Ik zou in ieder geval beginnen met een goedkope/oude PC, zelf ben ik met casemodden begonnen door een oude PC bij het witgoed van de gemeentewerf te nemen, en hier een gat in gezaagd met dremel, plexiglas erin, aantal gaten voor fans gemaakt etc.
Later weer weggepleurt een pre-modded kast gekocht, want kocht nieuwe PC en die behuizing was niet opgewassen tegen de warmte van mijn nieuwe Pentium 4 540, Pentium 2 werd nou eenmaal niet zo warm.
Premodded kasten kan je op beurzen voor een kleine 40 euro kopen, dit is vrij gemakkelijk, omdat er al een windows in zit dat mooi is weggewerkt (netjes afgeschuurt ed)
Als je handig bent met gereedschap maak je dan toch maar gewoon zelf een gat in je kast.
CCFL's zijn ook leuk, ik zou hier overigens wel in investeren, niet te goedkoop nemen, en 2 of 3 zijn al genoeg. Dure CCFL's gaan langer mee, had zelf 2xSpire blauw (7 euro stuk), die binnen 3 maanden waren doorgebrand -_-", wel geld terug gekregen though.
LED fans kan je op dergelijke beurzen ook goedkoop kopen.
Met een beetje fantasie, kan je ook van alles zelf maken: Fancontrollers, Fangaten, sleeved cables, ronde IDE kabels van platte, etc.
Succes ermee:P, laat ook wat resultaten achter, das leuk...
Er zijn ook op internet genoeg "modguides"
Zo heb ik in die oude allereerste casemod een UV CCFL gekocht, en een busje Fluoriseerende verf, en de bladen van mijn ouderwetse fans hiermee ingespoten, het zag er echt uber uit.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 29-11-2006 16:39
]