Toon posts:

AGP-slot opgeblazen, reboot bij zware belasting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb uit onwetendheid een AGP 8x kaart in mijn mobo gestoken die 2/4x aan kan. Gevolg: de drie condensators van het AGP slot staan bol, en zijn dus opgeblazen. Ik heb windows vers geïnstalleerd en als ik mijn computer zwaar belast (realtime, ik gebruik de pc om muziek te produceren) dan knalt ie ongeveer ieder kwartier eruit en start hij opnieuw op. Het lijkt op een hardwarefout. Zou het een restspanning kunnen zijn op mijn mobo? Dat is een Gigabyte K7 Triton (GA-7DXE), met een 2200+ Athlon (FSB133, anders denkt ie dat het een 1500+ is).

Heeft iemand iets eerder gehad wat er op leek? Ik heb 550 watt voeding erin hangen, dit zou genoeg moeten zijn voor de 5 pci sloten en 4 schijven die erin hangen...Ik draai WinXP Home. Op een andere schijf staat XP Pro (geen fresh install), daar heb ik de problemen nog niet mee gehad, maar die belast ik ook niet zo zwaar omdat ik daar administratieve dingen in doe zoals word, researchen en andere simpele taken.

Help!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:31
Als je een beetje kan solderen (of iemand kent die kan solderen) zou je kunnen beginnen met het bekijken welke condensators bol staan, opschrijven welke waarden ze hebben en je moederbord fabrikant mailen met de vraag of ze vervangende condensators voor je hebben.

Zelf heb ik een dual P3 MSI moederbord waarvan bijna alle condensators bol stonden. Na een mailtje naar MSI kreeg ik kosteloos vervangende exemplaren opgestuurd, erop gesoldeerd en werkt weer als een trein.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
Mr.B schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:43:
Als je een beetje kan solderen (of iemand kent die kan solderen) zou je kunnen beginnen met het bekijken welke condensators bol staan, opschrijven welke waarden ze hebben en je moederbord fabrikant mailen met de vraag of ze vervangende condensators voor je hebben.

Zelf heb ik een dual P3 MSI moederbord waarvan bijna alle condensators bol stonden. Na een mailtje naar MSI kreeg ik kosteloos vervangende exemplaren opgestuurd, erop gesoldeerd en werkt weer als een trein.
Oke dan! Maar komen de problemen overeen met jou situatie van toen? Met andere woorden, werd jij er ook steeds uitgegooid? |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem dat je omschrijft is exact wat bolle elcos doen. Dus het is een kwestie van of die elco vervangen of gewoon een ander bord kopen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eventueel kun je elco's toch ook kopen/bestellen bij de radio piet/conrad?
als je de waardes maar weet

(en ze er niet verkeerd om op zetten :'( )

[ Voor 18% gewijzigd door Viper® op 27-11-2006 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:56:
Eventueel kun je elco's toch ook kopen/bestellen bij de radio piet/conrad?
als je de waardes maar weet

(en ze er niet verkeerd om op zetten :'( )
Hehehe :) Hoe kom je achter die waardes, en hoe weet je of ze goed om zitten (en niet van, heej hij doet nix, ze zitten verkeerd om ;))

Thanks so far iig :)

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
de waardes staan bij de meeste gewoon op de zijkant van de elco
als je kijkt hoe ze er nu op zitten zie je op de elco als het goed is een verticale streep zitten
bij de nieuwe elcos moet die streep op dezelfde plek komen (die streep duidt de min kant aan) tevens zijn de pootjes van verschillende lengte bij de nieuwe elco's (de lange is de min)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks...hier moet ik wel mee uit de voeten komen denk ik! Nou nog even kijken waar ik die dingen kan halen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:21:
Thanks...hier moet ik wel mee uit de voeten komen denk ik! Nou nog even kijken waar ik die dingen kan halen :)
Als ik me niet vergis zijn het 2200µF 6.3V dingen op dit bordje. Mocht je ze niet kunnen vinden moet je maar even mailen/icqen/DMen dan kan ik ze wel even van een bord afhalen voor je.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit probleem heeft er overigens niks mee te maken dat je een AGP 8x kaart in je PC hebt gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:39:
[...]

Als ik me niet vergis zijn het 2200µF 6.3V dingen op dit bordje. Mocht je ze niet kunnen vinden moet je maar even mailen/icqen/DMen dan kan ik ze wel even van een bord afhalen voor je.
Oke dan :D

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Palomar schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:41:
Dit probleem heeft er overigens niks mee te maken dat je een AGP 8x kaart in je PC hebt gehad.
Idd, het is gewoon backwards compatible

Verwijderd

Nee, ik snap ook niet waarom de agp slot is opgeblazen terwijl je er een 8x agp kaart in hebt gedrukt. Want normaal gesproken past de videokaart zich aan de moederbord hoeveel Xx hij aankan in dit geval 2/4.

Of begrijp ik het verkeerd

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:41:
die werken namelijk ook gewoon in een 4 x bord ik heb een hele tijd een 8 x agp kaart in een 4x mobo gehad werkt gewoon goed :)

die elco`s gaan vaak vanzelf bol staan door een fout formule van het eletrlyth deze onbind na x tijd.

heb hetzelfde grapje gehad met mijn nforce 3 bord van assus.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik draai al x aantal maanden met een AGP 4x kaart in een 8x slot.

Mij lijkt eerder dat een 8x kaart in een 2x slot schadelijk is ( meer voltage dan de kaart kan verdragen )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Snakiej schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:32:
Ik draai al x aantal maanden met een AGP 4x kaart in een 8x slot.

Mij lijkt eerder dat een 8x kaart in een 2x slot schadelijk is ( meer voltage dan de kaart kan verdragen )
Daarom past het natuurlijk fysiek ook niet (tenzij het multivoltage is natuurlijk).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het mag fysiek ook niet passen, maar sommige fabrikanten snappen dat schijnbaar niet.
Zie ook PMG FAQ » AGP compatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:08:
Het mag fysiek ook niet passen, maar sommige fabrikanten snappen dat schijnbaar niet.
Zie ook PMG FAQ » AGP compatibiliteit.
Ja, had ik voor dit topic al gelezen idd...

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:16

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb ooit in een moment van verstandsverbijstering
een 3,3v kaartje (splinternieuw), de backplate afgeschroefd . . . . :X
en hem omgedraaid in de AGP slot gedouwd . . . . zo nu past ie wel! :o
Boel aangezet . . .knetterdeknetter!!!! |:(
Ik terug naar de winkel met dat kaartje . . . . .
garantie gekregen.

(het was een TNT2 kaartje en ik liep met een geforce naar buiten, ze hadden niks anders meer :*) _/-\o_)

Zo heb ik geleerd dat het niet MAG passen 8)7

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
henri8096 schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:27:
Ik heb ooit in een moment van verstandsverbijstering
een 3,3v kaartje (splinternieuw), de backplate afgeschroefd . . . . :X
en hem omgedraaid in de AGP slot gedouwd . . . . zo nu past ie wel! :o
Boel aangezet . . .knetterdeknetter!!!! |:(
Ik terug naar de winkel met dat kaartje . . . . .
garantie gekregen.

(het was een TNT2 kaartje en ik liep met een geforce naar buiten, ze hadden niks anders meer :*) _/-\o_)

Zo heb ik geleerd dat het niet MAG passen 8)7
Je bent zeker wel trots op jezelf of niet? |:(

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:16

henri8096

BIM is not a software!

mad-dog schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:15:
[...]

Je bent zeker wel trots op jezelf of niet? |:(
Toen niet, toen zweette ik peentjes.
Nu kan ik er alleen maar om lachen . . .

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1