Toon posts:

Zoveelste vraag over pc van 850Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik op zoek naar een nieuwe pc.
Heb de advertentie van de aldi gezien en dacht eerst dat is hem.
Na wat dingen gelezen te hebben op het forum begin ik toch te twijfelen.

Het volgende wil ik er mee gaan doen:
Videobewerking (studio 10) heb hiervoor een firewire aansluiting nodig
Autocad. Geen ingewikkelde tekening. Geen 3D.
Foto’s opslaan, kaartlezer wel handig.
Ben geen gamer, maar af en toe een game moet wel mogelijk zijn.
Office pakket, (word, excel)

Ben van mening dat het toch wel een Core 2 Duo moet worden, met minimaal 1024mb geheugen.
Het geheugen het liefst op dual channel met de mogelijkheid tot uitbreiding. (4 slots ???)
De videokaart moet een redelijke/goede zijn voor mijn gebruik, liefst wel met de mogelijkheid tot dual-screen. Zit te denken aan een Geforce 7600 GS/GT met dual-screen ondersteuning.
Harde schijf minimaal 250mb SATA300. Voeg later wel extra toe voor videobewerking.
Verder moet er een DVD-brander, sd-kaart lezer, windows xp of mce, en een firewire aansluiting opzitten.

Het moet een systeem worden die in de toekomst nog verder uitte breiden is. Extra geheugen, hardeschijf, tweede scherm (dual-screen)

Heb net het volgende systeem samengesteld:

· Asrock ConroeXfire-e Sata2 , Moederbord met 4 slots dual-channel, firewire, Sata300, 2 pci-ex16
mbt toekomstige duelscreen
· Intel Core 2 Duo E6400 Boxed
· Kingston 1024MB (2x512) DDR2 pc5300 667MHz
· Asus EN7600GS Silent/htd, 512MB DDR2 (volgens mij geschikt voor dual-screen)
· DVD-brander NEC AD-7170 zwart OEM
· Apacer 15 in 1 card reader zwart
· Windows XP Media Center + Vista coupon, OEM, NL
· Logitech internet 1500 Cordless Laser Desktop, zwart/zilver. Toetsenbord + muis
· Kast + voeding, nog niet uitgezocht. 100 Euro
· WD Caviar SE16 250 GB SATA300 16MB
Of Seagate Barracuda 7200.100 250GB SATA300 16MB

Kom op bijna 875 Euro (excl. Assemblage en verzendkosten)
Volgens mij heb ik met dit systeem een betere pc dan de Aldi/medion.
Zit nu ook te denken gelijk de E6600 er in te zetten. Meerprijs 85 euro.

Op of aanmerkingen zijn welkom.
Budget is plusminus 900 Euro.

Bij voorbaat hartelijk dank,
Henk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 16:14 . Reden: Harddisk vergeten ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11

St@m

@ Your Service

dualscreen is ook mogelijk met 1 videokaart..
Als je een crossfire mobo neemt moet je een Ati kaart nemen, geen Nvidia (dat is SLI)
Verder geen op of aanmerkingen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

De pc die jij samensteld is goed.

Persoonlijk zou ik liever voor een asus bord gaan, ik denk dat het verschil in prijs zo`n 40 a 50 euro is, en als je de E6600 wilt nemen juich ik dat ook toe, deze is een stuk beter dan de E6400, maar het kost ook wat meer (zo`n 10% van je budget is niet niets)

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
volgens mij ben je de harde schijf nog vergeten: je vermeldt die wel in je tekst maar in de opsomming zie ik nergens zo'n geval staan.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik zou voor de aldi-pc gaan.
Betere videokaart, dubbel zoveel geheugen, tv-kaart,

Waarom denk jij dat jouw samengestelde pc beter is? Want ik zie dat niet.
Kijk, ben je een echte gamer, dan kan je beter zelf een pc bouwen met betere videokaart, maar dat ben je ook niet. Je bent gewoon een typisch multimedia-pc-gebruiker, althans in mijn ogen.
Ideaal voor systemen zoals van de aldi.
Als je het niet doet, dan moet je het doen om de juiste redenen... (bijv dat je liever een pc hebt met onderdelen die je zelf hebt gekozen)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:15
Quacka schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:00:

Kijk, ben je een echte gamer, dan kan je beter zelf een pc bouwen met betere videokaart, maar dat ben je ook niet. Je bent gewoon een typisch multimedia-pc-gebruiker, althans in mijn ogen.
Als je het niet doet, dan moet je het doen om de juiste redenen... (bijv dat je liever een pc hebt met onderdelen die je zelf hebt gekozen)
Of als je geen straal kachel wilt. ;) Aldi PC's zijn vaak niet erg goed wat betreft airflow en afvoer van warme lucht (ook zonder overclocking). Ervaring leert dat deze PC's behoorlijk warm worden, en dat dit in veel gevallen de hardware niet ten goede komt. Dat neemt niet weg, dat deze PC's regelmatig (niet alle PC's) veel 'value for money' zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 27-11-2006 13:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Quacka
Jumpman schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:06:
[...]

Of als je geen straal kachel wilt. ;) Aldi PC's zijn vaak niet erg goed wat betreft airflow en afvoer van warme lucht (ook zonder overclocking). Ervaring leert dat deze PC's behoorlijk warm worden, en dat dit in veel gevallen de hardware niet ten goede komt. Dat neemt niet weg, dat deze PC's regelmatig (niet alle PC's) veel 'value for money' zijn.
In vorige aldi-pc's zat een een Pentium 4 (of hoe ze op een gegeven moment ook gingen heten).
Deze werden heter en moesten beter gekoeld worden. Dat leverde problemen op in dit soort pc's.
Dat zal met C2D minder snel gebeuren. Plus het feit dat Aldi kiest voor een min of meer passief gekoelde videokaart, als ik het me goed kan herinneren. Dan ga je er geen slechte processorkoeler bij zetten.
Ik heb pas geleden voor een collega een lidl-pc opnieuw geinstalleerd en daar zat een amd-processor in. Geen enkel probleem wat betreft luidruchtigheid. Prima pc, totaal geen kritiek.
Dus dat verwacht ik ook van deze aldi-c met c2d.

Verwijderd

Topicstarter
piet konijn schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:51:
volgens mij ben je de harde schijf nog vergeten: je vermeldt die wel in je tekst maar in de opsomming zie ik nergens zo'n geval staan.
Shit, helemaal de harddisk vergeten. :$
Prijskaartje wordt dus ook anders, kom nu op 875Euro.
En als ik de E6400 plaatstwordt het al 960 Euro.
Zit nu toch steeds meer aan de Medion te denken.
Quacka schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:00:

Betere videokaart? Ik heb 1 gekozen met 512MB (aldi 256MB) met de mogelijkheid tot duelscreen. Weet niet of de aldi pc dit ook kan. (heeft wel 3 monitor uitgangen.) 7600GS of 7650GS zal dat nog wat uitmaken?
Dubbel geheugen? Ik ben ook uitgegaan van 1024 (2x512) maar dan dual channel, met de mogelijkheid tot uitbreiden met nog eens 2x512 of 2x1024.
Tvkaart niet nodig. kijk via satelliet (dreambox7000 voor de kenners)

Nu ik dit intyp heb ik het idee dat jij het niet over de MD8818 (die voor 799,= woensdag bij de Aldi in de verkoop gaat) hebt, maar over de MD8888. Deze twee worden op dit forum meer doorelkaar gehaald.
Als ze deze bij de Aldi gingen verkopen wist ik het wel.
Voor de duidelijkheid ik heb het over de MD8818
http://www.medion.de/md8818/nl/
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/COMPUTER.HTM

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Videokaart hoeft nier persee 512 MB te zijn voor dualscreen... Je hebt gewoon 2 out's nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat informatie opgezocht over de MD8818.
Zie Vraagjes over de Medion MD8818

Als dit klopt ondersteund het moederbord geen SATA300 en geen Dual-channel geheugen.
En volgens mij ook maar 2x SATA 150.

Weet niet hoeveel dit in snelheid doet, maar als ik het eerdergenoemde systeem bouw met een e6400 en een asus moederbordje heb ik toch een veel sneller systeem?
Kost dan wel 200Euro meer dan de medion, maar heb ook meer uitbreidingsmogelijkheden (extra geheugen, extra hardeschijven). Extra geheugen teminste als ik een bordje kies met 4 slots dual-channel.
En dan weet ik ook precies wat ik heb.

Henk.
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:28:
De pc die jij samensteld is goed.

Persoonlijk zou ik liever voor een asus bord gaan, ik denk dat het verschil in prijs zo`n 40 a 50 euro is, en als je de E6600 wilt nemen juich ik dat ook toe, deze is een stuk beter dan de E6400, maar het kost ook wat meer (zo`n 10% van je budget is niet niets)
Wat voor Asus bord zou jij voorstellen dan?
Liefst wel met firewire, maar kan ook met pci-kaarje natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:37 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:34:
Als dit klopt ondersteund het moederbord geen SATA300
En volgens mij ook maar 2x SATA 150.
Dat verschil is toch alleen maar theoretisch. In de praktijk merk je dat echt niet.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• mvanuem
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:34:
Ik heb nog wat informatie opgezocht over de MD8818.
Zie Vraagjes over de Medion MD8818
Klein detail nog over de MedionPC: Er zit een Vista-coupon bij, maar 't kost je € 19,95 om de upgrade te ontvangen. Nu zal dat het geld niet zijn, maar alle kleine beetjes tikken aan... :D

Om wat over Medion te zeggen: mijn ervaringen zijn als volgt:
  • P3 667 Mhz, is nog steeds in huis aanwezig. NOOIT problemen gehad met de hardwarde *afkloppen*, alleen was de recoveryCD-ROM in de drive kapot gegaan (vraag me niet hoe het kan, maar de CD ging er heel in en kwam er in stukjes uit : :? ...)
  • P4 2.6 Ghz, ook nog steeds aanwezig. Hier is wel e.e.a. mee gebeurd namelijk:
    1. Bij het frontpanel bleef de aan/uitknop hangen; gevolg: pc gaat aan, maar even later ook weer uit... (Is overigens @ home gemaakt, duurde wel even);
    2. Voeding ging na ca. 2 jaar defect, nieuwe geplaatst. Na afloop van de garantie is de voeding helaas weer defect gegaan.
Ik weet niet welke ervaringen anderen hebben? [Misschien deels offtopic, maar omdat het over de AldiPC gaat, dacht ik: ik vermeld het maar even :) ]

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:46:
Betere videokaart? Ik heb 1 gekozen met 512MB (aldi 256MB) met de mogelijkheid tot duelscreen. Weet niet of de aldi pc dit ook kan. (heeft wel 3 monitor uitgangen.) 7600GS of 7650GS zal dat nog wat uitmaken?
Ik heb net ff een ruim kwartier op internet zitten zoeken..
512mb geheugen met een 7600gs geeft geen betere resultaten. (ik kan althans alleen berichten vinden die daar op wezen). Dat zorgt er dus voor dat een 7600gs 512mb te vergelijken is met de 256mb-versie.

Ik vind op internet diverse meldingen dat de 7650GS tussen de 7600GS en 7600GT zit, dus is de kaart beter dan die van jou. Maar ga er in elk geval vanuit dat hij net zo goed is.
De andere specs zijn ook al in het voordeel van de aldi.
Dubbel geheugen? Ik ben ook uitgegaan van 1024 (2x512) maar dan dual channel, met de mogelijkheid tot uitbreiden met nog eens 2x512 of 2x1024.
Oke, sorry ik dacht gelezen te hebben dat 2x 1024 mb geheugen had.
Tvkaart niet nodig. kijk via satelliet (dreambox7000 voor de kenners)

Nu ik dit intyp heb ik het idee dat jij het niet over de MD8818 (die voor 799,= woensdag bij de Aldi in de verkoop gaat) hebt, maar over de MD8888. Deze twee worden op dit forum meer doorelkaar gehaald.
nope, wellicht heb ik wel het geheugen door elkaar gehaald.

Nog een aanvulling over de videokaart die jij hebt gekozen.
Ik heb op deze site http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/compareproducts/ 2 willekeurig gekozen 256mb 7600GS vergeleken met een 7600gs 512mb.
DE 512mb presteert slechter als de 256mb-versie.
in 3dmark05 haalt de 256mb versie ongeveer 3300 en de 512mb minder dan 2700punten.
Dus GEEN 512mb-versie nemen.
Dus als je voor zelfbouw kiest, dan wel met een andere videokaart!

Waar heb jij trouwens voor de prijzen gekeken? Volgens mij kan het goedkoper.

• Quacka
mvanuem schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:49:
[...]

Klein detail nog over de MedionPC: Er zit een Vista-coupon bij, maar 't kost je € 19,95 om de upgrade te ontvangen. Nu zal dat het geld niet zijn, maar alle kleine beetjes tikken aan... :D
waar krijg je hem dan wel gratis?
(behalve als je wacht met kopen)
Volgens mij moet je overal betalen aan microsoft voor het verzenden. Heel veel zaken melden dit alleen niet.
Om wat over Medion te zeggen: mijn ervaringen zijn als volgt:
  • P3 667 Mhz, is nog steeds in huis aanwezig. NOOIT problemen gehad met de hardwarde *afkloppen*, alleen was de recoveryCD-ROM in de drive kapot gegaan (vraag me niet hoe het kan, maar de CD ging er heel in en kwam er in stukjes uit : :? ...)
    1. Bij het frontpanel bleef de aan/uitknop hangen; gevolg: pc gaat aan, maar even later ook weer uit... (Is overigens @ home gemaakt, duurde wel even);
    2. Voeding ging na ca. 2 jaar defect, nieuwe geplaatst. Na afloop van de garantie is de voeding helaas weer defect gegaan.
Ik weet niet welke ervaringen anderen hebben? [Misschien deels offtopic, maar omdat het over de AldiPC gaat, dacht ik: ik vermeld het maar even :) ]
Mijn ervaring met medion is dat mijn medion kapot is gegaan, terwijl mijn pc die ik een paar jaar voor mijn medion kocht nog altijd draait. Wat er precies kapot is weet ik nog steeds niet, maar in elk geval bleef ik foutmeldingen krijgen. Op een gegeven moment de pc maar in de hoek gegooid en een nieuwe gebouwd.
De reden waarom ik niet meer voor zulke pc''s zal kiezen is omdat ik wil weten wat erin ga en daardoor weet wat ik erna nog kan vervangen / uitbreiden.
Dat betekent alleen niet dat het altijd slechte pc's zijn. Dat is gewoon niet zo.
Toen ik een medion kocht was het merk in nederland nog totaal onbekend. Het was voor het eerst dat ik het bij een winkel zag (mediamarkt). Of de kwaliteit van toen nog te vergelijken is met nu weet ik niet. Ik denk het niet eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
mvanuem schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:49:

Die P3 667Mhz heb ik ook nog steeds. En werkt ook nog, zijn alleen nieuwe ventilatoren in gekomen.Heeft altijd veel aangestaan.
Heb ook wel eens gehoord dat de medion computers toen beter waren.

Ben nog eens aan het stoeien geweest met mijn samenstelling.
Deze is nu:

Asus Moederbord P5L 1394
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
TwinMos DDR2 Memory Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2
XFX VGA GeForce 7600 GS Silent 256 MB
WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
NEC DVD-RW AD-7173 Bulk
Microsoft Windows XP Media Center + Vista Coupon 2005, NL, OEM
3R Systems Behuizing R202 Zwart, Geen Voeding, 1 X 80mm
Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins
OEM 13 In 1 Cardreader Zwart
Logitech Keyboard Wireless Media Desktop USB, Zwart

Volgens mij nu niets vergeten.
Kom op een totaal bedrag van 816,14 Euro incl verzenden exc assemblage.
Dit komt qua prijs aardig dicht bij de medion. Maar weet dan wel wat ik heb.
Doe ik hem met de C2D E6600 kom ik op 940 Euro. Is ook nog te doen.
Kan er later altijd nog meer geheugen in doen , zijn nl nog 2 slotjes vrij.

Is de voeding van 450 Watt voldoende voor dit systeem, ook als ik er nog een extra harddisk in zet?

Alvast (weer) bedankt voor het meedenken,
Henk.

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar weken denken, gaat dit het waarschijnlijk worden.

Asrock mobo ConRoeXFire-eSata2_________________76.18
Core 2Duo E6600 2.4GHz Boxed _________________295.50
Twinmos DDR2 1024MB (2x 512) 667Mhz____________98.00
WD Caviar Special Edition 250GB 16MB Sata300______71.00
XFX Geforce 7600GS Silents 256MB________________97.12
NEC DVD-RW AD-7173 Bulk Zwart_________________33.00
Windows Media Center NL OEM + Vista coupon______92.00
Antec behuizing Sonata Lifestile II Zwart 450W________99.00
OEM 13 in 1 Cardreader Zwart______________________9.98

Samengesteld bij Salland. Komt op 880.72 Euro incl verzendkosten. Komt dicht bij budget. :)

Moederbord: Zeer compleet bordje voor zijn prijs. Firewire, raid, 4 geheugenslots. Nadeel niet ver te overclocken (nu niet belangrijk)
Processor: Langzamer krijg ik later spijt van denk ik.
Geheugen: Prijs. Twijfel nog tussen 1 van 1024MB of 2 van 512mb. Wil later uitbreiden naar 2GB.
Of gelijk naar 2GB .
Harddisk: Prijs. 250GB is eerst genoeg. (heb nog een externe schijf liggen)
Videokaart: Stil en snel genoeg voor mijn toepassingen.
Behuizing: Lijkt mij voor de prijs een mooie en (redelijk) stille kast toe. Voeding lijkt mij zwaar genoeg. Als iemand een andere/betere behuizing met voeding voor die 100 euro weet sta ik hier graag voor open.

Ben benieuwd voor jullie reakties.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

wil je zo graag vista dan? vista = meer ram om soepel te draaien.

je blijft wel veranderen :P, maar het ziet er netjes uit!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
als je nu 2x512 doet kan je er nog 2x 1gb bijzetten hoor, of nog 2x 512. Dan hou je ook gewoon dual channel, als je wat bespaart kan je een 7600gt kopen, dat is toch wel lekker, kost 140 euro, een van sparkle lekker dingetje en met 2 monitor aansluitingen, superstil stiller dan mijn freezer 7 pro.

BUH

Verwijderd

pasief is het stilst :P, stiller kan niet..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:52:
Processor: Langzamer krijg ik later spijt van denk ik.
Dat zou ik betwijfelen hoor, ik heb hier nog een Duron 1200 staan, en als ik daar 1 gigabyte ram in doe dan is hij voor héél veel dingen (zelfs solidworks, is ook cad programma, maar dan 3D) nog zwaar genoeg, juist videobewerking/games laat hij het afweten, maar het is dan ook een budgetcpu van dik 5 jaar geleden, als het al geen 6 is.

Je cpu zal je dus pas het laatste aanvoelen als de limiet, zeker aangezien je over een dualcore beschikt. Je zou eigenlijk eens moeten kunnen werken op een oud dual P3 systeem met genoeg ram, en je zal merken dat dat nog méér dan krachtig genoeg is voor 90% van alle redelijk normale gebruiken. Ik zou je dus eerder die 6300 aanraden en het verschil van budget in meer ram (zeker met videobewerking is 1 gig gewoon weinig) en meer opslag (ook belangrijk, aangezien je voor raw material moet rekenen op 13gig/uur. Tikt héél rap aan dan)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom zou je spijt krijgen van die processor? Een snellere kost zo veel meer dat het de prijs echt niet waard is, en bovendien past die absoluut niet binnen je budget.

[ Voor 59% gewijzigd door RoD op 14-12-2006 21:20 ]

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:18:
[...]

Je cpu zal je dus pas het laatste aanvoelen als de limiet, zeker aangezien je over een dualcore beschikt. Je zou eigenlijk eens moeten kunnen werken op een oud dual P3 systeem met genoeg ram, en je zal merken dat dat nog méér dan krachtig genoeg is voor 90% van alle redelijk normale gebruiken. Ik zou je dus eerder die 6300 aanraden en het verschil van budget in meer ram (zeker met videobewerking is 1 gig gewoon weinig) en meer opslag (ook belangrijk, aangezien je voor raw material moet rekenen op 13gig/uur. Tikt héél rap aan dan)
Ik denk dat je misschien is even een keer bij iemand moet gaan kijken anders die eenzelfde cpu heeft... vast wel een kennis of familie die er eentje heeft... En wat mvanuem hierboven zegt, klopt aardig, ik zat tot voor kort ook liever achter mijn dual p3 dan mijn p4 2.0 ghz gewoon omdat ik het fijner vind werken. Die processor is echt snel zat, en er zit ook nog wel een aardige overklok marge in!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:09:
wil je zo graag vista dan? vista = meer ram om soepel te draaien.
Ik ga eerst op media center draaien. Die Vista zie ik later wel.
Aapiethaaap schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:09:
als je nu 2x512 doet kan je er nog 2x 1gb bijzetten hoor, of nog 2x 512. Dan hou je ook gewoon dual channel
Als ik eerst 1x 1gb doe heb ik (eerst) wel geen dual channel, maar verwacht niet dat ik dat ga merken. Kan ik later wel meer uitbreiden.
Aapiethaaap schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:09:
als je wat bespaart kan je een 7600gt kopen, dat is toch wel lekker, kost 140 euro, een van sparkle lekker dingetje en met 2 monitor aansluitingen, superstil stiller dan mijn freezer 7 pro.
De gekozen xfx 7600gs kaart heeft ook 2 monitor (2xDVI) aansluitingen. Dus het geluid van de koeling van de sparkle 7600gt valt wel mee? Toch nog even over denken.
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:13:
pasief is het stilst :P, stiller kan niet..
Lijkt mij ook.
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:18:
[...]
En
RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:20:
Waarom zou je spijt krijgen van die processor? Een snellere kost zo veel meer dat het de prijs echt niet waard is, en bovendien past die absoluut niet binnen je budget.
Mijn gedachte was: De processor is niet uit te breiden, en het geheugen en opslag wel.
Dus een pc die makkelijk te upgraden is.

• Quacka
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:40:
Mijn gedachte was: De processor is niet uit te breiden, en het geheugen en opslag wel.
Dus een pc die makkelijk te upgraden is.
als je dat denkt kan je beter stoppen op deze site...
Nonsens namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:11:
[...]

als je dat denkt kan je beter stoppen op deze site...
Nonsens namelijk.
Als je overclocken bedoeld, weet ik dat dat kan.

Maar kan met de e6600 natuurlijk ook.
Met het moederbord van mijn keuze niet zo ver, maar wil ik met een e6300 naar dezelfde snelheid moet ik een veel duurder moederbord (vooral met firewire of een extra los kaartje) , sneller/duurder geheugen en waarschijnlijk een betere koeler. Kom ik op ongeveer hetzelde bedrag en heb dan een processor met minder cache-geheugen.(weet niet of dit veel uitmaakt)

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:11:
[...]

Als je overclocken bedoeld, weet ik dat dat kan.

Maar kan met de e6600 natuurlijk ook.
Met het moederbord van mijn keuze niet zo ver, maar wil ik met een e6300 naar dezelfde snelheid moet ik een veel duurder moederbord (vooral met firewire of een extra los kaartje) , sneller/duurder geheugen en waarschijnlijk een betere koeler. Kom ik op ongeveer hetzelde bedrag en heb dan een processor met minder cache-geheugen.(weet niet of dit veel uitmaakt)
je koopt een nieuwe processor en plaatst die op dat moederbord.... Kan je dus net zo goed upgraden als geheugen en harde schijven...
Sorry, maar als je dat niet weet, dan wordt het tijd dat je je daar eens in verdiept. (vandaar dat ik je ook adviseerde om de aldi-pc te kopen...)

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Als je 2 x 512 mb koopt en later weer 2 x 512 loopt dat toch minder als 2 x 1024 Mb of zit ik dan fout?
Pagina: 1