Toon posts:

[XP] Start sloom op en verstuurt data traag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Notebook ( Jewel ) en gebruik deze voor thuis gebruik.

Gegevens:
Windows XP Home Edition
Pentium 4
Ram geheugen: 1024 mb
Gigahertz: 2,80 GHz
Klok snelheid: 2,79 GHz
SP2

Wanneer ik bij het login scherm van windows kom en mijn wachtwoord invoer en op enter druk. Duur het een eeuw voordat ik de taakbalk enz. zie, en dan moet hij nog eens alle programmas laden ( het zijn er niet veel, msn messenger, sygate personal firewall, desktop sidebar)

Weet iemand een paar goede en hulpzame iedeen om te zorgen dat mijn pc in een flitje opstart :P

Mijn laatste vraag gaat over bestanden versturen via msn, skype enz. Dit duurt bij mij altijd een eeuw. Ik zou niet weten waar het aan licht.

Ik hoop dat iemand mij met de 2 problemen kan helpen.

Groeten Thomas M.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je skype-probleem is vermoeelijk te wijten aan het feit dat er niet voldoende poorten open staan in je firewall / router. Zoek dat dus eerst eens uit - en dan denk ik dat je in het subforum Netwerken je vraag beter nog eens kunt stellen :)

Wat betreft de traagheid van je systeem:
Hoe vol is je harddisk, en wat zijn de instellingen van je temp internet files, je prullenbak etc. En vooral: staat system restore niet per ongeluk aan?
Check ook even Windows Clients - FAQ en dan met name het stukje over "Windows zegt dat ik veel ruimte in gebruik heb?". Ook wil je in dat kader even een kijkje nemen in "OM FAQ / HDD Ruimte" :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, mijn harddisk is niet vol. Op de windows schijf (C) 1,32 gig vrij en op de andere schijf (D) 4,53 gig vrij.

Ik gebruik systeem herstel wel eens. Om de week maak ik er een aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 16:03 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ze hebben tegenwoordig boeken. Windows XP voor dummies bijvoorbeeld.
Misschien leuk voor sinterklaas?

Voor de rest zie je bovenaan dit forum een zoekoptie. Ga eens lekker zoeken, er is genoeg over te vinden....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:45

steveman

Comfortabel ten onder

Quacka schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:04:
Ze hebben tegenwoordig boeken. Windows XP voor dummies bijvoorbeeld.
Misschien leuk voor sinterklaas?

Voor de rest zie je bovenaan dit forum een zoekoptie. Ga eens lekker zoeken, er is genoeg over te vinden....
Er zijn ook boeken over omgangsnormen, misschien voor jou een tip? :P

[@hieronder]

Je kwam me wel érg cynisch over, vandaar.

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 28-11-2006 21:12 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
steveman schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:07:
[...]

Er zijn ook boeken over omgangsnormen, misschien voor jou een tip? :P
ik geef toch keurig aan dat hij dit kan doen? Ik geef hem dus advies, ipv dat ik bot het draadje aangeef om gesloten te worden.
Ik heb ook door zoeken heel erg veel geleerd. En vooral heb ik veel geleerd door gewoon maar te proberen. Dat geldt voor veel mensen alhier.
Wij zijn hier immers geen forum voor beginners. We gaan er vanuit dat iemand zelf ook zijn best doet om een probleem op te lossen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dit hoort niet thuis in CSL. Zie CSL policy :).
Ik ga het verplaatsen naar Windows Clients en bewerk tevens de titel zodat het voldoet aan de policy aldaar.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Hitman en CCleaner eens draaien ?

En zelf ook de startup list eens doornemen om overbodige rommel uit te zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan. Maar nog steeds problemen :(

Ik heb op mijn computer Sidebar geinstaleerd, daarmee kan ik ook zien hoeveel mijn CPU is enz.
Daar staat vaak de DISK hoog. Mischien is het dat?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 16:56 ]

Pagina: 1