Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkoop casemoden...

Pagina: 1
Acties:

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik als student zijnde barst helaas niet van het geld. Toch zou ik graag eens willen beginnen met Casemoden. Wat is aan te raden? Welke spullen kun je het beste kopen enz. enz.
Is er iemand die mij wat raad kan geven, evt. een winkel waar ze deze spullen niet te duur verkopen?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:45

rg-mohwa

Phoe Hé

casemodden is eigenlijk een soort van knutselen :+ oftewel het hoeft niet duur te zijn het is maar net hoe gek je hetzelf wilt maken. bedenk bijvoorbeeld een idee. als je bijvoorbeeld iets met hout wil maken dan moet je daar naar op zoek. er is meestal wel iemand die plankjes overheeft.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Het hangt er vanaf wat je wilt veranderen aan je case.

Vaak kan je online wel prijzen zien voor bijv. ccfl's en LEDs (licht), ventilatoren, windows. Een dremel wordt vaak aangeraden voor casemodding, aangezien die handig, veelzijdig en noem maar op..is.

Laat anders eens een pic van je kast zien, zodat een beetje te zien valt wat er aan te veranderen is.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Zo heb ik ooit een nep-dremel gekocht voor 20 euro bij de gamma. Werkt niet zo goed als een echte, maar die is gelijk 10x zo duur, zo spaar je vanzelf wat spullen bij elkaar.

Ik zou zeggen, ga gewoon beginnen en kijk wat je van plan bent en welke spullen daarvoor nodig zijn en vervolgens de bouwmarkten aflopen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als het goedkoop moet, duik dan eens bij je ouders, familie, vrienden etc de schuur in of de zolder op, op zoek naar spullen die ze niet gebruiken en jij kan misbruiken.
Ook rommelmarkten e.d. kunnen een waardevolle bron zijn van spulletjes.

Stel dat je je kabels wil sleeven... De meeste mensen kopen een sleeve kit. Wat als jij nou ergens anders goedkoop aan een of ander soort slang kan komen die er goed uit ziet?

Stel je wil licht in je case... Je kan een CCFL kopen voor een tientje, maar voor een paar cent heb je een handje vol leds, weerstanden en een molex plug...

Creatief denken is het devies, en gebruik maken van het gereedschap dat je hebt (of kan lenen natuurlijk ;) )

Hierboven wordt de dremel genoemd, maar die heb je echt niet altijd nodig...
Als je nog een paar vijltjes hebt en een figuurzaag kan je ook al een heel eind komen.

edit:
anyway, ben zelf ook aan et modden. De kast was gratis, mijn hardware gloednieuw (oude hardware dood/onbruikbaar icm nieuwe apparatuur).
Plexiglas heeft m'n pa nog, er is hier een garage vol met gereedschap, verf gekocht bij discount tentjes (echte motip verf nogwel), zo min mogelijk casemod spul gekocht, en toch wordt mijn casemod (hoewel nog in progress) vaak mooi gevonden.

Wat ik ook doe, is gewoon soldeerschema's opzoeken en zelf leuke dingen maken voor mijn mod.
VU Metertje maken, fancontrollertje maken, that kinda thing. Is goedkoper als spullen uit de shop. En VU Meters voor PC's heb ik nog niet eens ergens gezien :P

[ Voor 37% gewijzigd door McKaamos op 29-11-2006 11:55 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Casemodden kan je echt zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
Hangt vooral van je materiaal af.
Met goedkoop 8mm mdf plaatmateriaal en de binnenkant van een oude kast kan je best een leuke kast maken voor onder de 20 euro..
Met een hoop fantasie kan je voor best weinig geld een erg mooie casemod maken.

Improvisatie is het toverwoord. Je kan dure Ccfl's kopen, maar als je geen groot raam in je kast hebt werken een paar gekleurde leds net zo mooi en scheelt een hoop geld. (desnoods een 12 volt brommer lampje wat je in kleur spuit met een spuitbus. (zolang je er maar een fan opzet werkt het prima..) Voor bijna alles is een "goedkope" oplossing te bedenken..

Succes..

Verwijderd

Ik zou in ieder geval beginnen met een goedkope/oude PC, zelf ben ik met casemodden begonnen door een oude PC bij het witgoed van de gemeentewerf te nemen, en hier een gat in gezaagd met dremel, plexiglas erin, aantal gaten voor fans gemaakt etc.

Later weer weggepleurt een pre-modded kast gekocht, want kocht nieuwe PC en die behuizing was niet opgewassen tegen de warmte van mijn nieuwe Pentium 4 540, Pentium 2 werd nou eenmaal niet zo warm.

Premodded kasten kan je op beurzen voor een kleine 40 euro kopen, dit is vrij gemakkelijk, omdat er al een windows in zit dat mooi is weggewerkt (netjes afgeschuurt ed)

Als je handig bent met gereedschap maak je dan toch maar gewoon zelf een gat in je kast.

CCFL's zijn ook leuk, ik zou hier overigens wel in investeren, niet te goedkoop nemen, en 2 of 3 zijn al genoeg. Dure CCFL's gaan langer mee, had zelf 2xSpire blauw (7 euro stuk), die binnen 3 maanden waren doorgebrand -_-", wel geld terug gekregen though.

LED fans kan je op dergelijke beurzen ook goedkoop kopen.

Met een beetje fantasie, kan je ook van alles zelf maken: Fancontrollers, Fangaten, sleeved cables, ronde IDE kabels van platte, etc.

Succes ermee:P, laat ook wat resultaten achter, das leuk...

Er zijn ook op internet genoeg "modguides"

Zo heb ik in die oude allereerste casemod een UV CCFL gekocht, en een busje Fluoriseerende verf, en de bladen van mijn ouderwetse fans hiermee ingespoten, het zag er echt uber uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 16:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, pak goedkoop (afval) materiaal. Mijn Tombraider case is grotendeels uit piepschuim gebouwd, dat is lekker cheap maar je kunt er toch hele mooie dingen mee maken zoals je kunt zien :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In dit opzicht houd ik van sweexkasten! Heerlijk dun staal wat je makkelijk kan bewerken. Vaak is het blik :X Maar lekker goedkoop en leuk om op te oefenen. Als je dan wat getrainder bent kun je andere kasten gaan doen.

CCFl's zijn goedkoop en doen het altijd goed. Groen is erg fel dus als je daar 2 van doet heb je licht in overvloed. Fans zijn altijd leuk. Je kan met enkel een dremeltje al een hoop doen. Ik heb een gamma-kloon van 15 euro + 5 euro aan accesoires en werk er nog steeds mee. Werkt super.

Een spuitbusje kost ook niet zoveel. Kies een leuke kleur en je bent alweer een stap verder. Met 1 spuitbus kun je een miditower spuiten. Is mijn ervaring iig. De buitenkant iig. Potje verf is vaak net zo duur maar heb je mer keus. Is echter moeilijker maar krijg je ook mooi resultaat mee.

Mogelijkheden genoeg! Tip: Kleine mods topic ;)

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
ik heb van m'n vader een paar bussen verf gekregen, van m'n pcboer een oude kast
ik heb zelf de hele binnenkant van m'n kast fluo-oranje gespoten, en de reacties alleen al daarop dat ikkreeg waren bijna verbluffend^^, je maakt het idd echt zo duur of zo goedkoop als je zelf wilt...

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 10:34

rCk

Topickapen is niet de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 02-12-2006 14:49 ]

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Door de ervaringen die je opdoet, wordt je bekwaam ;)

Ik had toen ik begon met m'n window in m'n medion vrijwel geen ervaringen, toch vind ik het goed gelukt. Neon(gewoon LEDs of ccfl's dus) kan je zelf er makkelijk indoen, je hoeft alleen maar kabels aan elkaar te verbinden en ze ergens neer leggen of ophangen(meestal krijg je van dat klitterband erbij). Als je persé een gemodde case wilt, zonder zelf bij te dragen(behalve financieel), kan je ook een pre-modded case kopen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 10:34

rCk

Ja kijk ik durf dat niet aan met mijn nou ja, best dure kast daarom drooger ;)

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ach, dat is natuurlijk wel wat anders dan een medionkast die van nature veel te warm wordt. :P

Misschien een sweex kast of 1 van pentium 1/2/3 kopen, voor 10/20 euri en dan modden?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sweex zijn geweldige modkasten ;) Goedkoop,makkelijk te bewerken en je kan er best wat leuks van maken :)

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-11 14:31
Idd, het metaal is erg makkelijk te bewerken omdat het erg dun is

Het is wel vervelend dat je snel he handen open haalt aan alle scherpe punten :X

Verwijderd

Whehe dat zou ik niet kunnen...

Wil dat er dan perfect uitziet en wil dan ook "mooie" onderdelen :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je vantevoren zegt dat je het niet kan kom je er nooit natuurlijk.
Elke modder op dit forum is ooit begonnen en heeft in het begin fouten gemaakt.
Van fouten leer je. Ervaring maakt een goede modder.

Uiteraard helpt het ook om creatief te denken, te oefenen op oude stukjes metaal en plexi e.d. en veel te lezen.
Zelf ben ik nu aan mijn 2de mod bezig. Mijn eerste was puur wat verf op een oude Pentium 200 bak. Nu, jaren later, ben ik mijn 2de aan het maken. Omdat ik in al die tijd veel gelezen heb, heb ik een hoop kennis achter de hand.
In de tussentijd heb ik nog een fanbus gemaakt.
Dat helpt mij vreselijk veel nu ik een grote mod aan gegaan ben.
Het is gewoon een kwestie van goed opletten, tutorials lezen en dingen proberen.

Uiteraard trainen op een vaste hand en zorgen dat je goed gereedschap tot je beschikking hebt ;) met een tang zagen werkt niet natuurlijk :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 08:46
ipv sweex kan je natuurlijk ook andere goedkope kasten nemen, ik heb een ms-tech kast van 26 euri gekocht, zonder scherpe randjes, makkelijk te strippen en met goedkope materialen toch mooi afgewerkt, helaas niet zo stevig maarja

BUH

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aapiethaaap schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:25:
ipv sweex kan je natuurlijk ook andere goedkope kasten nemen, ik heb een ms-tech kast van 26 euri gekocht, zonder scherpe randjes, makkelijk te strippen en met goedkope materialen toch mooi afgewerkt, helaas niet zo stevig maarja
Zoals je al zegt: Niet stevig.

Als je dan toch gaat modden, kun je denk ik beter een oude (server)kast halen, zo'n beige ding. Kost je geen drol, en is wél stevig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je pakt materialen die makkelijker zijn om te bewerken zoals karton, piepschuim, mdf en weet ik al niet wat. Ook daar kun je prima dingen mee maken.

Verwijderd

of neem het "dure" tybotech gamma, dat zijn ook goedkope kasten en die zijn echt zo stevig als maar kan zijn (zelf enorm van geschrokken). Voordeel is dat sommige al standaard enorm veel plaats hebben (de mijne heeft 4x 5.25"s en 7x 3.5"s). Qua bouwkwaliteit kunnen die cases makkelijk mee met de instap antec kastjes (vooral dat plastic deurtje vooraan, dat is zo brol bij een SLK3000B. Verder is die kast nog ruimer ook. Heb al vaak met de case van een vriend kunnen lachen :))

(ik heb het dan over deze;
http://tybotech.com/image...trix_silver_tw9_large.jpg
http://tybotech.com/image...ower_g8015c-c45_large.jpg)

(edit; voor iemand afkomt met cases van 100€ of meer, ik weet ook dat een LianLi sterker gaat zijn dan deze kasten, maar die aangehaalde antec slk3000b is gewoon zwakker)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 20:46 ]

Pagina: 1