[advies]Nieuwe 5.1 set met 5.1 ingang

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Na een goede 1,5 jaar trouwe dienst heeft dit weekend mijn subwoofer het begeven.
De bekende kraak/plop/ratelen bij lage dreunen hoor ik zo'n beetje nonstop.
De versterker zit ingebouwd in de subwoofer, de conclusie om maar de hele set te vervangen.

Betreft onderstaande set (toendertijd gekocht bij kijkshop).
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/100_064t.jpg
Natuurlijk geen high-end spul, maar geluid was al stukken beter dan mijn oude DTT2200 van creative.

Met google (5.1 speakerset) wordt je eerst doodgegooid met de prijsvergelijkers, daarna volgen 3 pagina's met slechts kleine (PC)speakers.
De kijkshop zelf verkoopt hem niet meer, verder gezocht kan ik niet echt een andere winkel vinden die deze set nog verkoopt.
Dit weekend al de BCC bezocht, toch hoofdzakelijk home cinema sets; mijn budget zo'n 400 euro maximaal.

2 mogelijke opties binnen mijn budget waren de Samsung HTTHQ22, met name de kleine front speakers kwamen mij goed uit (buro plaatsing). Ten tweede zag ik op internet de Panasonic HT990. De Panasonic heeft mijn zus, welke bijzonder goed klinkt.

Echter beide hebben geen 5.1 (danwel analoge) ingang, de set wordt puur voor mijn PC welke 5.1 (jackplug 3x/6x tulp) uitgang heeft.

Heeft iemand, of is bekend met, soortgelijk speakerset die nog wel te koop is en 5.1 ingang heeft?

Als laatste 'redmiddel' kan ik wel de subwoofer openschroeven en mogelijk een nieuwe subwoofer erin plaatsen, echter als een 'audio-newbie' ik ook ben verwacht ik zeker dat daar iets flink mis gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zoek je naar een speakerset en kom je aan het een complete Home theatre set :?

Als je geen DVD-speler nodig hebt, kun je beter naar een gewone PC speakerset zoeken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tamarinde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2025
Als je toch een nieuwe van plan bent om te gaan kopen moet je als Tweaker natuurlijk eerst proberen die oude te repareren.

XBOX 360 Gamertag

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:04:
Waarom zoek je naar een speakerset en kom je aan het een complete Home theatre set :?
Omdat ik juist op zoek ben naar 'grote' speakers. Mijn oude DTT set kon gewoon mijn kamer niet 'vullen' met goed geluid (3,5x4m), nu weet ik niet hoe hedendaagse speakers zijn. Als ik hoor hoe die panasonic 'vullend' geluid geeft, dacht ik meer in die richting te moeten zoeken.

mbt het repareren, dit wil ik wel gaan proberen maar in iedergeval een alternatief klaar hebben staan als het flink mis gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2006 11:29 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

"Grote" speakers.... Mja, In die dingen die je nu hebt zitten ook alleen maar van die kleine frotjes. Veel "groot" is daar niet aan (behalve veel gebakken lucht). De betere PC sets kunnen echt een ruimte wel vullen. Daarnaast: als je dat DVD ding niet nodig hebt, dan verspil je daar alleen maar geld mee i.p.v het in degelijke speakers te steken.

Kijk anders eens in dit topic: [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? Denk dat dat wel iets leuks voor je is. Of misschien een ander setje van Teufel, zoals dit: http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_136.cfm?lcom=30 (daar moet natuurlijk nog wel een versterker bij)

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 27-11-2006 11:56 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Nou weet ik niet hoe jij er over denkt, maar 1.5 jaar voor zo'n setje is natuurlijk belachelijk; zoiets moet minstens vijf jaar zonder problemen meegaan. Terug naar de kijkshop en je probleem voorleggen! Natuurlijk moet je dan geen genoegen nemen met "Maar u heeft maar een jaar garantie".

Anders wordt het als je je setje al een beetje zat was, dan moet je gewoon iets nieuws kopen. Aangezien je het toch op je pc gaat aansluiten is een pc setje denk ik de beste oplossing, al helemaal omdat je het signaal analoog wilt versturen. Teufel en Logitech (en vast nog een paar andere merken) leveren setjes die jouw kamer met gemak kunnen vullen met geluid.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:50:
Kijk anders eens in dit topic: [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? Denk dat dat wel iets leuks voor je is. Of misschien een ander setje van Teufel, zoals dit: http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_136.cfm?lcom=30 (daar moet natuurlijk nog wel een versterker bij)
Daar hebben ze hele mooie speakers, dank je :)

Pagina: 1