@home tweaken?

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoi,
ik woon in groningen en heb een @home abonn.
nou vroeg ik me af of ik de snelheid kan tweaken op een of andere manier? >:)(instellingen of hardware)

iemand ervaring

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Begin eens met het downen van Download Accelerator. Dan gaat het download in ieder geval al sneller... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

FFF

ja d'r is 1 goede tweakers.
deze zet de beste (iets betere) instellingen in windows register, ik heb hem ook, weet alleen niet waar te halen

• FFF

FFF

gewoon dl accelerator werkt ook goed,
maar @home, is begrenst op 500 k/s maximaal gemiddeld. maar bij een goede site lig ik daarover heen.

Verwijderd

Wat doet dat download accelerator eigenlijk, en waar kun je het downen?

Verwijderd

Zoekt de snelste server.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Op donderdag 01 februari 2001 17:35 schreef FFF het volgende:
@home is begrenst op 500 k/s maximaal gemiddeld
maximaal gemiddeld ? sorry ? :?
is het nu maximaal of gemiddeld, of er tussenin zodat het toch weer gemiddeld is :? :? :?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Mr. B.
  • Niet online

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Life-is-party
  • Laatst online: 14-02-2023
Op donderdag 01 februari 2001 16:45 schreef Moartn het volgende:
Begin eens met het downen van Download Accelerator. Dan gaat het download in ieder geval al sneller... :)
Neeeeeeh, waarom zeggen mensen altijd Download Accelerator. Gebruik Flashget (voorheen jetcar). Dit is een 10x fijner proggie. Met dezelfde (zelfs beter) functies.

www.download.com >> search: flashget

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• FFF

FFF

ja, je hebt pieken in de dl snelheid, soms heb je een piek van 700-1000 k/s ofzo, maar @home, heeft ingesteld, dat als je een hele goede site hebt h9ij toch maximaal 500 k/s mag gaan, zonder die pieken, je hebt d'r altijd uitschieters bij natuurlijk, maar het is de bedoeling dat je kabeltje niet boven de 500 uitkomt dus.

D accelerator, maakt je internet niet sneller, maar zoekt de beste en dus snelste site voor je uit, te halen bij www.downloadaccelerator.com
ofzoiets :)
misshcien kun je je icq vermelden, dan kan ik je misshcien dat progje sturen als ik er aan denk, kom niet zo vaak of dit gedeelte van het forum (meer)

mzzl

• FFF

FFF

flashget ken ik niet, maar zo'n progje versnelt je internet niet, zoekt alleen de beste site, dus deze doet hetzelfde als download accelerator plus.
en is dus gewoon een mening.
dap is gewoon bekender.
en is goed vind ik
kies zelf maar welke de beste is.
mzzl

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik gebruik ook Flashget.... verdeeld je download in (standaard) 5 delen... en zo krijg je 5 keer de snelheid die je normaal gehad zou hebben :)
(moet de server dat natuurlijk ook ondersteunen :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:42
Op donderdag 01 februari 2001 18:10 schreef Marv het volgende:
Ik gebruik ook Flashget.... verdeeld je download in (standaard) 5 delen... en zo krijg je 5 keer de snelheid die je normaal gehad zou hebben :)
(moet de server dat natuurlijk ook ondersteunen :P)
zo werkt Download Accelerator dus ook... >:)

Verwijderd

Nee, ze zoeken de snelste site, EN ze splitsen het bestand op en downen het in 4 stukken tegelijk...

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op donderdag 01 februari 2001 18:13 schreef schumacher het volgende:

[..]

zo werkt Download Accelerator dus ook... >:)
Maar flashget is een wat overzichtelijker, cooler proggie :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op donderdag 01 februari 2001 17:46 schreef dombie-dom het volgende:

[..]

Neeeeeeh, waarom zeggen mensen altijd Download Accelerator. Gebruik Flashget (voorheen jetcar). Dit is een 10x fijner proggie. Met dezelfde (zelfs beter) functies.

www.download.com >> search: flashget
idd, www.jetcar.com
die :) Gebruik ik ook, 10x fijner dan download accelkut

• stok
  • Niet online
de down-stream is voor mij niet zo interesting als de up-stream
Iemand daar een tweak voor???

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 17:45 schreef Mr. B. het volgende:
www.speedguide.net
Poep :(
ben je me voor :D

Verwijderd

om ff te vermelden..

@home heeft limiets dat is al lang bekend... velen dachten dat alleen de upstream was gelimited.... maar nee..

Download limit is 435 kb p/s dit kan soms met een beetje LAG Oplopen tot veel meer kb's per seconde... maar uiteindelijk over bv 1 minuut gerekend is dat toch 435kb per seconde ;)
Upstream limit is 16kb per secode, netzo als bij downloaden kan dat soms omhoogschieten naar bv 30kb of zelfs hoger maar uiteindelijk komt het na 1 minuutje gewoon weer op 16kb per secode uit!!!

De news server ondersteund 5 threads om het eventjes zo te noemen, je kan dus 5 postings tegelijk downloaden zonder problemen (dus limiet van news = 5)

Aan mail zit natuurlijk ook de download limiet maar volgens mij heb je ook nog een limiet van de grote van het email bericht!.. max 5.00 mb (is een gokje :D)

Verder valt @home niet te hacken tenzij je achter de servers zit... (heb ik gehoord) want daar is jou snelheid ingesteld.. (wat jij dus toegestuurd en of verstuurd per seconde!)

[offtopic]
Die verschillende snelheden komen veel voor in Groningen, de ping is al zekers 15 weken boven normaal!!.. een ping van 200+ is overdag normaal en maakt @home voor gamers eingelijk onmogelijk!..
zie mijn ping op http://212.204.191.169/@sloom/speed.htm als deze niet werkt probeer het dan ff via http://www.xtentic.com
[offtopic]

Succes verder! (vragen over @home kan je kwijt hier of op mijn site en in mijn forum!!!)

• FFF

FFF

eerst had ik dus ook ping 200-300, dat progje d'r op, en ik ging meteen naar de 50-100 met ut :D maar na een format c: ging ik eerst zonder progje, en toen weer gebackupte progje geinstaleerd, maar toen merkte ik minder verschil (lees niet goed bijgehouden, maar ook nix gemerkt :-)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
De regpatches van speedguide halen die zorgen voor een algehele verbetering van de snelheid waarmee je internet. Daarnaast uiteraard een downloadmanager gebruiken zoals Flashget, Download Accelerator enz. enz. Meer dan dat soort dingen valt er aan @home niet te tweaken.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Die lui bij @Home zijn gewoon lomp, daar kan je niks sneller aanmaken.
Heeft misschien iemand de L337 helpdesk tweak, 40min wachten ben ik wel zat en op e-mail reageren ze niet.
Pingtijden van 300 vinden ze heel normaal daar (is toch goed meneer?), Antigamers zijn het daar!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ja ik weet het ik heb hier ook @Sloom en het zuigt als de tyfus :(
Ik heb ook wel eens zo'n patch ontvangen en je kunt hem hier wel neerhalen

members.home.nl/traveler/mtupatch98.reg

@Home begint steeds meer op UPC te lijken, @HOME zijn AMATEURS !

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

volgens mij hebben jullie niks te klagen, hier in hoogeveen heb je zogenaamd Rendo De Kut. Is een kabelprovider, schrik even niet.
Downstream= +- 5kbps :(:(
Upstream= unknown

Sorry maar dit is echt om van te :'(, en het is "kabel". Snappen jullie het nog:?

• Speedy
  • Laatst online: 20:40
Hoezo niks te klagen? Omdat jij iets hebt gevonden wat 33k6 al overstijgt moeten wij maar tevree wezen :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Tja je kan als eenigste de MTU patch gaan gebruiken en of download accelerators de rest werkt toch niet...

• FFF

FFF

Oh is d8 dat we niet te klagen hebben met @home, ik dl dus met 200-500 k/s, da's toch niet slecht???

Verwijderd

even terug te komen op de snelheden..

lees members.home.nl/gebruikers

en je komt tot de conclusie dat
je een 3.8Mbit downstream limiet heb.

dit ligt ergens rond de 480K

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 03 februari 2001 09:39 schreef FFF het volgende:
Oh is d8 dat we niet te klagen hebben met @home, ik dl dus met 200-500 k/s, da's toch niet slecht???
Nee, over de downloadsnelheid mag niet geklaagd worden! Of je nu iets binnenhaalt in 20 of 10 seconden. :)

De uploadlimiet is wel eens lastig. Maarja.. als die ongelimiteerd zou zijn, zou dat waarschijnlijk ten koste gaan van de downloadsnelheid...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Uhh...is het niet zo dat download accelerator niet alleen de snelste downloadsite opzoekt, maar ook, doordat hij het in 4 stukken omlaag haalt dat hierdoor de bandbreedte van je breedband verbinding ten volle benut wordt? Of ben ik nou ... aan het worden? :?

Verwijderd

Je kan download accelerator ook nog instellen dat je een snellere verbinding hebt (stel 10 mbps lan). Dan maakt download accelerator standaard 8 verbindingen met de snelste servers en gaat het downloaden nog sneller.

Veel mensen laten het standaard staan, daarom heeft iedereen het hier over 4 verbindingen.

• Epsilon
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

Op donderdag 01 februari 2001 19:50 schreef Xtentic het volgende:
om ff te vermelden..

@home heeft limiets dat is al lang bekend... velen dachten dat alleen de upstream was gelimited.... maar nee..

Download limit is 435 kb p/s dit kan soms met een beetje LAG Oplopen tot veel meer kb's per seconde... maar uiteindelijk over bv 1 minuut gerekend is dat toch 435kb per seconde ;)
Upstream limit is 16kb per secode, netzo als bij downloaden kan dat soms omhoogschieten naar bv 30kb of zelfs hoger maar uiteindelijk komt het na 1 minuutje gewoon weer op 16kb per secode uit!!!

De news server ondersteund 5 threads om het eventjes zo te noemen, je kan dus 5 postings tegelijk downloaden zonder problemen (dus limiet van news = 5)

Aan mail zit natuurlijk ook de download limiet maar volgens mij heb je ook nog een limiet van de grote van het email bericht!.. max 5.00 mb (is een gokje :D)

Verder valt @home niet te hacken tenzij je achter de servers zit... (heb ik gehoord) want daar is jou snelheid ingesteld.. (wat jij dus toegestuurd en of verstuurd per seconde!)

[offtopic]
Die verschillende snelheden komen veel voor in Groningen, de ping is al zekers 15 weken boven normaal!!.. een ping van 200+ is overdag normaal en maakt @home voor gamers eingelijk onmogelijk!..
zie mijn ping op http://212.204.191.169/@sloom/speed.htm als deze niet werkt probeer het dan ff via http://www.xtentic.com
[offtopic]

Succes verder! (vragen over @home kan je kwijt hier of op mijn site en in mijn forum!!!)
nee dat is dus niet waar!!
is niet gelimiteerd op 435kb/s!!! maar op 1Mb/s
de upstream isg elimiteerd op 16k:(
tenzij je in het "b-netwerk zit" : die is veel sneller :) maar die heb ik niet :(
je kan zien of je in dat netwerk zit door naar je username te kijken (dan eindigt je naam op "-b"

Verwijderd

[offtopic]
[offtopic]

Ik wil nix zeggen maar gamen heb ik altijd al fatsoenlijk kunnen doen.
Heb meestal een ping van 60 of een ping van 80.....Average is 120.

Ray

p.s Heb @home in Brabant

• Epsilon
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

Op zaterdag 03 februari 2001 13:00 schreef gharay29 het volgende:

[..]

Ray

p.s Heb @home in Brabant
ja dat klopt idd!!
ik heb bij cs regelmatig een ping van 40-
maar normaal is 60

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
["hardcore" tweak]

-installeer je eigen DNS server
-installeer je eigen proxy server
-installeer je eigen mail server

op die manier heb je een verbinding van 100 mbs naar die services -> best wel snel dus

nadeel is dat ikzelf niet weet of dat ook onder windows kan

[/"hardcore" (yeah, right :+) tweak]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 17:35 schreef FFF het volgende:
gewoon dl accelerator werkt ook goed,
maar @home, is begrenst op 500 k/s maximaal gemiddeld. maar bij een goede site lig ik daarover heen.
Bullshit @home is helemaal niet begrensd op 500kb/sec!!!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Woon in Leek, bij Groningen.

Pins zijn hier redelijk normaal, MAAR ik heb een heel ander probleem. Ik kom al weken niet meer boven de 50k/sec uit, wat voor server dan ook. In de piekuren kan ik het helemaal wel vergeten.

Het ERGSTE is Napster: Ik begin... 20k/sec... Dan ineens, ontvangt hij niets meer. Het aantal getransferde bytes blijft steken.

De snelheid dropt dan heel rap naar 0.00k/sec.

Tot ik een transfer error krijg.

Dit heb ik ook heel vaak op FTP's.

Zijn er meer mensen met dir probleem? Ik kan geen enkel nummer meer fatsoenlijk Nappen!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 12:52 schreef epsilon het volgende:

[..]

tenzij je in het "b-netwerk zit" : die is veel sneller :) maar die heb ik niet :(
je kan zien of je in dat netwerk zit door naar je username te kijken (dan eindigt je naam op "-b"
Goh dat is echt nieuw voor mij het hoogste dat ik ooit bij meerdere testen heb gehaald is max 435kb per seconde..

test was.. downloaden van 3x movies (600MB!) van 3 personnen met ASDL (Nederland). ik kon max 435 kb downloaden van alle 3 tegelijk maar ze konden zekers wel 800kb p/s aan!..

en het -B nummer heeft nix te maken met een ander netwerk van @home ofzo... dit is gewoon als je een 2e ip adres aanschaft!.. dan wordt auto je CCxxxxx-A voor de 2e pc CCxxxxx-B (met een heel ander ip adres dan die waar je nu mee werkt!)

Wil je dit niet geloven zoek dan ff contact met @home (iets wat ik zekers al 50+ keer heb gehad!!!!!!!!!!!!!)

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 13:00 schreef gharay29 het volgende:

[..]

Ray

p.s Heb @home in Brabant
Klopt

Groningen en Zwolle zijn zo ie zo de regio's waar de ping de meeste tijd gewoon te hoog is... overdag is ie netjes na een uurtje of 3-4 's middags schiet je ping van 80 naar 300 en dit duurt meestal tot 1 uur 's nachts!!!.

http://212.204.191.169/@Sloom/speed.html <-- Mijn ping geupdated iedere 100 seconden!

• therobber
  • Laatst online: 12:17
hier is het nog veel erger het heet ZEELANDNET
kabel 256 abbo 32 KB down 12 KB up:(:(:(:(
2250 mb datalemiet maximaal:(:(

DAS PAS ROT

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 04 februari 2001 19:55 schreef Rancor1984 het volgende:
Download @Home CableFucker van [url="http://www.*********.com"]http://www.*********.com[/url]
Links naar illegale zooi mag hier, dus edit ff je post, bedankt...

Edits: opmaakfoutje |:(

Verwijderd

Ik weet niet waar jullie die 435 kbps vandaan halen, maar ik kan op sommige sites (ftp) met meer dan 2000 mbps downloaden. En dan niet ff maar complete films. Op het moment dat mijn account onder de 435 kbps zakt stap ik over naar een 512 kbps ADSL account. Gelukkig hoeft dat nu nog niet.

Ik had bij mij trouwens een 16kbps upload en een vriend van mij niet. Toen hij zijn kabelmodem een keer heeft uitgehad, had ie ineens wel die limiet. Ik zet dus voorlopig mijn modem niet meer uit. >:)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet niet waar jullie die 435 kbps vandaan halen, maar ik kan op sommige sites (ftp) met meer dan 2000 mbps downloaden.
Ga er maar gerust van uit dat met max 435kb per seconde kilobyte per seconde bedoeld wordt hoor. ;)

Verwijderd

Voor als je tegen de upload-cap van @home bent.

http://www.petitiononline.com/athome/

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 20:51 schreef Onno het volgende:

[..]

Ga er maar gerust van uit dat met max 435kb per seconde kilobyte per seconde bedoeld wordt hoor. ;)
Ja,sorry ik was nog niet helemaal wakker.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:49

Ankh

.Howdy

wel zeer balen

maar hiero nog meer balen want ik heb slownera dieheeft de helft uplaod dus jullie moeten niet zieken hoor :+ ik wordt hier gewoon lazerus van tering...

[fluister mode]
psst in america hebben ze geen limits bij @home, omdat daar de netwerken VEEL beter zijn.. hebben ze gewoon een upload van 160 KB/s tering man das lekker :D
[/fluister mode]

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
Groningen Rulez!
alleen *** dat ik nog steeds geen kabel kan krijgen in ons kleine dorpje.... (moest ik ff kwijt :))

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op zaterdag 03 februari 2001 12:52 schreef epsilon het volgende:

[..]

Das al helemaal de grootste onzin die ik tot nu toe gehoord heb. Er is niet zoiets als 'het b-netwerk'.
Wanneer je extra ip adressen aanvraagt en je compunaam is bijvoorbeeld cc43333-a dan wordt de compunaam die de kan gebruiken voor je 2e pc cc43333-b .
Ze worden random verdeeld over verschillende gateway met bijbehorende subnets.
Nou heb ik toevallig geluk en heb ik 2 ip adressen in hetzelfde subnet op de op dit moment lichtst bevolkte gateway 213.51.204.1.

De download limit is inderdaad 3.8 Mbit/s (eigenlijk 4 Mbit/s maar effectief 3.8).
Je haalt dus 480 KB/s max. Dat is ook precies wat ik haal als ik heel veel shit tegelijk download of van een hele snelle server download.
Upstream valt niks aan te tweaken.
De patch van www.speedguide.net helpt in ieder geval een hele boel. Dan hoef je je downloads niet meer op te splitsen met DAP.
Je moet daat "Quest@home" downloaden voor de optimale @home settings.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Ik zit dit zo eens te lezen en iedere posting is anders en gelijk zijn alle feiten ook anders. En allemaal weten ze het zeker.
Officieel is de upload cap 16 kb/s en download de technische beperking van het netwerk zelf. Daar zit geen cap op. Kijk eens op http://members.home.nl/gebruikers want daar staan de gemiddelde downloadsnelheden van alle regio's vermeld van @Home. Dan weet je meteen dat de meeste postings hier gewoon poep zijn.

Die MTU patches werken inderdaad maar je zet zoveel poorten open dat Windows weer in "de war" raakt, waardoor een packet niet goed doorkomt en dezelfde packet opnieuw gedownload moet worden met alle snelheidsverlies van dien. Op het moment dat ik die Quest@home eraf haalde, was mijn internet gewoon weer sneller, alleen meerdere downloads gaat wat minder.

Programma's als DAP en andere shit moet je gewoon niet gebruiken. Het vern**kt je Windows installatie (integratie in IE/ Netscape), is spyware en lijkt optisch te versnellen maar doet dat onder de streep niet. Met hoge regelmaat is een van de packages langzaam of komt niet door waardoor je totale downloadsnelheid lager is dan wanneer je het niet gebruiken zou.

edit:

De posting hierboven klopt voor zover ik kan nagaan helemaal, alleen is mijn ervaring met de patch dat het in praktijk niet veel uitmaakt.

• PolarBear
  • Niet online
om ff te vermelden..
Hoe kan je in godsnaam achter de servers komen :? :? :? :? :? :? :? :?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54

Kettrick

Rantmeister!

Inbreken op de gyroscoopweg >:) :? :)

Verwijderd

Ik heb ook @HOME

eR VALT NIET TE TWEAKEN HEB ALLES AL GEPROBEERD.
sorry vooor de caps.
maar hiero is de ping over dag +-50 en in de nacht wanneer ik ga gamen ongeveer 25.

ik woon in Bergen Op Zoom [Noord Brabant}

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Wel een lekker oud topic dit ....

maar het schijnt dus idd alleen aan de server kant ingesteld te kunnen worden
op de commcontrollers...

Repareren doe je zo.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
[b]Op donderdag 01 februari 2001 19:50 schreef Xtentic het volgende:

...

...
Maximale grootte bij het versturen van een mailtje is 2.00 MB :(

-

Verwijderd

5.00 mb is de max.Grootte van een mailtje

ps::
mijn ping is zo goed kijk een paar berichten hier boven voor mijn ping....omdat ik nog geen 2 KM van de servers woon
:)

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 11:53 schreef RoeLz het volgende:
Inbreken op de gyroscoopweg >:) :? :)
Kom maar maar er staan weinig servers daar ;)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:46 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Hoe kan je in godsnaam achter de servers komen :? :? :? :? :? :? :? :?
:D iemand omkopen die bij @home werkt? dus dat wordt ff uitzoeken wie >:)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:57 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

Maximale grootte bij het versturen van een mailtje is 2.00 MB :(
kijk dat wist ik nou niet maar nu wel :P

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 12:49 schreef Xtentic het volgende:

[..]

:D iemand omkopen die bij @home werkt? dus dat wordt ff uitzoeken wie >:)
Ik ben niet omkoopbaar >:)
Pagina: 1