Toon posts:

Onboard Geluidskaart A8N-E

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe moederbord gekocht (althans nieuw voor mij dan) namelijk een ASUS A8N-E. Alles werkt tot nu toe vlekkeloos, alleen krijg ik maar niet mijn geluidskaart aan de gang.

Ik heb op het moment de realtek driver geinstalleerd (van de asus site) Maar op 1 of andere manier krijg maar niet mijn headset aan de gang. Mn mic. wordt niet herkend en mn koptelefoon schijnt te functioneren als zowel mic. en koptelefoon. heel apart. Ik heb het geprobeerd met een andere driver, namelijk soundMAX maar deze werkt ook niet.

Kent iemand dit probleem? of iemand met hetzelfde moederbord, wat voor audio driver gebruiken jullie?

alvast bedankt,

Joost // smAg

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 23:47
De NVIDIA Nforce drivers bevatten ook de Realtek audio-drivers en kunnen gewoon met de rest meegeinstalleerd worden

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Moet je dat niet gewoon aanvinken in de volume controle van windows? Zeg maar configuratiescherm > geluid > geavanceerd > eigenschappen > aanvinken.

Het is maar een suggestie.

Verwijderd

Ik heb op het moment de realtek driver geinstalleerd (van de asus site) Maar op 1 of andere manier krijg maar niet mijn headset aan de gang.
Probeer eens een nieuwere / oudere driver van Realtek en controleer ook of je de Plugjes in de juiste gaatjes gestoken hebt. Realtek drivers werken gewoon wel maar het soms even weten hoe je het precies voor elkaar krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het allemaal geprobeerd. Maar niets schijnt te helpen.

Als ik mijn mic test (opnemen in windows) en ik heb tergelijketijd muziek aanstaan. Dan is hetgene wat opgenomen is de muziek. Dus op 1 of andere manier werkt mijn koptelefoon voor zowel als koptelefoon als mirco.
De stekkertjes zitten gewoon in de juiste poorten naar mijn mening (groen/rood).

Iemand misschien nog suggesties?

gr,

Joost

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb jij toevallig gekeken of je ingangen niet ingesteld staan voor 5.1 geluid? Dat hierdoor ook je mic ingang wordt gebruikt voor een uitgang( lijkt mij zo omdat je muziek hoort van het opnemen)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:40
In mijn handleiding staat dat de mic in altijd pink (roze) is. En dat is als je het mobo van achter bekijkt het gaatje helemaal rechts onderin.
Light bleu (licht blauw) is altijd line in
De rest is afhankelijk van de config die je hebt ingesteld (2,4,6 of 8 channel).

In welke kleur heb jij je mic gestoken?

[ Voor 14% gewijzigd door SpiriTNL op 27-11-2006 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:26:

De rest is afhankelijk van de config die je hebt ingesteld (2,4,6 of 8 channel).

In welke kleur heb jij je mic gestoken?
mic zit in voor mij links onder als je erachter staat (roze is dat) en hij staat ingesteld op hoofdtelefoon, dus niet 2.4.6 of 8

• SpiriTNL
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:34:
[...]

mic zit in voor mij links onder als je erachter staat (roze is dat) en hij staat ingesteld op hoofdtelefoon, dus niet 2.4.6 of 8
vreemd, want volgens de handleiding moet roze rechts onder zitten.
Probeer daar eens je mic in te doen.
En die links onder is bij mij oranje nier roze.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een audiochip is een audiochip ;)
Processors, Mobo's & Geheugen » Audio, Video & HiFi dus.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 27-11-2006 12:05 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 07:12

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik heb ook een A8N-E en gebruik de drivers van de ASUS site, gewoon de nieuwste.

5.1 set + headset (met mic) werkt perfect. Ik gebruik voor mijn headset de front aansluitingen van mijn kast (Coolermaster centurion 5) en dit werkt perfect.

Kijk goed in welke poortjes je de stekkertjes steekt, mijn 5.1 set heeft hele andere stekkertjes dan de poortjes op het moederbord aangeven.

Makkelijkste lijkt mij om de front aansluitingen van je kast te gebuiken, werk bij mijn i.i.g. perfect.

Succes

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen frontingang op mn kast zitten. en alle andere mogelijkheden wat betreft poorten en stekkertjes heb ik uitgesloten. Dat werkt ook niet.

• SpiriTNL
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:03:
Ik heb geen frontingang op mn kast zitten. en alle andere mogelijkheden wat betreft poorten en stekkertjes heb ik uitgesloten. Dat werkt ook niet.
Als jij alles hebt uitgesloten blijft er niks anders over dan dat je mobo defect is.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me vrij onlogisch

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:52:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het allemaal geprobeerd. Maar niets schijnt te helpen.

Als ik mijn mic test (opnemen in windows) en ik heb tergelijketijd muziek aanstaan. Dan is hetgene wat opgenomen is de muziek. Dus op 1 of andere manier werkt mijn koptelefoon voor zowel als koptelefoon als mirco.
De stekkertjes zitten gewoon in de juiste poorten naar mijn mening (groen/rood).

Iemand misschien nog suggesties?

gr,

Joost
Dit is een software issue. Als je geluid opneemt ipv je microfoon moet je even dubbelklik op je Sound-icon in traybar, en naar opties / eigenschappen / Adjust volume for : Recording aanklikken, en alles uitvinken except voor je microfoon :)

Probeer het dan nog eens? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe held: En hij heet lism!
j/k het werkt nu goed, zo'n (relatief) simpele oplossing, en toch heeft het me uren van drivers testen gekost. Bedankt man.
Voor de rest ook iedereen bedankt voor de nuttige input! thx, thumbs up great work.

Verwijderd

O+

Ik heb zelf ook weken mee geworsteld totdat ik erachter kwam dat het zo moest, en vaak mensen moet uitleggen hoe je je mic enabled voor teamspeak, dus zodoende!
Pagina: 1