Ik heb orange in combinatie met een Samsung E720 en ik kan je melden dat ik heb als haren op mn kop dat ik ooit de keuze voor orange heb gemaakt.
Ik probeerde iemand te bellen om te zeggen "Om 3 uur komt de trein in Apeldoorn aan" (dat was echt het enige), en ik moest hem daar 3 (!!!) keer voor bellen. Toen heb ik hem alsnog een smsje moeten sturen (minstens 10 pogingen) en toen begreep hij pas wat de bedoeling was. Diegene waar ik het tegen had is niet hardhorend, idioot, doof of ronduit debiel, hij hoort gewoon en begrijpt alles wat ik tegen hem zeg. Het probleem is dat het netwerk van Orange zo kut en wisselvallig is dat je er geen peil op kan trekken. Ook als ik in mijn woonkamer in Enschede zit varieert (!!) het bereik (geen slecht weer, want dan kan je gewoon helemaal niet bellen).
Ik heb hiervoor prepaid van KPN en T-Mobile gehad en daar heb ik (bijna) nooit gehad dat een gesprek uberhaupt verbroken werd door gebrek aan bereik. Bij orange is dit aan de orde van de dag, ik heb de afgelopen 2 weken geen gesprek kunnen voeren zonder dat de verbinding verbroken werd doordat ik geen bereik heb.
Je hebt dan idd netwerkgarantie, maar wat heb je aan geld terug als je niet eens fatsoenlijk kan bellen.
Als je de helpdesk belt, wordt je erg vriendelijk te woord gestaan door één of ander dom wicht, die zegt de klacht door te geven. Daar hoor je uiteraard niets meer van, ook niet na 3 keer bellen.
Ik dacht er ook over om Rabo-mobiel te nemen, maar na dat ik erachter kwam dat het via het orange netwerk ga, betaal ik liever meer bij KPN of vodafone, en bankier ik wel via internet.
Misschien dat in de randstad het bereik beter is, maar de keren dat ik in Den Haag ben geweest was het netwerk ook kut zoals gebruikelijk.
Echt ik adviseer je er heel goed over na te denken als je orange neemt, want ik heb er alleen maar slechte ervaringen meer. Echt ik kan geen enkel positief punt bedenken, want ook het argument dat ze goedkoop zijn is BS, want als je niet kan bellen is iedere cent er één teveel.
IEn ik zit er nog 10 hele maanden aan vast