[RETRO] CD-i wie kent het nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125018

Topicstarter
Wie kent deze oude console van Philips nog?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/89/Philips_CD-i.jpg/800px-Philips_CD-i.jpg

Hier een korte omschrijving van Wikipedia.

Nederlands
Engels
CD-i (Voluit: Compact Disc Interactive) was een multimediasysteem van Philips uit 1991. Het werd aangesloten op een TV. Naast de speciale Cd-i's konden ook audio-cd's, foto-cd's en, in combinatie met een videocartridge, video-cd's (VCD) worden afgespeeld.

In het begin richtte het systeem zich voornamelijk op educatieve software en slechts een paar spellen. Latere pogingen om de spellenmarkt te veroveren mislukten omdat Sony toen de goedkopere en krachtigere PlayStation uitbracht. Het systeem is nooit een groot succes geweest en in 1998 is de productie ervan gestopt.
Nintendo en Philips hadden een aantal contracten lopen en zouden samen de SNES (Super Nintendo Entertainment System) CD-ROM uit gaan brengen.

Ondertussen had Nintendo ook een aantal contracten met Sony lopen.

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/2192/snescdromrd9.jpg

Helaas is alles toen niet doorgegaan en de console heeft het daglicht nooit gezien. Philips is zijn eigen kant op gegaan met de CD-i en Sony met de Playstation.

Philips had echter wel de rechten een aantal spellen voor de CD-i uit te brengen met de karakters van Nintendo, Mario en Zelda.

Doordat de Sony Playstation zo'n succes was heeft de CD-i van Philips het niet ver kunnen schoppen. Toch jammer anders hadden we nu een Nederlandse console :P

Hier nog een aantal interessante links,

http://www.philipscdi.com/

http://www.classicgaming.com/blackmoon/

http://philipscdi.googlepages.com/

http://cd-i.eigenstart.nl/

http://www.consoledatabase.com/consoleinfo/snescdrom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Ik heb er 1 gehad :)

Burn Cycle was echt een geweldig spel.

1 van die zelda games was echt heel slecht weet ik nog wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 26-11-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
3 jaar geleden heb ik op zo'n apparaat de McDonalds cursus nog bekeken :P

Ik vond het al een raar apparaat, had er toen nog niet eerder van gehoord.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16963 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:06:
Ik heb er 1 gehad :)

Burn Cycle was echt een geweldig spel.

1 van die zelda games was echt heel slecht weet ik nog wel.
De Zelda games waren idd een flop, maar de Mario games waren erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Toeval, ga er net 1 in de verkoop doen. Ongeveer dat plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Mwah, CD-i was er al een paar jaartjes voor de Playstation en er was toen nog wat ruimte in de markt. Het is geflopt vanwege een beperkt titelaanbod en de hogere prijs van de console.

Die gamepad uit het bovenste plaatje in de TS is trouwens een Gravis Gamepad met een ander kleurtje :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

haha de CD-i :D. Toen ik huiswerk kreeg op de basisschool moesten we altijd naar de bibliotheek in de stad. Veel nuttige dingen heb ik daar niet gedaan, wat o.a. kwam doordat ze daar twee leuke CD-i spelers hadden :Y)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Not Pingu schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:11:
Mwah, CD-i was er al een paar jaartjes voor de Playstation en er was toen nog wat ruimte in de markt. Het is geflopt vanwege een beperkt titelaanbod en de hogere prijs van de console.

Die gamepad uit het bovenste plaatje in de TS is trouwens een Gravis Gamepad met een ander kleurtje :P
Toch jammer dat het niet zo groot is geworden, ze hadden de kans.

Je ziet wel met Microsoft, als je het slim speelt is er alle kans. De Xbox mag je nu inmiddels wel een succes noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik heb heel lang geleden een keer met zo'n ding gespeeld op een projectie scherm :) Dat was tijdens een schooluitje bij verschillende bedrijven in de omgeving (snuffeldag). Het was een of ander side scrolling vlieg spelletje ala Nemesis (ook heel oud, old school gameboy spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88245

Ja CD-i, de Rabobank hier had Hotel Mario in het 'kinderhoekje'. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 125018 schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:58:
Bij mij staat er nog gewoon een in het hifi rek
Een van de belangrijkste is : http://www.icdia.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Laatst online: 05-06 16:30

ADH_ED

Hoogbevaagd

Het enige spel wat ik daar ooit op gedaan heb was Mad Dog Mc Cree. Jammer dat het ooit geflopt is tho. Was wel een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
Voor het mislukken van de CDI wordt de opkomst van Sony genoemd, maar ik had begrepen dat Philips nogal ongewone prijzen vroeg aan ontwikkelaars voor het mogen uitbrengen van software op de CDI, waardoor de meeste ontwikkelaars het ding links lieten liggen.
Ik heb een jaar of vijf geleden er over gedacht om er een te kopen, als standalone VCD player, maar kon er toen geen vinden :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
heb er nog eentje staan ;) kopen? haha

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

m'n oom heeft/had d'r een, alleen wat 'dvd's' (naja video cd's dus) had ie d'r voor geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Groot nadeel was dat je buiten de speler een cartridge erin moest stoppen om een film af te spelen + dat films in 2 CDi's kwamen. Philips sneed zichzelf in de vingers ermee terwijl ze al de DVD rond hadden. Het werd veelal verkocht onder ambtenaren destijds, met speciale korting. Heb er 1 gehad maar vond het waardeloos en te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

O god.. Een CDi :+

Wie kent het o zo bekende spel Fort Boyard nog ? Was echt leuk om te spelen gezien er echte stukjes film in zaten.. Echt uren zitten spelen.. CDi was mischien een klein flop, maar heb er wel vele uren plezier van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26
Ik heb de CDI-220 (met MPEG-module) ook nog steeds in gebruik als cd-speler, hij produceert een mooier geluid dan mijn stand-alone Philips DVD-speler.
Hij heeft helaas alleen wat moeite met cd-r's en cd-rw's speelt hij geloof ik helemaal niet af.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Anoniem: 125018 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:32:
[...]

Toch jammer dat het niet zo groot is geworden, ze hadden de kans.

Je ziet wel met Microsoft, als je het slim speelt is er alle kans. De Xbox mag je nu inmiddels wel een succes noemen.
slim? met miljarden smijten heet dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb er nog een achter in de auto liggen, klaar voor de stort. Is 100% in orde en er zit volgens mij ook nog zo'n mpeg module achterin maar wat moet je nu nog met zo'n apparaat? CD spelers hebben we al voldoende in huis en qua model past het nergens meer bij.

Een van de grotere flops van mijn huidige werkgever :X

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb ook dmv de CD-i brommertheorie gekregen :) Vond het wel een grappig dingetje, al heeft het mij nooit getrokken om zoiets aan te schaffen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

Vroeger toen ik nog bij de BCC werkte en dat ding net uit kwam veel mee gespeeld.
Mad Dog Mcree en 7th Guest.
Ook gebruikte wij em toen als videocd demo op de nieuwste (toen) pro-logic systeempjes

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 09:10

SeatRider

Hips don't lie

Ach, this brings back memories. Ik werkte bij Radio Modern in die tijd :). Zaten wel grappige spelletjes bij, zoals Inca, of Othello tegen Leonardo da Vinci :).

Kent iemand de Commodore CDTV nog? *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.homecomputermuseum.de/game/detail/27.jpg

Was feitelijk een Amiga 500 met standaard 1Mb geheugen en CD rom. Ik had hem in gebruik als CD speler EN spelconsole tijdens mijn militaire dienstperiode.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

ravenger schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:12:
[...]

slim? met miljarden smijten heet dat :)
En, no flame intended tegen Philips, goede marketing.

Hetzelfde is ze overkomen met het Video2000 systeem, dat superieur was tegenover VHS en Betamax, maar omdat de Japanners zich agressiever op de markt stortten (lees: veel video's ervoor uitbrachten) is Video 2000 nooit wat geworden.

Imho is dat ook zo met de CD-i speler, zeker als je ook gaat kijken naar het aanbod van spellen. Dat is gewoon veel te weinig, zeker als je kijkt naar het spelaanbod van de PS-1

[ Voor 4% gewijzigd door ADH_ED op 26-11-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 22:21
Ik en mijn broertje hebben daar nog wat uren achter geslijt met het spelen van zelda en een of ander race spelletje. Toen de playstation kwam zijn we daar op over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:59
Een vriend van mij had ooit zo'n ding thuis staan ja.
Daar deden we een spelletje op met dino's.. Lost Eden denk ik.

Geen idee meer wat het precies was, maar het was helemaal tegek uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ADH_ED schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:09:
[...]

Hetzelfde is ze overkomen met het Video2000 systeem, dat superieur was tegenover VHS en Betamax, maar omdat de Japanners zich agressiever op de markt stortten (lees: veel video's ervoor uitbrachten) is Video 2000 nooit wat geworden.

Imho is dat ook zo met de CD-i speler, zeker als je ook gaat kijken naar het aanbod van spellen. Dat is gewoon veel te weinig, zeker als je kijkt naar het spelaanbod van de PS-1
-=OFFtopic=-
Het gebrek aan H.P. bij de videotheken (en ik bedoel geen Harde Politie film) was 1 van de doodsteken van het V2000 systeem. Ook "normale" films waren slecht verkrijgbaar. Een andere oorzaak was de onbetrouwbaarheid, er gingen flink wat apparaten defect in de begin periode. De latere versies waren beter maar toen was het al te laat. Ik heb overigens elk type video recorder wat Philips ooit op de markt gezet heeft op zolder staan. Bijna allemaal gekregen :)

-=ONtopic=-
Toen de CD-I speler op de markt gezet werd begon eigenlijk ook net het tijdperk van het fatsoenlijk kunnen gamen op een PC (hoewel the 7th Guest een geweldig was op CD-I) . De introductie was dus eigenlijk net wat te laat om een redelijk marktaandeel voor consumenten op te kunnen bouwen. De zakelijke markt daarintegen liep boven verwachting goed en dat heeft het systeem langer in leven gehouden dan was verwacht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:29:-=ONtopic=-
Toen de CD-I speler op de markt gezet werd begon eigenlijk ook net het tijdperk van het fatsoenlijk kunnen gamen op een PC (hoewel the 7th Guest een geweldig was op CD-I) . De introductie was dus eigenlijk net wat te laat om een redelijk marktaandeel voor consumenten op te kunnen bouwen. De zakelijke markt daarintegen liep boven verwachting goed en dat heeft het systeem langer in leven gehouden dan was verwacht.
Waarom lukte het de Playstation dan wel? Ligt niet aan het tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 125018 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:18:
[...]

Waarom lukte het de Playstation dan wel? Ligt niet aan het tijdperk.
Die kwam jaren later.

En nog even reactie op het HP verhaal bij V2000. Dat is een leuk broodje aap, want dat heeft geen rol van betekenins gespeeld, maar het verhaal is zo leuk, dus het blijft en blijft maar herhaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Hier staat ook nog een CD-i op de zolder, het wordt misschien eens tijd om dat ding eens te ontdoen van al dat stof en eens aan te sluiten. Dat kan nog wat leuke plaatjes opleveren :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01
SeatRider schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:21:
Ach, this brings back memories. Ik werkte bij Radio Modern in die tijd :). Zaten wel grappige spelletjes bij, zoals Inca, of Othello tegen Leonardo da Vinci :).

Kent iemand de Commodore CDTV nog? *O*

[afbeelding]

Was feitelijk een Amiga 500 met standaard 1Mb geheugen en CD rom. Ik had hem in gebruik als CD speler EN spelconsole tijdens mijn militaire dienstperiode.
De Wii baanbrekend? Deze console had allang een draadloze controller 8)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 11:39
Dit ding uit de startpost staat hier nog in de woonkamer :o
Vroeger uren Hotel Mario en Tim en Beer :') gedaan.. Hahaha.. Wat een tijden.. Heb nog n hele stapel met die spelletjes liggen.. Nu wordt hij eigenlijk niet meer gebruikt, even als de PS1.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik kan me nog top gun (film) en een licht erotische tatjana simic CDi herrineren ;) daarnaast dat vreselijke zelda spel (wel uitgespeeld overigens) en een aantal demo's van o.a. 'the apprentice' herinneren...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Concurrent van de CDI was ook de DVD, daarop kon je meerkanaals audio kwijt, beter beeld en meerdere camera posities kiezen.
We hebben hem nog in het kastje staan, niet aangesloten welliswaar.

Best leuk, met die Encarta encyclopedie, film van de beatles hadden we, en allemaal spelletjes. Echt jeugdsentiment.

Zoeen hadden we er:
Afbeeldingslocatie: http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/cdi.jpg
Met de Mpeg module ofzo, zodat je films kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

_ferry_ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:15:
Concurrent van de CDI was ook de DVD, daarop kon je meerkanaals audio kwijt, beter beeld en meerdere camera posities kiezen.
DVD en CD-I waren geen concurrenten van elkaar, je mag drie keer raden welk Nederlands bedrijf één van de belangrijkste grondleggers is van het DVD formaat. Ik heb ooit in het officiële CD-I tijdschrift gelezen dat Philips van plan was een verbeterde CD-I speler uit te brengen die met DVD's om kon gaan. Het is er alleen nooit van gekomen.

Mijn speler is al jaren kapot, dus ik moet nog maar eens een keer naar een goede emulator zoeken, als die al bestaat.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

MetroidPrime schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:45:
[...]

Mijn speler is al jaren kapot, dus ik moet nog maar eens een keer naar een goede emulator zoeken, als die al bestaat.
http://www.cdiemu.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
Hier ligt hij helaas onder in de kast aangezien de controller het begeven had maar echt veel fun mee gehad...
Hotel Mario, The Apprentice, Lucky Luke, Demo Quest, Micro Machines, Pac Panic en Burn Cycle (wat er voor zijn tijd helemaal top uitzag) zijn klassiekers vind ik O+ (voor een groot deel dankzij het jeugdsentiment maar toch ;))

Ik denk dat de doodsteek voor de cdi de vele verschillende modellen zijn geweest en natuurlijk de mindere marketing van Philips. Als educatie ding zie je hem nog wel ooit (zo ook in de mediatheek van Fontys Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:21:
[...]

Die kwam jaren later.

En nog even reactie op het HP verhaal bij V2000. Dat is een leuk broodje aap, want dat heeft geen rol van betekenins gespeeld, maar het verhaal is zo leuk, dus het blijft en blijft maar herhaald worden.
-=Offtopic=-
En hierbij het broodje aap verhaal.
-=Ontopic=-..............

Quote:

Nog was de ellende voor Philips' produktontwikkelaars niet voorbij. Want de grootste mislukking zou nog komen, namelijk die van de CD-i, Jan Timmers persoonlijke oogappel waar veel van werd verwacht. De CD-i was een technologisch geavanceerd produkt dat interactieve toegang tot CD-Roms bood, maar dan niet zoals gebruikelijk via de computer, maar via de televisie. Toch werd het als massaprodukt een peperduur fiasco. Wat ging er fout? Allereerst was het een ingewikkeld produkt. Bovendien hing er in de VS aanvankelijk een prijskaartje van 799 dollar aan. Mede daardoor moest Philips' CD-i het uiteindelijk afleggen tegen Sony's later gelanceerde 'CD-i-achtige' Play Station, dat slechts 199 dollar kostte. Alleen al vorig jaar verkochten de Japanners 6,5 miljoen van hun Play Stations terwijl Philips sinds de vroege jaren negentig in totaal slechts een miljoen CD-i's wist te slijten. ,,De kern van het probleem is dat de CD-i niet voldoet aan het verwachtingspatroon van de consument'', meent Michael Chanowski. ,,Je moet vaak een seconde of acht wachten op een reactie. Dat spoort niet met de menselijke maat. Ik erger me 's avonds al bij het bekijken van Nova als Maartje van Wegen iemand via het scherm interviewt en je moet dan twee of drie seconden op antwoord wachten. Zo werkt dat nu eenmaal.''

[ Voor 61% gewijzigd door hardware-lover op 29-11-2006 22:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:44:
[...]Nog was de ellende voor Philips' produktontwikkelaars niet voorbij. Want de grootste mislukking zou nog komen, namelijk die van de CD-i, Jan Timmers persoonlijke oogappel waar veel [...]
Populistisch - negatieve onzin. Graag met bronvermelding iets citeren.

In werkelijkheid hoort ieder innoverend bedrijf risico te nemen met nieuwe ontwikkelingen. Als iedere directie zich dit soort kritiek aan zou trekken zou er helemaal niets nieuws meer ontwikkeld worden, en hadden we nu alleen nog LP's, en misschien ook een supersnelle versie van de commodore 64.

Toevallig kennen we de minder goed gelukte produkten van Philips hier goed, omdat we allemaal Nederlanders zijn en alles wat Philips doet breed uitgemeten wordt.

Maar de andere elektronica firma's hebben ook hun blunders gemaakt hoor. Die kennen we hier niet zo goed, maar ze zijn er wel degelijk. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Elcaset, wie weet hoeveel geld Sony daarmee in de sloot gegooid heeft?

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
wat je wat ik denk dat ook een deel van het mislukken voor zijn rekening nam???

de controller. Die was echt heel slecht (voor veel games dan). Bij Mad dog werkte het nog wel, maar bij zelda was het huilen hoor.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

CD-i heb ik zien komen en gaan. Veel mensen weten geeneens wat het is.

Overigens wordt het systeem bij heel veel rij-scholen nog gebruikt. Alle theoriefilmpjes en examens worden nog gewoon uitgebracht op die CDI/VCD`s :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Weet je dat zeker? 't Lijkt me sterk dat er nog spullen voor een dergelijke verouderde en achterhaalde console worden uitgebracht terwijl rijscholen ook prima een DVD-speler (die haast niks kost) kunnen gebruiken die genoeg interactiviteit biedt. Ik heb zelf hier ergens een DVD met theorie en examenoefeningen liggen en dat bestuur je gewoon met de AB.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Wat je ook wil zeggen over de cdi: Het apparaat is geflopt maar de standaard leeft nu nog steeds voort. De vcd standaard is nog steeds heel groot in azie iedere stereo toren kan met vcds overweg die dingen kun je nog steeds afdraaien in je cdi. En de cdtv kon die ook afspelen. Toevallig zat ik gister met een emulator te speler, ik heb geen zin om mijn amiga weer uit de doos te halen.

• joopv
  • Niet online
Rafe schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:56:
Weet je dat zeker? 't Lijkt me sterk dat er nog spullen voor een dergelijke verouderde en achterhaalde console worden uitgebracht terwijl rijscholen ook prima een DVD-speler (die haast niks kost) kunnen gebruiken die genoeg interactiviteit biedt.
Er is bij de ontwikkeling van de DVD bewust voor gekozen om de interactiviteit van de CDI niet te implementeren.
De standaard zou veel te complex worden, evenals de spelers, en men had niet de behoefte om te concurreren met de game / pc markt.
Ik heb zelf hier ergens een DVD met theorie en examenoefeningen liggen en dat bestuur je gewoon met de AB.
Kan je daarbij je naam invoeren? Houdt die ook een score bij? Of geeft hij advies over welke onderdelen je beter moet oefenen?

http://www.icdia.co.uk/classic/ifaq5.html

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik heb ook wel een zo'n theorie examen dvd gezien. Bij mij kon je geen naam invoeren maar je ingevoerde antwoorden werden wel bewaard want op het einde kreeg je een overzicht van goed en fout beantwoorden vragen!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

2 knoppen op je controller - de SNES had er 4, de Megadrive had er 3 (of 6). Dat maakt een hoop spellen gewoon bijna niet te spelen, omdat je daar voor ingewikkeldere dingen moet kunnen doen.

Ook voelde SNES en Megadrive spellen gewoon beter aan; je had het idee dat er wat gebeurde als je wat deed, niet dat je een halve seconde moest wachten eerdat de CD eens doorhad dat 'ie weer moest draaien.

Een spel wat ik op de CD-i had gespeeld was in feite een sprite op de voorgrond met een mooie film-achtige achtergrond erbij - gewoon een rail-shooter dus. Interactief mijn achterwerk, Star Fox kon het nog beter.

teveel zooi, te weinig tijd

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

joopv schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:36:
[...]
Er is bij de ontwikkeling van de DVD bewust voor gekozen om de interactiviteit van de CDI niet te implementeren.
De standaard zou veel te complex worden, evenals de spelers, en men had niet de behoefte om te concurreren met de game / pc markt.
Het is dan wel grappig dat die interactiviteit weer terug is gekomen in de Blu-Ray standaard (waar Philips aan mee werkt). Een groot aantal van de eerste Blu-Ray films die gebruik maken van BD-J (Blu-Ray Java), krijgen complete computerspellen meegeleverd.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Anoniem: 16195

vacuumcleaner schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:38:
[...]

De Wii baanbrekend? Deze console had allang een draadloze controller 8)
De Wii-mote van de Wii is wel iets meer dan alleen een draadloze controller hoor ;) :P

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:28

nFo

Ik heb hier nog een: CDI 210 en een: CDI 450.
Waren wel leuke apparaten, ik heb er nog een: Taal cursus Engels/Frans / encyclopedie , wat spellen gespeeld destijds: Zelda, Hotel Mario, Burn Cycle, Micro Machienes en nog wat spellen wat kwijt is.
Films van James Bond, die hebben we nog wel. :P

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:29
FlorisB schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:40:
Dit ding uit de startpost staat hier nog in de woonkamer :o
Vroeger uren Hotel Mario en Tim en Beer :') gedaan.. Hahaha.. Wat een tijden.. Heb nog n hele stapel met die spelletjes liggen.. Nu wordt hij eigenlijk niet meer gebruikt, even als de PS1.. :P
Hotel Mario was mijn favo... Tim en Beer speelde ik wel eens bij mijn overbuurjongen.
Hij had veel meer spelletjes dan wij, hij had ook DrukkeStad... Wat was dat een tijd...
egt 'vroegah' die goeie ouwe tijd, toen zat er nog 7 bier in een six-pack!

Anoniem: 87542

Ik was in de gelukkige omstandigheden dat een oom van mij al dit soort gadgets kocht toendertijd.

CDI was erg gaaf. Ik vergeet nooit meer de GUI voor het afspelen van audio cd`s. Alleen daarom wou ik er ook een hebben.

Laterna ook de hier al aangehaalde CDTV van Commodore (A500) en de CD32 van COmmodore (spelconsole met de hardware van een Amiga 1200)

Jammer dat deze bedrijven (Philips en Commodere) deze apparaten niet wat 'brutaler' in de markt hebben gezet. Commodere heeft zelfs al hun hebben en houden ingezet op de CD32. CD32 flopte (ondanks dat het apparaat heel wat kon) en C ging failliet

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10
Haha, de CD-I..

Lang geleden dat ik daar mee gespeeld heb :P

Mijn grootouders hebben er een. Er zitten een aantal films en games bij, waaronder kleiduiven schieten _/-\o_

Kan me herrinneren dat het kastje veel kleiner was dan op sommige foto's die gepost zijn. En een draadloze afstandsbediening.

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 22:47

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb altijd Hotel Mario gespeeld. Dat was een geweldig spel. Helaas heb ik nooit hotel 7 uitkunnen spelen. Ik ben daar maar tot stage 3 gekomen. Was altijd leuk om samen met m'n vader te doen..dat was dan ook het enigste spel dat hij ooit gespeeld heeft...en zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Prepare to lol :

De secundaire school waar ik voor 5 jaar mijn broek gesleten heb, heeft (nog altijd, last time I checked anywayz) zo'n afstands ding in ELKE klas staan... :)
Ik denk dat ik er thuis op zolder ook nog 1 heb staan.
Had er vroeger maar 1 spel op : Lords Of The Rising Sun.
Speelde af in het oude Japan en ik snapte het maar half (geen manual enzo...) 8)7

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is zo'n CD-i eigenlijk nog wat waard? of zit het in het rijtje van de NES enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170298

Elvis schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:03:
De secundaire school waar ik voor 5 jaar mijn broek gesleten heb, heeft (nog altijd, last time I checked anywayz) zo'n afstands ding in ELKE klas staan... :)
Je nl is wel achteruit gegaan in edinburgh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
Die games waren zooooooo duur... ik heb voor burn-cycle toen iets van 180 gulden neer moeten leggen... ben toch maar weer teruggegaan naar de PC, omdat games goedkoper waren (120 gulden ofzo)

Burn cycle is een half jaar later ook voor de PC uitgekomen :/ goedkoper natuurlijk...

edit: ik heb burn cycle, space ace en "het grote wonder" nog steeds liggen overigens... ik kan het mezelf niet over mijn hart verkrijgen om zoveel geld aan spellen weg te doen, ook al hebben we die CD-I spelers al lang geleden weggegeven of verkocht. :+

[ Voor 31% gewijzigd door MeMoRy op 02-12-2006 01:00 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58
Ik heb nog aantal VCD liggen begin jaren 90 :+ doen het in de computer, DVD player.
Ik heb die CD's toen maar op me PC gezet, en aanelkaar geplakt. vervolgens op dvd gebrand als VCD

hoppa.niet meer wisselen van CD's en de orginele maar netjes opgeborgen. mischien worden ze nog geld waard :)

Die 2000 systemen hadden toch cd's tergrote van een gramafoonplaat?
Mijn oom had er 1 me neef kocht daar Thunderdome plaaten van. zal eens vragen of ie die nog heeft.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175356

destijds een aangeschaft voor 750 gulden..leek mij wel een vet apparaat ook nog voor 350 gulden een dcc speler aangeschaft..bleken beiden waardeloos te zijn..!!!

voor de cdi speler"die hier nog netjes in de kast staat" had ik hotel mario..een berg demo cd's en bijv..het dagboek van tatjana ofzo..kon je leuke interactief leuke fotos op bekijken..
daarbij was bij mij de meest gebruikte fuctie toch wel kareoke..uren lol van gehad..
maar netzo als bij mijn dcc speler..helaas maar een flop,maar wel leuk om er ooit een gehad te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

To_Tall schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:10:
Dat waren laserdiscs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

To_Tall schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:10:
Ik heb nog aantal VCD liggen begin jaren 90 :+ doen het in de computer, DVD player.
Ik heb die CD's toen maar op me PC gezet, en aanelkaar geplakt. vervolgens op dvd gebrand als VCD

hoppa.niet meer wisselen van CD's en de orginele maar netjes opgeborgen. mischien worden ze nog geld waard :)

Mijn oom had er 1 me neef kocht daar Thunderdome plaaten van. zal eens vragen of ie die nog heeft.
Dat zijn dan later uitgekomen video-cd's, want de eerste waren niet volgens het White book formaat (als ik de kleur goed onthouden heb) en behalve op de cd-i nergens verder af te lezen (op een exotische nec-cdfikker na). Mijn vriendin had de film Top Gun en die was niet op de pc of dvd af te lezen (ik vond hem een keer bij het opruimen.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ehhh...de CDi was geen console. Je kon er spellen op doen, maar primair was het een multimedia machine en het was de bedoeling dat er interactieve toepassingen op werden gedaan. Daar is ie dan ook het meest voor ingezet: demo's en cursusmateriaal. Spelletjes waren er niet veel. Als je het goed bekijkt is dit in feite een voorloper van de DVD.
De grootste 'fout' die Philips ermee heeft gemaakt is dat ie gebasseerd was op de 68000 processor. Dat betekende dat je die schijfjes niet op de PC (die toen net in opkomst was voor de massamarkt) kon gebruiken. Er was of zou een emulatorbord komen die je in de PC kon prikken met daarop een 68000 proc. Onnodig om te vermelden dat zoiets veel te duur zou worden. Volgens mij is ie er ook nooit geweest. Later heeft iemand dat project weer leven in geblazen, maar dan softwarematig. Er zou een softwarematige emulator zijn.

Je kon het Philips ook niet echt verwijten. De markt was toen erg onduidelijk en het had zomaar gekund dat de 68000 processor de strijd gewonnnen zou hebben ipv de Intel 80xx serie. Op het moment dat je zoiets ontwikkeld kan het een goed idee lijken. Net als de 3" floppies (of was het 2.5") van Sony als dan IBM ineens met 3.5" komt....sta je ook lekker met je broek aan je enkels...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Ik dacht al dat ik de enige was die nog een CD-i speler in de kast had staan.
Ik heb overigens die goedkoopste versie met een videocartridge, de 450.

Gelukkig kon ik toen ik veel CD-i's lenen en kon dus veel uitproberen. Ik weet wel dat er niet echt veel keus was in de winkel en dat het erg duur was. Was toen ook 14/15 denk ik.
Toch vind ik CD-i nog steeds een mooi systeem. Als ik zag wat ik aan spelletjes speelde was dat van een veel betere kwaliteit dat wat er daarna aan consoles is verschenen. Ben niet meer op de hoogte van de laatste 2 generaties consoles maar alles daarvoor vond ik minder dan CD-I.

Het apparaat had veel mogelijkheden en was volgens mij zijn tijd vooruit. Destijds kon je er bijna alles mee, video kijken, spellen spelen, muziek afspelen en interactieve cd's bekijken. Ik heb ook nog een paar CD-i schijfjes liggen. Weet uit mijn hoofd dat ik een Encyclopedie heb (zat erbij), The Apprentice (heel veel gespeeld en goede muziek) en Thunder in Paradise (jawel Hulk Hogan en zijn super Scarab boot met een EMP kanon). Verder ook MadDog Mcree gespeeld met de revolver als controller.
Afbeeldingslocatie: http://www.cdi.randomvariable.net/controlers/gun.gif

Jammer dat het geflopt is maar het heeft volgens mij wel veel bijgedragen aan de ontwikkeling van soortgelijke nieuwere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
--- Plaatjes worden niet meer gehost, post geleegd. ---

[ Voor 96% gewijzigd door Saturnus op 21-04-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

omg dit topic :D
Wij thuis hadden er geen, maar een meisje uit mijn klas had er toen 1, ik ben daar toen wel eens geweest (die moeder was een vriendin van mijn moeder ofzoiets), en dan ging ik daar altijd op de CDI :P Ik weet nog wel iets van een soort van side scrolling shooter, en een oom van mij had er ook 1, die had een platformspel, met een soort van holbewoner ofzo.
Verder, die titels die ik lees, brings back memories :*), mad dog mcgree, die heb ik nog op de PC gehad, 7th guest en 11th hour heb ik origineel gekocht/gekregen (ik was toen 11, snapte er geen zak van, maar het was "eng", dus cool). Verder, thunder in paradise, dat keek ik altijd na WCW toen dat nog in nederland op TV was (was tegelijkertijd met startrek deep space nine altijd, dat keek mijn moeder dan weer, ik hoopte altijd dat zij 't vergat dat 't op kwam, wat vaak ook zo was, dus konden we thunder in paradise kijken :D) _/-\o_

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

Hadden ze bij de bieb (ik in groep zeven basischool), en ik was toen een leesfreak. En idd, paar spellen komen me wel bekend voor. Zoals enkele van dat Family Pack. Was best wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:13:
[...]

A. Die 2000 systemen hadden toch cd's tergrote van een gramafoonplaat?

Dat zijn dan later uitgekomen video-cd's,
Nee. Die hadden niet het formaat van een grammafoonplaat maar een normale CD. Hij bedoelt toch echt films op laserdiscs. Ook erg retro, maar niets met CD-I te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.videointerchange.com/images/Laserdisc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-12-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 69767 schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:00:
[...]

Nee. Die hadden niet het formaat van een grammafoonplaat maar een normale CD. Hij bedoelt toch echt films op laserdiscs. Ook erg retro, maar niets met CD-I te maken.

[afbeelding]
Mijn quote had niets te maken met laserdiscs, weet prima wat dat zijn, in het begin tijd van DVD lag Rodisc er vol mee.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kwam gister trouwens verder in die games dan ik ooit was geweest toen ik het 5-10 jaar geleden speelde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Leuk topic, heb ook een CD-i gehad met grote hoeveelheid games.
De games die me nog het meest vermaakt hebben waren Burn:Cycle, Pinball en een space shooter met uber soundtrack, hoe heette dat spel? edit: Steel Machine

[ Voor 18% gewijzigd door unfor op 11-12-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Die ken ik wel. :) Deze heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.mellema.net/homecomputers/images/philips/Philips_CDi_180.jpg
CDi 180 met CDi 181 multimediacontroller
Helaas defect, geen idee wat er mis mee is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mellema.net/homecomputers/images/philips/Philips_CDi_450.jpg
CDi 450
Leuk basic spelertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.mellema.net/homecomputers/images/philips/Philips_CDi_470.jpg
CDi 470
Met display, iets moderner van uiterlijk.

Ze zijn allemaal te koop trouwens. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hier een CDI 210.
Afbeeldingslocatie: http://www.homecomputermuseum.de/game/detail/31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pas echt retro de oude CDinteractive tijdschriften online:

http://www.philipscdi.com/press.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12-2024
Mooi apparaat, mooie geschiedenis. Laat ik mij nu al jaren verdiepen en verbazen over wat de CD-i allemaal betekent heeft voor Philips. Je kunt, als je wil, mooie verhalen erover lezen in het archief van "Interactive Dreams". Ik heb vele oude ontwikkelaars benaderd die zich bezig hebben gehouden met CD-i, maar goed er staat ook mijn eigen mening in over alles wat met CD-i te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazwa84
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07-2018
Mijn tante had een CDi en deze mochten wij regelmatig lenen. Er was een spel bij waar we verslaafd aan waren en waar mijn broertje (toen nog maar 5) écht supergoed in was. Je moest skeletjes en doodshoofden enzo neerschieten.. Ik ben de naam kwijt! 7th guest heb ik ook nog gespeeld maar dan op de pc, ik vond hem erg eng toendertijd. En ik kan me nog herinnerne dat ik heel lang bezig was met een spel waarbij je allerlei bestek op de goede volgorde moest leggen.

Edit: Mystic Midway, dat was em!!

[ Voor 3% gewijzigd door Dazwa84 op 18-12-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Vroeger uren met de CDi doorgebracht. Bij mijn Opa&Oma mochten we eens in de 3 maanden oid spellen 'bestellen' (kreeg je een lijst van 4 A4tjes) en dan was het smullen geblazen. Ik gok wel dat daar nog zon 50 spellen liggen. De CDi is inmiddels een beetje gaar, maar misschien weer eens leuk om eens te lenen..

Veel gespeeld :
- Thunder in Paradise (Hulk Hogan)
- Secret Mission (oid, was wel leuk spel en redelijk moeilijk)
- INCA
- Een of andere vechtspel ala Double Dragon..
- Tennis
- Golf

En zo nog een hele meuk, waarvan ik Secret Mission toch wel een topper vind..

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 20:02
Satch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:04:
Is zo'n CD-i eigenlijk nog wat waard? of zit het in het rijtje van de NES enz :)
Mijn ervaring is dat ze waardeloos zijn. Ik heb mijn CDI 210 op Marktplaats gezet, de eerste keer voor een laag bedrag aangeboden (weet het excate bedrag niet meer) en aangezien ik hem toch echt kwijt wilde tenslotte twee keer een gratis af te halen-aanbod gezet. Je raadt het al: niemand wilde dat ding hebben. Twee reacties gehad van mensen die zich uiteindelijk allebei bedachten. Tenslotte is dat ding dus bij een kringloopwinkel beland.

Overigens is het voor mij wel de grootste miskoop tot nu toe geweest. Indertijd voornamelijk aangeschaft na het zien van het golf-spel (Palm Springs Open?) en dit heb ik ook wel heel wat uurtjes gespeeld. De lol ging er daarna al vrij snel vanaf, helemaal omdat ik op die leeftijd geen geld meer had voor een video-cartridge ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154870

Whoa dat was echt vet. De uren Link die ik wel niet gespeeld heb, en de dagen Alice in Wonderland ^^ Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201425

ADH_ED schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:09:
[...]

Daar komen de marketing/porno mythes weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Anoniem: 154870 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 07:22:
Whoa dat was echt vet. De uren Link die ik wel niet gespeeld heb, en de dagen Alice in Wonderland ^^ Fantastisch!
Link was idd erg goed !

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Man o man toen ik nog klein was en ik zag die westernshooter game op de cd-i bij de videoland in zutphen donderde zowat me onderkaak op de grond, wat gaaaaf :)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 18:31
ik heb ook nog zo'n cdi apparaat gehad, vrij uniek voor iemand van 16 geloof ik :P
iig herrinner me nog dat mijn vader het spel 7th quest speelde, ik kreeg een of andere rare game met een muziekband ofzo, naja ik kroop dan ook onder de bank als mijn vader dat (wel leuke?) 7the quest speelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

CD-I, ja ik ken het nog. Jammer dat het eigenlijk nooit echt van de grond is gekomen. Spellen als the 7th guest en Voyeur werden eigenlijk direct ook al voor de PC uitgegeven waar ze het vaak beter deden (minder lange laadtijden etc). Volgens mij is het vooral door gebrek aan echt goede unieke content ten onder gegaan zoals meer Philips zaken (DCC anyone?).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Climbon schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:23:
[...]

Mijn ervaring is dat ze waardeloos zijn. Ik heb mijn CDI 210 op Marktplaats gezet, de eerste keer voor een laag bedrag aangeboden (weet het excate bedrag niet meer) en aangezien ik hem toch echt kwijt wilde tenslotte twee keer een gratis af te halen-aanbod gezet. Je raadt het al: niemand wilde dat ding hebben. Twee reacties gehad van mensen die zich uiteindelijk allebei bedachten. Tenslotte is dat ding dus bij een kringloopwinkel beland.

Overigens is het voor mij wel de grootste miskoop tot nu toe geweest. Indertijd voornamelijk aangeschaft na het zien van het golf-spel (Palm Springs Open?) en dit heb ik ook wel heel wat uurtjes gespeeld. De lol ging er daarna al vrij snel vanaf, helemaal omdat ik op die leeftijd geen geld meer had voor een video-cartridge ;( .
Of je wacht gewoon rustig 100 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

het internet op met CDi online heb ik ook nog gedaan met klein toetsenbordje etc. cool. Je kon ook toen al een spel online spelen (naam?), alleen daar kreeg ik epileptische aanvallen van ;) PHILIPS was zijn tijd ver vooruit alleen de hardware kon het niet bijbenen en was schrikbarend duur in aanschaf. Ik heb een paar maanden geleden alles naar een kringloopwinkel gebracht. Beste spel dat ik gespeeld heb was Burn Cycle. Thunder in Paradise was ook leuk 8) Oh ja het was de CDi 210 kostte toen iets van 1250 gulden excl. videocartridge 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 20-12-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Schopje.

Heeft iemand wel eens met die gun van de CDI gespeeld?
Ik heb hier nog een oude CDI + afstandbediening staan. Aangezien die spullen toch overal gedumpt worden zit ik er aan te denken om 2e hands zo'n Peacekeeper (CDI gun) + Mad dog 1&2 , Thunder in Paradise en Last Bounty Hunter aan te schaffen. Het geheel wil ik dan op mijn beamer aansluiten. Lijkt me erg tof. :)

Maar..... gaat dit werken? Werkt de gun van de CD-i via IR en maakt het niet uit waar je het op afspeelt als de ontvanger van de CDI maar in dezelfde ruimte staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12-2024
Ja hoor, dat werkt. De CD-i gun werkt namelijk met een IR box die je boven of onder het scherm plaatst, net als bij de Wiimote. Het principe is hetzelfde. De CD-i gun is daarbij ook de enige gun van de retro consoles die ook op LCD TV's en projectie schermen werkt. Dat gaat je niet lukken met Zappers!

Foto's: hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Nice. :) Ik heb het artikel en de foto's ook even bekeken. Dit wordt leuk. Die spellen zijn aardig tof op groot scherm van wat ik mij nog van de arcade herinner. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Om de nostalgie levend te houden...

Ik heb er net één "nieuw" uit de doos gehaald!
De batterijen lekken in de verpakking, dus die maar weg.
Verder werkt het ding prima.

De spellen die nog rondslingeren hier doen het ook nog.
Jammer dat er geen gamepad bij zit, het is dus behelpen met de afstandsbediening.

En je raad het nooit... Ik heb nog een nieuwe in een doos!
Wie van de redactie zou geïnteresseerd zijn in een retro review?

P.S. de interne klok blijkt na 26 jaar bijna correct. Stond op 27-12-2020 13:24 terwijl het 12:02 was toen ik hem voor het eerst aan zette.

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 27-12-2020 13:15 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
.......

http://www.icdia.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
omdat hier in 2020 nog nieuwe reacties zijn bijgekomen even het volgende:

iemand die diepgaand onderzoek heeft verricht, waarom men zoveel zelfvertrouwen had om die Zelda spellen te maken. Ondanks de half uur aan informatie was het toch prettig om dit helemaal af te kijken.

ik kon gezworen hebben dat ik hier ooit eens lang geleden had meegeschreven. Die winkelketen die Philips op het laatste moment nog oprichtte en alleen CDI/VCD en spelers verkocht, daar vergeet ik elke keer de naam weer van. Die keten bestond niet langer dan een paar maanden, iemand nog de naam ervan weet?

nog wat, ik heb er weinigs positiefs over te zeggen. Er was maar een spel dat ik redelijk OK vond en dat was the apprentice. Dat was toch een redelijk platformertje voor zijn tijd en als de CDI dat kon laten draaien, dan was er zeker meer mogelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jarwo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:44:
omdat hier in 2020 nog nieuwe reacties zijn bijgekomen even het volgende:

[YouTube: Exploring The Legend of Zelda CD-i - The History of the 2 Notorious Games]

iemand die diepgaand onderzoek heeft verricht, waarom men zoveel zelfvertrouwen had om die Zelda spellen te maken. Ondanks de half uur aan informatie was het toch prettig om dit helemaal af te kijken.

ik kon gezworen hebben dat ik hier ooit eens lang geleden had meegeschreven. Die winkelketen die Philips op het laatste moment nog oprichtte en alleen CDI/VCD en spelers verkocht, daar vergeet ik elke keer de naam weer van. Die keten bestond niet langer dan een paar maanden, iemand nog de naam ervan weet?

nog wat, ik heb er weinigs positiefs over te zeggen. Er was maar een spel dat ik redelijk OK vond en dat was the apprentice. Dat was toch een redelijk platformertje voor zijn tijd en als de CDI dat kon laten draaien, dan was er zeker meer mogelijk geweest.
Vergeet Secret Mission, Rampage en The 7th Guest niet. Maar wellicht vind je meer gelijkgestemden in het Goeie oude (retro) consoles deel 13
Pagina: 1