Welke van de twee?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-07 09:39
Ik ben momenteel bezig een HTPC aan het bouwen en zit te twijfelen tussen de volgende 2 kaarten:

- GeForce FX 5200 128MB passief gekoeld (AGP)
- GeForce 6200 TC 64MB PCIe

Ze zijn allebei ongeveer even duur. Het gaat mij in eerste instantie om de kwaliteit van de tv-out. Wil er daarnaast ook nog wel eens een spelletje op kunnen spelen (heel af en toe).

Heb gezocht naar onderlinge vergelijkingen, maar kom er zelf zo 1 2 3 niet uit welke nou eigenlijk beter/sneller is?

Iemand een suggestie?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En je hebt dus een AGP/PCI-E bordje neem ik aan? Aangezien je een AGP en een PCI-E kaart hebt uitgekozen. Spelletjes spelen is trouwens niet aan te raden met beide videokaarten.
Kwaliteit van de TV-out weet ik niks over...
Er staat wel wat over in de TV-out FAQ maar of dat nog actueel is weet ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 28-11-2006 23:00 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:06

Hoogie2004

Whohooooo

Heb je al een moederbord? Let dan even op PCIe en AGP, omdat de ene kaart AGP is en de andere PCIe.
Verder zouden die kaarten elkaar niet zover ontlopen (qua tv-out). Heb ooit een 6200 tv-out gezien, en dat was gewoon goed (zoals ik verwacht van een tv-out). De 6200 is iets nieuwer, dus lijkt me dat die daarbij ook iets verder ontwikkeld is (correct me if im wrong).

Chad: Private Cycling Coach | Strava

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou sowieso geen van beide nemen. Als het gaat om een HTPC zou ik voor een kaart gaan die HD reso's goed doet en standaard beschikt over HDMI.
Veel hoeft dat niet te kosten trouwens. Er zijn genoeg Radeon X1600's met die functionaliteit.

Daarnaast is dat sowieso beter voor games, gezien die 2 kaarten die je aandraagt echt absoluut bagger zijn voor games.

Een FX5200 is van 3 generaties terug en presteert voor geen meter (helft van een GF4Ti ongeveer) en die 6200 kaart heeft Turbocache, wat niets minder inhoud dan dattie het RAM van je PC gebruikt om mee te werken, en dat is enorm traag.

[ Voor 44% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 23:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

tja mijn htpc gebruikte toen de nvidia 6100tc onbourd dat was goed te doen .
verder de meeste hd tvs hebben ook een vga aan sluiting
Als het puur via de tv-oud gaat dan maakt het niet uit de tv-oud zit namelijk bij allebij in de chip standaart gebouwt .
Persoonlijk zal ik dan voor de 6200tc gaan omdat die hardware hdtv 720p\i ondersteunt alleen is dat beschikbaar bij de films die geen hardware code hebben zoals films van de internet (eerste bleu-ray disk hebben die code ook niet tot 2010) .
Tegen die tijd zijn er weer beteren kaart.

Zelf ben ik van mijn 6100tc naar een 7300gs gegaan omdat deze tot 1080 p\i ondersteunt hardware matige (hdcp aan sluiting)

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-07 09:39
Ow shit ja, het kan zowiezo al geen AGP zijn, heb alleen een PCIe slot erop zitten.

Maar nog ff over die HDD resolutie: maakt dit nog uit dan? Of ik bv. een dvdtje afspeel vanuit de DVD-brander/speler of vanaf de harde schijf? Of hoe moet ik dat zien? En is die 6200 TC daar niet goed genoeg voor dan?

Verwijderd

trouwen ik kon need for speed onderground via mijn 6100tc onbourd gewoon goed spelen op 1024\768 op de tv (alles aan geen aa)

de fx serie kan het ook wel aan hoor

alleen de nieuwe games zal het een drama worden (zoals schietspellen of autorace)

Verwijderd

oochiewallie schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:08:
Ow shit ja, het kan zowiezo al geen AGP zijn, heb alleen een PCIe slot erop zitten.

Maar nog ff over die HDD resolutie: maakt dit nog uit dan? Of ik bv. een dvdtje afspeel vanuit de DVD-brander/speler of vanaf de harde schijf? Of hoe moet ik dat zien? En is die 6200 TC daar niet goed genoeg voor dan?
hdtv is een resolutie meer niet (alleen vast gelegt)
voordelen van de hdtv is dat het digitaal is en niet analoog.
Anderen kant sommige hdtv hebben een vga aansluiting en kan je die resolutie selecteren.

Hdtv heeft een code nodig bij alleen films
Deze films komen pas in het jaar 2010 uit en misschien zelfs later
Dan is jou pc allang versleten en heb je het standaart op je nieuwe pc in het jaar 2010.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Beetje rondkijken mag ook wel. In dit geval kun je het best kijken naar guides over het bouwen van een HTPC (T.net heeft er iig eentje, maar er zijn er veel meer). Dan komen alle relevante kriteria voorbij en kun je een weloverwogen keuze maken. PCIe vs. AGP is trouwens vrij basic...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.