For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
En bij games speelt natuurlijk meer een rol dan enkel de videokaart.
Voor niet game toepassingen is zo'n kaart natuurlijk ruim voldoende, en je kan er ook nog wel een spelletje op spelen (al zal dat niet op de hoogste instellingen zijn natuurlijk)
Je kan je kaart later altijd gaan koelen op een andere manier dan de stockkoeling
bv een passieve koeling (of icm een stille 12mm fan of iets dergelijks)
waterkoeling (misschien wat te prijzig)
En hou er rekening mee, hoe sneller de videokaart hoe warmer en dus waarschijnlijk meer lawaai door de koeling.
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Wil ander systeem bouwen binnenkort maar nu alvast scherm en kaart aanschaffen. Ik verwacht minimaal dezelfde prestaties die ik nu heb ( maar dan op 1600 x1200). Maar liefst zeg 50% beter.
Kaart mag wel geluid maken (tijdens gamen) maar moet voor de rest stil(ler) zijn. Ik heb nu een kast met veel herrie (voeding en cpu fan) en wordt er gestoord van. Dus stil moet mijn systeem zijn, alhoewel ik me realiseer dat die videokaart de bottleneck wordt.
[ Voor 29% gewijzigd door MrMarcie op 26-11-2006 17:14 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Verwijderd
want je wil een nieuw systeem samenstellen binnenkort(neem aan met pci express), maar je wil de kaart nu al kopen(en die wil je gebruiken in een neem ik aan AGP systeem wat je nu hebt)
Verwijderd
Eigenlijk is alles vanaf een 6600GT al tig keer sneller dan je fx5600, denk dat je moeite zult moeten doen om een nieuwe gamekaart (dus geen 6200/7300/X300 zooi) te vinden die minder dan 1,5 keer zo goed presteert dan je huidig kaartje.
De TS heeft aangegeven nu een 5600 XT te hebben en aangezien daarvan geen PCI- Express versie van is en hij een een Athlon XP processor gebruikt zal het wel om een AGP kaart gaan.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:21:
de kaart, word dat een agp op een pci express?
Ik denk dat een 7300 GT wel in staat zal zijn om de games te draaien, maar op lage kwaliteit op de resolutie die jij wilt. Ik weet alleen niet of deze kaart ook in AGP variant er is. Als je de huidige kwaliteit wil benaderen zou je kunnen kijken naar de Ati 1600 of de nVidia 7600 series.
Wanneer is binnekort? Duurt dat nog een half jaar of is het over een maand?
Overigens zal je weinig tot geen TFT monitoren meer tegenkomen die nog een native resolutie hebben van 1600*1200 pixels. Waarschijnlijk zal het meer in de richting van 1680*1040 pixels zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Just_I op 26-11-2006 17:35 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 17:37 ]
Als het nou een oud spel was dan had 1600x1200 met alles aan misschien gekunt, met dit spel niet als je een 7300GT neemt, die er overigens ook niet in AGP versie is. Als je alles aan wilt hebben zul je een redelijke high end kaart moeten nemen.Aanbevolen Systeemeisen
Windows 2000 / XP
Pentium 4 of
Athlon 2.4 Ghz
512MB RAM
128MB Videocard
6GB Harddiskspace
Verwijderd
als ik jou was zou ik even kijken op marktplaats voor een 9800pro ofzo voor even en daarna even sparen en een nieuw systeem kopen met pci express en nieuwe videokaart iets in de trend van 7600GT
Door wat reviews te lezen had je vast wel uit kunnen vinden dat de framerate van deze kaart op 1600x1200 bij zware belasting niet om over naar huis te schrijven is.
Wat betreft je "Welke videokaart moet ik kopen?" vraag stel ik voor dat je eerst even **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? doorneemt.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
![]()