Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speedtouch en Sitecom (geen gateway)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Ik heb al jaren goed gebruik gemaakt van mij Speedtouch modem met DHCP spoof-template. Hierop aangesloten had ik een D-Link 614+. Deze router stond gewoon makkelijk ingesteld op DHCP, en kreeg zonder problemen de internet-adres gegevens van de Speedtouch.

Nu heb ik wegens omstandigheden een nieuwe router moeten kopen. Ik heb de sitecom W 160 gekocht. Aangesloten, perfecte connectie draadloos, instellen op DHCP (wan)... maar een probleem: geen internet.

Ik krijg het IP adres, het subnetmask, maar geen gateway. Die blijft op 0.0.0.0 staan. Terwijl ik toch iets als de onderstaande gegevens verwacht (als ik mijn pc direct op de Speedtouch aansluit):

IP Address 84.86.97.242
Subnet Mask 255.0.0.0
Gateway: 195.nogwat.nogwat.nogwat

Ik dacht dus: hmmm. Dan maar even de router static instellen: ik vul fijn alle gegevens in, druk op OK, en ik krijg de melding: niet mogelijk, de standaard gateway moet binnen het netmask van het IP adres vallen.

Ik krijg dus niets voor elkaar op deze manier. Voordat ik maandag dat ding terug ga brengen, ben ik benieuwd of iemand een idee heeft wat er fout kan zijn.

Zodra ik mijn oude router aansluit, werkt dat zonder problemen overigens.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
meelmark schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:38:
Ik dacht dus: hmmm. Dan maar even de router static instellen: ik vul fijn alle gegevens in, druk op OK, en ik krijg de melding: niet mogelijk, de standaard gateway moet binnen het netmask van het IP adres vallen.
Een gateway hoeft helemaal niet binnen het netmask van het IP te liggen. Hier maakt Sitecom een foutje en daarbij een onmogelijkheid voor jou (en vele andere) blijkbaar. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ze het niet invullen als ze het van de DHCP server ontvangen.

Misschien hebben ze nieuwere software voor het apparaat op hun website staan dan jij gebruikt nu dat het verhelpt? Mail ze anders eens met deze melding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• meelmark
bjck schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:32:
[...]

Een gateway hoeft helemaal niet binnen het netmask van het IP te liggen. Hier maakt Sitecom een foutje en daarbij een onmogelijkheid voor jou (en vele andere) blijkbaar. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ze het niet invullen als ze het van de DHCP server ontvangen.

Misschien hebben ze nieuwere software voor het apparaat op hun website staan dan jij gebruikt nu dat het verhelpt? Mail ze anders eens met deze melding.
ik heb het hele verhaal al gemaild ja. Ik vermoed ook dat omdat ze een ander netmask-vorm van de gateway dan van de IP ontvangen, ze dan geen gateway invullen.

Laatste firmware al geinstalleerd.

Verwijderd

MAC adres vd oude in de nieuwe klonen al gedaan?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:57:
MAC adres vd oude in de nieuwe klonen al gedaan?
Dat zou alleen zin hebben als je geen IP krijgt van de DHCP server.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Je zou het kunnen proberen met SIP spoof op je speedtouch en dan in je router handmatig het IP ed. invullen
bij mij is het dan zo dat de default gw het ip van mijn modem is en niet het ip van planet (weet niet hoe het is met dhcp spoof)

• meelmark
bedankt allemaal :-)

ik heb normaal totaal geen voorkeur voor sitecom en sweex-achtige producten. Toch maar een keer de gok gewaagd: een verkeerde dus. Ik vond het irritant dat die router niet onmiddelijk werkte en heb hem net terug naar de winkel gebracht :-).

De medewerker van de winkel liet mij wel weten dat hij het verhaal vaker heeft gehoord.

Toch maar weer even iets meer betalen voor een Linksys of D-Link.

Pagina: 1