Toon posts:

Samengestelde computer: 800€

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben aan het twijfelen tussen de aldi computer kopen en eentje zelf samenstellen. Aan de ene kant heb je de zwakke videokaart (hoe zwak is deze eigenlijk?) en aan de andere kant de mooie extra's

Dit zou ik samenstellen: (ik ken niet veel van hardware dus als er hier iets niet klopt of iets ontbreekt voor een volledige computer te hebben, laat het mij zeker weten :) keyboard en muis enzo zijn maar bijzaak)
Bij 4launch.nl (kennen jullie een betere site? of een goede belgische?):

Asus Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro 256MB DDR3 DVI/HDTV 185.00€
4Launch Hardware installatie (assemblage) 35.00€
Enlight Midi Tower PA4107 ATX 400W (zwart/zilver) 59.00€
Intel DQ963FXCK iQ963, SATA2, VGA, GLAN Bulk 100.00€
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB Box 184.50€
Lite-On DVD-ROM SHD-16P1S 16x/48x Bulk (zwart) 18.50€
TwinMOS 2x512MB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 102.00€
Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500KS 76.50€
+ verzending naar België 23.00€

= 784€

Wat ik ermee wil doen is toch recente games spelen en meerdere programma's tegelijkertijd kunnen draaien zonder enige problemen. Ook wil ik hier toch een goed aantal jaar mee doen want ik zou hier al mijn spaargeld in steken ;)
Of raden jullie toch de pc van aldi aan?

Verwijderd

Je graka is alleszins een straat sneller dan diegene die in de Aldi pc zit.

Van je mobo heb ik nog nooit gehoord, maar veronderstel dat 't wel in orde zal zijn. Anders een msi p965 neo nemen, die is van goeie kwaliteit.

Denk dat je best een betere psu neemt, enlight is geen A-merk dacht ik. Een Lc-power of zoiets kost maar een eurie of 40, of je kan proberen 'm te draaien met de Aopen QF50D kast, waar een deftige 350W bijgeleverd zit.

Voor de rest geen problemen. Je hebt reeds een windows versie neem ik aan? Die andere software in de aldi pc is vrij overbodig, je hebt vaak betere opensource alternatieven.

Gewoon voor jezelf uitmaken of je betere prestaties in games (jouw pc) of meer versatiliteit wil (aldi pc heeft bvb nog een tv-tuner en 3j garantie).

Verwijderd

Merk ook op dat de Aldi PC een dubbele hoeveelheid geheugen heeft. 1GB is gewoon te weinig om huidige games op hoge kwaliteit of toekomstige games soepel te draaien.
Ook voor meerdere (zware) programma's tegelijkertijd (icm Vista?) is 1gig gewoon te weinig.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 01:44 ]

Verwijderd

welke aldi pc???

Verwijderd

Deze?
En er zou globaal in zitten:
• Intel Core 2 Duo E6600 (50% krachtiger dan de D830 in de MD 8800)
• Nvidia Geforce 7800 XL 256 MB
• 2048 MB DDR2
• 400GB SATA (gen II waarschijnlijk)
• 3x twin TV tuner
En waarschijnlijk ook de standaard spullen zoals brander, wlan, gigabit lan, (wellicht ook e-sata), cardreader, software pakket etc.
• Een bon voor upgrade naar Vista!
Voor 999euro

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou die Enlight kast juist wel aandurven. Sterker nog, ik denk dat ik die kast zelf ook ga kopen binnenkort. (nou ja die met het minder lelijke frontje dan) Ze draaien al een hele tijd mee en ze zijn misschien niet zo bekend maar volgens mij is het geen troep. Het nadeel van die Aopen kasten vind ik de ronduit belabberde HDD koelingsmogelijkheden. (lees: totaal afwezig, houtje touwtje methoden met tie-wraps daargelaten) Zo'n Enlight heeft de mogelijkheid tot het plaatsen van een 80 mm fan voor een bay waar 4 schijven in kunnen, picca:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/41spec.jpg

Dat Intel bordje zou ik inruilen voor een andere Intel, namelijk de DP965LT. Je hebt nu een exemplaar uit de media series (zie Intel site), waardoor je dus betaalt voor dingen die je niet gebruikt zoals onboard video. Dan kun je beter een zo kaal en snel mogelijk gewoon full atx bord doen.

Verder zou ik persoonlijk toch voor 2GB geheugen en wellicht ook toch minstens een C2D e6400 gaan, anders heb je een nieuwe game PC die eigenlijk het net niet is.

[ Voor 42% gewijzigd door smvs op 27-11-2006 03:32 ]

Verwijderd

Denk dat hij de md8818 bedoeld.
Zie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/COMPUTER.HTM

of zie: http://www.medion.de/md8818/nl/

c2d E6300 , 1024 mb 533 mhz, 320 GB HD SATA300, Nvidia GeForce 7650 GS 256mb ddr2

Zit zelf ook te twijfelen tussen deze en zelf een samenstellen.

Tv-kaart, nero, works, powerdvd, enz is allemaal wel leuke, maar heb ik niet nodig.
Vraagmij ook af of het geheugen tzt nog uit te beiden is. Dus plaats voor extra geheugen.
Wil in de toekomst ook graag dual screen. Deze vidoekaart heeft 3 monitor aansluitingen, maar zal dualscreen wel niet ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 09:15 ]

Verwijderd

Ben nog even verder aan het zoeken geweest om informatie over de MD8818.

Ik gelezen dat hier een MSI moederbord in, type MS-07318 met een VIA PT7318 chipset.
Deze informatie moet uit de volgende topic komen: http://www.discountfan.de/forumaldipc/index.php

Op de VIA-site staat bij deze chipset bij Memory Support:
StepUp™ - Single Channel DDR2 533/400 Dus geen dual-channel.
Verder staat er bij SATA: 2 x SATA 150 devices. Ondersteund deze chipset de SATA300 harde schijf dan wel die in dit systeem zit?

Ik heb hier verder niet zo veel verstand van, maar zit steeds meer te twijfelen of dit wel een goede keus is.

Hvt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Bij dit soort boodschappentopics zijn we strenger gaan modereren. We verwachten dat de TS een stukje onderbouwing en specifieke vragen over zijn/haar gekozen configuratie neerzet.
Omdat de TS dit niet heeft gedaan, gaat deze op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.