Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik had een vraagje. Ik ben toe aan een PC-upgrade omdat me oude PC de nieuwste games niet echt trekt. Ik was van plan dit systeem samen te stellen:

Moederbord
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Box

Videokaart
MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)

Geheugen
Kingston 1GB PC6400 DDR2 CL5

Over van oude PC:

Voeding
Tagan TG430-U22, 430W (ATX, PCI-e)

Harde schijven / Cd-roms etc etc.

Zou dit systeem functioneel draaien? Of zijn hier ergens bottlenecks in te vinden?

Nog 1 vraagje: Wat voor Case zou ik hierbij kunnen pakken? Ik wil iig 120mm fans erin plaatsen.
_/-\o_ Alvast bedankt _/-\o_ (sorry als dit een dom/fout/verkeerd topic is.

Kort samen gevat:

Ik had voorheen een middelmatige Game PC, kut videokaart, lelijke case, oud moederbord/geheugen. Daarom wil ik nu niet weer een verkeerde keuze maken in wat in mijn nieuw systeem moet komen. Ik wil gewoon nu eens fatsoenlijk gamen ipv op de laagste graphics een game spelen die dan nog zo langzaam als de tering gaat.

Ik zoek in de nieuwe configuratie dus ook een nieuwe case waar ik absoluut geen verstand van heb, aangezien er zoveel cases zijn 8)7. Het liefst natuurlijk een zwarte case waar ik 120mm fans in kan proppen voor zo min mogelijke geluidsproducatie.

Prijs is geen punt

MVG

DenXD

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 13:42 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ?

In ieder geval is je geheugen te snel zolang je niet wil overklokken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

nou, als je even meld wat voor harddisk je hebt, verder ziet het er prima uit goed huiswerk gedaan!

en welke case je kunt pakken, is elke case zonder voding, dus degene die jij mooi vind

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het systeem zal draaien, mits jij het goed in elkaar zet. Bottlenecks zijn er wel te vinden ja, maar elke pc heeft een bottleneck. Bij gamets is de bottleneck vaak als eerste de videokaart.
In dit systeem zou ik nog 1GB geheugen bijplaatsen, zodat je 2x1GB hebt, wat in dual channel kan draaien. Bovendien heb je echt wel baat bij die extra 1GB.
Er zijn een boel cases te krijgen, en als we je eisen niet weten blijft het gokken. Ga dus eerst zelf eens op zoek.
Verder mogen je eisen wel wat specifieker. Ga je gamen op 1024x768 of 1680x1050? Alles high? Of maakt dat je niet uit? En wat is je budget? En waar twijfel je precies over?

Verwijderd

Topicstarter
@sjante

Ik heb gewoon 2 x een ATA HDD van Western Digital en nog een Bracket bovenin voor verwisselbare hdd's. Ik kan sowieso later nog S-ATA bijhalen. :)

@RoD

Ik zal kijken van dat geheugen, geld speelt opzich geen rol. Ik wil neit nog eens die halve GamePC maken die ik de vorige keer had. Ik wil dit keer fatsoenlijk gamen. Niet alles hoeft op de hoogste settings (zou wel leuk zijn :P), maar ik wil het speelbaar kunnen hebben op bijv. 1024 x 768. Alles high dan he.

Ik zoek een stille (zwarte) case waar ik 120mm fans in kan poten. Mag ook wel beetje trendy uitzien. HEb overal al gekeken kan niets vinden.
twijfel je precies over?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Budget ?

Argumenten waarom je die producten kiest.

Je moet de topicstart een beetje uitbreiden, want anders word dit snel een slotje denk ik.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Als strakke zwarte case kan je eens kijken naar een LianLi PC101B. Zéér mooie (maar ook wel duurdere) case, maar gezien de kwaliteit leven die dingen toch superlang, dus op zich vind ik het wel de investering waard (ze kan namelijk makkelijk 2 of 3 pc's mee)

Verwijderd

hey, wel ff oppassen, het moederbord heeft maar 1 IDE ingang

Verwijderd

Topicstarter
Oei! Zie je! Ik zal ff een andere zoeken dan! Bedankt ^_^

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 13:32 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
moederbord heeft 2 ide-poorten? (dat kan je zelf zoeken, hoeven wij niet voor je te doen)
Heb je nog geld over 2x 1 gig geheugen?
kast, tja. Volgens mij kan je zelfs een sweex-kast nemen van 20 euro (natuurlijk wel zonder voeding). Tis gewoon wat je zelf wilt.
Wil je extra betalen voor
- uiterlijk?
- degelijkheid?
- stilte?
- gemak bij installatie?
- uitbreidingsmogelijkheden (6 harde schijven bijv)?

Je hebt kasten van 20 euro, die je heus kan gebruiken als je een beetje voorzichtig bent.
Je hebt ook kasten 200 euro. Dat moet je toch echt zelf gaan bepalen....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeg maar een kast die er:

- beetje nice uitziet, zwart, hoeft niet een extreme casemod te zijn ofzo
- wel stevig natuurlijk, niet van dat pauper materiaal
- stilte is imho wel een must, hiervoor die 120mm fans, het hoeft niet zo stil te zijn als een muis, maar ook geen stofzuiger effect
- ik heb het liefst eigenlijk wel een wat grotere tower ja, dat is makkelijker ter installatie, plaatsing van hardware maar dat hoeft toch maar 1 keer. Ik wil wel nog extra dingen erin plaatsen (S-ATA schijven)

Verwijderd

Topicstarter
kick..

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu tot de volgende conclusie gekomen:

Behuizing
Thermaltake Eureka VC8000BWA

Moederbord
Asus P5PL2, 945PL (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II)

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Box

Videokaart
MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)

Geheugen
Kingston 1GB PC6400 DDR2 CL5 (miss nog upgrade naar 2x 1GB)

Over van oude PC:

Voeding
Tagan TG430-U22, 430W (ATX, PCI-e)

Harde schijven / DVD
2 x Western Digital (ATA)
1 x Bracket slay
1 x DVD Brander
(2 keer IDE nodig onboard)

Ik hoop dat dit maar goed is...
Pagina: 1