boot loopt vast bij gevonden HDD

Pagina: 1
Acties:

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hallo

Ik zit met een irritant probleempje, het zit zo:

als ik mij WDC HDD 30 GB aansluit op mijn testcomputer in master dan vind hij ze (als hij wil :( soms vind hij de hdd niet ik begrijp er niets van), maar als ik dan mijn xp erop wil zetten loopt hij al onmiddellijk vast nadat hij mijn CD-station heeft gevonden :? :? .
Nu als hij op sommige momenten de hdd niet vind dan gaat hij wel door en boot hij vanop cd-rom, in een andere computer geeft dit ook problemen maar daar vraagt hij altijd naar een boot disk.

Ik vraag me nu af is de hdd echt kapot of niet, waant soms is ze gevonden is m'n bios en soms niet ???
8)7 8)7

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
kan echt niemand mij helpen met dit probleem, de vraag is gewoon is deze schijf nu gecrasht of niet ???

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Werkt die in een ander systeem wel perfect?

En je kunt in het anderen systeem anders even de schijf testen op fouten enz.

Het kan ook te maken hebben met de MBR of heb ik dat verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door willyfreak op 26-11-2006 15:18 ]

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Smoke

Maverick Reploid

Ik zou zeggen, kijk hier eens even voor wat meer info voor het controleren van je HD:

OM FAQ / Beleid

En probeer de HD natuurlijk in een andere PC, kan best zijn dat je mobo gaar is. En gebruik je nu de Primary of Secondary IDE? Kan zijn dat een van de twee niet lekker is. Buiten dat kun je combinaties met en zonder de CD-ROM drive of andere drives proberen, zowel in Master als Slave.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hij heeft het probleem in meerdere systemen, maar hij komt uit een oudere computer die ineens dienst weigerde (blackscreen en niet meer booten). ik ga nog eens proberen hem aan een computer te hangen die een hdd heeft met xp er al op maar ik vind het raar dat hij vlak na het detecteren van de drives vastloopt als de hdd in de bios gevonden is.

anders gaat hij gewoon door, laad hij xp maar zegt hij dat de schijf ontoegankelijk is

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Klinkt alsof het een probleem met het MBR kan zijn.

Pas ook een schijf gehad die zowel bij booten van xp als een win XP cd een zwart scherm gaf.
Knoppix bootte wel maar haf een onberiekbare hdd aan.

De oplossing was om met een tooltje van de fabrikant nullen te schrijven over de hele MBR, daarna kon xp weer geinstalleerd worden.
Pagina: 1