Coolermaster Centurion 5 + CM Extreme Power 430W

Pagina: 1
Acties:

• M2Mark
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 16:11
Hoi,

Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC voor mijzelf, ik ben alleen nog niet helemaal zeker over de te gebruiken behuizing en voeding:

- Coolermaster Centurion 5
- Coolermaster Extreme Power 430 Watt

Mijn vragen hierover zijn:
- Is het een degelijke kast waar niet al teveel stof in komt? (beetje wisselende meningen op internet te vinden)
- Geeft de voeding genoeg power?

Mijn configuratie van de PC:
- Intel D2C E6000 processor
- Asus P5B Deluxe
- Geforce 7900 GTO
- 2 x HD Samsung P120
- DVD-brander + ROM-drive
- Soundblaster X-FI Audio

Als laatste nog de vraag, welke case-fans ik het beste hiervoor kan aanschaffen?

Alvast bedankt voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Centurion 5 vind ik ideaal, zeker gezien de stoffilters die aan de voorkant zitten. Ik heb er 2 en ben er zeker tevreden over :)
En 430W is prima voor je systeem, zie ook: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik heb de Centurion 5 zelf niet, maar heb er wel al 2 systeempjes in moeten bouwen. Kast is (zoals Terw_dan ook al vermeld) perfect ! Je voeding is voldoende, niet vergeten om RAM te kopen (staat niet in je post)

Fans? Papst zijn goed en lekker stil

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• M2Mark
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 16:11
OK bedankt. En het RAM was ik inderdaad vergeten te vermelden, maar wel aan gedacht (2 x 1GB) :)

Maar ook stof aan de achterkant valt mee? daar ik wel eens heb gelezen dat men een stuk panty voor de koeler moest doen achterin, om stof tegen te houden.

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Ikzelf heb ook een CM Centurion 5, maar ik heb er eigenlijk toch behoorlijk wat stof in zitten. Ik heb van ongeveer het begin af aan een panty over de koker aan het linker paneel. Na 8/9 maand in bezit te zijn van een CM Centurion 5, valt het me toch wat tegen. Op het moederbord zit overal over spoelen & condensators een laag stof, en de fans zelf zitten er ook redelijk vol mee. Ik zou trouwens direct de intake van (80 mm) vervangen als dat kan, deze maakt namelijk het meeste geluid. Ik weet alleen niet of je een passende fan kan vinden, want volgens de techische gegevens is de fan 80x80x20, terwijl de meeste standaard fans 25 mm dik zijn. Of het past weet ik niet, ik vind het zelf namelijk niet nodig om hem te vervangen.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Heb zelf ook die kast en met stof is het inderdaad het meeste wat binnenkomt van die side panel, zit zo'n koker op. Dat in combinatie met een zalman koeler, komt dat stof direct lekker tussen die bladen te zitten. Ondertussen zo'n vervangende sidepanel gekocht met raam, dus geen stof meer van die kant. Dit stoffilter aan de voorkant af en toe met stofzuiger schoonmaken is wel handig.

Maar goed, stof hou je altijd. Gewoon regelmatig stofzuiger erin en hij draait als een zonnetje.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

M2Mark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:43:
OK bedankt. En het RAM was ik inderdaad vergeten te vermelden, maar wel aan gedacht (2 x 1GB) :)

Maar ook stof aan de achterkant valt mee? daar ik wel eens heb gelezen dat men een stuk panty voor de koeler moest doen achterin, om stof tegen te houden.
De koeler achterin is standaard outtake geloof ik. Komt dus geen stof naar binnen als het goed is.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Terw_Dan schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:35:
[...]

De koeler achterin is standaard outtake geloof ik. Komt dus geen stof naar binnen als het goed is.
Dus waar die kous om gaat is dus hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=3552

Maar dus te verhelpen door een glazen wandje te kopen. Zijn 10 á 15 euro volgens mij.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

M.I.G. schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:00:
[...]

Dus waar die kous om gaat is dus hier:

[afbeelding]

Maar dus te verhelpen door een glazen wandje te kopen. Zijn 10 á 15 euro volgens mij.
Dat ding heb ik niet eens in mijn kast zitten. Enkel een rooster waar een fan in te schroeven is (precies ter hoogte van de 2VRMs).
Pagina: 1