Toon posts:

Systeem gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb weer een lekker vaag probleem. Donderdag had ik een nieuwe harde schijf gekocht, omdat mn andere schijven niet echt lekker meer liepen. Hierop had ik windows geinstalleerd en die andere schijven heb ik er gewoon naastgehangen met een pci satacontroller. Na een paar uur draaien klapte ie en kreeg ik een zwart scherm. Ik haalde een van die oude schijven los (want ik dacht dat het daaraan lag) en start weer op. Paar uur later klapt ie weer, dus ik haal die andere oude schijf eruit. Alleen die nieuwe schijf zat dus nog aangesloten. Daarmee hield ie het wat langer vol, maar na een paar viel ie weer uit. Punt was alleen... toen ik 'm weer opstartte werd er geen beeld doorgegeven naar de monitor. Ik een aantal keer resetten, ook zonder hardeschijf, maar dat hielp niet. Gisteren dacht ik dat het misschien aan het geheugen kon liggen, dus ik haal één van de twee modules eruit en boot weer...en hij deed het gewoon weer! Had er alleen geen hdd aanzitten op dat moment dus ik sluit 'm af, sluit hdd aan en start weer op... weer niks ;( Vervolgens stopte ik die module in een ander slot en toen deed ie het weer wel :? Dus ik helemaal blij en ik sluit 'm weer af. Probeer 'm weer aan te zetten, maar toen deed ie weer niks :/
Toen heb ik een hele tijd lopen kloten met het wisselen van die modules en verschillende sloten geprobeerd, maar ik krijg 'm niet meer aan. Kent iemand dit probleem? of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Of is gewoon 'm board verrot :{ Ik heb een P4 3ghz, 1024MB RAM (pc3200), Asus P4P800SE board, 2x maxtor 200gig sata en 1x maxtor 320gig sata en windows xp pro sp2

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
HPC 340W ofzoiets
edit
deze

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 16:04 . Reden: url toegevoegd ]

• ChessSpider
Als je de pc aanzet, gaat er dan iets draaien?
De fans of de harde schijven of wat dan ook, of blijft het beeld gewoon zwart?

En wat was je aan het doen toen de pc uitviel? Was je iets "zwaars" aan het doen als gamen of iets of was je gewoon een webpagina aan het lezen?

edit; lijkt mij dus dat je voeding het heeft begeven / aan het begeven is.

[ Voor 12% gewijzigd door ChessSpider op 25-11-2006 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ChessSpider schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:11:
Als je de pc aanzet, gaat er dan iets draaien?
De fans of de harde schijven of wat dan ook, of blijft het beeld gewoon zwart?

En wat was je aan het doen toen de pc uitviel? Was je iets "zwaars" aan het doen als gamen of iets of was je gewoon een webpagina aan het lezen?

edit; lijkt mij dus dat je voeding het heeft begeven / aan het begeven is.
Ja sorry, ik was niet duidelijk. De pc gaat gewoon draaien als je 'm aanzet; de cpufan, de casefans, de hdd, cdrom speler... draait allemaal maar hij geeft geen beeld meer.
De eerste keer dat ie klapte was ik battlefield aan het spelen, maar de keren daarna gewoon als ik zat te werken. Dus geen zware handelingen eigenlijk.

Maar jij denkt dus dat het aan de voeding ligt en niet aan het geheugen of het board zelf ofzo. Is het dan een logisch gevolg dat ie ineens geen beeld meer geeft?

• ChessSpider
Ik dacht dat de pc helemaal niet aan ging.

Als je de pc aanzet en je wacht even, hoor je dan het POST piepje van dat alles goed is (hoor je piepjes?)?

Ik raad je aan om even de standaard dingen te proberen;

Alles eruit halen wat er niet in hoeft te zitten (PCI kaarten, 1 DIMM, etc)
Ander geheugen proberen (lenen van een vriend ofzo? Let op DDR/DDR2 geheugen), andere voeding, andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
ChessSpider schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:45:
Ik dacht dat de pc helemaal niet aan ging.

Als je de pc aanzet en je wacht even, hoor je dan het POST piepje van dat alles goed is (hoor je piepjes?)?

Ik raad je aan om even de standaard dingen te proberen;

Alles eruit halen wat er niet in hoeft te zitten (PCI kaarten, 1 DIMM, etc)
Ander geheugen proberen (lenen van een vriend ofzo? Let op DDR/DDR2 geheugen), andere voeding, andere videokaart.
Ik hoor idd ook geen POST piepje. Zegt dat iets concreets? Zal zo effe die sata pci-kaart eruit halen en even een andere videokaart proberen (hoewel het daar eik niet aan kan liggen, want die is net nieuw en heeft gewoon zonder problemen gedraaid maargoed). tnx!

• ChessSpider
mobo?
haal de videokaart er uit + HDD's en pci kaartje) en zet 'm aan.
Als de fans beginnen te spinen mar je hoort geen beeps zou ik zeggen dat de mobo dood is.
Ik had eigenlijk gehoopt dat een mede tweaker het nu al had overgenomen, maarja.

Als het zo is, probeer eens een CMOS clear te doen (google/ manual, etc) en probeer 't dan nog 's

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:18

Joran

<3 natalee

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, bleek dat mijn geheugenreepjes het ahdden begeven.

Ik raad je aan die even te testen!

Send me your gameboys

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb al vaker meegemaakt dat het moederbord dan kapot is ;)

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
heb al meegemaakt dat jumpers op hd of dvd spelers niet goed stonden, overleden geheugen kortsluiting in de kast, voeding te zwak drivers niet goed geinstalleerd en deze gaven alle dezelfde symptomen. m.a.w. het wordt een leuke zoektocht voor je met veel proberen en aan en loskoppellen van onderdelen

maar zoek het in ieder geval bij de harde schijf

[ Voor 7% gewijzigd door tsunami69 op 27-11-2006 11:46 ]

Verwijderd

heb je het speakertje op je mobo wel aangesloten? :D

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
Als je helemaal geen geheugen in je mobo duwt, kan je dan wel error beeps?

want dit is normaal een teken van brakke voeding, zou effen proberen met een andere psu. Als dit het niet oplost andere geheugen proberen

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Kheb zo ongeveer het zelfde probleem ...
Zie : Systeem start niet meer op.

Ik kreeg net te horen van mijn neef (werkt bij een pc bedrijf)
DAt het moederbord was overleden.
Ik zit nu met de keus wat mijn vervangende moederbord word.
En bij mij gebeurde het ook op donderdag.... Toeval? 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is de BIOS flashen. Ik had zelf problemen met een nieuwe videokaart. Alles geprobeert, alle kabels los (behalve de HDD waar Windows op stond) en alle geheugen op 1 module na eruit. Hielp niks.
Kaart weer teruggebracht en later een andere videokaart besteld. Zelfde probleem. PC vast/BSOD/Spontane herstart. Toen heb ik de BIOS geflashed en werkte alles ineens weer. Dus daarom, probeer dat eens! Wie weet! Die flash was niet eens bedoeld voor de videokaart. Dus je weet maar nooit.

Verwijderd

3 harde shijven is wat teveel voor die psu, maarre hoe staat het er nu voor?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 17:56
zn pc waar hij mee op internet is, heeft het ook begeven :p

Verwijderd

Topicstarter
Bulls-NL schreef op woensdag 29 november 2006 @ 02:13:
zn pc waar hij mee op internet is, heeft het ook begeven :p
dit was idd het geval :D
Maar dat heb ik nu weer opgelost, dus ik ga straks even de gegeven suggesties proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:20:
Wat je ook kan proberen is de BIOS flashen. Ik had zelf problemen met een nieuwe videokaart. Alles geprobeert, alle kabels los (behalve de HDD waar Windows op stond) en alle geheugen op 1 module na eruit. Hielp niks.
Kaart weer teruggebracht en later een andere videokaart besteld. Zelfde probleem. PC vast/BSOD/Spontane herstart. Toen heb ik de BIOS geflashed en werkte alles ineens weer. Dus daarom, probeer dat eens! Wie weet! Die flash was niet eens bedoeld voor de videokaart. Dus je weet maar nooit.
Ik had net een paar dagen ervoor het bios geflasht dus ik heb al de nieuwste versie. Plus ik zou niet weten hoe dat moest als ik geen beeld krijg :/ Mn videokaart is net nieuw dus daar kan het niet aan liggen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
De voeding was brak. Hij gaf nog maar iets van 8,5 V op de +12V... eik verbazend dat ie uberhaupt nog aanging. Heb vandaag de voeding vervangen en hij loopt weer perfect :)
Pagina: 1