Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding 5V=2,5A

Pagina: 1
Acties:
  • 1.116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Ik heb totaal geen kennis van AC adapters / voedingen voor apparaten... maar ik kan maar niet op internet een voeding vinden zoals geschikt voor mijn eigen router (Dlink 614+). Zie topic: Speedtouch en Sitecom (geen gateway)

Iemand op internet met exact hetzelfde probleem heeft het opgelost door de voeding te vervangen.

Nu zit ik te kijken: het is er eentje die je in je stopcontact doet, en dan achter in de router (een rondje).

Op de achterkant van de voeding/adapter staat:

Fairway
Input: 100-240V - 1.0A max 50 -60Hz.
Output +5V = 2,5A

Is dit een onmogelijk in Nederland te bestellen type? Ik heb gezocht op electronica winkels, conrad, maar ik kan deze verhouding maar niet terugvinden!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Welke verhouding? Wat jij nodig hebt is een voeding die in ieder geval 230V / 50Hz aan ingangsspanning kan hebben, maar aangezien dat hier standaard is zal dat geen enkel probleem zijn. ;-)

Qua uitgang heb jij 5V nodig en minimaal 2,5A. De "=" hier betekent gelijkstroom, of ook wel DC (direct current). Zulke voedingen zijn echt wel te koop (conrad.nl, coditronix.nl), je moet alleen kijken of er ook een stekker op zit die jij nodig hebt. Of anders moet je die er zelf aan fabriceren.

[ Voor 14% gewijzigd door Stamgastje op 26-11-2006 18:13 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Een adapter met 5 volt, en minimaal 2.5 ampere (mag dus ook meer dan 2.5 zijn) is vast wel te verkrijgen maar wordt al wel snel aardig prijzig.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Ik weet het niet zeker, maar die ouwe Zip drives (die externe blauwe gevallen van Iomega), hadden een adapter. 5v 2 of 3A.
Aangezien die nog steeds redelijk makkelijk 2e hands te krijgen zijn is dat misschien nog wel de goedkoopste optie.

• meelmark
nijn-01 schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:18:
Ik weet het niet zeker, maar die ouwe Zip drives (die externe blauwe gevallen van Iomega), hadden een adapter. 5v 2 of 3A.
Aangezien die nog steeds redelijk makkelijk 2e hands te krijgen zijn is dat misschien nog wel de goedkoopste optie.
toevallig heb ik die zipdrive hier :-). Ik heb de adapter bekeken, maar daar staat geen 2,5a op, maar helaas 5v=1A. :(. Toch bedankt, ik ga zoeken.

overigens, het "=" is eigenlijk boven een horizontaal streepje, en daaronder een 3 kleine streepjes.

_______
__ __ __

[ Voor 11% gewijzigd door meelmark op 26-11-2006 18:39 ]

Verwijderd

5V adapters zijn redelijk standaard, bij Conrad kost een 5V 3A adaptertje 13 euro: klik (alleen krijg je dan een toeslag omdat 't minder dan 20 euro is).

• meelmark
ik heb gewoon die zipdrive adapter eraan gehangen, en hij werkt.

Het enige wat niet werkt is het ontvangen van draadloos, dat zijn dezelfde problemen als voorheen. Maar da's een ander verhaaltje :) :). Bedankt.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
5 volt halen van een losse atx voeding is ook mogelijk om even te testen

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Die stroom van 2.5A, dat steekt zo nauw niet, ik vind op farnell courante type's in 2.4A en 4A uitvoering, die 2.4A uitvoeringen zullen voldoen.
Farnell is een bekende leverancier, die veel electroboeren gebruiken, wat je bij farnell vind is met wat zoeken te vinden in je buurt. Ik heb voor je even naar de juiste locatie geweest, "batteries & power" > "power supplies" > "mains adaptor", linkje. Je kan op die pagina dan de criteria geven, bij jou is dat dan "5V DC", daarmee heb je 44 resultaten, en dan kan je kijken in welke uitvoeringen qua stroom ze bestaan.

Daaruit kan je concluderen dat het moet te vinden zijn, conrad zal 100% zeker ook geschikte trafo's hebben, als je enige voorkeur hebt voor een winkel (online of IRL) kan je die zeker eens mailen, ze zullen voor jou een geschikte adapter hebben.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1