat wel een tikkeltje Té hard naar mijn mening.

Wat die SUV's betreft... zwaardere remmen dan een "busje" dat 3.5 ton zou kunnen laden??? dat betwijfel ik sterk. dat ze handelbaarder zijn zal ik niet ontkennen. Dat ik ondertussen beter met mijn bus overweg kan dan 80% van de "ik kleef in je kont en wil er voorbij-rijders" ga ik echter ook niet ontkennen.

Anoniem: 105758

ephymerous schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:27:
[...]

ja oke maar toch minder dan de huidige busjes. Die dingen rijden 200 zonder dat ze ook maar moeite er mee hebben. Zelfs de imperials worden tegenwoordig zo gemaakt dat ze hogere snelheden aankunnen zonder dat er een tering lawaai in je kabine ontstaat.

• StevenK
Anoniem: 105758 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:24:
[...]

ja oke maar toch minder dan de huidige busjes. Die dingen rijden 200
Ik zou wel eens willen weten welke er 200 kunnen ? Die van mij is begrensd op 193.

• Pollewob
  • Niet online
Ligone schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:21:
[...]

Een iveco met opbouw is ook geen busje meer maar "letterlijk" een kleine vrachtwagen. dat met zoiets geen 150 geknald moet worden zal ieder normaal mens wel een beetje door hebben. Een kleine peugeot boxer heeft een perfecte wegligging (het ding zal eerder kantelen dan schuiven... en dan zit je echt wel heel erg ver) en rechtuit is de stabiliteit optimaal. Een sprinter daarentegen is als een dweil op de weg en gaat wel een tikkeltje Té hard naar mijn mening.

Wat die SUV's betreft... zwaardere remmen dan een "busje" dat 3.5 ton zou kunnen laden??? dat betwijfel ik sterk. dat ze handelbaarder zijn zal ik niet ontkennen. Dat ik ondertussen beter met mijn bus overweg kan dan 80% van de "ik kleef in je kont en wil er voorbij-rijders" ga ik echter ook niet ontkennen.
Ik vond juist de Citroen Jumper (= zelfde) maar een dweil eigenlijk. Sprinters rijden naar mijn mening 10x beter, om over de kwaliteit en dan met name die van de stoelen maar te zwijgen. Maar dat is een totaal andere en op dit moment zinloze discussie :P

Ik ben wel benieuwd inderdaad naar de remcapaciteit van een auto vs busje. Ik weet iig dat in testen de remweg van een zware vrachtauto nog wel eens korter wil zijn dan die van een personenauto...
Pagina: 1 2 Laatste