Toon posts:

DVD-recorder waar ik een externe USB schijf aan kan hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb een heel weekend al gezocht op Internet en op GoT, maar ik kan dit niet vinden.

Mijn vraag:

Ik zoek een DVD-recorder voor bij de TV, waar een USB aansluiting op zit waar ik een externe harde schijf op kan aansluiten en de DivX en XVid films die daar opstaan kan afspelen. Verder zou het mooi zijn als die harde schijf ook als extra schijf kan dienen als de harde schijf van de harddiskrecorder (in het geval van een combispeler) te vol zit/te weinig blijkt te zijn.

De spelers met USB aansluiting ondersteunen alleen het bekijken van foto's of het afspelen van MP3. Ik kan in ieder geval niet vinden dat je hiermee ook films kunt afspelen. (misschien allen usb 1.1 ipv 2.0 ??)

Ik kan deze informatie nergens vinden (ook niet in digitale handleidingen van de spelers). Wie kan mij helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook gezien, maar ook daar kan ik dus niet zien of ik een externe harde schijf kan aansluiten.... Zeker als ik in andere handleidingen steeds vond dat het alleen voor foto's als MP3 is.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kiss apparatuur ;)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
je kan je harde schijf wel aansluiten op de dvd recorder om bestanden aftespelen maar dan moet de hardeschijf wel fat of fat32 geformateerd zijn. ik ben namelijk ook al opzoek naar zown speler maar de usb poorten die zijn zow sloom dat als je een film gaat kijken van de externe schijf dan gaat die het beeld heel erg stotteren ook die dvd speler van de aldi die speler die laat het geluid en beeld niet synschroom lopen (of hoe je dat ook typt).

ik hoop dat je nu meer informatie hebt.

Verwijderd

Ik heb een externe schijf met zowel USB-als firewire aansluiting en aangezien mijn Liteon (zoals de meeste recorders trouwens) over een firewire-ingang beschikt had ik stilletjes gehoopt......
Maar deze ingang zou enkel geschikt zijn om digcam op aan te sluiten, werd mij verteld.
Zou het desondanks mogelijk zijn deze HD toch op deze ingang aan te sluiten, mits formattering van de partitie in fat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:25:
Ik heb een externe schijf met zowel USB-als firewire aansluiting en aangezien mijn Liteon (zoals de meeste recorders trouwens) over een firewire-ingang beschikt had ik stilletjes gehoopt......
Maar deze ingang zou enkel geschikt zijn om digcam op aan te sluiten, werd mij verteld.
Zou het desondanks mogelijk zijn deze HD toch op deze ingang aan te sluiten, mits formattering van de partitie in fat?
Goed punt,.. over dit soort dingen is echt nergens informatie te vinden,.. terwijl er volgens mij heel veel mensen zijn die DIT juist willen weten.

Kort en goed,.. ik ben dus op zoek naar een alles-in-een... en die bestaan blijkbaar niet.

• harmz
jawel hoor kijk hier maar is http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087997/0 daar staat er een maar de usb poort van die dingen die zijn gewoon heel belagelijk slecht.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Is een HTPC misschien een goede oplossing ?
Volledige vrijheid en de prijs valt ook wel mee...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
harmz schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:15:
jawel hoor kijk hier maar is http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087997/0 daar staat er een maar de usb poort van die dingen die zijn gewoon heel belagelijk slecht.
Je hebt niet gelezen,.. apparaat moet dus:
DVD recorder hebben,
Harddiskrecorder hebben
USB aansluiting (2.0) hebben
en DIVX/XVID ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:19:
Is een HTPC misschien een goede oplossing ?
Volledige vrijheid en de prijs valt ook wel mee...
IS mijn laatste optie inderdaad, maar liever niet,.. is heel moeilijk erg stil te krijgen.

• harmz
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:47:
[...]

Je hebt niet gelezen,.. apparaat moet dus:
DVD recorder hebben,
Harddiskrecorder hebben
USB aansluiting (2.0) hebben
en DIVX/XVID ondersteunen.
oeps sorry ik dacht alleen een dvd speler waar je een externe hdd op aan kan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik het de zoektocht opgegeven,.. ik ga voor 2 apparaten. De eerste is besteld:

Een Philips DVP5960/12 DVD speler met HDMI/USB/DivX/Xvid ondersteuning.

het idee is daarnaast een Harddiskrecorder te kopen:

Een LG RH-178 met 160GB harddisk

Zo ben ik veel goedkoper dan een HTPC uit en volgens mij dezelfde functionaliteit (die ik zoek)

Verwijderd

Topicstarter
Kleine vraag nog :

Als een USB schijf aan die Philips DVP5960 hang dan zie ik van de titels alleen de eerste 8 tekens in de directory staan. Weet iemand of er een mogelijkheid is hier meer tekens te laten zien ?

Verwijderd

Je hebt het niet toevallig als FAT16 geformateerd? :P

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:54:
Kleine vraag nog :

Als een USB schijf aan die Philips DVP5960 hang dan zie ik van de titels alleen de eerste 8 tekens in de directory staan. Weet iemand of er een mogelijkheid is hier meer tekens te laten zien ?
heb net dezelfde speler ... en ik weet dat er firmware hacks zijn hiervoor. Ook om de size van je subtitles bij divx in te stellen etc... en die lelijke grijze balk weg te krijgen.
Meer info vindt je hier :
http://board.softpedia.co...php?showtopic=4372&st=200

goodluck

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden en hij doet het!~

Bedankt voor de hulp.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:25:
Ik het de zoektocht opgegeven,.. ik ga voor 2 apparaten. De eerste is besteld:

Een Philips DVP5960/12 DVD speler met HDMI/USB/DivX/Xvid ondersteuning.

het idee is daarnaast een Harddiskrecorder te kopen:

Een LG RH-178 met 160GB harddisk

Zo ben ik veel goedkoper dan een HTPC uit en volgens mij dezelfde functionaliteit (die ik zoek)
*KICKJE*

Hoe bevalt de Philips DVP5960/12??
Ik ben namelijk van plan om een DVD-speler aan te schaffen met USB/DivX/Xvid ondersteuning; dwz de speler moet naast gewone DVD+R/DVD+RW etc ook DVD's (vob-bestanden, ISO's lijken me niet te werken, toch?) en DivX/Xvid van een externe HDD kunnen afspelen. Is USB 1.1 hier wel geschikt voor, metname DVD's (vob-bestanden) vanaf de externe HDD?? Stottert de DVD film dan niet?

Zijn er ook DVD-spelers met de bovenstaande specificaties maar dan met USB 2.0?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:24:
[...]

Goed punt,.. over dit soort dingen is echt nergens informatie te vinden,.. terwijl er volgens mij heel veel mensen zijn die DIT juist willen weten.

Kort en goed,.. ik ben dus op zoek naar een alles-in-een... en die bestaan blijkbaar niet.
Dus OK wat USB betreft, maar de meeste DVD(HD)-recorders hebben enkel een firewire(front)aansluiting, dus de vraag blijft: als je over een externe HD beschikt die toevallig een firewire-aansluiting heeft, is die dan ook te gebruiken om data over te dragen naar de recorder en vice-versa, of moet hiervoor een apart topic geopend worden.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:14:
[...]

Dus OK wat USB betreft, maar de meeste DVD(HD)-recorders hebben enkel een firewire(front)aansluiting, dus de vraag blijft: als je over een externe HD beschikt die toevallig een firewire-aansluiting heeft, is die dan ook te gebruiken om data over te dragen naar de recorder en vice-versa, of moet hiervoor een apart topic geopend worden.
Nee lijkt me geen apart topic waard. Als je logisch nadenkt gaat dat natuurlijk nooit lukken.

Een camera sluit je aan op die fw ingang, vervolgens kies je in het menu van de recorder dat ie van de externe FW ingang moet gaan opnemen en je drukt op play op je camera........

Begin je het te snappen?

Wie/wat gaat er voor zorgen dat welke data van een aangesloten harddisk overgepompt gaat worden?
Die recorder kan echt geen extern aangesloten apparaat bedienen, ja, op z'n hoogst een DV camera, want die kun je met je PC ook bedienen. Maar passieve data op een harddisk.......??

Tenzij jij op die externe harddisk een knop hebt die zegt: pomp nu alles wat je hebt staan naar je FW/USB poort........
Pagina: 1