[Rabo Mobiel] Ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:40:
Overigens gaat Rabo Mobiel binnenkort overstappen naar het KPN Netwerk:
http://www.rabomobiel.nl/...abo_mobiel_op_kpn_netwerk
Ik neem aan dat we een nieuwe SIM krijgen? Iemand 'm al ontvangen?

Weet iemand btw of je bij Rabo Mobiel ook elk jaar een nieuwe telefoon krijgt wanneer je een abbonement hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Ineens is er gisteren een bedrag van €9,00 afgeschreven namens Rabo Mobiel BV (Rek. nr. 1324.73.100), onder vermelding van FACTUUR OKTOBER 2008 RABO MOBIEL. Herkent iemand dit, en waar zou dit aan kunnen liggen?

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Rabo Mobiel gebruikt bij mij (constant) rek nr. 1229.10.354, maar dat hoeft nog niets te betekenen.

De omschrijving 'Factuur oktober 2008' is wel vreemd. Evenals het bedrag van €9.00.
Ik zou even bellen naar de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Gebeld, bleek het de afschrijving voor nummerbehoud te zijn, ik heb dat ongeveer een half jaar geleden 29 juli 2007 aangevraagd, maar ze schreven het nu pas af. Er was al vaker over gebeld (door andere klanten), en hun excuses voor de verkeerde beschrijving, en voor de late afschrijving (administratie liep daar achter).

Dus iedereen die €9,00 afgeschreven krijgt door Rabo Mobiel B.V. per automatische incasso: Dit komt door je aanvraag nummerbehoud.

Klantenservice was trouwens erg snel! Zolang je die "robot-stem" maar overslaat ;)

Edit, over overstap:
Ik heb hier al een hoop informatie ontvangen, mijn nieuwe KPN/Rabomobiel simkaart komt juli/augustus 2008, en deze moet ik dan activeren bij aankomst. We behouden ons huidige beltegoed, en als tegemoetkoming voor de overlast krijgt iedereen €5,00 extra beltegoed. We worden allemaal verzocht onze adresgegevens online te controleren, zodat de simkaart wel aankomt!

Bovenstaande informatie is dus voor Prepaid-klanten van Rabomobiel.

Edit, mijn ervaringen met Orange/Rabomobiel netwerk sinds 29 juli 2007:
Het bereik is erg slecht, er zijn hier dorpen en steden (vrij grote) waarin je zelfs in het centrum geen enkel bereik hebt, laat staan in de woonwijken erbuiten. Ik ben blij dat Rabomobiel overstapt naar KPN netwerk, want met een KPN/Hi simkaart erin is het bereik overal prima (met dezelfde telefoon dus).

[ Voor 50% gewijzigd door AndriesLouw op 10-05-2008 11:00 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.S.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 01:14
Vanaf 1 juli bel ik via het KPN-netwerk.
Vooraf was alles prima geregeld, op tijd een nieuwe sim-kaart, de mogelijkheid om eventueel op een latere datum over te stappen als 1 juli niet uitkwam, duidelijke uitleg, etc.
Daarna had ik inderdaad een beter bereik.
Ik heb het .cab bestand voor mijn telefoon (HTC620s) gedownload. Dit is er in 2 versies, voor WE 5.0 en 6.0. Dat was niet zo'n succes. MMS werkt dan niet. De startpagina van internet is dan automatisch de Rabobank-site en is niet te wijzigen. De telefoon maakt tussendoor ongevraagd contact met internet. (en ik betaal per Kb, dus dat is ongewenst)
Die software heb ik dus verwijderd en handmatig de instellingen goed gezet.
Op de site staat duidelijk uitgelegd hoe.
Alleen werkt ook dan MMS niet. Ik moet een verbinding ingeven die mijn telefoon niet als keuze geeft.
Daarnaast heb ik gehad dat iemand verschillende keren probeerde om mij te bellen. Ik had echter geen telefoon gehoord en geen gemiste oproepen. Wel een voice-mail bericht.
Op zich dus redelijk geregeld, met wat opstartproblemen (denk ik)
Minder is het feit dat ik de laatste 2 weken de helpdesk niet kan bereiken vanwege "extreme drukte". Ik kan ook geen mogelijkheid ontdekken om de helpdesk via de mail te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:44
Bij mij ging de overstap ook prima. Ik had nooit problemen met Orange maar vind het wel leuk dat ik nu af en toe een MMS'je kan versturen.
Internet instellingen eerst per SMS gekregen maar daarmee werkte Opera niet. Vervolgens handmatig een accesspoint ingesteld voor internet. Dat is de standaard verbinding, daarnaast voor MMS de verbinding van het SMS'je gehouden. (Nokia 6300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds mijn overstap is mijn mobiel internet zeer onbetrouwbaar op mijn Samsung SGH-i600. Helemaal niets verandered met mijn setup (behalve de goede instellingen). Internet werkt een poosje, dan niet meer zonder de data connectie te verbreken en opnieuwe oprichten.

En ja: niet mogelijk contact met de helpdesk te maken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:35
Mijn schoonmoeder is ook over van Orange naar KPN ;)

Volgende probleem doet zich nu voor: als ze smst krijgt ze geen ontvangst rapport meer. Dit kreeg ze op het Orange netwerk wel. Ervaren jullie hetzelfde? Of moet ze iets speciaals instelllen? De optie ontvangen aflever rapport staat wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een simlockvrij toestel gekocht met een rabomobiel pakket, scheelde €30,- in aanschaf. Had ik dit nou maar nooit gedaan, het is echt onmogelijk om het toestel gerepareerd te krijgen. Je moet gewoon van 9 tot 22 in huis zitten wachten tot ze het kreng op komen halen. En dan ben ik al 1,5 week bezig geweest om het ding uberhaupt geregistreerd te krijgen.
Van mij krijgt rabomobiel een dikke vette 0 voor service.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TruckSpank
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05-2022
Bredend, ik lees dat je Opera werkend hebt gekregen via Rabomobiel, door een 'accesspoint' in te stellen. Hoe heb je dat gedaan, en welk accespoint heb je dan ingevoerd?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik merk dat het topic al lang niet meer actief is, maar aangezien dit mij de ideale plaats lijkt om mijn probleem te bespreken heb ik geen nieuw topic geopend O-).

Ik heb RaboMobiel sinds begin november 2008. Sinds een paar maanden heb ik last van het enorm langzaam verzenden van smsjes. Het duurt soms wel 2 minuten -O-. Terwijl de smsjes soms beperkt zijn tot een reply op het niveau van: "OK!" , "Bel je zo terug" of ":-)" 8)7.

Voorheen was het versturen van een smsje een kwestie van klik..verzonden. Het lijkt wel of ik op een enorme wachtlijst geplaatst wordt voordat mijn smsje wordt ontvangen door de centrale.
Of is dit laatste een typisch geval van klok[ja] en klepel[nee]?

Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden? Ik denk er namelijk over na om mijn contract van rabomobiel netjes op te zeggen en weer in zee te gaan met vodafone. Daar had ik namelijk nooit problemen mee.

Ter info: ik woon niet in een drukbevolkt gebied zoals een stad.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Apart probleem, heb ik nog niet eerder van gehoord...
Heb je al eens je sim in een ander toestel gedaan? Maakt dat verschil uit?
Overigens is wonen in een niet drukbevolkte stad misschien eerder in je nadeel dan in je voordeel.
Als het probleem blijft zou ik de klantenservice bellen. Je contract zomaar opzeggen gaat natuurlijk niet (bij abonnement). Ze moeten uiteraard de gelegenheid hebben om het probleem op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hugo__Boss schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:57:
Je contract zomaar opzeggen gaat natuurlijk niet (bij abonnement). Ze moeten uiteraard de gelegenheid hebben om het probleem op te lossen ;)
Mja, heb een abbo van €4,50. Das een kwestie van een nieuwe simonly aanschaffen en mijn huidige sim te laten verstoffen tussen mijn diploma's :P

Overigens had ik inmiddels hetzelfde idee opgedaan. Ik moet alleen nog even een andere telefoon vinden, en een andere sim. om met die sim eens te smsen met mijn telefoon. Eens kijken of dat ook zo traag gaat.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 18:04
Hebben mensen al Myorder geprobeerd met SMS Betalen?
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, ik vind echt ideaal nooit meer cash bij het uitgaan zodra het landelijk is uitgerold =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Heeft er iemand al een beetje ervaring met het Mobiel internet van Rabo Mobiel?
Ik heb nu onbeperkt internet aangevraagd voor 10€ p/m. En op de website staat dat het maximaal 128kbit/s is, dus 16KB/s. Maar gaat dat in praktijk ook zo snel/langzaam? Ik wou dit even een maandje gaan proberen maar moet wachten tot 1 juni.
Ze hebben overgens wel snellere internet aanbiedingen. Maar daar zitten limieten op van 10MB of een zielige 150MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44

Sr_Ogel

Klop klop klop

Niet veel leven hier, toch even proberen een vraag beantwoordt te krijgen.

Ik opera mini 5.1 op mijn telefoon gezet en gebruik deze al enige tijd na volle tevredenheid. Nu is het geval dat als ik nu naar de mobielbankieren website ga, mij de toegang wordt geweigerd, omdat oprera mini geen veilige browser zou zijn.

Hebben meer mensen last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat klopt,
Voor mobiel bankieren van de Rabobank (de mobiele site voor het internetbankieren zegmaar) is het vereist dat je vanaf het opgegeven mobiele nummer, inlogt.
Deze informatie wordt doorgegeven als je met de standaard browser van je telefoon (of bv Opera Mobile), inlogt.

Opera mini maakt gebruik van een proxy (met Opera mini is het niet mogelijk, een rechtstreekse verbinding te maken) waardoor de rabobank, de gebruiker niet kan indentificeren (je toegangscode alleen is dus niet genoeg)

Dus je telefoonbrowser, of Opera Mobile gebruiken, indien mogelijk.

Even wat andere info:
In het verleden, moest je extra betalen, als je gebruik maakte van mobiel bankieren.
Alleen als je het gebruikte in combinatie met RaboMobiel was het gratis,
Tegenwoordig is het niet meer nodig, om het via RaboMobiel te doen, elke provider is nu gratis.
alexkroeze schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:31:
Niet veel leven hier, toch even proberen een vraag beantwoordt te krijgen.

Ik opera mini 5.1 op mijn telefoon gezet en gebruik deze al enige tijd na volle tevredenheid. Nu is het geval dat als ik nu naar de mobielbankieren website ga, mij de toegang wordt geweigerd, omdat oprera mini geen veilige browser zou zijn.

Hebben meer mensen last van dit probleem.
Pagina: 1 2 Laatste