Toon posts:

Ping problemen bij serverbrowse na update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het onlangs aanschaffen van een nieuwe moederbord en processor,
namelijk een ASUS A8N-E nforce ultra en een AMD Athlon 3200+ winchestor core.

Begint bij het opstarten van een game als ik een serverlijst browse mn hele pc te hakkelen en te stoten. Mijn muis slaat vast is haast niet meer te bewegen en de servers die weergegeven worden hebben allemaal een ping 1000+.
Op het moment dat ik dan een server binnen ga heb ik gewoon mijn ping +/- 40. Het ligt naar mijn mening niet aan het type spel, want bij zowel UT99 als COD2 heb ik dit probleem.

In eerste instantie was ik er van overtuigd dat dit een RAM probleem was. Dus ik had mn oude 1 gb RAM verkocht (had ik meegenomen uit mn oude pc) en kocht 2 x 256 DDR400 CORSAIR XMS platinum dual. (naar mijn geheugen dat iig instaat moet zijn een serverlijst van UT99 te browsen) Maar wederom hetzelfde probleem.

Voordat ik nog meer geheugen ga aanschafffen, zou ik graag wat reacties en meningen willen horen. Iemand misschien een id?

alvast bedankt voor jullie hulp!

gr,

Joost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat geheugen, staat dat wel op de QVL van je mobo? Asus planken zijn nu eenmaal kieskeurig met dit soort dingen.
Wat heb je verder nog meer gepoogd naast het mem vervangen (en waarom denk je dat het aan het geheugen ligt). Het kan goed aan de drivers van videokaart, chipset of netwerkkaart liggen.
Loop dat eerst allemaal eens langs :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je aub een fatsoenlijke topictitel bedenken en suggereren via de Topicreport? Enkel en al "Probleempje" slaat natuurlijk nergens op, zie ook de PMG Beleid :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 27-11-2006 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
excuses

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:49:
Dat geheugen, staat dat wel op de QVL van je mobo? Asus planken zijn nu eenmaal kieskeurig met dit soort dingen.
Wat heb je verder nog meer gepoogd naast het mem vervangen (en waarom denk je dat het aan het geheugen ligt). Het kan goed aan de drivers van videokaart, chipset of netwerkkaart liggen.
Loop dat eerst allemaal eens langs :)
Nou in hoeverre ik er verstand van heb (niet zo heel veel dus) dacht als die helemaal vastslaat...dat het in dit geval gewoon een geheugen kwestie zou zijn.
Waar kan dat eventueel dit geheugen op het QVL van mn mobo zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek even dit plankje op op de Asus site, daar staat de QVL (Qualified Vendor List) en check of de dimmen danwel chips daar vermeld staan. Als dat niet het geval is dan kan het zijn dat je geheugen incompatible is met je plank en je daardoor problemen krijgt.
Maar zoals gezegd, check ook de andere zaken eens om te kijken waar het probleem ligt.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 23:49

Beugelfles

I love rusty spoons

Je kan ook editten met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje

Je hebt ook een ander topic lopen zie ik?
Onboard Geluidskaart A8N-E

Probeer zelf wat met netwerkdrivers, al dan niet van de Marvell site, Is gewoon internetverkeer mogelijk? geheugen testen met memtest voordat je nieuwe koopt. Probeer zaken uit te sluiten etc.

Heb je een nieuwe windows installatie gedaan na aanchaf nieuw moederbord, welke OS draai je überhaupt?

Succes ermee, de mensen op tweakers hebben nog geen glazen bollen.

[ Voor 15% gewijzigd door Beugelfles op 27-11-2006 12:22 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Is het enige geheugen dat je gekocht hebt die 2 x 256 DDR400 CORSAIR (dus in totaal 512MB)?

Oh, en QVL = Qualified Vendors List. Dat zit dus niet letterlijk op je mobo ;) Het is een lijst met producten die gegarandeerd werken met je mobo. Let op: Het komt vaak voor dat producten die niet op de lijst staan gewoon werken, dus als het er niet op staan betekent het nog niet dat het per see niet werkt.

edit:
Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 12:25 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie nog steeds geen fatsoenlijke topictitel van jou in de topicreports?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:24:
Is het enige geheugen dat je gekocht hebt die 2 x 256 DDR400 CORSAIR (dus in totaal 512MB)?

edit:
Spuit 11
Ja, is dit niet voldoende? Naar mijn mening moet zo'n pc toch gewoon goed kunnen draaien op 512 dual corsair of niet?

Verwijderd

Nou ja, het houd natuurlijk niet over. 1024mb zou al stukken beter zijn (vind ik persoonlijk het minimum om te gamen onder XP)

Gebruik je trouwens de in-game browser? Of gebruik je gamespy / all seeing eye / of een andere 3rd party browser? En gebruik je ook filters? Bijvoorbeeld alleen NL servers opvragen, of alleen TDM, of bijv CtF. Als je namelijk geen filters gebruikt krijgt hij gelijk een heleboel servers binnen, en om die allemaal even te pingen kan soms wel even duren. Dat kan die ping van 1000+ verklaren.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Zou je niet eerst eens proberen je geluid aan de praat te krijgen: klik?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
TheZoo schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:25:
Zou je niet eerst eens proberen je geluid aan de praat te krijgen: klik?
Geluid werkt wel, alleen micro niet. Dit heeft toch nog nix te maken met het niet kunnen browsen van de servers...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:17:
Nou ja, het houd natuurlijk niet over. 1024mb zou al stukken beter zijn (vind ik persoonlijk het minimum om te gamen onder XP)

Gebruik je trouwens de in-game browser? Of gebruik je gamespy / all seeing eye / of een andere 3rd party browser? En gebruik je ook filters? Bijvoorbeeld alleen NL servers opvragen, of alleen TDM, of bijv CtF. Als je namelijk geen filters gebruikt krijgt hij gelijk een heleboel servers binnen, en om die allemaal even te pingen kan soms wel even duren. Dat kan die ping van 1000+ verklaren.
Nou ik gebruik gewoon de in-game browser. Op het moment dat ik alleen mn "favoreiten" browse dit zijn ongeveer 10 servers. Dan heb ik hetzelfde probleem. En wat betreft de 1024 mb als minimum dan zou ik er toch ook last van moeten hebben als ik ingame ben. Dan haal ik gewoon 200 fps met ping 40 en draait alles vloeiend....

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:43:
[...]

Ik zie nog steeds geen fatsoenlijke topictitel van jou in de topicreports?
Force em maar, want ik kan geen topic veranderen in edit

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb gezegd: verzin een fatsoenlijke topictitel en post het in de topicreports (het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksboven).

En wil je verder aub ook het edit-knopje gebruiken in plaats van om in korte tijd achteraan te posten? Dat is wel zo overzichtelijker :) Het is pas de bedoeling om een topic omhoog te kicken wanneer het topic niet meer zichtbaar is in de actieve topiclisting. In regel is dat pas na 24 uur.

edit:
OK, topictitel is hersteld d:)b

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 27-11-2006 17:55 ]

Pagina: 1