[6800XT] Dikke spikkels en ruis

Pagina: 1
Acties:

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Dag tweakers,

Hier is een noob-tweaker met een probleem.

Als ik de PC opstart doet de kaart het op het ene moment gewoon goed en op het andere moment totaal niet goed. Ik bedoel als ik dan in windows ben of zelfs ervoor dan gaan de pixels verschuiven lijkt het en als ik in windows zelf ben dan krijg ik overal witte pixeltjes (zie de afbeelding hieronder)
Als ik dan de PC een tijdje zo laat staan dan verdwijnt het of loopt de PC vast.
Mijn beeldscherm is het niet want die heb ik op een andere pc getest en daar werkte hij perfect.

Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/6262/afb029wx9.th.jpg

Ik som even op wat ik al geprobeerd heb:
- Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd en juist een oudere
- Ik heb in Bios alles nagekeken, klopt allemaal
- Ik heb de voeding gewisseld en de aansluiting gecontroleerd
- Ik heb AtiTool gedraaid maar ook geen resultaten

Dan nog ff wat feiten, hoe het begon:
Ik speel sinds kort BF2 en toen ik BF2 special forces aan het spelen was kreeg ik opeens dikke spikkels in het beeld en dus die ruis, de PC flipte.
Soms doet hij het weer heel gewoon en kan ik gewoon spelen.
Misschien nog een aanwijzing voor jullie als ik MOHAA aan het spelen ben en hij werkt niet goed (dan doet ie het nog redelijk) zie ik overal van die gekleurde blokjes op de muren met allemaal verschillde kleuren.
De temperatuur is overigens stabiel tussen de 48 en 52.

Ik heb alle threads al doorgekeken maar kan het niet vinden =(
En alle 9246294294 pagina's van die threads door kijken is me toch echt te veel :P

De specs van mijn PC:
Processor: Intel Pentium 4 3,2Ghz HyperThreading (775 Socket)
Moederbord: ASRock DUAL-VSTA (Zowel AGP8x als PCIe support)
Geheugen: 1024 MB DDR400 PC3200
Videokaart: XFX 6800XT 256 MB AGP
Voeding: 380 Watt Aopen voeding

Ik hoop dat hier een paar slimme tweakers zitten en mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank
Stan

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kaart eens goed aandrukken. Is die temp stressed? Nooit aan het overclocken geweest?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dit lijkt mij echt een RAM/CORE probleem. Ik denk dat je kaart kaduuk is. Zeer simpel om te testen: steek 'm in andere pc, werkt ie, ok, dan ligt het niet aan je kaart

Heb je geforamteerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• StanPC
Maar het rare is nu juist dat hij nu wel normaal werkt

En nee ik heb nooit overgeclocked, heel raar dat hij het soms wel goed doet en soms niet goed.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Lijkt me dat er iets te warm wordt, al eens de kaart eruit gehad en de stof verwijdert?

Hallo

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een laptop en een mobility 9600. Na 5 tot 10 minuten, rare beeld/pixel corruptie die steeds erger werd totdat het onwerkbaar werd. Volgens mij was de core kapot maar ik heb uiteindelijk nooit de kans gekregen om dat bevestigd te krijgen want een inbreker besloot hem in de zomer mee te nemen...

• StanPC
mach2 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:31:
Lijkt me dat er iets te warm wordt, al eens de kaart eruit gehad en de stof verwijdert?
Ja ik heb al het stof verwijderd en de cooler eens goed uitgeblazen maar een temperatuur van rond de 50 graden celcius is toch niet hoog :O?

• StanPC
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:34:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een laptop en een mobility 9600. Na 5 tot 10 minuten, rare beeld/pixel corruptie die steeds erger werd totdat het onwerkbaar werd. Volgens mij was de core kapot maar ik heb uiteindelijk nooit de kans gekregen om dat bevestigd te krijgen want een inbreker besloot hem in de zomer mee te nemen...
Ja dat lijkt er heel erg op...
Maar soms verdwijnt het bij mij dan ook...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom stel je 3x dezelfde vraag? Tweemaal een nieuw topic aanmaken over hetzelfde probleem is niet de bedoeling. Ik doel op: 6800xt werkt niet naar behoren en [6800XT] Dikke spikkels en ruis bij games. Nou is de eerste die ik noem iets anders maar wel over eenzelfde kaart.
Omdat dit de meest uitgebreide van de 3 is laat ik deze open en gooi ik die andere 2 dicht.
Als je n00b tweaker bent moet je je een beetje inlezen hoe het hier werkt. Crossposten is niet de bedoeling en ook doen wij elkaar altijd automatisch de groeten, die extra vermelden is dus niet nodig. Bewaar ze voor je emailverkeer ;)
Ook heb ik je topictitel verbeterd omdat deze oorspronkelijk niets inhoudelijks vertelde, je oude titel was daarintegen een stuk beter :).

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2006 17:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 15:42

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb een tijdje hetzelfde probleem gehad, ik dacht ook dat het aan het mobo lag. Later bleek het aan het moederbord te liggen (AsRock Dual-sata2) de memorytiming van 1T naar 2T gezet en het probleem was opgelost, of de bios flashen naar een nieuwere versie.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• StanPC
Ehm over mijn moederbord staat dat er alleen 1,5 Volt videokaart in mag.
Nu vraag ik of de XFX 6800XT 256 MB AGP wel 1,5 volt is? (of 0,8)
Weet iemand dit, want ik kan diet absoluut niet vinden.

Btw: sorry voor die topics.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

StanPC schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:15:
Weet iemand dit, want ik kan diet absoluut niet vinden.
Zoek even een plaatje van de kaart op en neem dit stukje van de PMG FAQ door.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 27-11-2006 12:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kort gezegd: elke moderne mobo heeft 1,5 V AGP en elke nieuwe videokaart (6xxx en nog wel meerdere omheen) houdt zich al aan 1,5 V AGP.

Oudere klassieke kaarten (vooral bekende TNT's) mogen echter niet in omdat ze op 3V werken als ik goed heb.
Omgekeerd ook niet. Oudere mobo's leveren 3V AGP en daar kunnen moderne kaarten ook niet goed tegen. Maar deze oudere mobo's hebben geen stevige stroomlijnen hiervoor en geven dus al kuren met moderne en zwaardere kaarten.

Zegt dus genoeg, moderne mobo of niet zo oude mobo (P4 mobo's zijn vrijwel altijd okay, P3 mobo's is even opletten) en videokaarten vanaf Radeon 9000 / Nvidia 5000 of zo moeten geen probs hebben.

De rest is aan de FAQ boven :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 27-11-2006 13:48 ]

Pagina: 1